Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zmatky okolo pomlčky v čísle účtu vás mohou u Buřinky připravit o celou státní podporu. Jako jedinec navíc nemáte šanci se stížností vůči velké instituci uspět. Poškození klienti ale i díky nám možná získají své peníze zpět.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 2. 2004 15:51, ZikaM

Řešení s pomlčkami je celkem jednoduché a spočívá v tom, že se číslo bude uvádět ve tvaru IBAN. Pro ČR má tvar CZxxBBBBPPPPPPZZZZZZZZZZ, kde xx je kontrolní dvojčíslí, BBBB je kód banky, PPPPPP je předčíslí a ZZZZZZZZZZ je základ čísla účtu. Je to formát, který se již používá v EU (kam slavnostně od 1.5. vstoupíme). Bohužel, zatím pouze pro mezistátní platby. Ale první krok už bude brzy hotový - aby byly účty vyjádřitelné ve tvaru IBAN, přečísluje ČS sporožirové účty. Pak už jen donutit ČNB, aby se IBAN používal i pro tuzemské převody.

Reagovat

 

+36
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 2. 2004 14:12, jirousek

Taky jsem se sporky bal...ale presto jsem ji zahrnul do tri bank, ktere jsem oslovil s pranim hypotecniho uveru. Jedna banka se neozvala vubec, druha byl hodne draha, pouze CS nabidla prijatelne podminky. A nejen to, presto, ze vyrizovani hypoteky vyzaduje hodne papirovani, nebyl jsem ani jednou na pobocce, kde mam hypoteku..."osobni banker" za mnou ochotne jezdil do prace, pripadne jsme se setkavali v pobocce CS, kterou mam podstatne bliz. Takze moje zkusenost - nebojte se CS, je to uplne jina banka, nez byla pred par lety.

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jirousek 11. 02. 2004 14:09)

Další příspěvky v diskuzi (111 komentářů)

12. 2. 2004 15:37 | ZikaM

Na svem puvodnim prukaznim listku ke sporozirovemu uctu (zal cca. 1991) uctu, jsem mel u cisla uctu (nemyslim specificky symbol) prvni tri cisla oddelena pomlckou, proto jsem to vsude s tou pomlckou take psal, takze to vypadalo jako kdyz ta tri cisla jsou predcisli. Pak me ale jednou pracovnice CS vyvedla z omylu, ze to je uplne spatne a ta pomlcka tam nema byt, protoze u sporozirovych uctu zadna predcisli nejsou. Pak jsem si vzpomel, ze mi obcas nedosla nejaka platba na muj ucet a tvrdili, ze se jim to vratilo, takze ted vim proc.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

12. 2. 2004 15:51 | ZikaM

Řešení s pomlčkami je celkem jednoduché a spočívá v tom, že se číslo bude uvádět ve tvaru IBAN. Pro ČR má tvar CZxxBBBBPPPPPPZZZZZZZZZZ, kde xx je kontrolní dvojčíslí, BBBB je kód banky, PPPPPP je předčíslí a ZZZZZZZZZZ je základ čísla účtu. Je to formát, který se již používá v EU (kam slavnostně od 1.5. vstoupíme). Bohužel, zatím pouze pro mezistátní platby. Ale první krok už bude brzy hotový - aby byly účty vyjádřitelné ve tvaru IBAN, přečísluje ČS sporožirové účty. Pak už jen donutit ČNB, aby se IBAN používal i pro tuzemské převody.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

12. 2. 2004 15:58 | ZikaM

Stejný problém mají i různé instituce.Moje zkušenost: dcera se již před delší dobou osamostatnila a odstěhovala. Pak přišla o práci a na sociálce uvedla, že chce peníze posílat složenkou. Tak se dělo půl roku, pak (chybou úřednice) jednu platbu vynechali a i nadále peníze nechodily. Dcera se pídila po důvodu, ten jí nebyl vysvětlen, ale peníze určitě dostane. Pak nám přišla na účet větší suma. Očekávali jsme ji, takže jsme nic nepodnikali. Jaké bylo naše překvapení, když za čas dcera přišla a říkala, že ty peníze z účtu jsou její. Soc. pracovnice zaslali dlužnou částku (která se svou výší shodovala s námi očekávanou sumou) na náš účet, kam chodily před pěti lety přídavky na dceru, když ještě nebyla plnoletá. Dle instrukcí MÚ jsem vrátila peníze jednorázovým příkazem na účet, ze kterého přišly. Dcera pak ale opět telefonovala, že nic nemá a my jsme zjistili, že se nám platba vrátila na náš účet, neboť jsme neuvedli onu zmíněmou pomlčku v účtu (přitom na výpise nebyla!). Dohodli jsme se nakonec tak, že dceři peníze dáme osobně a ona na úřadě podepíše potvrzení, že je převzala. Týká-li se toto soc.odborů na všech MÚ, tak potěš koště! (Musí se totiž jednat o problémy tisíců lidí).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

12. 2. 2004 17:19 | Ich

Alčo, díky, po dni plném blázince v práci, jsem si přečetla Váš příspěvek a velice mě rozesmál. Máme my to ale pečlivé úřednice!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZikaM 12. 02. 2004 15:58)

13. 2. 2004 8:54 | Tomáš Marný

Zrušil jsem běžný účet a založil jej u jiné banky, na úřad jsem poslal zdvořilou žádost o zasílání přídavků na děti na nový účet. 2 měsíce pryč, přídavky nikde. Vyrazil jsem na úřad poptat se po osudu peněz. Úřednice koukla do počítače a prohlásile: "Kolegyně vymazala starý účet a nový zapomněla napsat. Dostanete to příští měsíc všechno najednou". Žádná omluva, o úrocích ani nemluvě :-(.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ich 12. 02. 2004 17:19)

13. 2. 2004 8:58 | Tomáš Marný

Předčíslí u účtu pro finanční úřad znamená druh platby - tj.jestli je to daň z nemovitosti, z příjmu, z dýchání... Pochopte přece, že žádný úředník nebude dohledávat podle Vašeho ctěného jména nebo variabilního symbolu, jestli jde skutečně o Vaši platbu. Prostě nesedí číslo před pomlčkou - nezaplatil jste, máte smůlu. Že jim tím pádem přebývají peníze na účtě jiném? Jsou to Vaše peníze, tak se starejte, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZikaM 12. 02. 2004 15:28)

19. 2. 2004 8:24 | Martin

Věřím ve šťastný konec a to, že lidé dostanou státní příspěvek, ale v našem státě je fakt možné všechno, takže snad ani PÁN BŮH neví, jak toto skončí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

1. 3. 2004 11:35 | SedivyJ

Stavební spořitelna České spořitelny v současné době již téměř neeviduje podněty klientů souvisejících se způsobem psaní čísla účtů v rámci plateb v závěru roku 2003 včetně vazby na státní podporu. Jestliže však některý z klientů bude na základě svého výpisu z účtu ještě potřebovat informaci ke zmíněným platbám a státní podpoře, doporučujeme, aby se co nejdříve obrátil přímo na Stavební spořitelnu České spořitelny (nejlépe písemně na adresu Vinohradská 180, 130 11 Praha 3, nebo telefonicky na poradenské linky 224 309 134, 224 309 179). Stavební spořitelna České spořitelny je však připravena posoudit každý podnět zaslaný klientem i v průběhu roku a řešit ho individuálně přímo s klientem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 3. 2004 15:31 | Svata

Patřil jsem mezi tzv. pomlčkové klienty. U dvou smluv jsem na platební příkaz (u CSOB) nenapsal onu pomlčku a finance se mi vrátily zpět. Před měsícem , po konzultaci s SSCS jsem doložil kopie platebních příkazů s žádostí o zaůčtování peněz ještě do roku 2003 abych nepřišel o státní podpory. Musím velmi poděkovat SSCS, která mojí žádost uznala a sjednala nápravu (zaúčtovala platby ještě do roku 2003)a tím mi snad bude stát. podpora přiznána i za loňský rok . Jsem velmi rád a potěšen tímto přístupem SSCS ke klientovi,který se dopustil nedopatření. Ještě jednou Buřince děkuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

18. 8. 2006 7:33

No už podle vyjadřování je jasné,co jste zač :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach 11. 02. 2004 20:04)

18. 8. 2006 7:37 | Radek

Článek nechápu, blbě zadaný příkaz k úhradě, toť vše.... čistá chyba plátce.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
74,39 %

z 82 duelů
×
Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
96,00 %

z 100 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Cena při zpětném prodeji, Depreciace, Optimální portfolio, miroslav kalousek, zaměstnavatel, invalidita, daňový bonus, zdravotně postižení, cestovní pas, žena v práci, udice, tapiserie, fred bergsten, nájemné místně obvyklé, OHLC, 15/1998 Sb., Všeobecná zdravotní pojišťovna, rodičovská

    1E36002, 9A61396, 4Z26697, 4AR2414, 3M64875

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK