Změna banky? Zážitek na celý život!

Ondřej Tůma | rubrika: Jak na to | 17. 3. 2011 | 36 komentářů
Změna banky, u které mají lidé své účty, by díky Kodexu mobility neměla být velký problém. Ve skutečnosti však dochází ze strany finančních institucí k nátlaku, který má k dodržování jakýchkoliv pravidel velmi daleko.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 10. 2012 17:28, Michal

Po děsivé zkušenosti, kterou jsem více rozepsal zde: http://easyinvest.cz/obcane-veri-cnb/ jsem také změnil banku. A to z ČS na FIO.

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 3. 2011 21:03, Radim

Jak ti Ty prachy půjčili tak si z toho měl tady dobrý pocit že ? Úžasné, jak si všichni myslí, že spořka má být nějaký sociální ústav. Mimo to k hypotékám jsou účty prakticky zadarmo, tak jestli tě tížilo platit za účet cca 50 kč tak jsi ubožák

Zobrazit celé vlákno

-27
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 36 komentářů)

17. 3. 2011 14:24 | Vláďa

Včera jsem zrušil účet u KB a všechno úplně v pohodě za 15 min. vyřízeno.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 13:05 | Brkleš

Po více než deseti letech jsme měnili účet. Rušili u ČS. Nechápal jsem, proč to nejde jako dřív, přijdu, řeknu, že chci účet zrušit, ať si odečtou poplatky a zůstatek si vezmu na pokladně nebo převedu na jiný účet. Tak to bylo dříve. Nyní jsme museli čekat s výpovědní lhůtou 15 dní, tím jsme přešli do dalšího kalendářního měsíce (poplatky navíc). Na dotaz, proč to nejde ihned, mi po dlouhém naléhání dáma sdělila, že je to interní předpis ČS. Tím to ovšem neskončilo. V sobotu nebo neděli v 12.15hod(!!!) nám z ČS telefonovali, abychom si účet nechali. Vzal jsem to já, ale odmítli se se mnou bavit, protože jsem měl jen dispoziční právo. A ejhle, manželce nabídli rok vedení účtu zdarma, když zůstaneme u ČS. Pochopitelně tato výhoda by byla na vrub těch poctivců, kteří se nešprajcnou a platí a platí. Stalo se ve Zlíně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 11:45 | ondra

Rozhodně by mě ani nenapadlo rušit současně účet a převádět např. trvalé příkazy. Samozřejmě bych zvolil postup:
1. založím nový účet 2. převedu posílání výplaty na nový účet 3. zruším trvalé příkazy u starého a zavedu je u nového. Tomu dám tak cca 1 až 2 týdny, abych nerušil příkaz příliš blízko jeho splatnosti. Totéž pro různá inkasa apod. 4. převedu téměř celý zbytek peněz na nový účet. Nechám tam jenom něco na krytí poplatků, abych se nedostal do minusu. 5. Zruším účet. Pokud to bude banka protahovat, může něco získat třeba na poplatcích za další měsíc, ale to je tak všechno.
Samozřejmě je třeba zvolit maximálně defenzivní strategii, protože nejsem právník, který dokáže argumentovat proti různým fintám. Takto při rušení už jenom zvolím strategii gramofonová deska, tedy pořád opakuji, že chci účet zrušit, protože jej už nepoužívám.
Není to sice ideální postup, správně by to mělo fungovat trošku jinak (příznivěji pro klienta), ale vzhledem k tomu, že banky obecně považuji za instituce programově pokoušející se o nejrůznější finty, tak je to lepší, než se pak domáhat nějakého odškodnění.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 11:13 | lv

Přecházel jsem z ČS a výpověď jsem dostal okamžitě(k mému překvapení,čekal jsem nějakou výpovědní lhůtu).Naštěstí byl soudruh u přepážky laskavý a nechal mě vybrat z bankomatu-než kartu přestřihl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 11:04 | V. Mlich

Když jsem odcházel od ČSOB, ještě žádný kodex nebyl. Když už se na starém účtu pár měsíců nic nedělo, požádal jsem při zůstatku cca 500 Kč o jeho zrušení. Ale po dobu výpovědní lhůty si strhávaly poplatky, takže když mělo dojít k samotnému zrušení, nebylo ani na poplatek za zrušení. Takže ke zrušení nedošlo a musel jsem tam donést poplatky za celý další měsíc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 9:43 | olly

Samozřejmě všechny banky mají pokyn zjišťovat příčiny odchodu klienta, někde je chtějí i písemně, nutit k tomu klienta ale nesmějí. Roky tam stejně klieti píší jako důvod výši poplatků a stejně se nic neděje, snad jsou ještě víc navýšeny. Dcera rušila kreditní kartu u poštovní spořitelny a dostala neúplnou, či-li chybnou, informaci u specializované přepážky na poště.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 9:30 | onli

Taky prihodim svoji trochu do mlyna. Prechazel jsem z KB do mBank loni na podzim. Vypovedni lhuty jsem neznal, takze vsechny informace jsem dostal na pobocce v Havlickove ulici (Praha). Vsechno bez problemu - novy ucet u mBank jsem zalozil pres net a poslali mi smlouvu kuryrem (=zadna navseteva pobocek), v Komercce jedna navsteva, kdy jsem dal pokyn k zablokovani uctu, pak nasledovala 30-ti denni vypovedni lhuta (tusim, ze kvuli dobehnuti vsech plateb kartami). Trvale prikazy jsem zrusil a nove zalozil pres bankovnictvi mBank (tam to automaticky neslo, protoze mBank neni vazana Kodexem), prace cca na 1/4 hodiny.
Celkove to hodnotim, jako bezproblemovy krok s minimem administrativy. Samozrejme nabeh na pokus o premlouvani ze strany KB byl, ale s minimem asertivity byl v zarodku potlacen. Naopak musim zduraznit, ze diky svoji nevedomosti bych si bloknul vsechny penize na ucte KB, zamestnankyne banky me na to upozornila, takze jsem si nejdriv prevedl penize na novy ucet u pokladny a pak jsme to tepreve zablokovali.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 9:24 | Ladislav

V roce 2009 jsem rušil účet u CS. Při sepisování žádosti chtěli vědět důvod,tak jsem řekl vysoké poplatky,přivedli šéfa tomu jsem to zopakoval bylo to hotové.Jen je potřeba dbát opatrnosti kvůli trvalým příkazům.Jájsem podal pozdě na převedení SIPA,tak jsem jeden měsíc musel zaplatit na poště.Nevidím důvod stěžovat si na vysoké poplatky u bank je zapotřebí jednat a banku změnit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 8:29 | Reniii

V roce 2009 jsem rušila ČS a přešla k mBank, nikdo mi nic nenutil...zřejmně to bylo jen protože na mě nic moc nevydělali...těch pár krejcarů co přišlo, jsem obratem vybrala :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2011 8:13 | Petr

Tento měsíc taky hodlám zrušit účet u ČS. Už se těším, jak si je vychutnám, jestli budou mít nějaké kecy. :-) Nejsem jouda, jako ti zoufalci v článku a ani nejsem první den na světě. Všechny transakce už dělám na novém účtu a ze starého jen platím kartou, abych dobral peníze. Všechny trvalé příkazy a inkasa jsem zrušil a navedl na novém a tento měsíc kontroluji, zda-li vše na novém účtu funguje. Ve Spořce nechám jen pár stovek a půjdu to zrušit.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 7:49 | Wolf

Mam podobnou zkusenost s CS, jako jsou zmineny v clanku. Zene jsme tam pred casem rusili ucet a to arogantni a neprofesionalni vystupovani soudruzky z jejich pobocky jsem do dnes nezapomnel. :) V zivote bych s nima nechtel nic mit, kdyz maji takovou firemni kulturu a nedokazou zajistit asertivni chovani k zakaznikum. Co je babe do toho, ke komu moje zena prechazela? A jak si muze vybec dovolit pomlouvat konkurenci, vyhrozovat a zastrasovat klienta? K nicemu to nepotrebovala vedet, protoze prevod jsme si delali sami. Mladym lidem, kteri jeste nemaji ucet, durazne doporucuju, aby si s CS, KB a CSOB ani nezacinali. At si vyberou mensi a pruznejsi banku a at si nenechaji nutit produkty, ktere nepotrebuji. :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2011 7:44 | Jan Dvořák

To možná neříkejte moc nahlas, protože lidé na pobočkách ČS prochází intenzivním školením retence zákazníků a pokud se ani nepokusí klienta přesvědčit, porušují tím pracovní pokyny...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2011 7:28 | František

Také jsem odcházel od české spořitelny, protože se mně nelíbil jejich poplatky. Kupodivu přechod byl jednoduchý. Asi díky tomu, že spořitelna na Jižnbím Městě - Hájích má ochotné lidi, nedělající problémy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 7:11 | fiak

Ahoj, tak bych se rád podělil o své zkušenosti se změnou banky.Účet jsem měl u ČS a přecházel jsem k Fio. Nejdřív jsem si byl ve Fiu vytvořit nový účet a pak zrušit účet u CS. Když jsem tam byl poprvé, tak se mě paní ptala na číslo účtu, kam to má poslat, ale neměl jsem ho, tak jsem ten účet šel zrušit o pár dní později, kdy jsem to číslo už měl. Tak jsem ho normálně zrušil a do cca 16 dnů převedli peníze na účet u Fia a vše bylo ok. Nikdo mě nepřesvědčoval až zůstanu u České nebo tak. Možná taky proto, že jsem byl celkem nevýznamný zákazník, na kterém moc nevydělali. Těžko říct. Popravdě jsem tam šel s tím, že se mě budou snažit přesvědčit abych zůstal, ale nestalo se. Mám celkem rád diskuzi a argumentaci, akorát teďka žádná neproběhla :) Jo jinak se mě ptali na důvod, proč přecházím, tak jsem uvedl poplatky a řekl bych i víc, ale fakt jsem moc neměl prostor se nějak emočně vylévat nad jejich pobočkami a reklamami a to je jen dobře :)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2011 7:10 | Marek Polacek

No jo, vy jste chytrý a umíte si věci zjistit předem, ale spousta lidí se spolehne na informace na přepážce - a nedělejme si iluze, že vám lidi ve spořitelně pomůžou odejít jednoduše...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2011 6:43 | Karel

Nechápu problémy s přechodem k jiné bance. Také jsem rušil účet u spořky, ale samozřejmě jsem věděl dopředu (!), že mají na zrušení 30 dnů ! Podle toho jsem u nové banky přes internetové bankovnictví nastavoval trvalé příkazy, jak docházely u starého účtu. A že musím nechat u spořky na účtu jen ty peníze, aby stačily na těch 30 dnů je samozřejmostí ! Všechno je to pouze o neznalosti klientů. A kdo si není jistý, určite najde v rodině někoho, kdo mu s tím pomůže.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services