Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Letos můžete poprvé podat řádné daňové přiznání k dani z příjmů elektronickou formou. Víte, co k tomu potřebujete, kam zajít, co vás čeká, nemine a kolik to bude stát? Máte již svůj elektronický podpis?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 2. 2005 15:00, Martin Bednář

Ale oproti čemu kontroluje příslušný správce na vym. odd. onen podpis ? Proti předešlým DP ? Vždyť jsem jim žádný podpisový vzor nedával.

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Romik 17. 02. 2005 13:55)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 2. 2005 17:08, Romik

Vidíte, jednou jsem si ten svůj příspěvěk po sobě pořádně nepřečetl, a už tam mám chybu - chybí mi tam věta. Omlouvám se. Tím druhým způsobem jsem myslel to, že to samotné Vaše oznámení pošlete nejprve e-mailem na e-mailovou adresu podatelny a ve lhůtě těch tří dnů, jak je to v tom § 21/5 337/1992 Sb., doplníte ten chybějící vlastnoruční podpis přes elektronickou podatelnu tím vyjádřením, které už je podepsáno digitálním podpisem. Toto podání jsem už v praxi taky viděl, ale jenom jednou a koutkem oka. Absolutní většina těch oznámení je podána tím prvním způsobem, tj. už samotná podaná písemnost je elektronicky podepsána pomocí certifikátu.

Reagovat

 

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Romik 21. 02. 2005 17:03)

Další příspěvky v diskuzi (37 komentářů)

18. 2. 2005 13:14 | Jirka

OSSZ už to razítko nepotřebuje. Sám jsem byl na pochybách, protože na formuláři přehledu na to není okénko. Řekli mi, že už si to s FÚ řeší online. VZP jsem razítko na přehledu donesl. Ale snad i tam to bude už nějak řešené. Mám dojem, že na webu VZP už bylo také něco o elektronickém podávání. Jak je to u jiných zdravotních pojišťoven, nemám tušení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 18. 02. 2005 12:28)

18. 2. 2005 13:30 | Jirka

Připojuji se k názoru paní Kateřiny. Máte pravdu, že lidé jsou různí všude, nejen na úřadech. I já jsem se setkal jak s rozumnými a ochotnými úředníky, tak i s těmi všehovládci se senem v hlavě. Průšvih je v tom, že před úředníkem nemáme často kam utéct ke konkurenci. A i kdyby, stejně toho špatného musíme zaplatit. Když jsem si jednou stěžoval na těžkosti se svým tehdejším zaměstnavatelem, dostal jsem radu, abych odešel. Vám bych ale tuto radu dávat nechtěl. Jsem rád, že ten spolek ředí svědomití a ochotní. A budu se modlit, aby v případě redukce úřednictva šli první ti nejhorší. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Romik 17. 02. 2005 21:06)

18. 2. 2005 16:40 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

...ne všichni kdo nosí přiznání jsou registrovaní...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Romik 17. 02. 2005 16:12)

18. 2. 2005 17:09 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Příjemně jste mne překvapil. Ano, i já mám, při řešení osobních konkrétních problémů v malém, z přístupu spíše ty pozitivní zkušenosti. Přiznám bez mučení že ale tam, kde konec konců dnes sedí nějaký můj bývalý spolužák nebo známý či bývalý spolupracovník odjinud, tak nedokážu být asi úplně objektivní. Ale z druhé ruky vím, že ten dotyčný(-á) jsou takoví i v případě mých dalších známých, kteří tuto vazbu z minula pochopitelně nemají. Špatnou zkušenost mám ale z jedné velké bývalé firmy, jejíž jsem byl dříve zaměstnancem: tam jsem byl častokrát svědkem toho, že kontrolní pracovník doslova neunesl (kulantně řečeno) celou šíři reálných problémů, které život podnikatelský přináší. Přitom nešlo o nějaké daňové úniky či opomenutí, ale o následky skulin ba přímo trhlin v našem právním řádu. Potom potřebná osobní náročnost na objektivní vyřešení a zhodnocení nálezu může být u kontrolora nahrazena zjednodušující arogancí. Jinak také mi je známo, že osoba s roky poctivě odpracovanými na finančáku je velmi žádána v podnikatelských kruzích nebo se prostě udělá pro sebe jako daňový poradce. Zvažte i tuto možnost a tu barikádu přeskočte. Ztracenou vartu zbytečně nedržte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Romik 17. 02. 2005 21:06)

18. 2. 2005 17:23 | Romik

Máte samozřejmě pravdu, nějak jsem si neuvědomil např. majetkové daně, protože s nimi nějak vůbec nepřicházím do styku. To je svět sám pro sebe. Měl jsem na mysli klasická "podnikatelská" daňová přiznání - příjmovku, DPHáčko, silničku, tam už coby podnikatel máte ve spise přihlášku k registraci. Vyjma přiznání typu A. Ale třeba u daní z nemovitostí ten podpis asi není tak důležitý - přece jenom, vlastník (vlastníci) nemovitosti jsou známi z registrů, výše daně taky a pokud je uhrazená, tak konkrétní podpis asi není tak důležitý. Ono totiž vlastníků nemovitosti může být taky několik, viďte?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 18. 02. 2005 16:40)

18. 2. 2005 17:44 | Romik

Vy mě některými příspěvky v diskusích u různých článků na tomto serveru, spolu s paní (případně slečnou, abych neurazil :) Kateřinou. Máte rozumné a leckdy i se mnou shodné názory a očividně i přehled.
Nejste sám, kdo má špatné zkušenosti s úředníky. Já mám např. docela špatné zkušenosti s městskými a obecními úřady - všeobecně, aspoň s těmi, se kterými jsem zatím měl tu čest (byli ale jenom tři, takže to může být opravdu výjimka). Když napíšete úředně z FÚ na jeden MÚ a on Vám odpoví jenom za své odd. a v případě, že chcete nějaké další informace, tak Vás odkáže, že máte poslat další písemnost na to které konkrétní odd., tak dostat toho příslušného úředníka pod ruku, tak bych mu ten spis omlátil o hlavu. Když jsem to četl, tak jsem lapal po dechu, sám nevím, jestli překvapením, nebo vzteky :) To je jako by jiný úřad napsal nám, já odpověděl jenom za své odd. daňové kontroly a připsal tam, že pokud chce nějakou písemnost ze spisu, že má napsat na vyměřovací odd., co se týče vymáhání, ať napíše na vymahače, jestli chce něco ze spisu registrace, ať pošle další žádost registraci a pokračuje přes odd. dotací, státního dozoru a když bude mít chuť a náladu, ať si třeba napíše i na vyhledávací odd. Bežně to přece funguje tak, že příslušný pracovník sežene všechno, co ten druhý úřad potřebuje, když tak se proběhne do terénu, aby zjistil realitu a pošle jedinou odpověď... Ale asi jiný kraj, jiný mrav.
Co se týče těch daňových poradců, díky za kompliment, ale nemám tak velký všeobecný daňový přehled, přece jenom, na většině berňáků jsou lidé "rozškatulkovaní" na jednotlivé daně - vzhledem k složitosti (a čím dál větší) daňových zákonů. A daňových poradců je už velký přetlak. Dřív ta razítka dostávali prakticky zadarmo, teď už hodně přitvrdili, protože je jich už opravdu moc (možná proto je tady i jejich lobby, aby zákony byly pokud možno komplikované - umíte si představit, že by v případě jednoduchých zákonů přišli o práci? :) To je těžko v jejich zájmu :). Znám několik lidí, kteří dříve dělali na finančních úřadech a teď jsou z nich daňoví poradci, ale mají hodně pochybné společnosti, protože ten přetlak na trhu už je hodně velký a solidní firmy jsou už dávno rozebrané. A mě tahle práce docela baví. Je samozřejmě otázkou, co budu říkat třeba za dalších deset let...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 18. 02. 2005 17:09)

18. 2. 2005 17:44 | Romik

Co se té Vaší špatné zkušenosti týče, mám pro to pochopení a věřím, že jsou úřady, kde je takové jednání bohužel naprosto reálné. Správný kontrolor si myslím by měl mít i jistou dávku tolerance a hlavně chápavosti - pokud něčemu nerozumí, měl by být ochotný si to nechat vysvětlit. Já se nebojím ve firmě zeptat, aby mi to objasnili - nikdo není dokonalý, nikdo nemůže mít všechny znalosti, nikdo nemůže být profík ve všech oborech. Já taky nejsem superman - když jednou kontroluju zemědělce, potom stavaře, pak výrobce, pak obchodníka, potom nějakého živnostníčka, a pak skončím třeba u nějakého exotického oboru. Kdybych měl všechny tyto obory znát, tak určitě nebudu na finančním úřadě, ale budu nějaký opravdu hooodně dobře placený konzultant, který pro odběratele zastane práci několika různých poradních společností :) Člověk musí umět naslouchat, nechat si problém vysvětlit z druhé strany a podle toho, co vyslechne, si pak tu konkrétní věc probrat třeba s kolegy, jak by to viděli oni, případně si to ověřit jinde. Ne vždy to tak ale funguje. Ale není to vždycky jenom chyba úřadů, někteří podnikaté jsou opravdu tajemní a snaží se toho říct opravdu co nejmíň, což potom může mít své důslekdy po špatném pochopení celé transakce příslušným kontrolním orgánem ;)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 18. 02. 2005 17:09)

18. 2. 2005 17:51 | Romik

Díky. Tento server, spolu s dalšími daňovými / finančními / účetními severy sleduji docela často, a do této diskuse jsem se zapojil jenom z toho důvodu, abych tak nějak naznačil, jak se třeba na elektronická podání a elektronickou komunikaci může dívat i někdo z druhé strany. Byť všeobecně asi opravdu panuje názor, že všechno nové úředníky děsí. Nejspíš na tom i něco bude. Vemte si třeba celníky, po zrušení hranic ČR by se dalo říct, že stavy zásadně, ale opravdu zásadně klesnou, ale k mému ohromnému překvapení ani náhodou. Spíš by se dalo mluvit o kosmetické úpravě. A taky jsem tady chtěl naznačit, že ne všichni jsou vyučené švadleny, které na FÚ fušují do daní, ale že tam sedí i spousta rozumných, vstřícných a leckdy i chytrých lidí, kteří se svou práci snaží dělat v rámci možností dobře. Několik jich znám a nejenom z našeho úřadu :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 18. 02. 2005 13:30)

18. 2. 2005 17:52 | Romik

Děkuji, Vám ať se taky daří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 18. 02. 2005 00:18)

19. 2. 2005 10:46 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

...víte, já jen takové malé dodatečné doplnění, neboť to podstatné jsme si už asi dříve tady napsali.
Velice záleží na personálním obsazení "úřadu" obecně a to bylo, historicky a nechci paušalizovat, také mnohde dáno tím, co se tady dělo po roce 1990. Do té doby mnohá tzv. politicko či protekční pracovní místa v nových podmínkách nastupujícího tvrdého podnikání byla buď rušena nebo musela být znovu přeobsazena. Z velké části si ale tito dotčení pracovníci (také pracovnice, manželky, dcerunky, milenky, jak libo) zavčas našli uplatnění právě někde v bance (kde tehdy nabírali), vznikajících obecních úřadech, na pracáku, ve zdravotní pojišťovně, na sociálce a třeba i na těch finančních úřadech. Z dnešního pohledu odstupu let na tom vlastně vydělali, byť tehdy šli třeba tzv. do horšího. Pokud ale i tam na svoji práci jaksi nestačí, nechytli se tam, tak to tam vypadá jak to vypadá a někoho nového schopnějšího mezi sebe prostě nepustí: vyštvou ho zavčas. To je tvrdá realita a to je dle mne právě asi případ toho, o čem hovoří paní o něco výše. Bude to tedy vše nějaký čas ještě s tím zlepšením trvat a nic jiného, než být optimisty, nám prostě nezbývá :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Romik 17. 02. 2005 22:44)

19. 2. 2005 21:01 | soukromník

Na server ministerstva financí - www.mfcr.cz je ale stále k disposici pro elektronické podání pouze formulář pro rok 2003. A to máme 6 týdnů do podání přiznání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

20. 2. 2005 16:20 | f

Dobrý den, níže jsem psal svoje připomínky, a ptám se opět: proč neakceptuje berňák libovolná podání (co do obsahu, a v nějakém normálním souborovém počítačovém formátu) elektronickou poštou ve smyslu vládního nařízení (elektronické podatelny)? Že potřebuji kvalifikovaný certifikát, respektuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Romik 17. 02. 2005 13:55)

21. 2. 2005 17:03 | Romik

Dobrý den, nevím, jestli Vám správně rozumím, jde Vám o podání nějaké obecné písemnosti, nejakého oznámení, tj. podání cokoliv jiného, než daňové přiznání? Teď nevím, jestli to popíši naprosto správně, ale taková podání jdou a celkem běžně nám chodí, aspoň já jsem jich viděl už docela dost, i když nevím přesně, jakým způsobem jsou vložena do systému, protože nám příjdou už v elektronické podobě z MF ČR. Pravděpodobně jsou podána přes "Elektronické zpracování písemností" na webových stránkách České daňové správy, je tam kategorie "Oznámení" a "Obecné písemnosti", tak pravděpodobně jednou z těchto možností. Viděl jsem ještě druhou variantu elektronického podání - vzhledem k tomu, že písemnost podaná výše uvedeným způsobem je v systému bez jakéhokoliv formátování (vypadá to zhruba jako text z MS-DOSu), tak pokud se chcete vyhrát, máte nějaké dlouhé oznámení, vyjádření, nebo něco takového a chcete, aby bylo formátováno (odrážky a já nevím co), nebo z nějakého jiného důvodu to nechcete podat přes tu výše uvedenou elektronickou podatelnu, tak jsem viděl ještě druhý způsob - pošlete podle § 21 odst. 5 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, do tří dnů pomocí "Elektronického zpracování písemností" souhlas s tímto e-mailovým podáním, kdy napíše něco ve smyslu, že jste toho a toho dne poslal na adresu podatelny e-mail, co jste v něm sděloval a že není podepsána a tímto elektronicky podepsaným oznámením nahrazujete vlastnoruční podpis. Nebo tak nějak. Toto samozřemě není třeba, pokud podáte písemnost prvním způsobem, tj. je už celá podepsaná. Nevím, jestli jsem Vaši otázku pochopil tak, jak jsem měl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (f 20. 02. 2005 16:20)

21. 2. 2005 17:08 | Romik

Vidíte, jednou jsem si ten svůj příspěvěk po sobě pořádně nepřečetl, a už tam mám chybu - chybí mi tam věta. Omlouvám se. Tím druhým způsobem jsem myslel to, že to samotné Vaše oznámení pošlete nejprve e-mailem na e-mailovou adresu podatelny a ve lhůtě těch tří dnů, jak je to v tom § 21/5 337/1992 Sb., doplníte ten chybějící vlastnoruční podpis přes elektronickou podatelnu tím vyjádřením, které už je podepsáno digitálním podpisem. Toto podání jsem už v praxi taky viděl, ale jenom jednou a koutkem oka. Absolutní většina těch oznámení je podána tím prvním způsobem, tj. už samotná podaná písemnost je elektronicky podepsána pomocí certifikátu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Romik 21. 02. 2005 17:03)

21. 2. 2005 20:58 | f

Myslím že mi nerozumíte, a nyní ani já vám:) Když to zestručním, proč nelze podat (libovolná) daňová přiznání (stejně jako jakákoliv jiná podání) přes elektronickou podatelnu?
Podle mých informací je orgán povinnen ji zřídit, přijímat jí podání opatřené elektronickým podpisem, a to EMAILEM (nikoliv webovým formulářem nebo nějakou jendoúčelovou aplikací - příjem nemá charakter podatelny), zveřejnit akceptované formáty dat, emailovou adresu atd...
Pokud jsou mé informace nesprávné, omlouvám se (čerpám z vyhlášky č. 496/2004 Sb. a nařízení vlády č. 495/2004 Sb)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Romik 21. 02. 2005 17:08)

21. 2. 2005 21:16 | Romik

Aha, tak to jsme si opravdu nerozuměli :) Přiznám se, že Vámi uvedené vyhlášky jsem nikdy nečetl, takže nemůžu posoudit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (f 21. 02. 2005 20:58)

10. 2. 2006 15:49 | Vita

I el. přiznání bez el. podpisu (potvrzené podepsanou kopií na papíru) má smysl. Při jednorázovém podání přiznání k dani z pozemků (nemovitostí) na papíře bych musel bůhvíkde hledat jakési čísla a ocenění půdy v daném kat. území. Při vyplnění vyplnění na http://cds.mfcr.cz se tyto informace doplnily automaticky - nemusel jsem nikde nic hledat. El. podpis nemám, poslal jsem vytištěnou a podepsanou kopii poštou doporučeně za 19 Kč. Je to určitě levnější než vystavení el. podpisu jen kvůli jednorázovému použití. E-mailem přijde potvrzení o doručení přiznání na příslušný FÚ a jeho přijetí. Pro FÚ je to asi taky výhodnější - dostane data přímo v el. podobě, nemusí to nijak konvertovat (přepisovat, scanovat) pro další zpracování na počítači, porovnání podepsané kopie s el. originálem je asi mnohem jednodušší (spíše formální).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Schwarzenberg

politik

Jan Procházka

ekonom

Karel Schwarzenberg
ÚSPĚŠNOST
38,10 %

z 21 duelů
×
Jan Procházka
ÚSPĚŠNOST
35,00 %

z 20 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fundamentální analýza, Warrant, Operace na volném trhu, mobilní operátoři, fayn, andrej babiš, spotřebitel, vodafone, Orange, Americký dolar, Théta, kalendářní den, spekulativní bublina, Komise pro úpravu stanov, riziková zóna, index Deutsche Bank, personál, hospodářská krize

2K26666, 1SB6023, 2SY7924, 3U32127, 4AP2252

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK