Partners: Přibrzdit se může, vypnout motor nesmí

Dávám jim rok, maximálně dva. Kdo by neznal slavnou hlášku z filmu Pelíšky? Zakladatelé společnosti Partners ji určitě znali a vzali si ji k srdci. Po svém. Pouhé dva roky jim totiž stačily na to, aby se z nuly vyšvihli na jedničku trhu.
Partners: Přibrzdit se může, vypnout motor nesmí

Příběh v současné době největší tuzemské finančněporadenské společnosti Partners se začal psát v červnu 2007. Symbolicky 21. června, v nejdelší den v roce, byla uzavřena historicky první smlouva pod hlavičkou Partners. U zrodu společnosti stáli Kateřina Palková, Pavel Kohout, Tomáš Prouza a Jan Majer. Vlastní společnost založili, protože chtěli zkultivovat a službu finančního poradenství, zvýšit jeho kvalitu a udávat směr celému trhu, ne být jednu z mnoha dalších firem, která se jen „veze“.

„Rozhodli jsme se uvést do praxe své společné představy o slušném a kvalitním finančním poradenství. Naším cílem byla a stále je otevřenost vůči klientům a nabídka exkluzivních produktů. To bylo to, co jsme postrádali. Tehdejší finančněporadenský trh trpěl neduhem neinformovanosti – klienti finančních institucí neměli dostatek informací, podle nichž by mohli posoudit výhodnost či nevýhodnost doporučovaných finančních produktů či správnost navrhovaných řešení,“ vzpomíná Pavel Kohout, ekonom a místopředseda dozorčí rady Partners. „To jsme chtěli změnit. Prostě rozhodli jsme se pro Finanční poradenství jinak.“

Partners: Štika v českém finančněporadenském rybníku

Už na konci roku 2008 měli Partners 90 tisíc klientů, 1500 aktivních poradců, spolupracovali s téměř 40 partnery a nabízeli přes 180 produktů. A výnosy přesáhly 620 milionů korun, i navzdory finanční krizi v roce 2008. V českém finančněporadenském rybníku se objevila štika, vířící lehce stojaté vody. Dobré zkušenosti s Partners začaly dělat vrásky konkurenci.

„Vstup na český trh se nám podařil, klientské reference se jen hrnuly. Začali jsme zvyšovat nároky, abychom ještě více zkulturnili trh. Zavedli jsme přísnější pravidla pro přijímání poradců, zaměřili se na prohloubení odborného vzdělávání poradců a hlavně ustanovili etický výbor, který má za úkol řešit stížnosti klientů na jednotlivé poradce,“ dodává Petr Borkovec, předseda představenstva a Partner společnosti Partners. „Nebylo to lehké, jít proti proudu. Ale čas ukázal, že to byla správná cesta. Skvělé zkušenosti našich klientů mluví za vše.“

Dnes mají Partners téměř 400 tisíc klientů, 3500 poradců a obrat společnosti je 1,3 miliardy korun.

Petr Borkovec z Partners: hlavně neusnout na vavřínech

Po třech letech Partners byli stálicí na českém finančněporadenském trhu se stálou klientskou základnou a širokou sítí poradců. „Byl to mezní rok. Mnoho firem už dojelo na to, že usnuly na vavřínech a svůj úspěch nedokázaly dále zužitkovat,“ říká předseda představenstva. „A do tohohle ‚klubu‘ jsme rozhodně vstoupit nechtěli.“

Klientům chtěli Partners nabídnout skutečně komplexní poradenství, které by řešilo všechny jejich potřeby včetně základních bankovních služeb. Proto byl v roce 2010 spuštěn projekt Partners bankovních služeb ve spolupráci s UniCredit Bank, v rámci kterého mají klienti k dispozici i běžné a spořicí účty, platební karty či spotřebitelský úvěr.

Další rok se zaměřili na investiční služby a činnost zahájila dceřiná Partners investiční společnost nabízející vlastní fondy pod názvem Partners Universe. „ Během čtyř let jsme se vypracovali mezi špičku na trhu. Máme pod správou více než jednu miliardu korun, přes 2200 klientů a v dubnu 2014 jsme od České národní banky obdrželi licenci na portfolio management. To znamená exkluzivní členství v osmičlenném klubu vybraných investičních společností, které tuto službu mohou na českém trhu nabízet,“ vysvětluje Lucie Simpartlová, ředitelka Partners investiční společnosti. 

Partners nezastavují, motor stále běží na plné obrátky

Partners se stali opravdovými inovátory a lídry trhu. Projekty, které spustili a spouštějí, nemají u konkurence obdoby. V září 2011 spustili projekt Den finanční gramotnosti, který je zaměřen na finanční vzdělávání obyvatel Česka. Odborníci a analytici Partners připravili různě náročné vzdělávací cykly pro základní a střední školy a pro dospělé obyvatelstvo.

„Jednotliví školitelé z řad Partners již rok a půl přednášejí napříč celou republikou a odškolili neuvěřitelných 1100 lekcí Školy finanční gramotnosti. Když jsme s projektem začínali, tak jsme si mysleli, že dvě stě školení za rok bude úspěch. Tohle však vysoce předčilo naše očekávání, pozitivní reference na Partners a Den finanční gramotnosti se jen hrnou,“ nadšeně shrnuje Viola Baštýřová, koordinátorka projektu.

„Dalším naším projektem, se kterým jsme přišli na finančněporadenský trh jako první, jsou franšízy Partners market. Jedná se o prodejní a servisní místa umístěná v menších a regionálních městech, kde většina lidí ještě nemá velkou zkušenost s Partners a komplexní službou, kterou nabízíme. Naším cílem je vybudovat viditelnou pobočkovou síť konkurující místní bance či pojišťovně. První jsme otevřeli v červenci 2012 a současné době jich máme po republice kolem padesáti a další se připravují na otevření,“ vypočítává Petr Borkovec. „V tom samém roce jsme vstoupili i na zahraniční trh, a to do Polska. Opustili jsme tak bezpečné české vody a vrhli se do pořádných peřejí, které musíme zkrotit.“

Rok 2013 byl ve znamení trojky, respektive tří velkých projektů. Nejprve to byla dosud největší mediální kampaň zaměřená na spoření na penzi, následně uzavření strategického partnerství s OK Group v oblasti firemních obchodů a na sklonku roku „dárek“ pro spolupracovníky v podobě flotily firemních automobilů. 

„Byl to pro nás po pracovní stránce opravdu náročný rok, tři velké projekty jsou už pořádné sousto. Ale díky skvělému týmu lidí, který máme, se nám je podařilo úspěšně zvládnout. Firemní obchody za necelý rok získaly v našem portfoliu stálé místo. V letošním roce jsme se rozhodli trochu přibrzdit a spíš se zaměřit na rozvoj stávajících aktivit než rozjíždět nové,“ uzavírá Petr Borkovec z Partners.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+14
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 12 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 5. 2014 15:24, LenulkaT.

Děcka měla s poradcem Partners na tu finanční gramotnost ve škole přednášku a pak chtěli obapořídit kasičku, aby mohli začít spořit :)

+8
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (12 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Aleš Tůma: Takhle ty kapitalisty nedoženeme!

22. 2. 2014 | Ondřej Tůma | 8 komentářů

Aleš Tůma: Takhle ty kapitalisty nedoženeme!

„Investování v České republice možná paradoxně pomůže neúspěch důchodové reformy,“ tvrdí analytik společnosti Partners Aleš Tůma. Investorům radí, aby zbytečně nesázeli vše na Čínu,... celý článek

Martin Mašát: Po práci sednete k internetu, trochu zainvestujete a vyděláte balík? Naivní!

28. 9. 2013 | Ondřej Tůma | 13 komentářů

Martin Mašát: Po práci sednete k internetu, trochu zainvestujete a vyděláte balík? Naivní!

Nenechat peníze jen tak pomalu uhnívat na bankovním účtu, aspoň nějakou sumičku nashromáždit na stará kolena... Jednoho dne dojde skoro každému, že se musí starat. Jenže jak začít?... celý článek

Petr Borkovec: Partners chtějí vlastní banku

29. 8. 2013 | Martin Vlnas | 13 komentářů

Petr Borkovec: Partners chtějí vlastní banku

„Synergie mezi bankou a opravdovou finančněporadenskou službou je obrovská, ale také nesmírně obtížná,“ říká Petr Borkovec, generální ředitel a spolumajitel Partners Financial Services. celý článek

Martin Tománek: Pět procent za fond? Krádež za bílého dne!

14. 8. 2013 | Daniel Tácha | 15 komentářů

Martin Tománek: Pět procent za fond? Krádež za bílého dne!

„Řeknu vám to otevřeně. Když sestavuji portfolio, málokdy si vyberu český fond. Skutečně jen ve výjimečných případech sáhnu po českém fondu,“ říká Martin Tománek, specialista investičního... celý článek

Petr Borkovec z Partners: Peníze nepotřebujeme. Hledáme lidi, kteří mají chuť pracovat

8. 8. 2013 | Martin Vlnas | 22 komentářů

Petr Borkovec z Partners: Peníze nepotřebujeme. Hledáme lidi, kteří mají chuť pracovat

„Čistě na marketingu franšízu nepostavíte. Reklama pomůže překonat úvodní nedůvěru. To je ale všechno. Mnohem důležitější je renomé franšízanta, osobní kontakty, pečlivě vybraní místní... celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.