Zásluhový penzijní systém podle vychovaných dětí

Jan Traxler | rubrika: Co se děje | 13. 3. 2019 | 90 komentářů
Základní myšlenka: Pokud do systému nepřispěju lidským kapitálem, dětmi, musím víc přispět finančně. Jinak si nemůžu nárokovat stejný důchod jako ti, kdo vychovají budoucí živitele.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 3. 2019 15:09, Marek

Tak v tom případě at se zruší přídavky a vše s tím souvesející.

+510
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2019 12:51

Ano, souhlasím s pisatelem.

Zobrazit celé vlákno

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 90 komentářů)

14. 3. 2019 10:22 | Regdisk

Všem důchod stejný. Kdo chce mít větší důchod, ať si za celý život našetří. Buď ať pracuje nebo podniká,
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 10:15 | js

Konkrétní příklad. Maminka na mateřské do dvou let věku.Pak soud svěřil výchovu dítěte tatínkovi,maminka nebyla nadále schopná dítě vychovávat.Tatínek od té doby dva uvazky,jinak by to nedal,platil au pair,výživné na dítě nedostal nikdy,maminka byla v asociální situaci,na dávkách na které mj.přispíval i pracující tatínek.Na přídavky díky dvěma uvazkům nedosáhl nikdy.Maminka půjde možná dříve do důchodu,"vychovala" dítě.(do dvou let věku,ty 2-3 miliony a všechny starosti do 26 let věku studia dítěte byly na tatínkovi),Nyní se zjistí že maminka přišla na na nejdelší mateřské v celé Evropě(kterou zčásti platí i tatínek) o spousty peněz,tak ji přidáme na penzi a tatínkovi sebereme(dítě nevychoval,na mateřské nebyl,měl během života větší možnost jak se zabezpečit na důchod).Tatínek půjde v 65 letech. Geniální
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 8:41 | rb

Aha, takže pro základ důchodu je lépe "vychovat" hromadu dalších příjemců sociálních dávek, než třeba jen 1 vzdělané ekonomicky zdatné dítě, které do systému bude přispívat. Další diskutabilní otázkou je absurdní délka zdejší mateřské dovolené, budeme-li vše počítat, pak těch 10 let doma žena není plátcem daní, po tak dlouhé pauze se i obtížně vrátí do profesního života, často pak s nižším platem a tedy i nižšími odvody.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 7:50 | Marcel

A jak by to bylo v případě sirotků, tj. pracujících bez rodičů nebo u dětí z DD, kteří mají rodiče jenom "na papíře". Rozhodně by se mi nechtělo přispívat na důchod člověku, který mě odložil.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 5:16 | Jenda

> člověk, který nemůže nebo nechce mít děti, má ve srovnání s rodičem pečujícím o děti větší finanční prostor na straně příjmů i výdajů, aby se během života ve větší míře zabezpečil na důchod sám
OK, prima. Už stačí jenom vymyslet, jak si člověk od 18 let zařídí, aby mu z toho, co si dnes odloží, za 70 let něco zbylo. V zemi, kde v posledním století proběhlo několik znárodnění a měnových reforem a nevypadá úplně přesvědčivě, že teď už to přece bude OK.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 22:58

Ti,co mají děti, stále pobírají dávky z našich peněz daňových poplatníků, často za ně musí pracovat ostatní,protoze čerpají OCR, jdou dříve do důchodu, ostatní na ně pracuji..... Tak za co trestat ty, kteří pracují poctivě, ale děti mít nemohou, uz tak jsou dost postihovani celozivotne
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 22:51 | lm

Nepracující menšiny NEMAJÍ nárok na ŽÁDNÝ důchod. Na to aby Vám vůbec vznikl nárok na důchod musíte splnit dvě podmínky,a to je důchodový věk a odpracované roky .Než něco napíšete , tak si to zjistěte , ať ze sebe zbytečně neděláte hloupého člověka - PS :Pokud u těch nepracujících menšin vidíte nějaké příjmy,jsou to nejspíš sociální dávky to je zase jiná kapitola.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 22:10 | Vladimíra Lokšová

Podpora výroby chudých, aby hrstka bohatých měla koho vykořisťovat. Nezaměstnanost je vysoká a bude, co budou ti lidé dělat? Mnozí i pracují a příjem je tak malý, že žijí v chudobě. I zvíře umí přivést potomky, ať se starají o sebe. Kdo ale řeší společenské problémy? Proč Česko nemá ani na základní nepodmíněný příjem pro každého? Proč se nepodporují lidé, kteří by věci doma měnili? Protože se žije teď a z druhých a jako v džungli, planeta rozflákána. Dnes je hrdina ten, kdo zachraňuje planetu, nikoliv ten, kdo rodí chudé. Kdybyste se těch chudých zeptali, zda chtějí přijít na svět, ani jeden by neřekl ano. Jakým právem tedy? Jsi bez dětí a máš peníze? Pracuj pro společnost zadarmo. Neplacené a nanejvýš užitečné práce je až příliš moc. Bohužel většinou tato práce by chtěla finanční podporu, aby bylo něco vymyšleno, nemůžete dělat bez prostředků ale zadarmo ano. PODPORUJTE ZÁCHRANCE NIKOLIV ROZMNOŽOVÁNÍ CHUDOBY!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 21:39 | Někdo

A co ten co sice vlastní děti nemá ale vychoval děti někoho kdo o ně nestál. Kdo potom bude odměněn?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 21:32

Souhlasím! V případě počtu dětí by jinak opět byly zvýhodněny nepracujicí menšiny ...?!!! Tak to snad už opravdu ne?! Pokud žena , která odpracuje min.20 let a bude mít 3-4 děti i vice ,ať jde dříve , ale s naší “super” vládou zase budou těžit akorát nemakačenka ??
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 20:58 | TVK

Ano, zmiňuji pouze první 3 roky. Ale pojďme to klidně srovnat v horizontu 30-40 let.

1) Kolik milionů stojí společnost jedno dítě mimo výše uvedeného po dobu až 26 let? Na zdravotnictví, školství, dotované dopravě? Různé kroužky, tábory atd. atd.

2) Jakou ztrátou na HDP je pro společnost žena na mateřské? A to přímo, že určitou dobu není ekonomicky aktivní, resp. nepřímo, že kvůli nižším příjmům méně utrácí?

3) U ženy s dítětem je logický předpoklad nižších příjmů do budoucna, tudíž další ztráta pro stát na odvodech a daních po celou tuto dobu.

4) Obdobně je u rodiny s dětmi proti jednotlivci/bezdětnému páru pravděpodobnější, že příjmově spadne tam, kde je možné čerpat různé sociální dávky.

Když zohledním výše zmíněné, tak rozhodně nelze mluvit o ničem fatálním, protože ta bezdětná za svůj život odvede do systému za stejné výchozí situace výrazně více. To, že žena má dítě, při průměrném věku prvorodiček přes 30 let znamená, že společnost pocítí reálný přínos zhruba v době, kdy jdou obě ženy do důchodu ...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 20:43 | Petr K.

Vážená paní Věro! Asi se v daních moc nevyznáte, jsou to kupecké počty - nulové daně jsou možné jen v případě, že slevy na dani jsou ve stejné výši jako daně samotné. Stává se to většinou v případě, kdy je dětí v rodině víc než jedno. Slevu na dani ve výši 15204 Kč ročně jsem v mé reakci na TVK zohlednil, takže nevím, na co narážíte. Rodiny s dětmi rozhodně nemají "nulové daně" automaticky - záleží na počtu dětí a výši výdělku rodičů. Nicméně co dítě, to +7 milionů pro stát v budoucnu, tak si to vynásobte. Co jste chtěla říci o "minimálních odvodech z platu", to nevím už vůbec.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 20:18

Hlavně ty za děcka!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 20:16

A take at zrusi odpocty.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 20:15 | Věra

Zapomněl jste ne nulové daně a minimální odvody z platu! Nulovou daň má v současnosti cca 800 tis. osob, převážně rodiny s dětmi. Takže do systému odvádějí po několik let minimum, ze systému pouze čerpají - péči o sebe a děcka, odvádí minimum, které rozhodně náklady nepokrývá. Takže školy, zdravotní péči a sociální služby zdarma. Kdo to asi platí? Mimo jiné spolehlivě a nejdéle také ti, co nemají děti§ Proč má třeba Tunisko 60% obyvatel pod 30 let a přitom nemá žádnou sociální politiku v podobě příspěvků na děti a důchody? Protože tam každé dítě automaticky posílá minimálně polovinu svého platu rodičům!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 20:13 | Lucka

Pracuji od 18 let. Ze zdravotních důvodů nemůžu mít děti, takže ani žádná mateřská dovolená. Proč mám být diskriminována? Je evidentní, kdo bude z takové vyhody těžit. Jen nevim,jestli berou v úvahu také přínos dětí z takovych rodin pro společnost. Toto je vážně nesmysl. Peníze jsou. Jen je lepší držet lidí ve strachu a ať se zajistí sami. Bohužel, pokud ve vládě nebudou lidí, kteří myslí na ostatní lidi, lepší to nebude. Byt ve vládě by mělo být čestné místo pro uspesne lidi, kteri se vypracovali bez podvodu, a to bez náhrady (To by tam nikdo nebyl,že?) nebo by meli byt ohodnoceni podle zásluh pro lidi, ne pro sebe. To, co je teď, to je celé špatně...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 20:06 | Věra

která bude propagovat takový nesmysl volit rozhodně nebudu! Výpočet je zmanipulovaný a nesmyslný! proč mají vlastně peníze na rodiče téct přes stát? Protože řada decek není schopna uživit sebe, natož svoje rodiče. A tak zase solidární systém zajistí, aby se i příživníci měli dobře. Ž porodily matky neschopné nebo nemocné jedince systém zohledňovat nebude! To by bylo přece necitlivé a antisociální! Ale nutit cizí osoby, aby je zabezpečily ze svých odvodů je v pořádku!? Ne, nechci takovou solidaritu! Nechci platit za cizí rodiny a nezodpovědné rodiče, co si plození děcek pletou životní investicí. ČSSD má plnou hubu keců, ale toto je opravdu výsostná hovadina!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 19:45 | Petr K.

Pane TVK, k Vašim výpočtům - srovnáváte 3 roky. Ale pojďte si to srovnat celé, kolik stát za dítě platí a kolik to dítě za svůj život pak odvede: Paní s dítětem stojí stát první 3 roky dle Vašich výpočtů 1,12 milionu, v dalších letech až do 26ti let pak 15204 x 23 = 350 tis na slevě na daních (na přídavek na dítě s takovým platem nedosáhne). Celkově stát dítě stálo 1,47 milionu Bezdětná žena i žena s dítětem pak odejdou do důchodu. Bezdětná už přes neexistující dítě do systému nijak nepřispěje. Žena s dítětem bude prostřednictvím výdělků dítěte přispívat dalších 40 let do systému, což je vašich 210 tis.ročně x 40 let = 8,4 milionu. Rozdíl téměř 7 milionů! Vidíte tím, jak velkou ztrátou pro společnost je, když žena dítě nemá a jaká je tím vlastně bezdětná žena na společnosti pijavice? Samozřejmě počítám vše v dnešních cenách a abstrahuji náklady na zdravotnictví, školství apod. - to by bylo na mnohem hlubší výpočet. Nicméně rozdíl mezi investicí do dítěte u zodpovědné ženy a pohodlným životem bezdětné ženy je pro společnost fatální.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2019 19:35 | ppetr1

k tomu neni co dodat a takto to jednou muze dopadnout s penzijnim systemem. https://www.lidovky.cz/svet/venezuely-se-v-temnote-zmocnil-chaos-vypadek-elektriny-zabijel-pacienty-a-zmenil-ekonomiku-na-dolar.A190313_094109_ln_zahranici_ceh
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2019 19:24 | ppetr1

pokud by byli politici chapavy tak toto je celkem spravedlivy system - bohuzel politici nevidi dale nez za horizont 4 let a podle toho to taky vypada :-( EU je jen otazka casu rozpadu.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services