Česká spořitelna nově umožňuje ve všech svých pobočkách neslyšícím online tlumočení do znakového jazyka nebo online přepis mluvené řeči.
„Stáváme se tak nejdostupnější bankou pro lidi s různým druhem handicapu,“ říká Ilona Uhlářová, která má v České spořitelně na starost projekt Banka bez bariér.
Díky aplikaci DEAFCOM, kterou mají bankéři k dispozici přímo v tabletech na pobočkách, mohou neslyšící nebo nedoslýchaví klienti pohodlně komunikovat s bankéři či po telefonu se zákaznickou linkou. Aplikace nahrazuje fyzicky přítomného tlumočníka či přepisovatele. Lidé si ji také můžou stáhnout do svých mobilních zařízení.
Uhlářová přidává další aktuální čísla: Z celkového počtu 475 poboček jsou tři čtvrtiny bezbariérových. Šedesát čtyři poboček ve velkých městech je vybaveno orientačním hlasovým majáčkem, který usnadňuje přístup do pobočky a k bankomatům nevidomým klientům. Téměř tři čtvrtiny z 1784 bankomatů mají připojení pro sluchátka a hlasové ozvučení pro nevidomé. Bezbariérových je 159 bankomatů.
Zdokonalení služeb pro handicapované v tomto týdnu oznámila také ČSOB. Od října spouští provoz bankomatů, které jsou přizpůsobené nevidomým. Téměř na tisíci bankomatech ČSOB se můžou bezpečně obsloužit i bez asistence, uvedla banka. Hlasová navigace se nově spustí ihned po zasunutí sluchátek bez potřeby zadání dalšího příkazu. Zároveň se automaticky zhasne displej, což znemožní sledování probíhajících příkazů neoprávněnými osobami.
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem