Praha - Stovky klientů bank prožívají nepříjemné chvilky. Kvůli úniku dat ve Španělsku, po kterém banky po celé Evropě včetně Česka spustily rozsahem dosud nevídanou bezpečnostní akci, jim sice nehrozí, že o peníze přijdou, ale že se k nim dočasně vůbec nedostanou.
Jako Michael Růžek (jméno pozměněno na žádost dotčeného), který má účet u ČSOB. Ráno chtěl zaplatit kartou u benzinové pumpy, ale zjistil, že ji má zablokovanou. Stejně jako tisíce dalších lidí, kterým se tuzemské banky rozhodly vyměnit kartu, aby zabránily jejímu zneužití po varování z centra Visa a Mastercard/Eurocard.
"Mám za sebou dopoledne strávené v bance," popsal Růžek redakci svou zkušenost, kterou prochází i další lidé, podle toho, co viděl na své pobočce. "Osobní bankéři se nám všem velmi omlouvali, nové karty jsou k dispozici, ale k nepoužití. Banka k nim nemá PIN."
Sdílejte článek, než ho smažem