Nový žebříček nejcennějších značek světa: Facebook vypadl z Top 10

| rubrika: Aktuality | 17. 10. 2019 11:35

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Technologické firmy – Google, Amazon a Microsoft – obsadily i další tři místa v žebříčku, který zveřejnila poradenská společnost Interbrand.

Z první desítky vypadl Facebook, když klesl z loňského 9. na letošní 14. místo. Na svém vrcholu byl v roce 2017, kdy mu patřila 8. příčka. Naopak do první desítky se vrátila značka Disney.

Nově se do první stovky nejcennějších značek dostaly Uber (87. místo) a LinkedIn (98.), po šestileté přestávce se vrátil Dell (63.)

Oproti loňskému roku stoupla nejvíc hodnota značky Mastercard – o čtvrtinu. V žebříčku si polepšila ze 70. na 62. místo. Celkově za poslední rok nejvíc posílily značky z oblasti luxusu a maloobchodu.

Interbrand sestavuje žebříček podle finančních výsledků produktů a služeb nabízených pod danou značkou, roli značky při rozhodování o nákupu a její schopnosti vytvářet věrnost zákazníků oproti konkurenci.

Nejcennější značky světa podle Interbrand

ZnačkaHodnotaMeziroční změna 
1. Apple234,241 mld. USD 9 %
2. Google167,713 mld. USD 8 %
3. Amazon125,263 mld. USD24 %
4. Microsoft108,847 mld. USD17 %
5. Coca-Cola  63,365 mld. USD-4 %
6. Samsung  61,098 mld. USD 2 %
7. Toyota  56,246 mld. USD 5 %
8. Mercedes-Benz  50,832 mld. USD 5 %
9. McDonald's  45,362 mld. USD 4 %
10. Disney  44,352 mld. USD11 %
Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+4
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Apple, marketing, reklama

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.