Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kolik bere ajťák, prodavač, bankéř? Nový přehled mezd
Velký mzdový průzkum společnosti Grafton Recruitment zmapoval finanční ohodnocení stovek...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Markéta Šichtařová
ekonomka
Lukáš Kovanda
ekonom

0,00 %
z 0 duelů

0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Platby mobilem a hodinkami dobývají Česko. Nová čísla
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
16. 2. 2021 14:39, M
:-D :-D :-D až někdo vypne sítě, tak si ani ty nekoupíš ten rohlík, protože i kasy v obchodech jedou na sítě, ty rozumbrado :-D :-D :-D
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
10. 2. 2021 10:05, eďa
To bude tisíců zoufalců běhat jako šílené motorové myši, až je vypnou ze sítí a nekoupí si ani ten rohlík přes mobil.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)
24. 7. 2021 21:06 | patiala
30. 3. 2021 7:34 | Vanessa
19. 2. 2021 22:18 | mpistora
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 2. 2021 14:39 | M
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 2. 2021 21:14
Citace - Karel / 11.02.2021 20:52
Ten důvod je 183 miliard USD ročně - převážně z příjmů z reklamy a další monetozaci "anonymizovaných" socilogických dat. Je to nejvýnosnější business na světě. Dneska máte obrovské možnosti strojového učení a umělé inteligence. Ale ty jsou vám k úplně ničemu, pokud nemáte velké datasety reálných dat, na kterých je můžete ten ML učit a ověřovat predikce.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 2. 2021 20:52 | Karel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 2. 2021 19:12 | qwertz
Ano, informace o tom, že jste si ráno koupil rohlík je sama o sobě téměř bezcenná. Ale pokud takových bezcenných bodů (nejen skrze placení) o sobě ochotně vyzradíte tisíce, umožňuje to už sestavit velmi přesný profil vaší osoby s detaily, které neznají ani vaši nejbližší. A reklamu do toho netahejte, když používáte AdBlock, tak je úplně jedno, co se vám reklamní systém snaží doručit. Největší nebezpečí spočívá v tom, že na jedné hromadě leží všechny informace o všech. Možnosti zneužití k tresné činnosti (např, při úniku), cizí státní mocí, nenažranou korporací nebo nějakým dokonce zločinným režimem jsou obrovské. A než vám tohle přijde přitažené za vlasy, zkuste si představit co si asi mysleli lidé na začátku 20 století a co všechno "nepředstavitelného" se pak stalo historií.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 2. 2021 18:43 | Karel
Citace - qwertz / 11.02.2021 15:56
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 2. 2021 15:56 | qwertz
Někdy se zkuste podívat, jaké skripty běhají na stránce vašeho oblíbeného obchodníka.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 2. 2021 14:55 | Karel
11. 2. 2021 14:51 | Karel
Citace
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 2. 2021 9:37 | Škodolibka domácí
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 2. 2021 21:21
10. 2. 2021 19:57 | deprese
10. 2. 2021 19:37
10. 2. 2021 17:36 | Petr
10. 2. 2021 15:05 | Śkodolibka domácí
A kdyby tato data někdo zneužil a poškodil mě, rád využiji bezplatný prémiový benefit, který od banky mám, v podobě pojištění internetových rizik a právní ochrany.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 2. 2021 16:54 | qwertz
Spoléhat se na právní garance je naivní iluze. Google je americká korporace a jako takové podléhá především americkým zákonům. jistě, při podnikání v Evropě musí například dodržovat GDPR, nicméně po schválení tzv. Cloud Act v USA je Google postaven do situace, kdy může být zcela nemožné neporušit současně americkou a evropskou legislativu. Zjednodušeně řečeno podle US práva vydat musí, podle Evropského nesmí. Ve výsledku tak vydá tajně (tzv. gag order). Evropská legislative je totiž zcela bezzubá. K tomu, aby byla funkční by musela vyloučit např. US nebo Čínské společnosti z nakládání s důvěrnými informacemi, protože legislativa v jejich domovských zemích jim zcela znemožňuje evropská pravidla dodržet. Jediná možnost, kterou máte je nesvěřovat svá data cloudu mimo EU. Jinak jsou vaše práva nevymahatelná.
Pro názornost např. Němci předpokládají, že průmyslová špionáž ze strany NSA stojí jejich firmy miliardy eur ročně (a to jsou tzv. spojenci). A začíná to tím, že se banka rozhodne ušetřit, a strčí si emailové řešení do Googlu. Pak přijde klient a svěří bance nějakou důvěrnou informaci o jeho podnikání....
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 2. 2021 16:28 | Škodolibka domácí
Pokud někdo s tímto pocitem nedokáže žít, ať věnuje svůj čas odškrtáváním automatických souhlasů se zpracováním osobních údajů nebo ať se uzavře do informačního vakua někde v chýši v pralese. Jestli bude šťastný, jen ať jde do toho.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 2. 2021 15:42 | qwertz
Možnosti Data Science jsou dneska takové, že si je průměrný Franta ani nedovede přestavit. Například podle jedné známé vědecké studie byl jeden obchodní řetězec na základě datové analýzy běžných a na první pohled nijak nevybočujících nákupů schopen rozpoznat, že je zákaznice těhotná, dokonce dřív než to zjistili její nejbližší. Ale běžný Franta si myslí, že když si prostě běžně nakoupí potraviny, není na tom nic ke zkoumání. Na první pohled není. Problém je, že takových zdánlivě nezajímavých informací máte spoustu a na základě podobných nákupů ostatních zákazníků (o kterých máte třeba nějaké další informace) pak lze k vaší osobě přiřadit další "vlastnosti" s přesností třeba 95%
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/2
Předchozí