Společnost Zonky se přejmenovala na Benxy. Důvodem je chystaná expanze z Česka do zahraničí. Na českém trhu zůstane značka Zonky zachována a pro zákazníky se fungování firmy nijak nezmění. Nové mezinárodní jméno společnosti bylo zapsáno do obchodního rejstříku dnes, všechny ostatní údaje zůstaly nezměněny.
Rok 2020 má být začátkem expanze na zahraniční trhy v rámci Evropské unie. Ve druhém čtvrtletí plánuje Zonky vstoupit do Španělska, pak přijdou na řadu Německo a Itálie. Proč ne sousední a – nejenom geograficky – blízké Slovensko? „Expanzi se chceme naučit na velkých zemích a otestovat si škálu na odlišných trzích,“ vysvětluje šéf Benxy Pavel Novák.
S evropskou expanzí souvisí také nový maskot. Dřívějšího křížence zebry a osla (název Zonky vznikl právě spojením slov zebra a donkey) letos vystřídala žirafa. „Zkoumali jsme oblíbenost zvířat napříč Evropou. A právě ve Španělsku je žirafa ještě oblíbenější než v Česku,“ říká k tomu marketingový manažer Jan Sladovník.
Už na jaře firma uvedla, že s připravovaným rozšířením do Evropy se rozroste i její zvířecí rodina. Žirafa by tedy neměla být posledním členem, současně zebra prý úplně nezmizí.
Celkový objem půjčených peněz za celou historii Zonky dosáhl téměř 10 miliard korun, podíl Zonky na trhu spotřebitelských úvěrů v Česku je aktuálně téměř pět procent. Zonky má víc než 80 tisíc klientů, z toho 50 tisíc s půjčkou.
Zonky se od svého vzniku v roce 2015 snaží působit jako online služba, jejímž prostřednictvím „lidé půjčují lidem“ nezávisle na velkých finančních institucích. Za projektem nicméně stojí splátková společnost Home Credit ze skupiny PPF. Ta (respektive „institucionální investoři“ společně) financuje zhruba 70 procent poskytnutých půjček, zbytek jsou jednotliví soukromí investoři.
Psali jsme víc: Novinky od Zonky: Investice Rentiér, žirafa pro Španěly a konec ztrát
Sdílejte článek, než ho smažem