Česká pošta sází na automatizaci. Její obchodní ředitel Martin Vránek představil principy připravovaných samoobslužných míst, které se na pobočkách mají začít objevovat od příštího roku.
Státní podnik zdůrazňuje, že nelze donekonečna spoléhat na nové zaměstnance, kteří reálně na trhu práce nejsou. Chce proto nahradit neobsazená pracovní místa automatizovanými prvky.
„Automatizované prvky ve službách se stávající běžnou součástí dennodenního života. V hypermarketu se již nikdo nepozastavuje nad tím, že svůj nákup uhradí bez fyzické přítomnosti pokladní,“ říká Vránek.
„Interaktivní kiosek názorně ukazuje technologie a postupy, které budou na pobočkách České pošty v nejbližších letech standardem. Jejich podoba dozná ještě úprav, ale již dnes máme modelový prototyp. Jako státní podnik budeme vybavení samoobslužných zón vybírat veřejnou zakázkou. Finální vzhled samoobslužných zón bude jiný, technologické principy ale zůstanou zachovány,“ dodává Vránek.
V první fázi umožní samoobslužné zóny podat listovní zásilku či balík, požádat o vydání Zákaznické karty České pošty nebo podat žádost o zřízení služby SIPO bez toho, aby klienta obsluhoval přepážkový pracovník.
Kiosek na pobočce bude vybavený dotykovou obrazovkou, kamerou, skenerem a tiskárnou. Interaktivní softwarové rozhraní umožní lidem, aby se obsloužili sami, zároveň ale nabídne i možnost spojení se vzdáleným pošťákem, který formou videohovoru poradí.
Prototyp kiosku vidíte na úvodní fotce od České pošty.
Sdílejte článek, než ho smažem