Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zdá se vám váš současný dodavatel elektřiny drahý? Můžete jej změnit. Že to však nebude tak jednoduché, a že se zdražování stejně nevyhnete, se dozvíte dále. Kromě elektřiny zdražuje i zemní plyn a další formy energie. Provoz domácnosti vás tak ročně může vyjít o stovky i tisíce Kč více než loni.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 1. 2006 17:23, zk

Pri horeni se ze dreva uvolnuje uhlik, ktery se vaze s kyslikem na oxid uhlicity/uhelnaty. Pri rustu dreva dochazi k opacnemu procesu, kdy je uhlik opet vazan zpet z atmosfery - v tomto pripade do dreva. Nebo to tak neni? ;-)

Reagovat

 

+46
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Frana 06. 01. 2006 14:36)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 1. 2006 8:11, Jarmila

Nejenom zemědělské produkce, ale taky částečně nezaměstnanosti. Hodí se to na menší vesnice a městečka, pro velká města to není tak přínosné. Pokud vím, tak kotelnu, spalující dřevo, zkouší v Trhových Svinech. Vytápí tím půl obce a na energiích za rok ušetřila obec asi 300.000,- Kč. V Jindřichovicích pod Smrkem mají podobné zkušenosti, pokud vím, tak tam tímto druhem topení trvale zaměstnávají 3-4 lidi a dalšími podobnými aktivitami prakticky odstranili nezaměstnanost.

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 07. 01. 2006 11:42)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

6. 1. 2006 12:05 | Jarmila

Není pravda, že topení dřevem je neekologické. Dřevo průběžně dorůstá, čistí se tak les nebo jiná prostora, aby v něm/ní nebyl bordel, zbytky dřeva se nemusí kompostovat, popel není kyselý, ale může se jím hnojit. Tím se živiny vrací zpátky do půdy. Navíc pokud jde o rychle rostoucí dřeviny, pěstované záměrně pro tento účel, pak po dobu růstu ještě produkují kyslík a může se tak využít jinak nevyužitelná plocha, což je stejné, jako při pěstování vánočních stromečků, tam je taky přírodní stromek daleko ekologičtější než umělý. Ani toho popele není tolik, a když uvážíme, že poplatek za vyvezení popelnice není podle počtu plných popelnic, ale paušální podle počtu osob v domácnosti, pak je jen s podivem, že je tento způsob topení tak málo preferován. Jediné, co mu lze vytknout, je práce, spojená s topením (nutnost čištění kotle nebo kamen, vynášení popele, přikládání, kontrola komínu, nutnost skladování a přípravy dřeva).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

6. 1. 2006 14:36 | Frana

A copak je ekologie jenom o dorustani? Premyslela jsi nad vznikem emisi pri horeni dreva? Nebo ten kour je taky jenom ten kyslik? Ne, ze bych byl nejakej aktivista, ale jen chci podtrhnout neco, co jsi nacala... ;-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 06. 01. 2006 12:05)

6. 1. 2006 17:23 | zk

Pri horeni se ze dreva uvolnuje uhlik, ktery se vaze s kyslikem na oxid uhlicity/uhelnaty. Pri rustu dreva dochazi k opacnemu procesu, kdy je uhlik opet vazan zpet z atmosfery - v tomto pripade do dreva. Nebo to tak neni? ;-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+46
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Frana 06. 01. 2006 14:36)

7. 1. 2006 11:42

Přesně. Při spalování dřeva se do vzduchu dostane jen to, co dřevo během svého růstu pohltilo. Problém by byl pouze v případě vyšší spotřeby než produkce (= odlesňování), ale to není problém Evropy, spíše rozvojových zemí. V Evropě by se tím navíc vyřešily zemědělské přebytky. Prostě místo dotované pšenice by se "pěstovaly stromy".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zk 06. 01. 2006 17:23)

8. 1. 2006 1:44 | kuchta

Celkem mne nezajímají nárůsty cen u jednotlichých společností. Rději bych viděl porovnávací tabulku koncových cen.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2006 19:03

Mně ČEZ Prodej (dříve Západočeká energetika) zvedla při stejné spotřebě zálohy o 20 %. Naštestí je mi to z finančního hlediska jedno,výdaje na elektrickou energii představují v mém rozpočtu nízkou položku (cca 8.000 Kč/rok).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

9. 1. 2006 8:11 | Jarmila

Nejenom zemědělské produkce, ale taky částečně nezaměstnanosti. Hodí se to na menší vesnice a městečka, pro velká města to není tak přínosné. Pokud vím, tak kotelnu, spalující dřevo, zkouší v Trhových Svinech. Vytápí tím půl obce a na energiích za rok ušetřila obec asi 300.000,- Kč. V Jindřichovicích pod Smrkem mají podobné zkušenosti, pokud vím, tak tam tímto druhem topení trvale zaměstnávají 3-4 lidi a dalšími podobnými aktivitami prakticky odstranili nezaměstnanost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 07. 01. 2006 11:42)

9. 1. 2006 20:02 | Martin

Souhlasím s tím, že topení dřevem je hodně ekologické. Má to ale svá úskalí. Kdyby všichni začali topit dřevem, nestihlo by dorůstat. A kdyby potom přešli na uhlí, nebylo by to už ekologické. V uhlí je plno síry. Takže topit dřevem ano, ale jen v omezeném rozsahu a snažit se o co nejmenší ztráty = energetickou náročnost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 09. 01. 2006 08:11)

10. 1. 2006 15:59

přesně tak, tabulka nárůstů cen je sice dobrá věc, ale při úvaze, zda se vyplatí přejít i jinému dodavateli vůbec nepomůže, ani se mi nechce věřit, že to autora článku při jeho psaní nenapadlo ............. asi však neměl k dispozici potřebné info
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kuchta 08. 01. 2006 01:44)

11. 1. 2006 10:50 | Kropacj

Pravda. Jenže zemní plyn ani uhlí nedoroste nikdy. A po stovky, možná tisíce let, se topilo jen dřevem. Naši předkové ovšem bydleli většinou ve dřevěných domech s výbornou tepelnou izolací, navíc ten dům obložili zásobou naštípaného dřeva, domy měly malá okna, takže ztráty tepla byly minimální.
Těžko si představit panelák, obložený naštípaným dřevem, vytápěný kotelnou na dřevo. Ale není to nesmysl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 09. 01. 2006 20:02)

11. 1. 2006 22:20 | Tomáš Marný

Cena elektřiny pro domácnosti se dnes skládá ze 7 položek, k tomu je X sazeb a Y dodavatelů... To by byla moc pěkná tabulka :-(.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 01. 2006 15:59)

12. 1. 2006 14:02

Možná se příliš fixujeme na slovo "dřevo". Používejme raději "biomasa". Pak jsou i možnosti praktického využití podstatně širší při zachování všech výhod (a samozřejmě přinejmenším části nevýhod). Také je třeba mít vše přiřazené konkrétnímu časovému horizontu - některá řešení jsou smysluplná už za rok, některá po odepsání stávajících zařízení, jiná - dnes třeba i ekonomicky nebo technicky nesmyslná - za padesát za sto let. Je možné, že se "někdy" bude s využitím energie z jádra zpracovávat biomasa z obrovských plantáží čehosi nebo bazénů čehosi na budoucí náhradu paliv tuhých, tekutých i plynných. Pravděpodobně budou velmi diverzifikované vstupy zpracovávány na standardizované výstupy.
Ale pro naší momentální situaci je třeba se držet poměrně při zemi, náklady na "přezbrojení" také nejsou nulové.
Vláďa
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kropacj 11. 01. 2006 10:50)

16. 2. 2006 12:19 | EnRico

Těžko si představit leccos, dokud k tomu nedojde. V roce 1984 si obyvatelé paneláků v Sarajevu nebo Jerevanu taky nepředstavovali, jak budou vytápěny jejich byty v roce 1994 ... a přišlo by jim to tehdy nemožné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kropacj 11. 01. 2006 10:50)

24. 2. 2006 19:45 | novivan

Vážení rubali jste někdy dřevo v lese? Tu práci by nikdo nezaplatil! V Jindřichovicích to dělají lidé placení z pracáku a nikoli odběrateli. Navíc aby vůbec stálo za to dřevo vybírat, musí růst alespoň třicet let a po vytěžení ho alespoň rok sušit. To se hodí tak pro důchodce nebo nezaměstnané, ale ne pro běžně pracujícího. Ona by ta elektřina ve skutečnosti nebyla tak drahá nebýt nebetyčné zlodějiny všch zůčastněných okolo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 12. 01. 2006 14:02)

2. 3. 2006 23:57 | Pavel

Při použití peletek odpadají mnohé nevýhody a jediná činnost je vynášení popele. Navíc kamna nedehtují a spalování s kotly jako jsou Atmos nebo Werner je vysoce ekologické.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 06. 01. 2006 12:05)

1. 12. 2006 15:20 | Ernest

Debata se tady zvrhla na uzsi tema: kdo, kde a jak ekologicky ci neekologicky topi. Vratme se radeji k tematu. Mozna by bylo vhodne zverejnit tabulku soucasnych alternativnich dodavatelu (napr. elektriny) s porovnanim jejich cen a rozdelenim dle regionu, aby se tak "prosty lid" mohl v te smesici nabidek lepe orientovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

19. 2. 2007 13:34 | MoB

A co třeba toto?
http://www.eru.cz/calc2007/moo.php
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ernest 01. 12. 2006 15:20)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Richter

politik a podnikatel

Radovan Vítek

podnikatel, CPI Group

Milan Richter
ÚSPĚŠNOST
52,04 %

z 98 duelů
×
Radovan Vítek
ÚSPĚŠNOST
25,93 %

z 27 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

RPSN, Přímé obchody, Účetní hodnota, zaměstnanec, vladimír vaňo, nta, daňový bonus, daně, Forfaiting, akty, dagmar kocmánková, p.a., Exxon Mobil, Adam Smith, Henry Ford, zaměstnanecký fond, termínový charakter, Jarmila Lehnerová

4S26370, 4SUCCESS, 2SZ7074, 3SI8345, 4AK8181

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK