Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 14. 3. 2017 | 77 komentářů
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 11. 2018 12:54, Rambo

Neni to co jsem hledal.

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 3. 2017 13:13, karel

Mame strojek na vlasy (cca 2tis kc). Stari asi 8 mesicu, pouzit asi 5x... Ted zacal "tahat" misto strihani... Pri reklamaci sdelili, ze se na to nevztahuje zaruka, ze je to "opotrebovani" a ze si mame nechat nabrousit, ze reklamaci neuznavaji.
Jiny strojek (stejny model/znacka) nam slouzil bezproblemu (a bez brouseni) 10 let...
Je vyjadření prodejce takto v poradku ?

-66
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 77 komentářů)

13. 12. 2017 11:47 | Andrea

Dobrý den,prosím Vas o radu....jako obvykle jedna se o mobilní telefon.Cca 2mnesice před koncem záruky přestal fungovat,šla jsem ho řádně reklamovat a vše se zdálo v pořádku.Jenže po cca 10dnech nastala opět ale jiná závada,tak znovu reklamace atd...opět se zdálo vše v pořádku.... Bohužel nastal třetí problém a to už jsem do protokolu o reklamacích nechala zapsat ze žádám vrácení peněz.Bohužel jsem mezitím musela koupit jiný novy telefon protože podnikem,před tím jsem si půjčovala telefon od dcerky.....Dnes jsou to cca 3mnesice od 3-posledni reklamace a není nic vyřízene..firma se brání vyplatit mi peníze a prodavači ti se mi omlouvaji jen co mne vydí ve dveřích prodejny...tak nevím jestli můj telefon bude mít nekonečnou záruku nebo já konečně peníze...děkuji za radu Andrea-Kromeriz
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2017 16:07 | Bohdana Homolkova

Je mozne odpovedet na dotaz
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 12. 2017 9:35 | Jan

Dobrý večer, v červnu jsem si u Alzy koupil dva v jednom, Acer Spin1. Když jsem si před týdnem dal notebook do továrního nastavení zasekl se na 99% procentech, restartoval jsem, a naběhla nabídka řešení, jakmile jsem dal pokračovat v továrním nastavení notebook se restartoval a svou chybu opakoval. Potom jsem vybral opravení systémové chyby, ale stejně to nepomohlo.Dal jsem ho na reklamaci,jako chybu softwaru, ale včera mi přišla sms, že mi jí zamítají. Netuším, co mám dělat, poraďte prosím. ??
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2017 22:21 | petra

Dobrý den, já mám dotaz na termín vyřízení reklamace že strany prodejce. Platí stále, že je povinnen v zákoně lhůtě nejen reklamaci vyřídit, ale i mě, jako zákazníka, kontaktovat? Tedy pokud bude reklamace vyřízena (ať kladné či zaporne) a on mi nezavola, nenapíše, tak ja mam nárok na odstoupení od smlouvy?
Předem dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2017 22:53 | Veru

Mám notebook z EW. Řekli mi, že musí být 3x uznána reklamace, a pak až mi vrátí peníze. Potřetí mi reklamaci neuznali s tím, že je chyba v SW a že si s tím mám udělat něco sama, že opravují jen HW...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2017 8:45 | Simona Krejčová

Lze reklamovat novou postel, která vrže? To vrzání je k nevydržení. Rošty a matrace byly zakoupeny jinde, ale jsou kvalitní. Postel také nebyla za hubičku. Při ulehání a otáčení se prý hýbe rám postele a to dělá asi to vrzání. Děkuji za odpověď.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2017 18:24 | Lucie

Dobrý den, chci se zeptat..před měsícem jsem koupila ročnímu kloučkovi punčocháče za 80,- . Vyprala jsem. Měl je 2x na sobě a na tom tepláky. Při přebalování jsem si okamžitě všimla, že na zadku u švu uteklo oko, stejně jako když vám uteče oko na silonkách. Byla jsem dnes reklamovat produkt a poslali mě někam s tím, že to je opotřebením. Co teď s tím?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2017 15:36 | Anonym

Podívejte se do obchodních podmínek CZC a pak je případně kontaktujte. Nikdo nemá funkční věšteckou kouli.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2017 13:27 | Zemanová

Dobrý den, chtěla bych se na Vás obrátit s prosbou o radu. U firmy CZC.cz jsem vyreklamovala telefon, reklamaci uznali - vraceni peněz, také požadovali vrátit veškeré příslušenství od telonu, což jsem jim obratem zaslala. Už je to 7 pracovních dní, kdy chybějící zboží převzali, ale peníze na účtu nemám. Nevím co dál. Děkuji předem za informace.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 11. 2017 12:27 | alena

Reklsmoce notebooku,po opravě před 2.měsíci jsem notebuk další do optsvv.Nefunkční. ale nadále je vzaruce.Prodávající mi tvrdí, že nemám nárok na vrácení peněz. 1 .oprava výměna desky Děkuji Doležalová
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2017 16:47 | Pawel

Dobrý den, mám mobilní telefon Cca 10 měsíců a odešlo mi sluchátko. Téměř nic neslyším když volám. Mám šanci na vracení peněz? Předem moc děkuji za odpověď.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 10. 2017 20:35 | Spotřebitel

Odstoupení od smlouvy
§ 1829
(1) Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o
a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží,
b) smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo
c) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
(2) Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f), může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle odstavce 1. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel.
Tak jak to tedy je? Zákon zde hovoří jasně
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2017 15:34 | CookieCZ

Dobre by bylo pouzit ten mazaci olejicek co davaji ke strojkum... Pak by jste nemel takovy problem...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2017 16:28 | koutská jana

v prosinci lonského roku jsem koupila pračku s vrchním plněním už po dvakrát byla v opravě pokaždé jeden měsíc ted ji budu urgovat po třetí už mě to přestává bavit potřebuji prát mám děti a už nevím jak dál bez pračky jsem vyřízená prosím poradte co dělat děkuji za radu
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2017 17:15 | P.a.w.ll.a

Dobry den,zakoupila jsem v electru mobilni telefon,po14ti dnech se vyskytla zavada,zakely jsme do elektra a daly k reklamaci,po, 3 tydnech jsme telefon vyzvedly,ze zavada je neopravitelna a ze telefon daly do tovarniho nastaveni a mel by fungovat,ale zavada stale trvala,co ted?mam narok na odstoupeni od smlouvy?Dekuji
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2017 10:30

14 denní lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy platí pouze pro zboží pořízené uzavřením kupní smlouvou na dálku. Tzn. v e-shopu, po telefonu, apod.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2017 10:26

V tomto případě jste měla na letišti po vyzvednutí kufrů vyplnit reklamační protokol přepravce, který kufr přepravoval. To je standardní postup. Další informace např. zde: https://bagalio.cz/poradna/reklamace-poskozeneho-zavazadla-leteckym-dopravcem/
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 9. 2017 18:47 | Chalupská Zina

Dobrý den,koupili jsme si obývací stěnu od ORESI,která je ještě v záruce.Po 4 letech nám spadly horní skřínky,zadní pant byl vyrván pod tíhou samotné skříně ze zadní stěny nábytku kde byl namontován.Přičemž poškodil plazmovou televizi a spodní skříně.Bylo nám sděleno na reklamaci,že si máme sami sehnat pojišťovnu a škodu vyčíslit.Tento typ už nevyrábějí.Pojištovna nám řekla,že to není v její kompetenci.Můžete poradit,kam se obrátit?Děkuji chalupská
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 9. 2017 21:33 | Petra

Dobry den, poridili jsme si tablet ,ted v zime nam bude koncit zarucni doba.Uz jsme ho 3x reklamovali s tim ze nefungoval ,z servisu prisel sice funkcni ale v protokolu bylo napsanu ze zavadu neschledali, po 4 reklamaci vymenili vadne kusy a nyni nefunguje zas .Muzem zadat o vymenu zbozi?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2017 13:00 | Adam

Dobrý den,mám dotaz, 17.6.2015 jsem si zakoupil notebook, 19.5.2016 jsem uplatňoval nárok na reklamaci (jednalo se o vadný harddisk), vyřešeno výměnou harddisku 27.5.2016, vše ok, 28.8.2017 mi notebook opět nefunguje - vada harddisku, tentokrát se obchodník staví k reklamaci záporně. Kdo je prosím v právu? Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Janoušek

lobbista, podnikatel a kriminálník

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Roman Janoušek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services