Platební nálepky přestává vydávat poslední banka. Zůstane ale výjimka
30. 4. 2025 | Petr Kučera

Pamatujete si na platební nálepky? V bankách vydržely sotva deset let. Retro galerie na konci článku.
![]() |
Michal Drtina, manažer internetového oddělení, Vltava-Labe-Press, a.s.
Prezentace úvěrové karty Aura na mne v první řadě působí svoji barevností. Takový trochu přeplácaný kanárek. Kombinovat modrou s červenou a k tomu zelenou s oranžovou, je pro mne trochu moc. Ale možná jde o komunikační taktiku veselé a hravé karty, s kterou jsou naše nákupy báječně barevné. Za kladné považuji, že tuto, pro mne šílenou kombinaci, pečlivě dodržují na všech stranách. Grafika celé prezentace je velice primitivní a možná by se stránky daly použít jako omalovánky pro děti z mateřské školy. Nicméně musím konstatovat, že primitivní navigace je srozumitelná a umožňuje velice snadnou orientaci po celém webu. Jenom nevím, která strana je úvodní, protože po kliknutí na "Zpět na úvod" se dostávám na jinou stranu, než když zadám www.aurakarta.cz. Rozsah informací o kartě však hodnotím kladně. O produktu jsem se dozvěděl vše, co bych jako potencionální zákazník potřeboval. A tak si mohu klást jen otázku, zda právě ona barevná šílenost a primitivní, avšak srozumitelná, grafika, nebude tím, co oslovuje toho správného klienta. |
![]() |
|
![]() |
Pavel Janeček, IT director, Pioneer
Produktový web společnosti Cetelem věnovaný kartě Aura plně zachovává barevně rozverný design, provázející tento produkt od samého počátku. I web je pořád skoro, ne-li zcela, stejný jako před rokem a hodnocení by bylo jen nošením dříví do lesa. Periskopem současného trendu v designu stránek by si Aura zasloužila obměnu. Navigace je přehledná a jednoznačná, ale to se dá u produktových, úzce zaměřených www stránek, předpokládat. Co již bohužel dnes zcela nevyhovuje, je rychlost odezvy serveru. Spojení má zcela zjevně úzké hrdlo na "posledním skoku". Rychlá infrastruktura Contactelu tak ztrácí, v tomto konkrétním případě, své kouzlo. |
![]() |
|
![]() |
Radovan Jelen, marketing manager, internet full-service agentura Forrest Gump, a. s.
Pokud zadám www.kartaura.cz dostanu se na stránky společnosti Cetelem, která tento produkt nabízí, ale pokud zadám www.aurakarta.cz, dostanu se tam, kam potřebuji – jak zajímavé. Zcela na první straně dochází k segmentaci návštěvníků na klienty společnosti Cetelem a potenciální zákazníky. Zajímavé je, že již homepage je z důvodu možnosti zadání čísla karty zabezpečena 128 bitovým klíčem pomocí protokolu SSL, ale v případě, že si chci pořídit kartu on-line, zadávání osobních údajů probíhá zcela nezabezpečeně. Pokud se segmentuji na nedržitele karty Aura, obdržím hned na další stránce řádnou dávku všech informací na jednom místě. Ovšem na rozdíl od O.K. karty je tady těch údajů až příliš. Z celkového pohledu je web karty Aura přehledný a lze nalézt všechny potřebné informace ve srozumitelné podobě. |
![]() |
|
![]() |
Petr Nešpůrek, obchodník, ARBOmedia - adMaster Network
Společnost CETELEM ČR se na svých stránkách prezentujících kartu AURA snaží sdělit o této kartě snad úplně všechno. Informaci je zde opravdu velice mnoho. Řekl bych, že až příliš. Nemyslím si, že by se i potenciální zájemce o tuto kartu chtěl prokousávat takovým rozsáhlým informačním webem. Navíc opět tímto utrpěl samotný celkový design stránek a také poměrně výrazně rychlost načítání stránek. Při pokusu o vyplnění online žádosti o vydání úvěrové karty jsem jednak všeho málem zanechal ihned po tom, co jsem zjistil, že úvěrové podmínky jsou tak dlouhé, že i srolovat mi je zabralo téměř více času, než bych byl ochoten věnovat čtení. Když Zpět na úvod znamená, dostat se na úplně novou stránku, kterou jsem dosud neviděl, proč tedy Zpět? Použití barev by možná bylo vhodné pro nějaký dětský obchod s hračkami, ale ne pro prezentaci úvěrové karty. Takže zřejmě jediným pozitivem, který jsem na stránkách našel, je rozsáhlost informací o možnostech využití karty. |
![]() |
|
![]() |
Pavla Paseková, tisková mluvčí Českomoravské stavební spořitelny
Svou barevností tento web rozhodně vybočuje z řady. Zaujalo mě podrobné představení společnosti Cetelem, její historie a řekněme firemní filosofie - jsem přesvědčená o tom, že žádná společnost, zejména operuje-li v oblasti finančnictví, by tuto stránku prezentace neměla zanedbávat. Poněkud mě zklamalo, když jsem v sekci tiskové zprávy našla jediný odkaz, a to z ledna roku 2001, a navíc ještě nešlo o tiskovou zprávu, nýbrž o monitoring odborného časopisu. Škoda. Sympatické je uvedení kontaktů na klíčové osoby společnosti a stejně tak na odborné útvary - firma Cetelem se snaží působit dojmem komunikančí otevřenosti. Doufám jen, že telefonní odkazy také nejsou staré několik let. Dostávám se dál do nitra webu Cetelem, k sekci věnované kartě Aura. Škoda, že na těchto stránkách již zůstává Cetelem zcela anonymní. Informace o produktu zcela naplňují tuto prezentaci. Web na mě působí jako návod k použití. Ale zato je důkladný a logický. Celkem vtipný je vyhledávač obchodních míst, kde kartu mohu získat. Zcela chybí mapa serveru či vyhledávač, takže pokud chci nějakou konkrétní informaci, musím procházet - často neúspěšně - jednotlivé kapitoly. Kapitolka Co je co - minislovníček - kombinuje výklad odborných výrazů s prezentací VOP, stálo by za to ho rozpracovat. Můj celkový dojem je, že tento web slouží především jako nástroj podpory prodeje, v menší míře pak jako nástroj komunikace s klienty, investory, médii apod., což je škoda. Tato prezentace má své silné i slabé stránky. Obchodní základ je dobrý, možnosti internetové prezentace jsou však myslím širší. |
![]() | |
![]() |
Tomáš Tyll - společnost Nexen
Grafická podoba připomína svým "designem" spíše doby minulé, nicméně "bevelovité" rámečky a hutné barvy nebrání návštěvníkům v rychlé a snadné orientaci a neruší při čtení informací. Informačně je stránka "našlapaná" množstvím informací možná až nezdravým, leckdo by se v té záplavě mohl snadno ztratit, nicméně těm, kteří umí hledat je poskytnut opravdu výborný výběr. Celkově mne stránka ani ničím nepřekvapila ani ničím nezklamala a proto je můj celkový dojem neutralní. |
![]() | |
Mezi porotce patří také také Eda Hekšová, Marketing manager, CREDIT SUISSE ASSET MANAGEMENT, Gabriela Hrušková, Advertising Sales Manager, Tiscalli, Vladimír Iliev, zástupce šéfredaktora iStrategie.cz, Ivona Koucká, výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu, Naveed Gill, generální ředitel, Tiscali Czech Republic. Jejich hodnocení zde chybí pro přílišnou časovou zaneprázdněnost. | |
Už jste někdy surfovali stránkami OK karty? Nezabloudili jste tam? Pomohly vám stránky v něčem? Svěřte se nám se svými zážitky. |
|
Sdílejte článek, než ho smažem