Platby mobilem a hodinkami dobývají Česko. Nová čísla

Olga Skalková | rubrika: Co se děje | 10. 2. 2021 | 25 komentářů
Počet klientů, kteří si zdigitalizovali svou platební kartu do aplikací jako Google či Apple Pay, se loni zdvojnásobil. Jsou jich už skoro dva miliony.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 2. 2021 14:39, M

:-D :-D :-D až někdo vypne sítě, tak si ani ty nekoupíš ten rohlík, protože i kasy v obchodech jedou na sítě, ty rozumbrado :-D :-D :-D

Zobrazit celé vlákno

+5
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 2. 2021 10:05, eďa

To bude tisíců zoufalců běhat jako šílené motorové myši, až je vypnou ze sítí a nekoupí si ani ten rohlík přes mobil.

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

24. 7. 2021 21:06 | patiala

Are you looking for Finance? Are you looking for a fast cash to enlarge your business Interested people should please contact us reply to us (Whats App) number: +919394133968 patialalegitimate515@gmail.com Mr Jeffery
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2021 7:34 | Vanessa

Dobrý den, mám jednu otázku. Kamarádka má hodinka Apple watch a platí s nimi, často už se jí ale stalo, že to nešlo, tak musela platit normálně kartou. Domnívá se, že aplikace normálně funguje, problém vidíš spíš v krytu, který koupila na Aliexpressu a vzhledem k tomu, že už je docela poničený chce koupit nový. Myslíte, že by nějaký lepší mohla sehnat zde https://revocase.cz/ ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2021 22:18 | mpistora

AirBank prostě neměla šanci svou aplikaci odladit tak, aby fungovala na všech android mobilech. Na mém třeba nefungovala prakticky vůbec. Pak Google Pay zavedla jiná banka, od které jsem měl kartu - a fungovalo to. Pak Google Pay zavedla i AirBank, a od té doby mi to na stejném mobilu funguje bez problémů. Navíc jednodušším způsobem.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2021 14:39 | M

:-D :-D :-D až někdo vypne sítě, tak si ani ty nekoupíš ten rohlík, protože i kasy v obchodech jedou na sítě, ty rozumbrado :-D :-D :-D
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2021 21:14

Citace - Karel / 11.02.2021 20:52

Jaký by měl Google užitek z toho si uchovávat kompletní historii mých plateb kartou pomocí Google Pay? Jaký užitek by měl z uchovávání nějaké větší historie jakýchkoliv mých aktivit?

Ten důvod je 183 miliard USD ročně - převážně z příjmů z reklamy a další monetozaci "anonymizovaných" socilogických dat. Je to nejvýnosnější business na světě. Dneska máte obrovské možnosti strojového učení a umělé inteligence. Ale ty jsou vám k úplně ničemu, pokud nemáte velké datasety reálných dat, na kterých je můžete ten ML učit a ověřovat predikce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2021 20:52 | Karel

Pro banky je přidanou hodnotou, že to řešení plateb někdo vytváří univerzální pro celý svět, takže se s tím nemusí patlat sami, což vždycky vedlo k nefunkčním zmetkům. Mastercard a Visa v tomto evidentně zaspali. Jaký by měl Google užitek z toho si uchovávat kompletní historii mých plateb kartou pomocí Google Pay? Jaký užitek by měl z uchovávání nějaké větší historie jakýchkoliv mých aktivit? Podle mě žádný a proto se nebojím, že by Google uchovával o mě takové množství informaací, aby se z toho dal sestavit můj profil, který by mohl být únikem zneužit. Co se týče toho úniku, já věřím víc v zabezpečení serverů Googlu než mé lokální banky.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2021 19:12 | qwertz

S Google Pay můžete platit i online. Nicméně ano, v případě nákupu na prodejně (bez aktivní participace obchodníka) neexistuje způsob, jakým by Google zjistil obsah vašeho nákupu. Jenže o tom se diskuze vůbec nevede. Základní otázkou je, proč by měl Google vědět, že jste včera nakupoval v Sexshopu? Proč by měl vědět, že každé ráno nakupujete ve vaší oblíbené pekárně a každý čtvrtek v supermarketu? Jakou přidanou hodnotu pro obchodníka a zákazníka má zapojení Google, který ani není zprostředkovatelem platby (tím je karetní asociace). Vůbec žádnou! A to na platformě Android neexistuje technické omezení pro platby mobilem jedinou správnou(TM) aplikací. Takové iOvce musí platit tak jak jim Apple nařídí.
Ano, informace o tom, že jste si ráno koupil rohlík je sama o sobě téměř bezcenná. Ale pokud takových bezcenných bodů (nejen skrze placení) o sobě ochotně vyzradíte tisíce, umožňuje to už sestavit velmi přesný profil vaší osoby s detaily, které neznají ani vaši nejbližší. A reklamu do toho netahejte, když používáte AdBlock, tak je úplně jedno, co se vám reklamní systém snaží doručit. Největší nebezpečí spočívá v tom, že na jedné hromadě leží všechny informace o všech. Možnosti zneužití k tresné činnosti (např, při úniku), cizí státní mocí, nenažranou korporací nebo nějakým dokonce zločinným režimem jsou obrovské. A než vám tohle přijde přitažené za vlasy, zkuste si představit co si asi mysleli lidé na začátku 20 století a co všechno "nepředstavitelného" se pak stalo historií.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2021 18:43 | Karel

Citace - qwertz / 11.02.2021 15:56

Naivní představa od někoho, kdo neví co je Google Analytics :-)
Někdy se zkuste podívat, jaké skripty běhají na stránce vašeho oblíbeného obchodníka.
Tento článek je o placení mobilem či hodinkama v provozovnách obchodů. Na to snad člověk nepotřebuje chodit na stránky obchodníka, aby tak učinil. A když už člověk na webu nějaký produkt vyhledává a Google mu na to dává relevantní reklamu, jaktože se ta reklama zobrazuje, i když si ten dotyčný uživatel tu věc přes internet a s platbou přes Google Pay koupil? Protože ty reklamy s Google Payem vůbec nejsou spojené a obchodní podmínky Google Paye to ani neumožňují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2021 15:56 | qwertz

Naivní představa od někoho, kdo neví co je Google Analytics :-)
Někdy se zkuste podívat, jaké skripty běhají na stránce vašeho oblíbeného obchodníka.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2021 14:55 | Karel

Odpírače možného sledování upozorňuji, že jednotlivé položky nákupu ví pouze obchodník, tedy neví je ani banka, ani karetní asociace, ani Google, Apple či Fitbit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2021 14:51 | Karel

Citace

AirBank původně měla vlastní řešení, které se obešlo bez odesílání informací Googlu, bohužel byla terčem neustálé kampaně, aby do něj data posílala a nakonec podlehla :-(
Ale vždyť Air Bank nikdo nenutil, aby si to polofunkční vlastní řešení vypínala. Mohla si ho nechat paralelně s GPayem, jako to má teď Raiffka, a nechat si uživatele vybrat, co chce používat. Mimochodem, i pro stažení toho vlastního řešení musíte být přihlášen do Googlu a tak mu odesílat data, jinak si z toho Obchodu Google Play nic nestáhnete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2021 9:37 | Škodolibka domácí

Jako že vám pornostráky zase ukazují celý obsah a nejenom to, co pravidelně konzmujete? :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2021 21:21

Ja rad zustanu u hotovosti neni treba poskytovat vice dat nez je treba. Lidi pisou ze jim nevadi ze onich google, fb a cela ta banda vsechno vi, ja jsem prestal vsechny tyto sluzby pouzivat a muzu rict, ze je velice zajimave co vsechno clovek vidi za novy obsah, protoze firmy necili jen reklamy, ale i obsah co cloveku ukazi a lidi si spokojene ziji ve svych bublinach co jim internetovy giganti expertne na miru vytvorili na zaklade jejich preferenci. Hlavne v dnesni dobe je extreme levne ukladat vsechna mozna data co muzou bejt proti cloveku pouzita nekdy v budoucnosti.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2021 19:57 | deprese

Se mi líbí, jak si někteří místní pisálci myslí, že někoho zajímají a někdo je sleduje, jaké nosí trenky :D
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2021 19:37

jedine hotovost ano hotovost jako v usa jeto jiste ciste tak jak to ma byt
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2021 17:36 | Petr

No a co ma byt, ze Google vi, kde nakupuju? Nijak me to neomezuje a nekomplikuje zivot Sluzba je to uzitecna a tecka!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2021 15:05 | Śkodolibka domácí

