Očima expertů: Zdanit nebe?

Poletíš, zaplatíš! Měla by se na leteckou dopravu vztahovat speciální ekologická daň, nebo už nejsou další regulace v téhle oblasti potřeba?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 8. 2017 6:53, NZ

Už dávno měly rychlovlaky s alespoň 300 km rychlosti propojit Prahu s Varsavou, Kosicemi, Splitem, Vídni, Mnichovem, Paříži a Berlínem. Praha je přeci stredem Evropy a do Chorvatska jezdí kazdorocne téměř milion lidi.

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 8. 2017 12:18, Pavel

No, a přtom, když se započítají i ekologické vlivy infrastruktury nutné pro provoz daného dopravního prostředku, tak je letecká doprava s velkým náskokem ta nejekologičtější, následuje automobilovám doprava a nejhorší je železnice, protože proto její náklady (a ekologické škody) způsobenéí výstavbou a údržbou infrastuktury (milióny tun kolejníc, milióny tun betonových pražců, broušení kolejnic zamořuájící okoli železnum prachem, napájení celé infrystuktury, atd.) jsou príostě enormní. Zato letadla potřebují jen sem tam letiště a nic víc.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

31. 8. 2017 18:46 | P

Nesmysl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2017 12:51 | NZ

To neplatí pro rychlovlaky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2017 12:18 | Pavel

No, a přtom, když se započítají i ekologické vlivy infrastruktury nutné pro provoz daného dopravního prostředku, tak je letecká doprava s velkým náskokem ta nejekologičtější, následuje automobilovám doprava a nejhorší je železnice, protože proto její náklady (a ekologické škody) způsobenéí výstavbou a údržbou infrastuktury (milióny tun kolejníc, milióny tun betonových pražců, broušení kolejnic zamořuájící okoli železnum prachem, napájení celé infrystuktury, atd.) jsou príostě enormní. Zato letadla potřebují jen sem tam letiště a nic víc.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 8. 2017 16:35 | Kikina

OK jsem pro totální zrušení všeho co zasírá náš svět, letadla,auta,neustálé stupidní převozy zboží atd. Můžeme eko-kolovat a šlapat pěšky a ještě nám to prospěje. Problém je že většinou už nežijeme u pláží a pěkných malých městečkách vše dostupné pěšky. V hnusných zdevastovaných aglomeracích se smradem, hlukem, stresem bohužel trvale nikdo nepřežije. A protože v zájmu přežití musí občas vypadnout, mají automobilky, letecké spol. vývar a ekologové do čeho rýpat.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2017 21:33 | Jarda

Asi nestrasite, az se auta nevejdou na silnici, tak urcite nějaké poplatky v zájmu regulace přijdou. Nebyl by rychlovlak ekologičtější?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2017 21:25 | Kratina

Hele a co takhle zdanit každého cestujiciho v auticku, každý si do sveho "miláška" povinně koupi EET krabku a nastartuje až po odecčteni kreditu :-D. Pěšáci mohou platit za ochozené chodníky chytrákem mobilem s GPS aplikaci měřící metry.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2017 21:25 | Kratina

Hele a co takhle zdanit každého cestujiciho v auticku, každý si do sveho "miláška" povinně koupi EET krabku a nastartuje až po odecčteni kreditu :-D. Pěšáci mohou platit za ochozené chodníky chytrákem mobilem s GPS aplikaci měřící metry.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2017 15:30 | Hunter

Berte to skoro jako řečnickou otázku, ale:
Přeprava auta letadlem je tedy levnější?
Že je přeprava 1350 kg (Octavia III) + 150 kg (lidé) výrazně dražší než pouze těch 150 kg docela dává smysl, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2017 11:23 | jezevec

to je přesně ono. autovlak do chorvatska byl zrušen. autovlak jezdí na slovensko, limit je ale 1500mm výška a 1500kg váha, takže běžné rodinné auto je mimo dosah. lupen na vlak pro auto + 2 lidi je navíc 2x dražší než letenka. a podobně vypadají všechny ostatní "služby" našich drah. skvělé - do předminulého století ...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2017 21:39 | Rikočet

Pan Tůma to patlá páté přes deváté. Já například jsem pro zdanění leteckého benzínu i pro poplatky z lítání, protože je to luxus na úkor všech. V životě by mě ale nenapadlo říct slovíčko proti jaderné energii. Ten paušalizující přezíravý tón, který nepřipouští debatu, je eklhaft.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2017 9:53 | NZ

Tyto nesmysly si pište jak chcete.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2017 9:18 | Hunter

Jenže by železniční doprava nebyla cenově konkurenceschopná.
Železniční dopravci platí daně za naftu i elektřinu a za použití kolejí (patřících vždy společnosti vlastněné státem) platí hodně, kdežto letečtí dopravci za kerosin daně zjevně neplatí a za použití vzdušného prostoru platí málo - zejména v rozvojových zemích jako ČR.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2017 6:53 | NZ

Už dávno měly rychlovlaky s alespoň 300 km rychlosti propojit Prahu s Varsavou, Kosicemi, Splitem, Vídni, Mnichovem, Paříži a Berlínem. Praha je přeci stredem Evropy a do Chorvatska jezdí kazdorocne téměř milion lidi.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 173 369 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2020

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Uzel zahradníkem 2: „Polovina ohlášených případů obtěžování je vymyšlená.“

Uzel zahradníkem 2: „Polovina ohlášených případů obtěžování je vymyšlená.“

Každý může občas něco plácnout. V mluveném projevu se nám to může stát snadno, v psaném...více

Když superženy nestíhají. Zvládnout všechno není normální

Když superženy nestíhají. Zvládnout všechno není normální

V novém čísle časopisu Heroine se věnujeme vyhoření, přetížení a přepracování - stavům,...více

Ordinace končí. Proč každá potřebujeme svého televizního gynekologa

Ordinace končí. Proč každá potřebujeme svého televizního gynekologa

Končí jeden z legendárních „nekonečných“ seriálů, kterému zřejmě neunikl žádný Čech, který...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Švejnar

ekonom

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Jan Švejnar
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.