Polovina lidí odejde z e-shopu, když nenajde promo kód

PR text | 22. 9. 2023
Slevové kupony jsou dnes nedílnou součástí každodenního života Čechů. Všichni jsme už zažili, že jsme dostali slevu na nákup v obchodě, 50% slevu na příští nákup nebo kupon na další nákup či novou kolekci.
Polovina lidí odejde z e-shopu, když nenajde promo kód

Zdroj: Shutterstock

Tento text je komerčním sdělením našeho obchodního partnera

Na internetu se praxe používání promo kódů stala také běžnou a vysoce ceněnou mezi zákazníky online obchodů. Podle průzkumu, který v roce 2023 provedla společnost Promocodius, již 7 z 10 uživatelů internetu použilo promo kód a 60 % z nich od nákupu upustilo, protože nemohlo najít vhodný propagační kód.

Slevové kupony a propagační kódy zvyšují prodej

Propagační kódy jsou mimořádně cenným nástrojem, který mohou e-shopy využívat k zvýšení prodejů a budování loajality zákazníků. Proto se promo kódy šíří rychleji než kdy předtím a tím přinášejí zásadní přínos pro dynamiku online obchodního prostředí.

Světoví lídři v oblasti online obchodování, jako jsou Amazon, eBay a Shopify, to dobře vědí. V průběhu celého roku nabízejí širokou škálu exkluzivních nabídek, jako jsou promo kódy, slevové kupony a dárky, takže každý prodejce by měl této příležitosti využít.

„Skutečně je využívání propagačních kódů v online marketingové strategii vynikajícím způsobem, jak zvýšit prodej, pokud má obchodník dobře promyšlenou marketingovou strategii a propagační kódy kombinuje s dalšími akcemi,“ říká Alisa Sklyarova, projektová manažerka společnosti PromoCodius.

Důvody pro zařazení kuponů do online marketingové strategie

Existuje mnoho důvodů, proč by majitelé e-shopů měli používat kuponové kódy ve svých internetových obchodech. Pokud bychom měli vybrat jen tři, byly by to následující:

  • Zvýšení návštěvnosti
  • Zvýšení prodeje
  • Věrnost zákazníků

Slevové kupony online umožňují e-shopu dát o sobě vědět potenciálním zákazníkům, přivést zpět bývalé zákazníky, ale také přesvědčit váhající zákazníky k objednávce. Podle analýzy společnosti PromoCodius český trh dosahuje konverzní poměr u e-shopů nabízejících slevový kupon 7 %, zatímco u e-shopů bez slevového kódu je to pouze 0,2 %. O důvod víc, proč se o kupony zajímat!

Vzhledem k tomu, že marže na výrobku prodávaném se slevou se nevyhnutelně snižuje, musí si prodejce předem dobře rozmyslet, jaké propagační kódy bude používat, a tedy i jakou strategii zvolí. To je nezbytné, abyste věděli, jak metodicky skutečně zvýšit tržby obchodu.

Je však důležité, aby kupony nebyly jedinou marketingovou akcí. Odborníci radí kombinovat jej s dalšími technikami webového marketingu, aby se optimalizovaly stránky a jejich prodej.

Je důležité si také uvědomit, že tento druh operace musí být v souladu s image značky, a proto by e-shop měl být opatrný, pokud se chce prezentovat jako prestižní značka nebo je již uznáván pro své špičkové výrobky. Je obtížné si představit luxusní značku, která by nabízela mnoho slevových kupónů.

promocodius.com je online platforma, která nabízí aktuální kupony, nabídky a slevy pro tisíce známých a předních prodejců. Byla založena v roce 2016. Působí na Ukrajině, v České republice, Polsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Mexiku, Spojených státech a Turecku.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+6
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Obchody a služby na Slovensku začnou povinně přijímat i bezhotovostní platby

18. 7. 2025 | Ivana Sladkovská, Petr Kučera

Obchody a služby na Slovensku začnou povinně přijímat i bezhotovostní platby

Od března 2026 bude možné zaplatit kartou, mobilní aplikací nebo třeba okamžitou platbou přes QR kód ve všech obchodech a provozovnách služeb na Slovensku. Počítá s tím nový zákon o... celý článek

Ukažte se, jak znáte řetězce! Velký kvíz prověří i pamětníky

15. 7. 2025 | Petr Kučera

Ukažte se, jak znáte řetězce! Velký kvíz prověří i pamětníky

Proč se Albert jmenuje právě takhle? Jaký je rozdíl mezi supermarketem a hypermarketem? Pamatujete si na Delvitu? Které řetězce mají společného majitele? Vyzkoušejte si kvíz.

Zalando ovládlo rivala About You. E-shop chce posílit v evropské módě

11. 7. 2025 | Pavla Adamcová

Zalando ovládlo rivala About You. E-shop chce posílit v evropské módě

Módní e-shopy Zalando a About You oznámily dokončení už dříve avizovaného sloučení. „Společně pokryjí větší podíl evropského trhu s módou a životním stylem,“ potvrdilo tiskové oddělení... celý článek

Opatrní, ale bez plánu. Mladí Češi si peníze šetří, investovat se bojí, tvrdí průzkum

11. 7. 2025 | Radim Zelený

Opatrní, ale bez plánu. Mladí Češi si peníze šetří, investovat se bojí, tvrdí průzkum

Mladí Češi jsou s penězi obezřetní. Při dražších nákupech je často trápí výčitky svědomí a cítí se frustrovaní, pokud si nemohou něco dovolit. To jsou výsledky dubnového průzkumu mezi... celý článek

Kde je nejvíc platebních terminálů a kde nejmíň? Žebříček zemí Evropy

9. 7. 2025 | Petr Kučera

Kde je nejvíc platebních terminálů a kde nejmíň? Žebříček zemí Evropy

Na každých tisíc obyvatel České republiky připadá letos třicet platebních terminálů, což je mírně pod evropským průměrem. Vyplývá to z analýzy společností Global Payments a Mastercard. celý článek

Partners Financial Services