Ani paraziti, ani sůl země. Ať živnostníci platí podobně jako zaměstnanci

Populistické recepty ODS ani ČSSD nefungují. Možnou cestou k narovnání pokřivených pravidel je zrušit živnostníkům výdajové paušály a naopak dovolit úlevy i zaměstnancům.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 3. 2013 19:32, boris

Vážený pane, pletete si peníze, které platí firma za to, že máte práci (to je jádro pudla, o co jde). Tato daň přidaná ke mzdě, kterou musí firma zaplatit, protože Vám dala výplatu, je svinstvo, které ovšem bude na věky, protože stát rozhazuje, takovým způsobem, že se bez této zlodějiny neobejde. No a , protože jediní, které je možno ješte okrádat (aspoň si to rudí myslí), jsou OSVČ. Pokud by byla jen z 50% pravda o výhodách OSVČ, tak už všichni byli dávno podnikatelé. Jenže je jich stále méně.Bohužel. Vysvětlím to, OSVČ je mnohem levnější, než firma, té tudíž, při využití jejich služeb, zůstane více peněz na inovaci, mzdy atd. Pro stát je OSVČ nejlevnější obyvatel. Nečerpá sociálky, nemocenskou, nechodí zbytečně do nemocnice (kdo by ho živil), ale platí stejně sociální a zdravotní pojištění, jako Vy pane zaměstnanče, který můžete marodit,dovolenkovat,čerpat socíální poplatky a těšit se na důchod a ztěžovat si jak je hrozné, když máte pracovat v sobotu. OSVČ drží hubu a modlí se, aby dostal zaplaceno a nevtáhl rodinu do dluhů.Mám spoustu známých z okruhu zaměstnanců i OSVČ. Zaměstnanci mají úplně zkreslené představy o vytváření zisku, o neprospaných nocích se jim ani nezdá. Vše platí zaměstnavatel a je toho plně zneužívano.Já dělám v IT jako OSVČ, platby mám paušálně, a jestli projedu benzín za 4000,- nebo 15000,- je firmě jedno, hlavně musím být okamžitě na místě, jedno zda v ČR, či PL. Pokud se mi to nelíbí, jsou další, ochotni podepsat ortel. Ne, ne nemáte vůbec šajnu o životě OSVČ (těch normálních).

+2439
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 3. 2013 10:28, RZ

souhlasím absolutně s Mládkem , mrzí mne, že odvolal . rozdíl mezi OSVČ a zaměstnancem je nemravý , z toho plyne že jsou to parazité !!! Stav takové extrémní daňóvé nerovnosti je prostě nemravný a všichni OSVČ být nemohou ....

-446
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 248 komentářů)

29. 3. 2013 21:06 | Marek

I kdyby byli všichni osvč, tak by se na daních vybralo dost. Jen by museli ti co o nich rozhodují nést osobní zodpovědnost. Daně máme i nepřímé dph, spotřební, silniční a minimální záloha na pojištění soc.a zdr. (a to i když bude osvč bez zakázek a bude mít menší vyměřovací základ). Na druhou stranu souhlasí s tím, že paušály jsou vyšší, než jaké jsou v mnoha případech reálné náklady. Ale pokud stát hospodaří,jak hospodaří, tak je budu využívat, protože i tak má ode mne dost z (nepřímých daní a pojištění), pro nepřízpusobivé, na arbitráže, pro církve, pro své zaměstnance o jejichž produktivitě vím své atd. Likvidace lidí, kteří se dokáží postarat o sebe a nenatahují ruku státu nic nepřinese.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2013 20:48 | Pavel

Citace - Lemming / 29.03.2013 19:46

Ano, taxikáře živím, protože mě doveze tam, kam chci. Kdyby místo vození začal vymýšlet další nesmysly, které mi jen komplikují život, jako to dělá většina úředníků, tak bych ho neživil, ale kopnul někam.

No prosím, tak ony ty nesmysly vymýšlí úředníci. :-) A já myslel, že politici, které volíme. Kdo chce psa být, hůl si najde, že?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2013 19:46 | Lemming

Ano, taxikáře živím, protože mě doveze tam, kam chci. Kdyby místo vození začal vymýšlet další nesmysly, které mi jen komplikují život, jako to dělá většina úředníků, tak bych ho neživil, ale kopnul někam.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2013 19:14 | Pavel

Citace - Karel / 29.03.2013 17:53

a z čeho myslíte , že jsou placeni zaměstnanci? Mám na mysli státní zaměstnance. Ti jsou placeni z OSVČ a ze soukromé sféry. A pokud se někomu nelíbí, že je zaměstnanec tak si může vybrat a jít si pro živnostenský list. Proč je rvačka o zaměstnanecká místa, ono je to pohodlné.

