Komu pomůže odpuštění DPH u aut pro podnikatele?

Podnikatelé a firmy už si nebudou muset do osobních aut montovat mříže, aby si mohli uplatnit odpočet DPH. Prý to pomůže rozhýbat trh s auty. Může takové opatření pomoci české ekonomice? Napište, co si o tom myslíte a přečtěte si mínění ostatních.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 3. 2009 14:51, Bohuslav Sedláček

Je to správné rozhodnutí. Kalousek to má dobře spočítané, existuje u nás statisíce pseudo podnikatelů a když se jich jen malá část rozhodne z tohoto důvodu státi se plátcem tak erár výpadek příjmu dostane v krátké budoucnosti zpátky. Plátci dph totiž musí vést řádné průkazné účetnictví a tím se stanou snadnou "kořistí" FÚ.
Výběr daní neutrpí a tak chytrouni z řad zaměstnaců budou moci dále rozumovat a odboráři stávkovat. A nová soc. vláda dělat dluhy.

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 3. 2009 9:26, Mayha

Souzi ParouBack a Srath si otírali ve sněmovně držky o Porsche a RollsRoyce, čímž jen odkryli motivaci svého působení v politice - pokud to zrovna není lov metres na své zkyslé mozky a tučné prkenice. Zrovna tito po požitcích prahnoucí odulí vepři! Kdyby aspoň podobně horlil nějaký asketický socialista nejen svými slovy ale i činy a duší! Při sledování podobných verbálních zvratků se začínám uchylovat k násilným myšlenkám.

A pokud to nesvedou nevymáchané a prolhané tlamy socanské, mohlo by zdejší informované publikum zveřejnit údaje, o kolik kusů RollsRoyce, Porsche a např. Škoda ročně se jedná? Případně kolik kusů Dacia Logan - ta je jistě správně "socanská"! Jistě do ní zloděj salámů brzo přesedne!

Vivat Kalousek! Jeho působení v křesle MinFin v posledních dvou letech - to je na naše poměry vzorové odčiňování hříchů mládí.

-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 16 komentářů)

30. 3. 2009 17:08 | václav

Jsem sám živnostník již osmnáct let. Na tuto otázku jak jsem zjistil je mnoho názorů,a 99% obyvatel nemůže posoudit co je správné.Můj názor je že v globále je –li to úleva na DPH nebo šrotovné jsou to stejně takzvané dary které jsme si ve formě různých daní do státní kasy sami dali.Každoročně posloucháme jak je s. rozpočet schodkový. To že je hospodářská krize znatelně cítím i sám v podnikání, ale nikdy nepřipustím to že si mohu s kasy vzít více než jsem do ní dal.Kdo se takto chce chovat vytlouká klín klínem,a připravuje vlastním dětem trpkou budoucnost.Odpuštění DPH je pouze kosmetický krok na uklidnění části obyvatel ,a rozhazovačných stran,a bude to levnější než šrotovné. Jestli si někdo myslí že okamžitě vyrazí tisíce podnikatelů pro nová auta tak je na omylu.Na příkladu mém , nikdy nedám dohromady potřebnou sumu k uskutečnění tohoto obchodu. Jak je mi známo od mích partnerů ani jeden této akce nemůže využít.Tuto vládu jsem nevolil,ale čím dál jím rozumím.Obdívuji Topolánka, že měl tu odvahu a na plnou hubu řekl že je to cesta do pekel,a že to dokázal poslat tam kde to začalo.Téže jsem přesvědčen že mnoho obyvatel na zemi se naučilo jenom natahovat ruce ,a neptají se kdo na to vydělá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2009 15:07 | Jitka

souhlasím a jen doplňuji:
A nová soc. vláda dělat dluhy....a kupovat si hlasy voličů za naše daně
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2009 14:51 | Bohuslav Sedláček

Je to správné rozhodnutí. Kalousek to má dobře spočítané, existuje u nás statisíce pseudo podnikatelů a když se jich jen malá část rozhodne z tohoto důvodu státi se plátcem tak erár výpadek příjmu dostane v krátké budoucnosti zpátky. Plátci dph totiž musí vést řádné průkazné účetnictví a tím se stanou snadnou "kořistí" FÚ. Výběr daní neutrpí a tak chytrouni z řad zaměstnaců budou moci dále rozumovat a odboráři stávkovat. A nová soc. vláda dělat dluhy.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 3. 2009 10:51

Zatímco ČSSD je vláda chudých že ?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2009 16:09 | Kaja Mx

To sice je pravda, ale nesmělo by se to dít nikde jinde. Pokud v ostatních státech již podpory jsou, tak musí být i u nás!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 3. 2009 8:39 | Ludvík Vítů

Odpočet DPH u aut pro firmy nebude mít velký význam. Již nyní měly firmy možnost odpočtu DPH /mřížky/ a to bylo hodně využíváno. Pro oživení poptávky a zlepšení ekologických podmínek by bylo určitě lepší šrotovné. To by zasáhlo velký okruh majitelů starých aut a snížení cen malých aut o cca 20%. Majitelé vozů starších 15 let by si rádi koupili auta za cca 10 000 EUR. Nechápu proč naše vláda má odlišný názor než okolní státy, které šrotovné již zavedly.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 3. 2009 8:11 | Zdeněk

Nechal bych všemu volný průběh nikoho nepodporoval to považuji sice za drastický pohled na věc ale asi jediný účinný.Je čas si přiznat že utahování opasků je současná celosvětová nutnost.Různými podpůrnými finančními balíčky jen oddalujeme ještě složitější následnou situaci.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2009 22:53

Vážený pane, podnikám 17 let a tudíž asi p tom něco vím, jako spousta ostatních. Jestli máte pocit, že jako podnikatel nepracuji poctivě, protože z vašeho vyjádření pracují poctivě jen zaměstnanci, mohu Vás ubezpečit, že největší ztráty v ekonomice mojí firmy způsobí vždy a jedině zaměstnanec. Investujte 1000Kč za živnostenský list, tím se stanete také jedním z nás BOHATÝCH a můžete si utíkat koupit nové osobní auto(stejně jako já včera) a vesele si odečíst DPH. (Ale až v dubnu, asi.)
Přeji hodně štěstí, pane nový kolego podnikateli.
P.S. ODS nevolím.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 3. 2009 22:01 | KAJA Mx

Odpočet DPH na nová auta mělo být samozřejmostí jako u ostatního zboží. To však podnikatele nespasí. Stát musí pokřivenou politiku daňových prázdnin vyvolených firem nahradit minimálně pětiletými daňovými úlevami všech firem nevyvolených (těch ostatních). A to ještě stačit nebude!!! Musí zajistit financování všech firem, kteří mají čím ručit (max.. 50% odhadu, ne jako v USA). Největší problem malých firem je přístup k ůvěrům, protože banky požadují hlavně ekonomiku a potom zástavu. Když je krize, těžko někdo vykáže zisk, který by banky byly akceptovat.Jestli se tak nestane, budou fronty nezaměstnaných před ůřady a stát vynaloží několikrát více peněz na nezaměstnané!!!!!!! Vzhledem k tomu, že se nic stále neděje, připravme se na nejhorší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2009 18:27 | bruna novák

Jen reakce na příspěvek od Mayhy-dle jejího vyjadřování soudím,že se jedná o voličku ods. pro bohaté všechny výhody a pro ostatní nic -to je jejich ideologie.Samozřejmě podnikatelé a bohatí jsou pro a ti ostatní např. poctivě pracující jsou proti výhodám jen pro bohatší,-kde je spravedlnost? V politice ods určitě ne.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2009 13:55 | Bohouš

Správné to jistě je, vždyť osobní auto je pro někoho stejným výrobním prostředkem jako auto užitkové. Konečně se také zrušilo zvýhodněné postavení snad jediné firmy, která mohla přepážky "z výroby" montovat a tím legálně obcházet nemožnost odpočtu DPH OA. Myslím, že právě v nižších třídách by to mohlo být znát, ne všichni potřebovali kombi, nyní se tak může stát služebním autem i menší vozy.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2009 11:37 | Herbik

Oživení trhu s auty bude minimální,průběh krize to rozhodně neovlivní.Přesto s odstraněním mřížek souhlasím.Domnívám se však,že snížení DPH na 15% by rozhodně oživení ekonomiky prospělo výrazně více.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2009 9:46 | pravoslav

je to vláda bohatých,a podle toho jedná.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2009 9:26 | Mayha

Souzi ParouBack a Srath si otírali ve sněmovně držky o Porsche a RollsRoyce, čímž jen odkryli motivaci svého působení v politice - pokud to zrovna není lov metres na své zkyslé mozky a tučné prkenice. Zrovna tito po požitcích prahnoucí odulí vepři! Kdyby aspoň podobně horlil nějaký asketický socialista nejen svými slovy ale i činy a duší! Při sledování podobných verbálních zvratků se začínám uchylovat k násilným myšlenkám.
A pokud to nesvedou nevymáchané a prolhané tlamy socanské, mohlo by zdejší informované publikum zveřejnit údaje, o kolik kusů RollsRoyce, Porsche a např. Škoda ročně se jedná? Případně kolik kusů Dacia Logan - ta je jistě správně "socanská"! Jistě do ní zloděj salámů brzo přesedne!
Vivat Kalousek! Jeho působení v křesle MinFin v posledních dvou letech - to je na naše poměry vzorové odčiňování hříchů mládí.
-28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2009 8:16 | Tom

Jak řekl pan Tlustý, tato úprava přímo neovlivní krizi nebo odbyt aut, ale spíše jde o to, že se zruší jedno z "KOCOURKOVSKÝCH" nařízení. Mříž do osobního auta za 25 000, aby si podnikatel mohl odečíst 50 000 na DPH(například u fordu Focus) je poněkud postavené na hlavu. Navíc legislativně to bylo ošetřené tak aby mříž mohla být instalovaná pouze od výrobce a tudíž za oněch 25 000. Nestačilo aby si tam podnikatel nechal kdekoliv mříž instalovat nebo třeba svépomocí za výrazně nižší peníz. Další věcí bylo to, že na faktuře za nové auto mříž byla, ale v autě nikoliv. Takže podnikatel získal věc, kterou nechce a ještě za ní pěkně zaplatí... Tohle může podporovat opravdu jen pan Paroubek + KSČ.
PS: nikde jsem nezjistil jak může mříž udělat z osobního auta - auto užitkové:-) třeba by pan Paroubek mohl udělat to samé například s počítači, když budou zamřížované třeba za 2000,- tak si je podnikatel bude moct odečíst z DPH, jinak ne.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 3. 2009 8:05 | jsk

Mini auto z NOšovic? Hyundai i30 je nižší střední tříka (kompakt), tedy na úroví OII, focuse nebo golfa!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Dienstbier

politik

Renata Vesecká

bývalá nejvyšší státní zástupkyně

Jiří Dienstbier
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Renata Vesecká
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services