Výpočet čisté mzdy 2024
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
David Ondráčka
ředitel Transparency International
Karel Schwarzenberg
politik
0,00 %
z 1 duelů
100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Malé peníze: Proč stojí benzin a nafta tolik? Nejvíc na nich vydělá stát
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
2. 11. 2011 11:18, Lagarto
problémy s cenou jsou dva. Prní je vysoké daňové zatížení, které je kolikrát na nutnou hladinu danou EU, resp. nad úrovní sousedních států. Druhý a neméně důležitý je přesycení trhu. Počet pump (v drtivé většině non-stop) je neúměrný a nutí provozovatele držet vysoké marže aby pokryly nepřímé náklady a režii. V Německu je dramaticky méně pump a nonstop jsou jen ty největší na hlavních tazích a dálnicích. Proto tam je na každé pumpě fronta, ale provoz se točí ahosp. výsledek je úplně někde jinde a to přesto, že většina nákladů je podobná, či vyšší (např. mzda obsluhy). Logicky je pak více pump součástí velkých řetězců a s tím souvisí následně lepší vyjednávací cena při nákupu PH. Pak není složité pochopit, proč benzín v Německu na dálnici u Sheelky je levnější než benzín u Shell v ČR a to i mimo dálnici.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)
24. 8. 2017 10:30 | Odpurce vseho
Citace - peta / 06.11.2011 16:39
Důvod je jeden jediny :) pochopili že v České Republice lidi absolutně neinvestují na Burze do komodit, takže pochopitelně nevědí ják se průměrně ceny pohybují a proto využívají naší skvělí zákonodárci tuhle obrovskou díru mezi negramotností ČR... Klasická odpověd člověka, když se ho nekdo zeptá zda chce vědět víc informací o investování je Nemám Zájem a takhle je to se vším,, nezájem všeho je důvodem pro brakováni státního majetku....
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 2. 2015 10:56 | karel parot
11. 5. 2012 10:23 | Jiří Šeda
6. 11. 2011 19:16
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 11. 2011 16:39 | peta
6. 11. 2011 0:57 | Karl
2. 11. 2011 21:45 | Mirek
2. 11. 2011 11:37
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 11. 2011 11:18 | Lagarto
2. 11. 2011 10:11 | Karel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 11. 2011 9:08 | eďa
2. 11. 2011 0:59 | jezevec