Bezohledné řidiče chce ministr vnitra Ivan Langer přivést k rozumu nejen trestnými body a pokutami za přestupky, ale také zvýšením ceny za povinné ručení. Ta by se podle nyní projednávané novely zákona o policii měla počítat i na základě získaných trestných bodů. Nebezpečně jezdící řidiči, kteří sice jezdí bez nehody a pobírají za to od pojišťovny bonusy, by tak nyní platili více. Pro pojišťovnu totiž představují podstatně vyšší riziko než ostatní řidiči. Naopak zodpovědným řidičům by novela mohla povinné ručení údajně zlevnit.
Podle Langera o potenciální nebezpečnosti konkrétního řidiče vypovídá počet bodů v kartě řidiče podstatně více než fakt, zda způsobil nějakou banální nehodu nebo, jak má silné auto. Navrhovaná úprava zákona ale není žádnou novinkou. Tímto způsobem funguje spolupráce s pojišťovnami a evidencí dopravních přestupků už dlouho například v Minnesotě ve Spojených státech amerických.
Pokud bude novela schválena, myslíte, že to situaci v Česku vyřeší? Je správné, aby byl nedisciplinovaný řidič trestán nejen body a pokutami, ale i dražším povinným ručením? Co by situaci na českých silnicích výrazně zlepšilo?
NAPIŠTE SVŮJ NÁZOR A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH ČTENÁŘŮ.
Sdílejte článek, než ho smažem
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Diskuze
22. 3. 2008 15:32 | Karel
20. 3. 2008 18:48 | GLUM-II
20. 3. 2008 15:36 | Fix
20. 3. 2008 13:19 | Nesmyslnost předpisů
Situace na mistě byla taková. Byla mrazivá noc, nikde široko daleko ani živáčka, ani jiné auto. Kamionista se spolehl na to , že široko daleko je sám, křižovatka byla přehledná a nikoho evidentně neohrožoval. Zvítězila u řidiče logika nad nesmyslností uplatnění direktivy ze zákona. Pilný policista vyrazil bránit zákon.
A tohle je modelová situace pro mnoho dalších nesmyslných čar na vozovce a dalších nařízení, které v dané situaci brzdí život a odporují logice a ze zákona je je třeba dodržet.
Bude li plnění vymáháno , pak jistě bude vymoženo, ale také to prodraží celý život společnosti, zpomali to dopravu a zvýší to náklady na život i těch , kteří to ani netuší. Zvýši se náklady i neřidičů jímž se zvedne cena zboží vlivem zdražení dopravy. Nařízení mi připadá spíše jako výtězství byrokracie nad ekonomikou.
Kamion ušetřil životní prostřetí, tím že nebrzdil a využil bezpečně setrvačnost vozidla, orgán trval na brždění a vyvalení mračna výfukových zplodin při rozjezdu, bezpečnost, vzhledem k přehlednosti křižovatky se při ani jednom ze způsobů projetí nebyla narušena.
Proč tam policie číhala ? A proč nevypnula semafor ? No to nevím ! Je fakt, že nějaké pokuty vybrat musí a nějaké body taky rozdat musí, ale jestli ten řidič byl poděs s dvaceti nehodami na kontě , nebo milionář bez nehod to se asi nedovíme.
20. 3. 2008 12:58 | Michal Kára
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 3. 2008 12:20 | Petr Dvořák
Policie by se nicméně měla spíš zaměřit na to, aby zavedené opatření jako jsou třeba úsekové kamery a z nich udílené body měly nějaký preventivní smysl. Znáte naopak někoho, kdo dostal z úsekové kamery pokutu? Resp. víte někdo, kolik máte bodů?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 3. 2008 8:35 | Michal Kára
20. 3. 2008 7:39 | libor
Zobrazeno všech 8 komentářů