Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Asistenční služba: pekelné ceny místo nebeského servisu

| rubrika: Jak na to | 21. 2. 2011 | 7 komentářů
Asistenční služba: pekelné ceny místo nebeského servisu
Většina pojišťoven nabízí v rámci standardního pojištění odpovědnosti z provozu vozidla nebo v havarijním pojištění také servis asistenčních služeb. Jak ale ukázal průzkum České asociace pojišťoven, jen 40 % motoristů zná název své pojišťovny a kontakt na její asistenční službu.

Zároveň téměř třetina oslovených motoristů připouští, že jim je jedno, kdo jim pomoc poskytne. Stává se tak, že motorista, který se stane účastníkem dopravní nehody, často pod vlivem stresové situace využije nabídku náhodných odtahových služeb, aniž by se předem seznámil s podmínkami poskytnuté služby. Každý řidič by si měl ale uvědomit, že pojišťovny při likvidaci škodní události proplatí pouze skutečně poskytnuté služby a jen v rozsahu, který si sjednal v pojistné smlouvě.

Rozsah a limity asistenčních služeb

Rozsah asistenčních služeb se u jednotlivých pojišťoven a produktů liší. Většina pojišťoven nabízí základní asistenci již v rámci sjednaného produktu, různé modely dalších rozšířených služeb pak formou připojištění. Zejména u základní asistence nejsou všechny úkony úplně zdarma a existuje řada časových i cenových limitů.

Anketa

Víte, kdo vám v případě nehody poskytne asistenční službu?

Některé pojišťovny například podmiňují odtah vozu až od určité vzdálenosti od řidičova bydliště – většinou od 50 km. V rámci daného pojištění se limity u asistenčních služeb stanovují buď částkou, do jejíž výše je asistence kryta z pojištění, nebo dobou, po kterou je poskytována. Někdy pojišťovny nabízí kombinaci obojího.

Při sjednání pojistné smlouvy je důležité zorientovat se v rozsahu služeb a vybrat si takový „balíček“, který využijete, nebo si požadované služby připojistit. Je také dobré vědět, že při existenci asistenčních služeb v havarijním pojištění i povinném ručení se limity obvykle sčítají. Konkrétní specifikace poskytovaných služeb je vždy součástí pojistných podmínek a příslušné pojistné smlouvy.

Asistenční služby

Hlavní funkcí asistenční služby je pomoc v případě nehody, po které je vaše vozidlo nepojízdné. Asistenční služba zajistí odtah vašeho vozu nebo jeho dočasnou úschovu na placeném parkovišti a postará se o zapůjčení náhradního vozidla v cenovém rozsahu sjednaném v pojistné smlouvě. Může se jednat jen o zapůjčení vozidla na dojezd nebo na určitý počet dní.

Některé asistenční společnosti je možné kontaktovat i s dotazem, týkajícím se provozování vašeho motorového vozidla nebo s dotazy, souvisejícími se silničním provozem (např. dopravní situace, kalamity způsobené počasím atd.). Můžete se na ně obrátit i s žádostí o provedení služby při poruše (odtah, oprava) nebo při právním problému - například pokud potřebujete zajistit chybějící doklady o pojištění či technické kontrole, tlumočení v případě policejní kontroly v zahraničí, dopravní nehody či jiných potíží na cestě.

Právní ochrana

Některé pojišťovny poskytují právní ochranu v omezeném rozsahu v rámci povinného ručení, kde se administrativně-právní pomoc objevuje jako součást asistence nebo může být takzvaně „připojistitelnou“ součástí havarijního pojištění. Je ale možné sjednat ji také jako samostatné pojištění právní ochrany s širokým rozsahem služeb a vysokýmilimity pojistného plnění.

Vybírat lze z pojištění právní ochrany řidiče, které je určeno zejména řidičům z povolání (včetně řidičů kamionů) a z pojištění právní ochrany vlastníků vozidel, jež ochraňuje vlastníka, držitele a řidiče vozidla včetně posádky v pojištěném vozidle. Součástí takového připojištění je i tísňová linka právního poradenství. Kromě nehod jako takových, a z nich vyplývajících nároků, zahrnuje právní ochrana vlastníka vozidla, popřípadě řidiče také případy zastupování v trestních řízeních či v přestupkových řízeních pro překročení rychlosti, špatné parkování nebo neuspokojivý technický stav vozidla. V případě právní ochrany vlastníka vozidla vám pojištění právní ochrany pomůže u sporů spojených s koupí či opravou vozidel nebo při reklamaci vad ať už zakoupeného, či opravovaného vozidla. Pojištění lze také využít u sporů z leasingových smluv.

Využití asistence v zahraničí

Při řešení nenadálého problému se na svou asistenční službu můžete obrátit i ze zahraničí. Principy jsou stejné jako v České republice, protože asistenční služby mívají ve většině zemí partnery, kteří jsou schopni rychlou a účinnou pomoc operativně zorganizovat. Rozsah služeb platných pro zahraničí se však nemusí shodovat se službami, které platí pro ČR, stejně jako limity pojistného plnění, které se k nim vztahují. Proto je vhodné prostudovat si tyto informace v pojistných podmínkách před sjednáním smlouvy.

Na koho se obrátit v případě nehody?

V případě dopravní nehody se vyplatí obrátit právě na asistenční službu vaší pojišťovny. Poskytuje kvalitní a ověřené asistenční služby, a díky tomu bývá likvidace pojistné události jednodušší a rychlejší. Kontaktní údaje na smluvní asistenční službu jsou vždy uvedeny v pojistných podmínkách. Pojišťovna vám zpravidla dá i asistenční kartičku, samolepku do vozidla nebo tzv. asistenční sešitek, abyste měli kontaktní telefonní číslo asistenční služby vždy k dispozici. Kontakt bývá též uveden v novější verzi Zelené karty.

Na místě nehody se mohou objevit i jiné asistenční společnosti, které nabízejí pomoc. Souhlas s poskytnutím asistence nesmluvním poskytovatelem asistenčních služeb si však důkladně a dobře rozmyslete. Pokud využijete služeb nesmluvní asistenční služby, vystavujete se riziku, že ceny, které vyúčtuje za za poskytnuté služby, nejsou prověřené a garantované pojišťovnami. V případě nároků na jejich proplacení je pojišťovny nemusí zcela akceptovat a vyplatí pojistné plnění pouze do výše obvyklých cen. Také v tomto případě je třeba počítat s tím, že oprava vozidla a vyřízení škody s pojišťovnou může být výrazně delší.

Účastníci dopravní nehody mají ze zákona řadu povinností. Patří k nim i povinnost umožnit obnovení provozu na pozemních komunikacích. Tím, že účastník nehody smluvní asistenční společnost své pojišťovny přivolá, začne tuto povinnost plnit. Řidič tedy má právo odmítnout zásah jakéhokoli subjektu, se kterým nemá žádný smluvní vztah, a ve všech případech využívat pomoc smluvní asistenční služby své pojišťovny. Na okolnost, že vozidlo brání plynulému provozu, je možné upozornit při jejím přivolání, a uspíšit tak příjezd asistenční služby na místo nehody.

Jaké údaje potřebujete znát při kontaktování své asistenční služby?

  • Jméno a příjmení
  • Registrační značku vašeho vozidla/číslo pojistné smlouvy
  • Stručný popis problému
  • Telefonní kontakt, na který může asistenční služba volat zpět
  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 2. 2011 12:44, jezevec