Pane Karle, díváte se na věc příliš zaujatě. Státní zaměstnanci (stát) jsou placeni z vybraných daní, protože nám odvádí protislužbu. Umožňují to, aby se právě malí a střední živnostníci na trhu udrželi a měli příležitosti, aby Vám do domu nevtrhla banda ozbrojených lidí s tím, že vám vše zabavuje (jak se stává v některých Afrických i jiných zemích), aby jste v případě křivdy měl možnost spravedlivého zastání u nezávislého soudu, aby naše děti měli možnost zdarma získat alespoň základní vzdělání a měli možnost se uplatnit na trhu práce atd. Státní instituce tu jsou zkrátka pro nás, a zbytečné/drahé budou teprve ve chvíli, kdy tu nebudeme my. Vytýkat tedy st. zaměstnancům, že jsou placeni z našich daní, mně tedy přijde velmi úsměvné. To je jako bych nastoupil taxikáři do auta a začal mu vytýkat, že ho živým :-) Ano živím ho, protože se jinak nedostanu kam potřebuji. Tím jsem jen chtěl nastínit, že problém daňové politiky ČR rozhodně nebude ve státních zaměstnancích. :-) Spíš bych kritiku zaměřil na šedou ekonomiku, zahraniční domicile firem podnikajících v ČR, podporu lidí co nechtějí pracovat, podporování vývozu a omezování dovozu levného nekvalitního zboží, apod. Přeji všem hezký den.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2013 19:08 | Živnostník

"Živnostník si za své tržby může koupit ranec stravenek, nebo žádné..." Neplete si autor trochu tržby se zdaněným ziskem? Ví o čem mluví?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 18:25 | Pavel

Jablka s hruškama... např. "Nese větší riziko OSVČ ... nebo učitelka odjíždějící s dětmi na školu v přírodě? .. nebo doktor po škole, který se při nástupu". Správné by bylo srovnání učitelky/zaměstnankyně na škole v přírodě s učitelkou/OSVČ, ne? (učitel/osvč např. doučování, hlídání, školky) Obdobně i někteří dokotoři pracují na IČO... Hm - kdo tady nese větší riziko?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 17:55 | Tomáš

Ano souhlasím aby se to sjednotilo,nechť zaměstnanec odvádí celé zdravotní a sociální pojištění a ne pouze jednu třetinu kterou za něj musí odvádět zaměstnavatel.
+107
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 17:53 | Karel

a z čeho myslíte , že jsou placeni zaměstnanci? Mám na mysli státní zaměstnance. Ti jsou placeni z OSVČ a ze soukromé sféry. A pokud se někomu nelíbí, že je zaměstnanec tak si může vybrat a jít si pro živnostenský list. Proč je rvačka o zaměstnanecká místa, ono je to pohodlné.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2013 17:46 | Jan

jestli jste učitelka paní Evo , tak jste placená z našich daní OSVČ. I ty daně , které platíte to jsou peníze od soukromé sféry. Nebo kde si myslíte , že stát bere peníze na učitele.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 17:41 | Anežka

Jako učitelka máte pár hodin výuky v týdnu. Kdežto já osvč musím pracovat až 16 hod. denně. Máte placenou dovolenou, já žádnou nemám. Můžete se kdykoliv hodit marod. Za mě zakázku nikdo neudělá, když ji zvořu , tak mě ji nikdo nezaplatí. Máte stravenky, prázdniny, v poledne v jídelně oběd. Za svoji práci nemáte zodpovědnost. Když něco zvoráte tak se to ani nepozná. Máte jistotu , že vám práci nikdo nevezme. Kdežto já když ukončním zakázku jdu si hledat novou práci. Vy si skočíte na pracák a pak jste několik měsíců doma a placená.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2013 17:31 | Eva

Je nesporný fakt, že zaměstnanec si musí platit vše a nesmí si to odečítat z daní, tu výsadu (a proč?) má jedině živnostník! A je to nespravedlivé a mělo by se to SJEDNITIT: Např. učitel musí z rozpočtu své rodiny financovat klasifikační sešity, prupisky, pravítka, vzdělávání, učebnice, o úlevách na benzím nemůže být ai řeč! Konečně už by měla platit stejná pravidla pro všechny. Zaměstnance se nikdo neptá, zda má na daně, ten platit musí. A tak má platit i živnostník. A naopak, pokud si odepisuje živnostník z daní, např. benzín, má na to mít právo i zaměstnanec.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 17:29 | Anežka

Nevíte pro jsou rvačky o místa v úřadech? Proč se na 1 inzerát nahlásí 200 zájemců. Protože být zaměstnancem je pohoda. Proč není fronta na živnostenské listy. V soukromé sféře je místa dost. Rozlišujte zaměstnance v úřadech!!a zaměstnance u soukromníků!! Pane Mládku co vy na to!
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 17:12 | Mladek Parazit

A jenom na okraj. Mladek to rekl pekne, a dokonce ma pravdu, nicmene uz nerekl ze je tam i za B. OSVC ze systemu ani nic necerpaji, staraji se sami o sebe a pokud by se srovnala nemocnost OSVC a zamestnacu tak by to bylo asi tak 99 k 1. Takze ve vysledku jsou na tom obe skupiny + - stejne. Vice davam vice beru. Nic nedavam a stejne marodit nemuzu jinak pojdu hlady. Ale to je takova selektivni slepota troubove tleskaj jak to tem OSVC nandal a Mladek se smeje a nejspis posila svemu bratrovi dalsi dotaci (1x uz poslal). Pro nasi vladnouci garnituru je obrovska cerna mura pokud by bylo vice OSVC - s temi se nedohodnete - jsou nezavisli. Se sefem nejake zahranicni robotarny ci velke firmy verte ze ano, ale s milionem zivnostniku a nebo treba se dvema?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 16:35 | Jindra

Jak už tu někteří napsali, hlavní problémy jsou tyto:
- politici ignorují zákonitost Lafferovy křivky
- stát je dost neefektivní ve výběru daní za stávajícího nastavení
- a když už stát přeci jen něco vybere, zachází se s tím tak, že o hospodárnosti nemůže být ani řeč
Všechna ostatní témata se vytahují jen k odpoutání pozornosti od těchto tří skutečných důvodů.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 15:57 | lol

Jen nevím kdo by to všechno platil když by všichni byly OSVČ, zjistěte si kolik odevzdaly na daních OSVČ a kolik zaměstnanci,budete hodně překvapený(ná).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2013 15:56 | Marek

Pane Kašpárku,po stylistické stránce dobré, ale obsahově až moc zaujaté. Mohu Vám uvést spoustu opačných srovnání, kdy zodpovědnost a pod. vyjde obráceně a to pomíjím fakt, že OSVČ ručí celým svým majetkem a pokud má zaměstnance, tak za něj platí větší část odvodů. Argumentovat se dá na obě strany pro nebo proti. Navíc stát se zaměstnance nebo OSVČ je každého rozhodnutí. Problém je podle mého názoru natlačen do médií uměle. Rozum do hrsti a nenechme se unášet emocemi, problém spíše vidím v tom jak se s vybranými penězi hospodaří.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 17:04 | Mladek Parazit

Nedavno jsem si precetl statistiku, ktera vypovidala o tom ze fakticky pracujicich je cca 2,5 milionu a to jeste byly zapocteni zamestnanci, kteri delali pro firmy, ktere jsou nejakym zpusobem napojeni na statni rozpocet. Proc to pisu? Skutecni paraziti se nam smeji jak se pereme a nadavame si. OSVC proti zamestnancum, stari proti mladym, bohati proti chudym. Kdo je skutecny parazit? Vsichni urednici, vsichni politici a vsichni co nevykonavaji nic potrebneho a jsou zapojeni do soucasneho systemu a nejsou odmenovani za skutecnou praci ale za razitka a buzeraci. Ano jsou to i energeticti inspektori kteri Vam daji stitek na budovu, ktery nepotrebujete, jsou to razitkari kominici kteri Vam komin nevycisti ale daji razitko, ktere potrebujete pro pojistovnu. Jak dlouho to bude fungovat - uz moc dlouho ne - ti co neco delaji parazitum uz vic penez nedaji - nemaji je. V 89 jsme vsichni chteli demokracii a konec silene byrokracie a mame to tu ve 2x vetsim. Jedine reseni je uzakonit kolik uredniku (parazitu) bude stat moci zamestnat a ostatni muzeme propustit. Zrusit zivnostenske urady, vyzkumne ustavy cehosi, komise a dalsi obludne veci. Zasadne omezit hygieny, stavebni uredniky a uredniky uzemnich rozvoju. Dulezite je, aby kdyz si budete chtit otevrit napriklad kadernictvi, tak to nekam nahlasite a uz strihate a myjete hlavu. Kdyz budete chtit jezdi taxikem, tak jezdete treba od zitra. Kdyz budete chtit podnikat - podnikejte ale bez razitek, potvrzeni, koncesi a prihlasek. To je cesta ven spolu se zakazem deficitniho financovani rozpoctu. Apropo vite ze nemci maji od roku 2019 mit vyrovnany rozpocet? Nevite protoze tady se to nikomu do kramu nehodi.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 17:03 | jezevec

problém spatřuji skutečně v tom, že autor srovnává nejen hrušky s jablaka - ale i s botama, prdelí, a s bagrem.
1) OSVČ je: - nezaměstnatelný jedinec, ženská na mateřské či za zenitem, která se zoufale snaží přivydělat si legálně nějakou kačku - dobrovolně nezaměstnaná manželka milionáře, má živnosťák jen-tak na hraní, pracující manžel jí vydělá na základní pojistné, ona možná nikdy nic nevydělá a rozhodně to nepotřebuje - živnostník na malé obci, jehož výdělkové možnosti jsou limitovány katastrem, a to hluboko pod obvyklou mzdu, a živnost je jeho jedinou alternatvou k pracáku - švarcák - řemeslník se slušným příjmem 50-100 tisíc měsíčně - právník, konzultant, v podstatě majitel firmy, vydělávající miliony a zaměstnávající další lidi na živnost - podnikatel zaměstnavatel s desítkami zaměstnanců všech řemesel .... a tihle všichni se musí vejít pod jeden zákon, to nemůže fungovat!
2) paušální výpočet nákladů může použít: - živnostník zedník, který nakupuje materiál a pracuje, fakturuje materiál+práci, takže věčně falíruje na hraně zdali náklady ano nebo paušál, na materiálu má zisk 5% a práci v podstatě daní celý příjem - živnostník zedník, který fakturuje pouze práci, náklady má nula, a materiál si nakupuje investor, přesto si mpůže odečíst úplně stejné náklady které byly koncipovány na fakturaci práce s materiálem - zednik živnostník švarcák, jemuž všechny jeho náklady nese zaměstnavatel do jeho nákladů, a zedník si k tomu ještě navíc odečte náklady na auto, mobil, kancelář, počítač dětí, atd atd atd, takže daně asi tak do obratu 1,5 mega ročně ho netrápí ... tohle prostě nikdy nemůže fungovat!
řešení neznám
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 16:53 | sep

Můžu vám říct jenom jedno, byl jsem zaměstnancem rád, ale po patnácti letech mne propustily, tak jsem začal podnikat a vspomínám na to ,jak jsem se jako zamněstnanec mněl a kdyby to šlo tak bych se velice rád zase stal zamněstnancem.Je to poloviční stres.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2013 14:57 | V.Mlich

Dávám článku "Líbí" za snahu. Ovšem můj názor na řešení je ten, že by se především měly odvody zaměstnavatele přenést do hrubé mzdy a to včetně nákladů na náhradu za nemoc, ovolenou a svátky. Pak už by rozdíl zaměstnance a OSVČ byly jenom ty náklady, o kterých píše autor. Ale obávám se, že to je neprůchozí. I když pro ty, co neumí hospodařit s penězi by zaměstnavatel jistě rád vedl spoření "na dny, kdy se nepracuje" z nějž by jim pak posílal domluvenou částku, aby některý měsíc neměli "slabou" výplatu. Jinak hlavní příčina, že odvody OSVČ jsou nižší než zaměstnancú je "minimální mzda". Kdo na ní nedosáhne, je automaticky vyloučen ze skupiny zaměstnanců a tudíž deformuje průmer do plusu, a dost často přechází do skupiny OSVČ, kde naopak ten průměr posouvá směrem dolů.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Bém

politik

Martin Kasa

podnikatel a investor, Ticketon.cz

Pavel Bém
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Martin Kasa
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services