Automatizace zvládne práci čtyř markeťáků. Jak zvýšit zisky a ulevit týmu

PR článek | rubrika: FINEXPO | 16. 10. 2023
Pro marketing je automatizace nezbytná. Nejen, že zásadně zvýší obrat a ulehčí tvorbu i zasílání zákaznické komunikace, ale lze s ní snadno zajistit onboarding, upsell, zlepšit retenci a obohatit zákaznickou zkušenost.
Automatizace zvládne práci čtyř markeťáků. Jak zvýšit zisky a ulevit týmu

Zdroj: Unsplash

Komerční spolupráce

Cesta za ziskem vede skrz automatizaci

Současný trh je nekompromisní. Zákazník si pečlivě rozmýšlí každý nákup, a proto je potřeba bojovat o každou transakci. S automatizací efektivně oslovíte zákazníka ve správnou chvíli s relevantní nabídkou, čímž zvyšujete šanci, že nakoupí právě u vás.

Platformy s automatizačními nástroji se v Česku používají stále častěji a přinášejí zvýšení obratů i průměrné hodnoty nákupu, zatímco zásadně ulehčí práci marketingovému týmu. Raketový nárůst zisků díky automatizaci zaznamenalo mnoho předních retailistů jako jsou Knihy Dobrovský, BENU lékárny či Klenoty Aurum. Jen onboardingové scénáře zvyšují průměrnou útratu během prvních dvou měsíců až o 37 %, jak vychází z dat platformy CareCloud.

„V dnešní době, kdy je vysoký standard personalizace a plošně zasílaná komunikace je na ústupu, se střední či větší podniky bez automatizace neobejdou,“ říká Mgr. Vladimír Stříteský z firmy Cortex, a. s., který se automatizačními scénáři zabývá již 6 let.

Když člověk nestačí

Marketingová automatizace zvládne už řádku let mnohem složitější procesy než rozeslat emaily o opuštěném košíku na e-shopu. Dokáže segmentovat zákazníky, přiřazovat vouchery, personalizovat nabídku, navíc umí marketingovou komunikaci rozesílat i pomocí SMS, push notifikací nebo třeba Viberu.

Jádrem automatizace jsou scénáře spuštěné určitou akcí či událostí, zatímco jejich výčet je v podstatě neomezený. Reakcí na jakoukoli aktivitu zákazníka lze markantně zlepšit zákazníkovo zapojení a tím zvýšit zisky.

Ochutnávka pokročilejších scénářů

Ukázkové využití nachází automatizace např. při opakovaných nákupech běžného spotřebního zboží (kontaktní čočky, doplňky stravy, kosmetika), kde lze pomocí několika zpráv motivovat zákazníka k opakované koupi právě ve vašem obchodě. Pokud do nastaveného času zákazník nekoupí, automaticky mu bude zaslán e-mailem či SMS voucher s výzvou k nákupu. „Takto lze zajistit, že až 66 % opakovaných nákupů provede zákazník u vás,“ říká marketingový specialista Jan Doleček z Cortexu.

Zdroj: Unsplash


Velmi oblíbeným a úspěšným scénářem v českém prostředí je oživování neaktivních zákazníků, kteří již dlouhou dobu nenakoupili. Dříve obchodníci doufali, že zvládnou tyto zákazníky aktivovat obyčejným newsletterem, ale často to končí odhlášením z odběru, a tím pádem definitivní ztrátou zákazníka.

Pokročilý oživovací scénář se oproti tomu pokusí každé tři měsíce zákazníka oslovit s personalizovanou nabídkou doplněnou o voucher nebo slevu. Série komunikací s jasně danou logikou pak přináší zajímavé výsledky, dle dat platformy https://www.crmcarecloud.com/cz se takto daří oživit až 9 % neaktivních zákazníků.

CDP jako truhla s pokladem

Ke kvalitnímu a spolehlivému fungování automatizace je také potřeba dostatek zákaznických dat. Ty dnes nejlépe zajišťují CDP (Customer Data Platform) čili platformy, které automaticky sbírají, shromažďují a ukládají zákaznická data pro další použití.

Z těchto platform pak lze doporučit zejména CDP & CRM CareCloud, která má dokonce vestavěnou aplikaci pro marketingovou automatizaci. A jelikož je automatizaci zpočátku složité rozjet od nuly, nabízí CareCloud řadu vzorových „out-of-the-box“ scénářů, díky kterým lze bezpečně nastartovat automatizaci či najít počáteční inspiraci.

Přečtěte si více o platformě CareCloud zde.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Čas na daňové přiznání končí. Návody, změny a časté chyby

30. 4. 2024 | Petr Kučera

Čas na daňové přiznání končí. Návody, změny a časté chyby

Co je letos jinak? Jaké slevy se dají využít? Do kdy je potřeba odevzdat přehledy OSVČ? Poradíme.

Podvody s falešnými fakturami se množí. Ale projde jich minimum

4. 4. 2024 | Hynek Just

Podvody s falešnými fakturami se množí. Ale projde jich minimum

Jak to funguje? „Dodavatel se většinou pokusí vystavit podvodnou fakturu nebo se cizí člověk vydává za odběratele a pak se obrátí na nás, jestli jsme schopni zakázku financovat,“ popisuje... celý článek

Začněte podnikat s největší sítí školních bister

4. 4. 2024 | PR text

Začněte podnikat s největší sítí školních bister

Spousta lidí by chtěla začít podnikat, nebýt na nikom závislý a pracovat sám na sebe. Málokdo ale přijde s originálním nápadem, který má šanci uspět. Dobrá zpráva je, že takový nápad... celý článek

Nový žebříček nejbohatších lidí světa. Je v něm i 11 Čechů

2. 4. 2024 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Nový žebříček nejbohatších lidí světa. Je v něm i 11 Čechů

Nejbohatším člověkem světa zůstává Francouz Bernard Arnault, vlastník podniku s luxusním zbožím LVHM. Časopis Forbes spočítal jeho jmění na 233 miliard dolarů – v přepočtu asi 5,5 bilionu... celý článek

Do kdy podat daňové přiznání a zaplatit. Přehled termínů

1. 4. 2024 | Petr Kučera

Do kdy podat daňové přiznání a zaplatit. Přehled termínů

Jaké jsou termíny pro daňové přiznání, přehledy pojištění OVSČ a oznámení osvobozených příjmů? Máme podrobnosti.

Partners Financial Services