Porovnání stavebního spoření. Kdo teď dá nejvíc

Petr Kielar | rubrika: Analýza | 3. 11. 2020 | 31 komentářů
Koncem roku tradičně roste zájem o stavební spoření – hlavně kvůli státní podpoře, která zvyšuje zhodnocení vkladů výrazně nad úroveň spořicích účtů. Spočítali jsme, která z nabídek je nejvýhodnější.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 11. 2020 9:36, Radek Dobrotivý

Modelová situace: Cílová částka 100 000,- Kč, měsíční úložka 1000,- Kč. Klient dostane státní podporu 6x1200 Kč. Tj. 7 200,- Kč. Od této částky musí odečíst náklady na uzavření smlouvy 1000. Kč (1 % z cílové částky) a 2040,- Kč (6xroční poplatek za vedení účtu). Stát tedy přispěje střadateli 7 200Kč, ze kterých si ukrojí stavební spořitelna 3 040,- Kč tj. 42,22 %.

Státní podporu tedy ze 42% obdrží stavební spořitelna, kterou vezme klientovi.

+56
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 11. 2020 11:17, deprese

Citace - DRSG / 03.11.2020 23:26

deprese: a proč do toho planceš nemovitosti? Si za to zaplať studia nebo kup ojetinu nebo poříď novou kuchyň :-D A opět střelené, ničím nepodložené, čislo, které se bude lišit lokalitou a typem nemovitosti.
Ty si za to zaplať kurz finanční gramotnosti.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

20. 11. 2020 11:21 | Karel

Za socialismu Prémiové spoření mladých .ůrok 4% procenta ,a dnes škoda mluvit a psát.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2020 13:28 | Zdeněk

Citace / 03.11.2020 21:59

Žasnu, věřit ve výplatu peněz v podstatě po ukončení smlouvy? To je vtip že?
Jestli je to reakce na mne, tak ano, výplata peněz se provádí ihned po ukončení smlouvy, a ta je ukončena po 3 měsících výpovědní doby. Smlouva se totiž v tom případě vypovídá v termínu, aby ukončení smlouvy bylo co nejdříve po uplynutí vázací doby. Je na tom něco nepochopitelného? BTW peníze mně nebyly vyplaceny z důvodu, že na ústředí údajně nemají moji výpověď. Přitom obchodní zástupkyně se dušuje, že ji 100% posílala, ale že se v té době ústředí stěhovalo. Prostě v tom mají bordel, takže na to dlabu a počkám, co udělají, až bude po Novém roce smlouva přespořena.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2020 11:16 | Petr

Chtěl bych vidět takové stavební spoření kde uspořím na byt!Já šetřil od roku 2000,měl jsem i 3 práce současně,pracoval jsem všechny víkendy a když jsem už skoro měl na byt tak byty skokově podražily a zas chybělo 300 tis kč.V dobách počátku mého šetření byl nejmenší byt za 700 000 kč,dnes je za 2,2 milionu.Výsledek mého snažení byl zničené záda,kdy jsem dnes prakticky nezaměstnatelný.Invalidku dostat nemohu pro špatnou barvu kůže.Dům jsem nakonec zdědil po babičce a tak žiji už několik let z úspor kdy jsem šetřil na byt.......
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2020 21:37 | Tomáš

Citace - DRSG / 04.11.2020 18:37

ne, děkuji :-) SS je jedno ze 4 mých portfolií a jediné konzervativní, navíc pro děti, ne pro mě. Ono taky 6 let po 3 cyklech je 18 let, výpočet speciálně pro Tebe, když tu všichni víme, že Ti ta čísla moc nejdou, že? :-)

Stavebko na 18 let? No to budou mít děti radost... U investičního horizontu 18 let jedině do akcíí a podobných instrumentů...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 18:53 | DRSG

WOW! Teď jsi mi to nandal :-D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2020 18:45 | deprese

