Vzpomínky podnikatele aneb poučení z Andora Jakaba

Rando Kabaj | rubrika: Komentář | 2. 2. 2012 | 14 komentářů
Andor Jakab nechce doma v Maďarsku zaměstnávat lidi, protože státu musí za každého zaměstnaného občana vyplatit nájemné vyšší, než bude činit mzda onoho občana. Jeho rozhodnutí vzbudilo vášně i v Česku. A to nám po Maďarech nic není. Co potom vzbudí zpráva o nákladech na zaměstnávání u nás?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 2. 2012 8:48, eďa

No, nákladům je dán více než grandiózní prostor, nicméně jak říká klasik, náklady umí dělat každý trotlík, ale co ten zdroj příjmů k ufinancování nákladů a vůbec smysl toho celého dívadýlka mi uniká. To už levněji a bez nervů s úřady, kde na to všechno vzít, výjde nedělat nic a čekat, až to pochopí většina.

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 2. 2012 8:31, Bouček Antonín

Autor si zapomněl pořídit automobil a koupit služební automobily i svým zaměstnancům. Na střechu reklamní kanceláře nechat postavit heliport a pronajímat si helikoptéru (pořídit si vlastní by bylo očividné vyhazování peněz). Na služební cesty po vzdálenějších klientech (Ostrava, Košice, Mnichov) pak zakoupit podíl v Netjets a létat tryskáčem (je to levnější, než mít soukromý Gulfstream a platit si pilota).

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 14 komentářů)

5. 2. 2012 14:10 | Nefi

Ale no tak lidi, ten článek je samozřejmě naprostý nesmysl. Autora bych si tipnul opět na Kašpárka. Řekl bych, že podobný přístup, jaký je v článku popsán tj. nejprve nahrnout náklady, to se asi dělo ještě u některých jedinců v devadesátých letech. Dost pochybuji, že takoví lidé existují dneska.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 8:56 | dexter9977

Vypoved dohodu :)
Ad/ "vypoved dohodou" Tak alebo vypoved ako jednostranny adresovany pravny ukon smerujuci k ukonceniu/zaniku pracovno-pravneho vztahu medzi zamestnavatelom a zamestnancom,
alebo
dohoda ako dvojstranny pravny ukon, oboch ucastnikov pracovno-pravneho vztahu smerujuca k ukonceniu/zaniku pracovno-pravneho vztahu medzi zamestnavatelom a zamestnancom
vypoved dohodu to ako keby som povedal napr. ze horuci sneh_Contradictio in adjecto
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 0:26 | jezevec

mně na tom nejvíc nesedí ta kalkulace typu - "koupim dvanáct lidí, dám jim plat X, a rozjedu firmu (ándor)" - nebo "najmu opulentní kancelář, zaplatim pět lidí, a rozjedu reklamku (ondra). náklady v jakékoliv době lze považovat za dané, a to včetně tech za pracovní sílu. jsou-li dnes vnímány povinné odvody jako nemravné (souhlasím) - pak tyto podmínky ale platí pro všechny stejně a nemá smysl nad tím brečet. neřkuli že nikdo nikoho nenutí ZAČÍNAT podnikání tím že všechny své hotové úspory rozdá na mzdy a pojistné zaměstnanců. rozjet firmu na základě kalkulace nákladů se mi jeví jako ujeté, o tom přece podnikání není. možná proto to ándor nerozjel a rando zabalil. jsem zvědav na pokračování, doufám že to dnešní neni konec.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2012 23:20 | Gabriel Pleska

Rozumím. No po mém soudu ani jednou není článek z kategorie „jak na to“ nebo „jak k prvnímu milionu“. Andor prostě jenom poukazoval na to, kolik je v zaměstnávání lidí státní regulace. Pokud se platí víc státu na odvodech za zaměstnance než zaměstnanci na mzdu, není to docela v pořádku. Jestli by Andor měl nebo neměl podnikatelské schopnosti na to zaměstnat dvanáct lidí atd., to je podle mě vedlejší. Ten tucet tam podle mě sloužil spíš jako zesilovač: když chci na něco poukázat, nadsázka a karikatura jsou poměrně dobří pomocníci...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2012 22:49 | jezevec

:-) andor nebo kabaj? na to abych něco odsoudil jako "jen kecy" mám o pisatelích příliš málo informací. spíš si myslím, že někdo kdo jen letmo nahlédl, má překvapivé ambice napsat velmi sebevědomé texty. čekal bych je spíš v heute než na serveru o financích. připomíná mi to tu historku o potírání gnosticismu, jak ten učenec nabral trochu mořské vody do misky, a začal nad ní vykládat, jak to moře je hluboké a temně modré, šumí v něm vlny, a nemá konec . . . . dovedu připustit, že pánové existují, mají tyto názory a zkušenosti, a jejich exploataci myslí upřímně. já jsem teda začínal jinak a uvažoval taky jinak. taky to bylo ještě v dobách temna, od té doby se 16x převrátil svět vzhůru nohama a 11x naruby, všechno je jinak. na druhou stranu - pořád jsem tady a pořád na trhu. v případě zájmu reagoval bych na konkrétní hint, abych taky jen nekeckal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2012 16:00 | Gabriel P.

Bu´dte zdráv, jezevče. Myslíte tedy, že jsou to jen kecy?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2012 15:53 | jezevec

souhlas. já podnikám dokonce od roku 1987, takže mám historii a mám co s čim porovnávat - ale napsat článek tak aby měl méně než sto stran a nebyly to kecy, to v podstatě nelze.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2012 12:47 | Honza

Znam takovy (castecne pravdivy) vtip: 1. kdo to umi, ten to dela, 2. kdo to nemumi, ten to uci, 3. kdo to neumi ucit, ten to ridi. Takze clanek od skutecneho podnikatele budete hledat obtizne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2012 12:44 | Karel Marz

Vy si asi pletete malého podnikatele a státního úředníka, viďte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2012 11:51 | michal

Nemohu si pomoct, ale ten článek je o ničem. Patrně se má trefovat do názoru onoho Maďara. Použít budoucí děj a ještě začít od nákladů je vskutku podivné. Tudíž je to celé postavené na hlavu. Skoro každý, kdo někdy začal podnikat, tak jeho prioritou byly příjmy. Začít u výdajů může jen ten, kdo to nikdy nedělal, nebo polapený nadšenec českého sociál-kapitalismu, případně majitel finančního perpetum mobile, který už neví, jak peníze utrácet.
Když tohle vše pominu, tak i u těch výdajů jsou rezervy a to nemalé. Autor si asi zapomněl nastudovat, že má ještě mnoho dalších povinností a to nemalých. Jsem zvědavý, zda je příště doplní, či se objeví v diskuzi. Škoda, že se zde neobjeví článek někoho, kdo podniká třeba 20 let, zažil různé režimy, různé (každoroční) změny zákonů, jejich nabobtnání na takovou úroveň, že se v tom již nevyznají ani sami úředníci, ani daňový poradci a mají s tím problém i soudy. Myslím tím podnikatele živnostníka, nebo nějakou právnickou osobu, kteří skutečně zaměstnávají lidi, nemají příjem ze státních zakázek, obchodují jak se státy EU, tak i mimo a zatím se jim daří. Pár takových znám, ale tohle by nikdy nenapsali.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 2. 2012 11:06 | Honza

Mne tohle, stejne jako clanek od toho Madara, prijde jako povidani podnikatele teoretika, co nikdy v zivote nepodnikal, dela za v podstate verejne penize asaka na VSE a voli Machovu SSO. Ja kdybych zakladal sro, tak bych to asi delal az ve fazi (kde jeste nejsem a asi nikdy nebudu :-) ), kdy bych nejakou dobu makal na zivnostak (a to ne na svarc, ale opravdu podnikal, sam si schanel zakazniky atd) a tak nejak postupne zjistoval, ze se business rozjizdi dobre a ze forma OSVC uz nevyhovuje treba i proto, ze uz to nezvladam sam. Takze bych se pak ani nedivil, kolik stoji pocitac, pronajem kanclu nebo mzdove naklady.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 2. 2012 8:54 | Ivanov

Tím, pane Boučku, zřejmě chcete říci, že některé náklady byly navíc. Které? Dobře, nechte je přijímat klienty v zeleném háječku či ve sklepě, ať neplatí ten nájem. Co byste ještě škrt? Legální software? Já bych nejradši škrtnul ta takzvaná pojištění...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2012 8:48 | eďa

No, nákladům je dán více než grandiózní prostor, nicméně jak říká klasik, náklady umí dělat každý trotlík, ale co ten zdroj příjmů k ufinancování nákladů a vůbec smysl toho celého dívadýlka mi uniká. To už levněji a bez nervů s úřady, kde na to všechno vzít, výjde nedělat nic a čekat, až to pochopí většina.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 2. 2012 8:31 | Bouček Antonín

Autor si zapomněl pořídit automobil a koupit služební automobily i svým zaměstnancům. Na střechu reklamní kanceláře nechat postavit heliport a pronajímat si helikoptéru (pořídit si vlastní by bylo očividné vyhazování peněz). Na služební cesty po vzdálenějších klientech (Ostrava, Košice, Mnichov) pak zakoupit podíl v Netjets a létat tryskáčem (je to levnější, než mít soukromý Gulfstream a platit si pilota).
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dana Bérová

exministryně a podnikatelka

Daniel Křetínský

podnikatel, EPH a AC Sparta Praha

Dana Bérová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Daniel Křetínský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services