Zkušenost: česká republika. auto nikoli-pochybné značky v ceně 899.k korun českých, zdechlo v záruce, cca 150km od domova. volána asistenční služba značky (v pátek o půlnoci). prý ano pane, zadarmo vás odtáhneme. kam? domu????? no vám hrabe. odtáhneme vás do nejbližšího značkového servisu. kde to je? 30km na druhou stranu než bydlíte. co potom se mnou? no potom vás odtahovka vykopne u toho servisu na nádvoří, a dál si dělejte co chcete. nouzové ubytování? doprava řidiče domů? asistence? no vyste se musel zbláznit. a opraví mi aspoň přes víkend to auto, když už tedy podstoupím tuto újmu a dnes ai zaplatím taxika a seženu hotel někde v místě sám, nebo půjčí mi tam náhradní vůz? no vyste se musel zbláznit, pane, tady je venkov, tam maji o víkendu zavřeno. to vaše auto ani nesložíme za plot, tam nikdo nebude. jen ho necháme stát za branou, a v pondělí si přijedete dohodnout podmínky jak auto dostat dovnitř a případně opravit. tak chcete tu odtahovku zdarma? dáme vám dvě čísla. chcu. jedno číslo nikdo nevzal, no jasné, je pátek půlnoc a venkov, to už neni nic nonstop. druhé číslo - jasně pane, ale pojedu až z prahy, takže dorazím tak za tři hodinky. výborně, když jedete z prahy, můžete mně do ní hodit, stejně se mi to hodí víc než an druhou stranu? ano pane, do prahy vás hodím, ale musíte si připlatit za kilometry. proč, když stejně jedete z prahy a do prahy? inu, protože my nejsme vaše odtahovka, my jsme smluvní odtahovka, co si nevyděláme bokem to nemáme. kolik by asi stál doplatek za to, že nepojedete z pece pod sněžkou do vrchlabí, ale zpátky do prahy? tuktuktuk, asi 7600 pane. Závěr? To co je zadarmo, odpovídá kvalitě. O hodnotě placených asistenčních služeb si nejsem jist.

Zkušenost 2: švýcarský ADAC. deset let starý pekáč, bráchovi unikal olej tak dlouho až auto vlastní vinou uvařil. volána asistenční služba klubu. (náhodou taky v pátek o půlnoci). prý ano pane, postaráme se o vás. za 40 minut doráží odtahovka a veze na plaťáku obstarožní, ale velmi slušný mercedes. tady máte pane náhradní auto, jeďte kam potřebujete, a pak nám zavolejte až náhradní vůz nebudete potřebovat, my si ho tam vyzvedneme. vaše chcíplé auto chcete dovézt domů, nebo do vašeho oblíbeného servisu? vše samozřejmě zdarma. trinkgeld? ne děkuji pane, jestli pro mně chcete něco udělat, vyplňte mi tady dotazníček jak jste byl spokojen s naší službou. závěr bez pointy

Reagovat

 

+16
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

8. 8. 2017 | 2:07 | Ladislav

V sobotu ve 12 v noci mi zůstalo stát auto 15 km od Pasova na rakouské straně ( natekla mi voda do řídící jednotky motoru ) co dál ? Nakonec jsem si vzpomněl, že bych mohl zavolat na české číslo podnikatelské pojištovny....moc...více

26. 7. 2017 | 16:38 | Ondřej

Pánové, to co tady popisujete pramení z nevědomosti a špatných skutečností ne z reality. Vždy můžete narazit na nevzdělance - operátor za 15 tis.Kč/měs., nový zam.pojišťovny, špatný makléř nebo poradce atd ... není Váš právník....více

3. 11. 2016 | 11:03 | jurapilik

Dobrý den, chtěl bych zde napsat konečně pravdu, kterou jsem se dozvěděl při mé nehodě. Stala se mi nehoda v srpnu tohoto roku (2016). Nehodu jsem nezavinil. Vvzhledem k tomu, že jsme byli s rodinou na cestě na dovolenou...více

8. 5. 2013 | 3:36 | prase v žitě

Kubo, ale asistenční služby pomalu ustupují od zpětných proplácení odtahů. Důvod - asistence pozbývá smysl. Úkolem asistencí je odtahy zařizovat a ne je jen proplácet. Navíc existuje několik asistenčních služeb, jejich kvalita...více

20. 10. 2012 | 21:21 | Kuba

Jezdím s odtahovkou pro asistenční služby ale i pro lidi přímo z ulice. Vůbec se nedivím vašemu rozčerování. Nedávno jsem z odtahovkou jel k zákazníkovi, který byl přímo nepříčetný. Pak se ukázalo proč. Ukázal mi v kolik...více

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK