Navýšení může v kontextu peněz znamenat zvýšení částky nebo hodnoty. Může stoupat hodnota něčeho, co má cenu, ale také se může jednat o zvýšení cen nebo obnosu peněz. Příkladem může být zvýšení platu, tedy situace, kdy za svou práci bude zaměstnanec pobírat více platu. Zvýšení cen znamená, že spotřebitelé platí za daný produkt více. Toto navýšení může být způsobeno jak konkurencí, tak proměnou cen na trhu. Zvýšení kapitálu odkazuje na navýšení peněz, které daná společnost vlastní. To zahrnuje například i zisk dalších finančních prostředků od investorů nebo bank.
Investiční produkty | Jan Stuchlík | 14. 11. 2007
Investice do energetických firem může být z dlouhodobého hlediska dobrou volbou. Celosvětová spotřeba energie vzroste do roku 2030 o 55 procent. Novou energetickou hvězdou se stává uhlí. Jenže už v roce 2015 by mohla nastat vážná ropná krize, varuje Mezinárodní agentura pro energii.
Články | Dušan Hradil | 6. 11. 2001
Sazby povinného ručení pro rok 2002 přidělaly další vrásky na čele všem motoristům. Mnozí teď kalkulují, zda by nebylo výhodnější změnit pojišťovnu. Jednotlivé nabídky se totiž značně liší.
Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000
Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.
Články | Lukáš Půda | 30. 11. 2000
Je posledního listopadu, zanedlouho se dočkáme vánočních svátků, nastává čas kupování dárků blízkým a přátelům. Při rozhodování o tom, co koupit, hraje významnou roli stav peněženky. Pro ty, kteří mají hlouběji do kapsy, je právě nejvyšší čas, aby řešili financování nákupu. Vyřízení spotřebitelského úvěru totiž leckde trvá až dva týdny.