Citace - DRSG / 04.11.2020 18:37

ne, děkuji :-) SS je jedno ze 4 mých portfolií a jediné konzervativní, navíc pro děti, ne pro mě. Ono taky 6 let po 3 cyklech je 18 let, výpočet speciálně pro Tebe, když tu všichni víme, že Ti ta čísla moc nejdou, že? :-)
Tak 18 let spořit ve SS, tomu už říkám diagnóza. Chudáci děti. :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 18:37 | DRSG

ne, děkuji :-) SS je jedno ze 4 mých portfolií a jediné konzervativní, navíc pro děti, ne pro mě. Ono taky 6 let po 3 cyklech je 18 let, výpočet speciálně pro Tebe, když tu všichni víme, že Ti ta čísla moc nejdou, že? :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 12:46 | deprese

Citace - JJ / 04.11.2020 11:23

@Deprese: Jo, vidím, že jsi v depresi. Protože 1) stavebko se uzavře BEZ poplatku za uzavření, prostě se vyčká, až bude taková možnost, což je právě teď) 2) pokud si vybereš spořitelnu, která účtuje poplatky za vedení férově, jako je Moneta, Raifeissen, Modrá pyramida, pak na poplatcích za vedení naopak ušetříš. To neplatí u Lišky a Buřinky, tyto spořitelny si účtují celý roční poplatek i za jediný den v roce https://www.stavebky.cz/jake-poplatky-zaplatime-za-smlouvu-o-stavebnim-sporeni/
A co si pak budeš kupovat za 6 let?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 11:36 | JJ

Poučený klient ví a poznamená si v diáři již při zakládání stavebka den, kdy ho má správně vypovědět, a to víc jak 3 měsíce PŘED ukončením vázací doby, s tím, že se na výpovědním formuláři uvede, že se smlouva vypovídá ke konci vázací doby. Čili výpověď podat včas během vázací doby tak, aby výpovědní lhůta 3 měsíce běžela v době vázací doby a uvést, že vypovídáte ke konci vázací doby. Peníze byly připsány n účet obratem po skončení vázací doby.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 11:23 | JJ

@Deprese: Jo, vidím, že jsi v depresi. Protože 1) stavebko se uzavře BEZ poplatku za uzavření, prostě se vyčká, až bude taková možnost, což je právě teď) 2) pokud si vybereš spořitelnu, která účtuje poplatky za vedení férově, jako je Moneta, Raifeissen, Modrá pyramida, pak na poplatcích za vedení naopak ušetříš. To neplatí u Lišky a Buřinky, tyto spořitelny si účtují celý roční poplatek i za jediný den v roce https://www.stavebky.cz/jake-poplatky-zaplatime-za-smlouvu-o-stavebnim-sporeni/
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 11:17 | deprese

Citace - DRSG / 03.11.2020 23:26

deprese: a proč do toho planceš nemovitosti? Si za to zaplať studia nebo kup ojetinu nebo poříď novou kuchyň :-D A opět střelené, ničím nepodložené, čislo, které se bude lišit lokalitou a typem nemovitosti.
Ty si za to zaplať kurz finanční gramotnosti.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 10:58 | PepaJa

Citace - Libor / 03.11.2020 13:19

Kdybyste aspon nelhali s Monetou. Moneta ma stale 1% poplatek!!! https://www.moneta.cz/sporeni-a-investice/stavebni-sporeni
Kdo hledá najde: https://www.moneta.cz/documents/20143/11819153/mss-sdeleni-banky-14102020.pdf strana 4, bod 10
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2020 1:07 | TVK

Bohužel už nemám ty historické výpisy, ale poplatek za vedení účtu jsem platil už v roce 1998 a bylo to, pokud se pamatuji, 15 Kč za kvartál.

A koupit si klidně po jednom, i kdyby mírně prodlouženém cyklu, byt, to nebylo před 15-20 lety žádné sci- fi, pokud na to byli lidi 2 a využili řádný úvěr (bez překlenovaku). Teď je to samozřejmě nesmysl.

Protože současné parametry SS se až tak neliší od tech, které byly nastaveny při jeho vzniku v roce 1994, zatímco příjmy lidí narostly za tu dobu asi 7x.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 23:26 | DRSG

deprese: a proč do toho planceš nemovitosti? Si za to zaplať studia nebo kup ojetinu nebo poříď novou kuchyň :-D A opět střelené, ničím nepodložené, čislo, které se bude lišit lokalitou a typem nemovitosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2020 23:16 | deprese

Citace - DRSG / 03.11.2020 23:00

deprese: došly argumenty, tak začínáme osočovat? :-) Ale běž! Tebou zmíněný čistý úrok nižší než 3,4% nereflektuje mnou uváděnou modelaci (6 let a 2 měsíce). Na webu stavebky. cz uvádějí čistý úrok 3,518 %. A na webu ČSÚ vidím 3,3%, žádných 3,6 ani 3,4. Ta čísla Ti moc nejdou. Tož tak.
A víš vůbec, že ceny nemovitostí se do inflace nezapočítávají, když si vydělal těch 0,1%? :D Jen letos stouply ceny s koronavirem o 6%.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 23:03 | Petr

Standardní poplatek podle ceníku je 1 % cílové částky, ale v článku je uvedena akční nabídka "Premium", která je bez poplatku. Je pravda, že na webu MONETY není dobře k nalezení, ale v článku https://www.stavebky.cz/kdyz-slevu-tak-poradnou-slevu-monety-jen-tak-neco-netrumfne/ jsou popsány podmínky akce a dole na stránce je uveden i návod, jak na webu MONETY najít oficiální Sdělení MONETA stavební spořitelny.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 23:00 | DRSG

deprese: došly argumenty, tak začínáme osočovat? :-) Ale běž! Tebou zmíněný čistý úrok nižší než 3,4% nereflektuje mnou uváděnou modelaci (6 let a 2 měsíce). Na webu stavebky. cz uvádějí čistý úrok 3,518 %. A na webu ČSÚ vidím 3,3%, žádných 3,6 ani 3,4. Ta čísla Ti moc nejdou. Tož tak.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2020 22:48 | Jiří

Přesně to teď udělám, taky by mě zajímala taková modelace.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 22:27 | deprese

Citace - DRSG / 03.11.2020 22:09

Dle ČSÚ je 3,3 a v loňském roce byla 2,8 %. Čili 4 je pořád více než 2,8 že? Predikovat můžeš cokoli, stačí se podívat na vývoj 2008, 2009 a dále (tzn. po krizi). 1m2 tak v Praze určitě, ale taky to může být menší zahrada v Horní Dolní nebo garáž v Zapadákově. Ne každý žije v Praze.
Momentálně je inflace 9/2020 3,4% a čistý úrok po zdanění máš nižší než 3,4%, tak nemudruj. I se státní podporou proděláš šetřílku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2020 22:09 | DRSG

Dle ČSÚ je 3,3 a v loňském roce byla 2,8 %. Čili 4 je pořád více než 2,8 že? Predikovat můžeš cokoli, stačí se podívat na vývoj 2008, 2009 a dále (tzn. po krizi). 1m2 tak v Praze určitě, ale taky to může být menší zahrada v Horní Dolní nebo garáž v Zapadákově. Ne každý žije v Praze.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 173 369 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Fascinace privilegiem. Proč se (ne)dívat na seriál Koruna

Fascinace privilegiem. Proč se (ne)dívat na seriál Koruna

Seriál The Crown je v anglosaském světě masivním fenoménem. Televizní sága pokrývající...více

Uzel zahradníkem 2: „Polovina ohlášených případů obtěžování je vymyšlená.“

Uzel zahradníkem 2: „Polovina ohlášených případů obtěžování je vymyšlená.“

Každý může občas něco plácnout. V mluveném projevu se nám to může stát snadno, v psaném...více

Když superženy nestíhají. Zvládnout všechno není normální

Když superženy nestíhají. Zvládnout všechno není normální

V novém čísle časopisu Heroine se věnujeme vyhoření, přetížení a přepracování - stavům,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kateřina Neumannová

podnikatelka

Vladimír Bezděk

ekonom

Kateřina Neumannová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Bezděk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.