Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Technologické firmy – Google, Amazon a Microsoft – obsadily i další tři místa v žebříčku, který zveřejnila poradenská společnost Interbrand.
Z první desítky vypadl Facebook, když klesl z loňského 9. na letošní 14. místo. Na svém vrcholu byl v roce 2017, kdy mu patřila 8. příčka. Naopak do první desítky se vrátila značka Disney.
Nově se do první stovky nejcennějších značek dostaly Uber (87. místo) a LinkedIn (98.), po šestileté přestávce se vrátil Dell (63.)
Oproti loňskému roku stoupla nejvíc hodnota značky Mastercard – o čtvrtinu. V žebříčku si polepšila ze 70. na 62. místo. Celkově za poslední rok nejvíc posílily značky z oblasti luxusu a maloobchodu.
Interbrand sestavuje žebříček podle finančních výsledků produktů a služeb nabízených pod danou značkou, roli značky při rozhodování o nákupu a její schopnosti vytvářet věrnost zákazníků oproti konkurenci.
Nejcennější značky světa podle Interbrand |
Značka | Hodnota | Meziroční změna |
1. Apple | 234,241 mld. USD | 9 % |
2. Google | 167,713 mld. USD | 8 % |
3. Amazon | 125,263 mld. USD | 24 % |
4. Microsoft | 108,847 mld. USD | 17 % |
5. Coca-Cola | 63,365 mld. USD | -4 % |
6. Samsung | 61,098 mld. USD | 2 % |
7. Toyota | 56,246 mld. USD | 5 % |
8. Mercedes-Benz | 50,832 mld. USD | 5 % |
9. McDonald's | 45,362 mld. USD | 4 % |
10. Disney | 44,352 mld. USD | 11 % |
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem