Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 14. 3. 2017 | 77 komentářů
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 11. 2018 12:54, Rambo

Neni to co jsem hledal.

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2017 13:13, karel

Mame strojek na vlasy (cca 2tis kc). Stari asi 8 mesicu, pouzit asi 5x... Ted zacal "tahat" misto strihani... Pri reklamaci sdelili, ze se na to nevztahuje zaruka, ze je to "opotrebovani" a ze si mame nechat nabrousit, ze reklamaci neuznavaji.
Jiny strojek (stejny model/znacka) nam slouzil bezproblemu (a bez brouseni) 10 let...
Je vyjadření prodejce takto v poradku ?

-66
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 77 komentářů)

27. 8. 2017 20:40 | sonny

Dobrý den, jak to chodí v zastavárně, kde si kupující koupí mobil od prodavajiciho a během pár dnů zjistí, že je nefunkční a kupujici mobil da reklamovat a prodavajici prijme reklamaci s tim ze ho opravi do tydne. Kupujici prijde za tyden a pta se prodavajiciho jak to vypada s mobilem a on rekne ze to jeste nestihl ze se na nej nekoukal tak kupujici pozada o vraceni penez anebo o funkcni telefon a prodav.da tel.kupuj.a kupujici zjisti pri zapnuti tel.ze je pozadovano zarizeni a nechce to pustit do telefonu ani pri restartovani, tak kupujici se vraci zpet do zastavárny vrátit tel. A ptá se proč nefunguje že fungovalo aspoň menu dalo se tam dostat a nyni ne a prodavajici rekne ze netusi ze se na neho podiva a opravi a tvrdi ze technik je nemocny a najednou se z nej vysype ze ma 30 dnu na reklamaci ale pokud je tel. Nefunkcni tak ho tezko opravi a pokazil ho sam a nechce mi vratit penize. Posim VAS co delat v takovem pripadu a kdyz mi jeste pujcil mobil lg a taky nefunkcni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2017 15:46 | Nati

Dobry den, koupila jsem kolo pro syna v Tescu bylo ve sleve,sezoni slevy, na druhy den v servisu zjistily výrobní vadu ,pak ten den jsme jeli do Tesca reklamovat kolo. Chci se zeptat když bezi reklamace esli mam nárok na odstoupeni od smlouvy kolo koupili 20.8.2017,esli mužů využít 14 děni lhůtu. Dekuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 8. 2017 19:06 | Ivana Bozděchová

Dobrý den, chci se zeptat zda má reklamace je oprávněná či ne. Dne 20.7.2017 jsem zakoupila sadu tří cestovních kufrů prostřednictvím Slevomatu. Použila jsem jen dva kufry palubní a střední. Střední kufr jsem zabalila do folie, aby se při manipulaci na letišti nepoškodil. Kufry se mi hned zdály dost nekvalitní. Bohužel hned při prví cestě letadlem se kufru ulomilo kolečko. Ihned po návratu z dovolené jsem se obrátila na prodejce. Bylo mi sděleno, že se záruka nevztahuje na mechanické poškození. Kufr jsem použila k cestování, nebylo přetíženo, bylo s ním zacházeno standardně. Žádné jiné zavazadlo z našeho letadla neutrpělo žádnou újmu. Zboží jsem reklamovala 16. dní po převzetí od přepravce, kufr se poškodil po 5-ti hodinách použití. Mám nárok na výměnu či opravu zboží? Nebo jsou platné pravidla prodávajícího? S pozdravem Bozděchová
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 8. 2017 16:20 | Anna

Mám právo na vrácení peněz za oblečení, které mi velikostně nesedí není poškozené a vrátila jsem ho později než během 14 denní lhůty? Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 8. 2017 22:16

Dobry den, nevím, jak rozumět obc. Zákoníku, paragraf 627.vymena zboží a nová záruční doba.po reklamaci navigace jsme dostali novou, jiný typ, ale ta nám taky odešla a obchodník tvrdí, že nemáme právo na reklamaci, protože od koupě te první už uběhly dva roky. /koupena 2014,vymena 2016.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 6. 2017 20:24 | Jarča

Dobrý den chtěla jsem se zeptat, jak je to s reklamací při koupení mobilního telefonu Iphone 5 v bazaru, telefon kupovaný pro dceru v prosinci, po měsíci odešla baterie, výměnu jsem platila, po asi třech měsících se odlepil displej, prodejce tvrdí, že musel spadnout, dceři ale nespadl...je to tvrzení proti tvrzení ..opravu jsem uhradila, dali nám i nějakou slevu, ale s telefonem stále potíže, nereagoval dobře dotyk hned druhý den po opravě...Řekla jsem jim, že chci aby si ho odkoupili zpět, ale nabídli mi jen 2000, s tím že cena telefonu na trhu klesla. Telefon byl kupovaný v bazaru za 5000,- s výměna baterie 500,- a oprava 1200,-...telefon jsem tedy nevrátila protože se mi částka 2000,- zdála opravdu malá a cítím se ze strany bazaru podvedená. Bohužel k telefenu nemám kupní smlouvu, koupi domlouval bývalý přítel, který mi i tvrdil, že je to jiná řada, než ve skutečnosti je. Jako laik jsem to nepoznala a nechala se napálit a dotyčný mi ani po mé žádosti aby si telefon vzal zpět nevyhověl. Jak to mohu dál řešit s vrácením zboží? Děkuji Jarča
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 6. 2017 20:23 | Jarča

Dobrý den chtěla jsem se zeptat, jak je to s reklamací při koupení mobilního telefonu Iphone 5 v bazaru, telefon kupovaný pro dceru v prosinci, po měsíci odešla baterie, výměnu jsem platila, po asi třech měsících se odlepil displej, prodejce tvrdí, že musel spadnout, dceři ale nespadl...je to tvrzení proti tvrzení ..opravu jsem uhradila, dali nám i nějakou slevu, ale s telefonem stále potíže, nereagoval dobře dotyk hned druhý den po opravě...Řekla jsem jim, že chci aby si ho odkoupili zpět, ale nabídli mi jen 2000, s tím že cena telefonu na trhu klesla. Telefon byl kupovaný v bazaru za 5000,- s výměna baterie 500,- a oprava 1200,-...telefon jsem tedy nevrátila protože se mi částka 2000,- zdála opravdu malá a cítím se ze strany bazaru podvedená. Bohužel k telefenu nemám kupní smlouvu, koupi domlouval bývalý přítel, který mi i tvrdil, že je to jiná řada, než ve skutečnosti je. Jako laik jsem to nepoznala a nechala se napálit a dotyčný mi ani po mé žádosti aby si telefon vzal zpět nevyhověl. Jak to mohu dál řešit s vrácením zboží? Děkuji Jarča
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2017 10:11 | Ruda

Dobrý den chtěl sem se zeptat jak je to u opraveného displeje u ledničky v záruční době a teď mě ta závada zase dělá ale už neni v záruce a displej je vyměněny teprve půl roku nevztahuje se náhodou nějaká reklamace na novou součástku v pozarucňí dobe
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2017 20:53 | Monika

Dobrý den, co mám dělat když jsem si objednala zboží a pak jsem zjistila ze se nejedna o originál a ještě mi ani nesedí velikost...snažila jsem se to vrátit ,ale bohužel dotyčná firma se mnou vůbec nekomunikuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 4. 2017 14:20

Cituji: 14. 3. 2017 9:06 | Eva A jak je to s obuví?reklamace byla po měsíci vyřízena zamítnutím.Majitelka prodejny uvedla,že obuv byla hodně používaná.Používaná však byla max.10 měsíců při běžném nošení. I přes nesouhlas s vyřízením reklamace,byla znovu zamítnuta. Jak toto řešit?
Zamítat jejich zamítnutí stále dokola. Vyreklamoval jsem takto u Blažka módní oděv. Ten štos papírů nebyl nejtenší, ale vytrvalost se oplatila.
Trvat na svém, hrozit řešením přes právníka, oni povolí. Pochybuji, že by se soudili kvůli botám. Většinou jen spoléhají na to, že po sebeblbějším důvodu zamítnutí se zákazník na to vykašle.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 4. 2017 12:07 | Petra

Měl byste na reklamaci asi poslat celé původní balení. Já když jsem jednou reklamovala nabíječku k noťasu, musela jsem jim dát i noťas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 4. 2017 13:47 | AtlanteonArchie

Dobrý den, je v zákoně nějak stanoveno co všechno může prodejce požadovat? stalo se mi že požadovali nabíječku k mobilu, zamítli když sem nedodal, hlavně nabíječky odchazejí važně rychle takže to moc nechápu. Popř přibalenou redukci u pamětové karty. Díky za odpoveď
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 3. 2017 12:46 | Pavel

Nechat si udelat posudek a jit znovu za prodejcem, pokud opet reklamaci zamitne, tak jit klidne az k soudu, ktery vam pak naklady proplati. Ale prodejci to k soudu nedotahnou, kdyz je clovek velky otrava, tak nakonec vyhraje.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2017 17:50 | Michal

zkuste tímto postupem reklamovat v AAA auto praha.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2017 13:13 | karel

Mame strojek na vlasy (cca 2tis kc). Stari asi 8 mesicu, pouzit asi 5x... Ted zacal "tahat" misto strihani... Pri reklamaci sdelili, ze se na to nevztahuje zaruka, ze je to "opotrebovani" a ze si mame nechat nabrousit, ze reklamaci neuznavaji. Jiny strojek (stejny model/znacka) nam slouzil bezproblemu (a bez brouseni) 10 let... Je vyjadření prodejce takto v poradku ?
-66
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2017 9:06 | Eva

A jak je to s obuví?reklamace byla po měsíci vyřízena zamítnutím.Majitelka prodejny uvedla,že obuv byla hodně používaná.Používaná však byla max.10 měsíců při běžném nošení. I přes nesouhlas s vyřízením reklamace,byla znovu zamítnuta. Jak toto řešit?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2017 8:28 | Pavel

"Prodejce by měl o reklamaci rozhodnout hned, ve složitějších případech během tří dnů. Na vyřízení reklamace má nanejvýš třicet dnů ode dne, který následuje po dni, kdy jste reklamaci podali. Vyřízením se rozumí odstranění vady, výměna zboží, vrácení peněz nebo poskytnutí slevy." Chapu to tedy tak ze pokud se prodejce do trech dnu neozve reklamaci uznal a uz ji musi jen vyridit jednim ze 4 zminenych zpusobu? Nebo se muze stat ze po 29 dnech se ozve ze reklamace byla zamitnuta?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 4/4

4

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Paroubek

politik

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Jiří Paroubek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services