Za běžného Frantu se nepovažuji a všechny tyhle moderní vychytávky se také postupně učím využívat. Protože je to prostě pohodlné. A to, že někdo sleduje mé chování na internetu při placení, prohlížení webových stránek, apod. mi nevadí, pokud se výsledky tohoto omezují pouze na cílení reklamy a obchodních nabídek. Protože jsem člověk, který reklamě zásadně nepodléhá.
A kdyby tato data někdo zneužil a poškodil mě, rád využiji bezplatný prémiový benefit, který od banky mám, v podobě pojištění internetových rizik a právní ochrany.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2021 16:54 | qwertz

To je zcela zbytečná rezignace. Těch možností, jak k tomu přistoupit je hodně a není to černobílé. Můžete například paranoidně nakupovat zcela anonymně. Nebo se můžete registrovat a za nějaké to pohodlí nebo výhody umožnit prodejci spárovat vaše nákupní chování s vaší identitou. Ale prodejce má jen tuto omezenou informaci. Nebo můžete jít o krok dál, a tuto informaci sdílet třeba s Googlem, protože se vám líbí že v Google aplikaci máte nákupní seznam ze všech obchodů (jen příklad), krásně se vám to spojí s kalendářem atd... Nikdy to není buď a nebo.
Spoléhat se na právní garance je naivní iluze. Google je americká korporace a jako takové podléhá především americkým zákonům. jistě, při podnikání v Evropě musí například dodržovat GDPR, nicméně po schválení tzv. Cloud Act v USA je Google postaven do situace, kdy může být zcela nemožné neporušit současně americkou a evropskou legislativu. Zjednodušeně řečeno podle US práva vydat musí, podle Evropského nesmí. Ve výsledku tak vydá tajně (tzv. gag order). Evropská legislative je totiž zcela bezzubá. K tomu, aby byla funkční by musela vyloučit např. US nebo Čínské společnosti z nakládání s důvěrnými informacemi, protože legislativa v jejich domovských zemích jim zcela znemožňuje evropská pravidla dodržet. Jediná možnost, kterou máte je nesvěřovat svá data cloudu mimo EU. Jinak jsou vaše práva nevymahatelná.
Pro názornost např. Němci předpokládají, že průmyslová špionáž ze strany NSA stojí jejich firmy miliardy eur ročně (a to jsou tzv. spojenci). A začíná to tím, že se banka rozhodne ušetřit, a strčí si emailové řešení do Googlu. Pak přijde klient a svěří bance nějakou důvěrnou informaci o jeho podnikání....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2021 16:28 | Škodolibka domácí

Já Vám rozumím co píšete ... už od začátku. Jen říkám, že takový je život a takhle to v byznysu prostě fungovat bude vždycky. Ať si mě sleduje kdo chce jak chce, nějak to zákonem regulované vždycky bude a právní systém a legislativa by měla být nastavena tak, aby vyhověla oběma stranám. Nemám se zpracováním osobních údajů a jejich využití v rámci obchodních nabídek problém do té doby, než toho někdo zneužije (ať už vědomě nebo nějakou IT chybou). Pak se budu (a s chutí) bránit a žádat kompenzaci.
Pokud někdo s tímto pocitem nedokáže žít, ať věnuje svůj čas odškrtáváním automatických souhlasů se zpracováním osobních údajů nebo ať se uzavře do informačního vakua někde v chýši v pralese. Jestli bude šťastný, jen ať jde do toho.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2021 15:42 | qwertz

Nevím jak se chcete pojistit proti riziku, že určitá soukromá společnost o vás ví násobně více informací, než vaši nejbližší - kde jste byl, co jste dělal, jaký je váš zdravotní stav, jaké máte preference (včetně různých pikantérií) a tohle všechno neví jen o vás, ale prakticky o všech. To, že vůbec nedokážete nebo nechcete dohlédnout rizik, které tato situace přináší, neznamená že neexistují.
Možnosti Data Science jsou dneska takové, že si je průměrný Franta ani nedovede přestavit. Například podle jedné známé vědecké studie byl jeden obchodní řetězec na základě datové analýzy běžných a na první pohled nijak nevybočujících nákupů schopen rozpoznat, že je zákaznice těhotná, dokonce dřív než to zjistili její nejbližší. Ale běžný Franta si myslí, že když si prostě běžně nakoupí potraviny, není na tom nic ke zkoumání. Na první pohled není. Problém je, že takových zdánlivě nezajímavých informací máte spoustu a na základě podobných nákupů ostatních zákazníků (o kterých máte třeba nějaké další informace) pak lze k vaší osobě přiřadit další "vlastnosti" s přesností třeba 95%
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal David

hudebník a podnikatel

Roman Šmucler

podnikatel

Michal David
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services