- Nová organizační struktura (počet a velikost a umístění finančních úřadů, vznik specializovaného finančního subjektu)
- Nastavení jasných řídících linií a efektivní koordinace mezi jednotlivými funkcemi daňové správy.
- Centrální automatizované zpracování rutinních operací a standardních podání poplatníků (registrace, zpracování podání a plateb, vyměřovací řízení, péče o účty klientů, výběr nedoplatků).
- Povinná elektronická komunikace.
- Zvýšení efektivity využitím synergií s jinými správními úřady (alespoň v některých funkcích, aby se nedublovaly).
- Zlepšení plnění úkolů daňové správy (daňová kontrola, sběr informací o poplatnících, interní kontrola, výběr daňových nedoplatků).
- Efektivní management zdrojů.
- Klientský přístup k poplatníkům.
- Zjednodušení plnění daňových povinností (jednoduchá e-komunikace, inteligentní e-formuláře, apod.; automatizovaný přístup k vlastním údajům a stavu osobního daňového účtu).
- Zlepšení kapacity pro identifikaci obcházení či neplacení daní.
- Posílení kapacity kontrol finančních úřadů (efektivní plánování kontrol, sběr informací, metodologie vedení kontroly, zaměření kontroly).
- Speciální útvary na správu a kontrolu důležitých poplatníků a poplatníků ve specifických odvětvích (finanční instituce, energetika, zemědělství).
- Zabezpečení lepší úrovně odměňování, které bude odpovídat náročnosti práce zaměstnanců územních finančních orgánů.
Sdílejte článek, než ho smažem