Polovina lidí odejde z e-shopu, když nenajde promo kód

PR text | 22. 9. 2023
Slevové kupony jsou dnes nedílnou součástí každodenního života Čechů. Všichni jsme už zažili, že jsme dostali slevu na nákup v obchodě, 50% slevu na příští nákup nebo kupon na další nákup či novou kolekci.
Polovina lidí odejde z e-shopu, když nenajde promo kód

Zdroj: Shutterstock

Na internetu se praxe používání promo kódů stala také běžnou a vysoce ceněnou mezi zákazníky online obchodů. Podle průzkumu, který v roce 2023 provedla společnost Promocodius, již 7 z 10 uživatelů internetu použilo promo kód a 60 % z nich od nákupu upustilo, protože nemohlo najít vhodný propagační kód.

Slevové kupony a propagační kódy zvyšují prodej

Propagační kódy jsou mimořádně cenným nástrojem, který mohou e-shopy využívat k zvýšení prodejů a budování loajality zákazníků. Proto se promo kódy šíří rychleji než kdy předtím a tím přinášejí zásadní přínos pro dynamiku online obchodního prostředí.

Světoví lídři v oblasti online obchodování, jako jsou Amazon, eBay a Shopify, to dobře vědí. V průběhu celého roku nabízejí širokou škálu exkluzivních nabídek, jako jsou promo kódy, slevové kupony a dárky, takže každý prodejce by měl této příležitosti využít.

„Skutečně je využívání propagačních kódů v online marketingové strategii vynikajícím způsobem, jak zvýšit prodej, pokud má obchodník dobře promyšlenou marketingovou strategii a propagační kódy kombinuje s dalšími akcemi,“ říká Alisa Sklyarova, projektová manažerka společnosti PromoCodius.

Důvody pro zařazení kuponů do online marketingové strategie

Existuje mnoho důvodů, proč by majitelé e-shopů měli používat kuponové kódy ve svých internetových obchodech. Pokud bychom měli vybrat jen tři, byly by to následující:

  • Zvýšení návštěvnosti
  • Zvýšení prodeje
  • Věrnost zákazníků

Slevové kupony online umožňují e-shopu dát o sobě vědět potenciálním zákazníkům, přivést zpět bývalé zákazníky, ale také přesvědčit váhající zákazníky k objednávce. Podle analýzy společnosti PromoCodius český trh dosahuje konverzní poměr u e-shopů nabízejících slevový kupon 7 %, zatímco u e-shopů bez slevového kódu je to pouze 0,2 %. O důvod víc, proč se o kupony zajímat!

Vzhledem k tomu, že marže na výrobku prodávaném se slevou se nevyhnutelně snižuje, musí si prodejce předem dobře rozmyslet, jaké propagační kódy bude používat, a tedy i jakou strategii zvolí. To je nezbytné, abyste věděli, jak metodicky skutečně zvýšit tržby obchodu.

Je však důležité, aby kupony nebyly jedinou marketingovou akcí. Odborníci radí kombinovat jej s dalšími technikami webového marketingu, aby se optimalizovaly stránky a jejich prodej.

Je důležité si také uvědomit, že tento druh operace musí být v souladu s image značky, a proto by e-shop měl být opatrný, pokud se chce prezentovat jako prestižní značka nebo je již uznáván pro své špičkové výrobky. Je obtížné si představit luxusní značku, která by nabízela mnoho slevových kupónů.

promocodius.com je online platforma, která nabízí aktuální kupony, nabídky a slevy pro tisíce známých a předních prodejců. Byla založena v roce 2016. Působí na Ukrajině, v České republice, Polsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Mexiku, Spojených státech a Turecku.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Alza se chystá na prodej léků. Na trhu už má silnou konkurenci

7. 5. 2024 | redakce Peníze.CZ

Alza se chystá na prodej léků. Na trhu už má silnou konkurenci

Internetový obchod Alza.cz v květnu získal podíl v lékárně Other Corp ze středočeských Zdic. Nově by tak do své nabídky mohl zařadit i volně prodejné léky, informoval server CzechCrunch. celý článek

Kvíz pro opravdové machry. Víte, který svátek je otevřeno?

7. 5. 2024 | Gabriel Pleska

Kvíz pro opravdové machry. Víte, který svátek je otevřeno?

Zákon o prodejní době nedává smysl. Není v něm žádné vodítko, ve které svátky mají větší prodejny zakázáno prodávat a ve které ne. Takže kdo nechce párkrát do roka hledat, ten aby se... celý článek

Švýcarský nůž bez nože. Ikonický výrobek se mění kvůli bezpečnosti

6. 5. 2024 | Pavla Adamcová | 4 komentáře

Švýcarský nůž bez nože. Ikonický výrobek se mění kvůli bezpečnosti

Švýcarská společnost Victorinox, která proslula výrobou legendárních zavíracích armádních nožíků, je začne vyrábět ve verzi bez čepele. Nahradí ji například příslušenstvím pro cyklisty. celý článek

Povinné zálohování PET lahví a plechovek. Vyplatí se to?

3. 5. 2024 | Pavla Adamcová | 5 komentářů

Povinné zálohování PET lahví a plechovek. Vyplatí se to?

Ministerstvo životního prostředí posílá na vládu novelu, která zavádí systém zálohování a vykupování PET lahví a plechovek. Co si o chystané novince myslí odborníci?

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

2. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

Píše vám přítel na Facebooku, že jste vyhráli? Pozor na to. ČSOB varuje před novým trikem kybernetických podvodníků, kteří využívají kontakty na sociálních sítí.

Partners Financial Services