Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Lidem se prý po chystaném zvýšení minimální mzdy vyplatí pracovat. Ale vyplatí se také zaměstnavatelům tyto lidi zaměstnat? Proč se je tedy nesnaží nalákat vyšší mzdou už teď? Důvodem zvyšování minimální mzdy je spíše ochrana fiskálních zájmů státu, tedy snaha snížit úniky příjmů z daní a pojistného.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 11. 2005 13:48, Jirka

Nepřekvapilo by mě, kdyby Škromach polemizoval o dopadu zvýšení minimální mzdy na dosud zaměstnané. Pokud ovšem myslí, že dokonce sníží nezaměstnanost zvýšením minimální mzdy, tak to se nedá slušně komentovat. Kdyby se těch nemakačenků zeptal, za jakou cenu by měnili, tak by se dozvěděl asi toto: "Chodit do práce za nejmíň 20 táců. A makat? No to by už tedy musel bejt balík!" A to ještě není řeč o kvalifikaci.

Když jsem slyšel, že chtějí v příštím roce dokonce 2x min. mzdu zvýšit, šly na mě mrákoty. Asi si nejsou moc jisti Paroubkovými preferencemi, když se snaží na poslední chvíli ještě zvojtit, co se dá. Docela bych jim přál, aby příští volby zase vyhráli, a museli si vychutnat, co si navařili. Jen se mi nějak nechce kvůli té legraci emigrovat. Sakra, kdy už lidi u nás začnou myslet a nakopou těmhle "odborníkům" zadky?

Reagovat

 

+67
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 11. 2005 12:19, JirkaNeprihlaseny

Ta poslední věta ja myšlena ironicky? Nebo je v ní chyba? Nebo sem blbej a nepochopil sem jí?
Jinak všeobecný souhlas. Moc regulace škodí. Už sem to tu psal, zakázek mnoho, mohl bych se dělit se zaměstnancem, ale státem kladené překážky všeho druhu mě naučily starat se jen o sebe. I za cenu nižšího zisku.

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

8. 11. 2005 12:17 | Jarmila

V důsledku to znamená jedno: pokud zaměstnavatel potřebuje udělat nekvalifikovanou práci, může si ji udělat a) sám, protože na ni nikoho nesežene, b) někomu ji zadá, třeba formou smlouvy o dílo, dohodou o provedení práce atd., protože to vyjde levněji a sám to dělat nechce/nemůže. Proto máme v obchodech a v dalších službách tolik důchodců, protože pro ně je to vítané přilepšení k důchodu a nevadí nim, že třeba na nějaký čas o práci přijdou, protože jsou zabezpečeni jinak, krom toho, že jim nevadí ani sama minimální mzda. Ostatní lidi migrují, protože za minimální mzdu se dá maximálně nějaký čas přežívat, ale delší dobu se z ní žít nedá, případně si načerno přivydělávají, protože práce načerno je levnější. Sice z ní nejde důchod, ale copak to člověka, který má stejně jen tu minimální mzdu, zajímá? Dneska má minimální mzdu, zítra bude mít minimální důchod, který se od minimální mzdy moc lišit nebude.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2005 12:19 | JirkaNeprihlaseny

Ta poslední věta ja myšlena ironicky? Nebo je v ní chyba? Nebo sem blbej a nepochopil sem jí? Jinak všeobecný souhlas. Moc regulace škodí. Už sem to tu psal, zakázek mnoho, mohl bych se dělit se zaměstnancem, ale státem kladené překážky všeho druhu mě naučily starat se jen o sebe. I za cenu nižšího zisku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-12
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2005 13:48 | Jirka

Nepřekvapilo by mě, kdyby Škromach polemizoval o dopadu zvýšení minimální mzdy na dosud zaměstnané. Pokud ovšem myslí, že dokonce sníží nezaměstnanost zvýšením minimální mzdy, tak to se nedá slušně komentovat. Kdyby se těch nemakačenků zeptal, za jakou cenu by měnili, tak by se dozvěděl asi toto: "Chodit do práce za nejmíň 20 táců. A makat? No to by už tedy musel bejt balík!" A to ještě není řeč o kvalifikaci.
Když jsem slyšel, že chtějí v příštím roce dokonce 2x min. mzdu zvýšit, šly na mě mrákoty. Asi si nejsou moc jisti Paroubkovými preferencemi, když se snaží na poslední chvíli ještě zvojtit, co se dá. Docela bych jim přál, aby příští volby zase vyhráli, a museli si vychutnat, co si navařili. Jen se mi nějak nechce kvůli té legraci emigrovat. Sakra, kdy už lidi u nás začnou myslet a nakopou těmhle "odborníkům" zadky?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+67
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2005 15:13 | zhosa

Jo jo je to tak, pokud zamci vychází mzda menší než minimální doplácí i část ZP, které normálně platí zaměstnavatel. Těmto zamcům to ještě přitíží.
Jinak když si přečtu článek o navýšení minimální mzdy o 1000, a vedle je fotka Škromacha jak se usmívá, tak ..... víte co.
S článkem taky souhlas, firmy budou snižovat počet zamců a tlačit víc na zvýšení jejich výkonu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JirkaNeprihlaseny 08. 11. 2005 12:19)

8. 11. 2005 17:00 | zarecky

Četl jsem v denním tisku, že velký myslitel Škromach by chtěl, aby se minimální mzda blížila mzdě průměrné. Taktéž jsem se dověděl, že v jistém průzkumu, co stál 11 mil. Kč, se ministrstvo dovědělo, že že domácnosti s vyšším počtem členů mají více dětí.
Zdravý rozum těžko hledat...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

9. 11. 2005 8:33 | Jarmila

Zjištění těchto věcí ho stálo 11 miliónů? Kdyby se zastavil v první hospodě, věděl by to taky a stálo by ho to maximálně 20 piv.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zarecky 08. 11. 2005 17:00)

9. 11. 2005 8:37 | Jarmila

V důsledku čehož je opět méně dětí, protože práci na kratší úvazek a následně tudíž i s nižší mzdou potřebují především ženy, co mají malé děti a co jim zaměstnavatel nevyjde vstříc s úpravou pracovní doby.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zhosa 08. 11. 2005 15:13)

9. 11. 2005 12:27 | Jirka

A vona ta potvora průměrná vždycky uhne! :-))) Ale komančové jim poradí, jak to udělat, aby měli všichni průměr. Už to dokázali v minulosti. Jen velcí soudruzi měli nadprůměr, ale ten se do toho výpočtu nezahrnoval, neboť plat není mzda. Jsem ale zvědav, kdo pak bude plnit státní kasu a panděra těch myslitelů, když budou mít průměr i současní bohatí. Tentokrát tu moc majetku ke znárodnění není. Tak mně napadá, že bychom tunelářům měli blahořečit, že znemožnili návrat Komunismu, protože to soudruhům ukradli před nosem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zarecky 08. 11. 2005 17:00)

1. 7. 2008 16:04 | Michal

Jděte někam s těmahle řečima... Skutečnost je taková ze za peníze odpovýdající minimální mzdě dělá většina lidí..Základní platy bez prémií které nemusí být vyplaceny, bez příplatků za směnování a tak dál.., se většinou pohybují kolem 8-10.000kč. Máme se srovnávat s evropou ale co platy? Zaměstavatelé říkají že je špatné jim něco přikazovat ale sami nám nepřidaj pokud nemusej. Dokážu to pochopit u přežívající české textilky ale u prosperující zahraniční firmy pro kerou sme zlatý důl rozhodně ne. Sem jednoznačně pro zvyšování min. mzdy od které se odvíjí i plat většiny dalších zaměstnanců, je přece uplně jedno jestli ta firma odejde nebo nebudu mít na placení nájmu atd ze své almužny!!!!!!!!!!!!!!!!! Proč jen musíme cenami atd žít podle Západu a platy podle Ukrajiny, Ruska atd.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
14,81 %

z 27 duelů
×
Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
20,83 %

z 24 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Leasingová splátka, Krytá opční pozice, Rubopis, transformované fondy, státní podpora, příspěvek zaměstnavatele, jan sedláček, účastnické fondy, platby na internetu, mluvený projev, marta nováková, anna marešová designers, Denisa Salátková, Krátkodobé závazky, investiční mince, CRM, hospodyně, Daniel Hamermesh

3SH9999, 1SF6955, 9B30117, 3S74757, 1AP2811

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK