Zásluhový penzijní systém podle vychovaných dětí

Jan Traxler | rubrika: Co se děje | 13. 3. 2019 | 90 komentářů
Základní myšlenka: Pokud do systému nepřispěju lidským kapitálem, dětmi, musím víc přispět finančně. Jinak si nemůžu nárokovat stejný důchod jako ti, kdo vychovají budoucí živitele.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 3. 2019 15:09, Marek

Tak v tom případě at se zruší přídavky a vše s tím souvesející.

+508
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2019 12:51

Ano, souhlasím s pisatelem.

Zobrazit celé vlákno

-15
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 90 komentářů)

23. 3. 2019 9:20 | Marek

To samé platí samozřejmě i pro ty, kdo prostě děti z jakéhokoliv důvodu nechtějí.
+127
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 3. 2019 14:42 | Ex

Jen to zbytečně nekomplikujte! Jinak z toho zase nic nebude. Nechte první pilíř tak jako je a na druhý účet, který by měl mít každý nechte posílat státní příspěvek za živě narozené dítě, příspěvek zaměstnavatele za riziková povolání a třeba i vlastní spoření a nebo část odvedeného pojištění partnera nad min. poviný odvod. A z tohoto účtu by se doplácelo při odchodu do důchodu jak ženám či osobám co vychovávaly dítě, tak horníkům při odchodu do předčasného důchodu, ev. každému dalšímu co si našetří při odchodu do důchodu. Jen to nechte co nejjednodušší, jinak to zase zabijí jako ministryně Marxova zabila společné pojištění manželů.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2019 21:16 | Marek

A kdo ty lidi nutí si ty děti pořizovat? Je to svobodné rozhodnutí, tak jako u všeho je možné si říci chci to a nebo nechci a pokud nemají finanční odhad (tedy gramotnost) tak proč by se z toho měla stát nucená zátěž těch co se rozhodli jinak?
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2019 22:58 | Ppagani

Tak to se šeredně pletete!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2019 22:53 | Ppagani

Kdyby skutečnost mít děti byla tak nevýhodná jak říkáte, tak by nikdy nepracující etnikum žádné děti nemělo, jelikož je to však zcela naopak,tak prostě nemáte pravdu!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2019 0:32

Pan je znalec socialniho systemu a davek jinak by vedel ze prispevky na bydleni jsou odvozene od nasobku zivotniho minima treba, to stejne dalsi davky jako pridavky na deti, doplatky do zivotniho minima a pod. Vetsina obou pracujicich rodicu ma ulevu jenom ve sleve na dani. A ted ty mile pocty pan Novak ma plat 15 000 cisteho zaplati si najem 7000 a zbytek ma pro sebe. Nemusi myslet na rozvrzeni pracovni doby, nemusi myslet jestli stihne vyzvednout dite ze skolky ci skoly, nemusi nikoho vychovavat, nemusi se s nikym ucit ma cas jen pro sebe. Pani Nova a pan Novy maji 20 000 pracuji za minimalni mzdu maji 2 deti. Od statu dostanou na ne jako danovy bonus 2000 takze 22 000, oba si kupuji prukazku na bus 1200 mesicne, deti 300 mesicne, druzina 400 mesicne, poplatek za tridni fond 1000, vybaveni treba pro prvnaka 3000, anglictina 600, boty (backory, cvicky, tenisky, sandale, snehule, gumaky) vse 2x a za pul roku znova protoze dite z toho vyroste, obleceni to stejne. Navic rodina Novych zivi 4 krky, co kosmetika co spolecne zazitky, dovolene na ty skoro ani neni. Opravdu zavidite lidem s detmi ulevu v danovem systemu?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2019 22:38 | Ppagani

Vládci podporují porodnost především ze dvou důvodů, za prvé potřebují co nejvíce lidí, kteří by je královsky živili a za druhé potřebují vojáky,které by poslali bojovat s těmi, kdož by jim v jejich přepychovém životě bránili nebo na to jen poukazovali. Životy či důchody plebejců je nezajímají, jelikož je však více lidí, kteří mají děti než těch, kteří je nemají,hrají na tuto notu a vždy naleznou dosti zastánců. To, že Země není nafukovací a už dnes lidstvo neuživí, je vůbec nezajímá.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 3. 2019 11:44 | Jana

A co rodice, jejichz dve deti vystudovali vysokou skolu, zubarka ma zubni ordinaci po absolvovani v Londyne a syn lekar pracujre v Nemecku? Vucucali nas socialni system a jeste rodice budou dostavat starobni duchod za 2 potomky?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 3. 2019 11:43 | Jana

A co rodice, jejichz dve deti vystudovali vysokou skolu, zubarka ma zubni ordinaci po absolvovani v Londyne a syn lekar pracujre v Nemecku? Vucucali nas socialni system a jeste rodice budou dostavat starobni duchod za 2 potomky?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 23:44 | Evik

Mne by zajimalo, jak se bude počítat starobni duchod,kdyz zena ma invalidní dite. Takze se zena stara o nemocne invalidni dite,ktere nikdy nebude moct do prace a odvadet dane.....
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 20:34 | Mischa

Mám silné pochybnosti o zásluhovosti a spravedlivosti téhle úvahy. Jak už ze strany dávek, odpočtů na děti na daních, příspěvků na bydlení a dalšího. To je kompenzace za děti. Co když pak v dospělosti nebudou pracovat? Dnešní mladé generace mají do pracovitosti značně daleko a odvádění daní svou představu, a propos VŠ studenti neplatí daně žádné. Takže v reálu mají vyšší příjmy než někteří pracující. Co takhle kdyby stát neumožňoval studovat zadarmo, a pak vydělávat za kopečky na svou hromádku a státu nic. Dále mám švagrové, které se o své děti téměř nestarají, a budou za to pak dostávat ještě něco navíc?? Bude někdo chodit a zjišťovat jejich zásluhovost? Hahaha...Kravina, a hlavně v pojetí ČR z toho zase někdo udělá naprostý paskvil.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 19:30 | Tomáš

Nesmysl, děti jsou čistými příjemci dávek až do dospělosti - přídavky, vzdělání, zdr. pojištění atd. A co když budou i nadále? Budou se pak rodičům snižovat důchody?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 19:14 | Molders

Presne tak. Kdyz uz jste se pustil do teto analyzy, proc jste take nezohlednil penize, ktere jdou od statu lidem, kteri maji deti?? To znamena slevy na dani na deti, prispevek na bydleni (deti nemaji prijem) a dalsi davky. Tyto castky jdou do desitek tisic korun za ty roky. Kdyz uz o tom pisete, mel byste psat o vsem, a ne jen o tom co se Vam hodi. Dekuji.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 18:19 | Dan

Zase jde o to,vymyslet parazitní systém,který bude odvádět mergle nesociálům,jasně by mělo být vidět,kolik jsem do kasy odvedl a jaký budu mít důchod.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 16:46 | josef

clovek, ktery nikdy nepracoval nedostane nikdy zadny duchod.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 14:34 | xxx

Takže, naši menšinový rodiče, kteří v životě nepracovali a živí se výrobou dětí, které také samozřejmě nebudou nikdy pracovat, protože u nich nevzniknou příslušné návyky a budou zase pouze využívat sociální dávky, bude mít ve finále větší důchod než normálně pracující a to i přesto, že jim jejich děti na jejich důchod nebudou nikdy přispívat, spíš naopak. To je ovšem cesta do pekel, pokud toto nebude nějak ošetřeno.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 12:51

Ano, souhlasím s pisatelem.
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 12:26 | Martin

Cituji: Momentálně se každý snaží platit na daních a sociálním a zdravotním pojištění co nejméně, protože ty peníze odvádí „státu“.
No zaměstnanec s tím moc nenadělá, že jo. Ten si žádné masivní odpočty neuplatní.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2019 12:16 | Iren

Co to píšete za kraviny. Mam tri deti. Prispevky zadne.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 3. 2019 12:16 | Jenda

My s přítelkyní chceme taky deti, ale musí převládat i rozum. Máme hypotéku a po všem proplacení nám zbyde 5tis na jídlo drogerii oblečení. Tak tedy mít dítě které by nemohlo na kroužky výlety a podobně nechceme. A je smutné že i když oba máme vedlejší zaměstnání dodělame cca každý 300h měsíčně tak jsme rádi že se nějak oživíme. A za toto chcete ještě penalizovat že na dítě dost lidí v dnešní době ani nemá. Proto je malá porodnost. Stát musí něco udělat s platnma a pomoc lidem ne jen dělat zákony co jsou kolikrat pro ne a ne pro lidi obyčejné
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 055 092 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

V zatím posledním díle seriálu o obyčejných hrdinech, kteří vám mohli zachránit – a třeba...více

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Kuba

politik

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Martin Kuba
ÚSPĚŠNOST
44,00 %

z 75 duelů
×
Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
37,04 %

z 54 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.