Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

Vedle poplatku za příchozí platbu jsou poplatky za položku a za vedení účtu dalšími bankovními poplatky, které jdou lidem "na nervy". A stejně jako poplatek za příchozí platbu, který vyhrál anketu o nejabsurdnější bankovní poplatek, je klienti bank vnímají jako nelogické, nesmyslné a především jako poplatky duplicitní.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 9. 2006 20:00, Naprostý souhlas

Naprosto souhlasím. Udělal jsem to samé před půl rokem, za tu dobu jsem udělal minimálně 50 transakcí a všechno zdarma. V kterékoliv jiné zlodějské bance by mě to stálo 50 krát 7 = 350 Kč. Dvě návštěvy kina za půl roku zdarma.

Zobrazit celé vlákno

+66
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 9. 2006 15:15

Penize muze banka pouzivat prakticky neomezene, drzet v okamzite likvidni podobe musi jen rezervy dane zakonem. Proto take zadna banka neprezije run, situaci, kdy po ni velka cast klientu bude chtit sve penize na beznem (tj. ne terminovanem) uctu - viz treba IPB a jine banky i ve svete. Prosperita banky zavisi jen na rizeni rizika, co s temi penezi nad zakonne rezevy dela.

Zobrazit celé vlákno

-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

27. 9. 2006 9:32 | SocPredator

Protoze podepíšeme smlouvu, kde se toto placení zmiňuje.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 8:54 | forester

Nevím proč vyskakuješ jak čertík z krabičky,myslím si,že o tom vůbec nic nevíš a blábolíš nesmysly.Reklama to není,kdo je normální,tak si to sám zjistí,nemusíš tam mít přece všechny svoje úspory/i když podle toho co píšeš tak nemáš asi nic/,slyšel jsi někdy o pojištění vkladů a bankovním dohledu!Asi ne,jinak bys neblábolil.Z Tvojich daní se určitě žádné prachy neplatily,ty asi nepokryjí ani důchod Tvých rodičů.A vy ostatní,zjistěte si fakta a rozhodněte se sami.Uleví se vám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 7:06 | Pavel

Využívat může banka peníze, které máte na spořících účtech, a tam žádne poplatky (aspoň co vím, ale možná jsou výjimky) nejsou. Peníze z běžného účtu může banka používat jen velmi omezeně, protože si je můžete kdykoliv vybrat, ale banka nemůže vypovědět úvěrové smlouvy, kdy se jí zlíbí. Takže u běžného účtu si vlatně platíte službu deponování peněz + zprostředkování a zůčtování bezhotovostního platebního styku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 23:36 | Tomáš Marný

Jestli je podle Vás stejný princip bankovního účtu a dodávky energie do domu, tak je asi zbytečné se s Vámi bavit... BTW jak se k Vám domů dostává plyn, elektřina a voda? Bezdrátově, nebo po nějakém vedení, které potřebuje údržbu a revize i v případě, kdy se nepoužívá?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 23:34 | Tomáš Marný

No jistě, hlavně že žádná banka ještě nekrachla :-p. BTW Vy račte všechny peníze mít v jediné bance?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 23:10

Chtěla bych se zeptat, proč vůbec za služby bankovním úřadům platíme (v případě spoření), když naše peníze banka využívá a z toho má určitě slušný příjem. My jí vlastně dáváme peníze k podnikání a z toho vybírá vysoký úrok, úrok pro nás je naprosto opačný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2006 21:33 | Jarmila

Mně se taky do Prahy nechce, ale když to tak vezmu, tak jestli 120,- Kč za ověření 4 podpisů + poštovné za doporučený dopis, několik mailů (nevím, jestli mám všechno vyplněno dobře a na nic jsem nezapomněla) a jedna disketa jsou jedinými náklady, tak to si jiná banka schramstne za měsíc. Dalších 11 měsíců jsem v plusu. I cesta do Prahy by byla dražší.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 19:21 | AntiFIO

jdi už ty spamisto do prdele s tou tvou reklamou na FIO!!! Až krachnou, tak budeš brečet a kňourat aby ti stát z našich daní vrátil všechny prachy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 18:22 | forester

Nebuďte líní,zajeďte si do nejbližší pobočky FIO,stojí to za to!Potom už všechno zvládnete jen s pomocí internetbankingu.Za platby z BÚ nebudete platit vlastně vůbec nic a nikdo vás nenutí,aby jste tam měli veškeré úspory!Mám u nich účet od Nového roku,co dostali bankovní licenci/vklady pojištěny do 25tis,€/a hřeje mne u srdce,když pomyslím,kolik bych musel zaplatit v nějaké zlodějské bance!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2006 18:06 | Larus

U Fio se také snažím založit účet - jako místo pro finanční rezervu, jejich úročení vkladů nemá konkurenci. Ale už snad rok čekám, až otevřou pobočku v ČB (asi tak dlouho do ní na webu shánějí lidi). Do Prahy se mi kvůli tomu nechce a na matriku k ověření podpisů taky ne. Chtěl jsem u nich i účet na obchody s akciemi, ale ČS byla blíž...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 16:02 | oddTom

Vemte si, kolik se toho napovídalo kolem poplatků za vedení bankovních účtů, a přitom třeba paušály pevného telefonního operátora (který pořád má asi 3 mil. linek), dodavatelů energie atd. nikdo nijak ohnivě neřeší. A přitom jde o mnohem větší částky než pár (deseti)korun měsíčně... A taky se platí zvlášť za pouhou možnost použít další službu a zvlášť za použití další služby... Nemám dojem, že by všichni ti "bankovní nespokojenci" bojovali i proti tomuto, byť je princip stejný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2006 16:01 | oddTom

Ano, možná je to trochu zbytečné, ale na druhou stranu pořád je to služba, bez ohledu na to, zda je obrat 0 nebo 100.000. To, že je to někde zdarma, je samozřejmě příjemné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 13:43 | Jarmila

Na ten web jsem se dívala. Co je mi to ale platné, když potřebuju účet vedený v Kć, třeba pro trvalé příkazy. Účet, vedený v Eurech, tento problém neřeší, protože konverze příchozích plateb na účet a následně konverze trvalých příkazů z Eura na Kč je dražší než tentýž příkaz, zadaný v Čechách a rovnou v Kč. Stejně tak vybírání z bankomatu by bylo dražší.
Co takhle FIO? Já se tam právě snažím přejít.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 13:36 | Jiřík

No právě, pokud je to normální účet bez jakýchkoliv dalších služeb, tak je jeho zpoplatňování trochu zbytečné, nemyslíte. A když náhodou takový pasivní klient něco bude chtít, hned mu to naúčtují, o to strach opravdu nemám...:-(
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 13:29 | Jana

Je zajimavy, ze ja pri svem pobytu v Nemecku za bankovni sluzby platila vic nez v CR. Byl to velmi oblibeny a lidmi pouzivany ustav obdobny Ceske sporitelne. Karta, vedeni uctu a nekolik transakci me vyslo pres tri eura mesicne. Takze narky Cechu o tom, jak jen my chudaci platime jak mourovati, nejsou uplne na miste. Plati se vsude a vyjimky (akce typu vedeni uctu zdarma) jsou podle me, alespon v kontinentalni Evrope, jen docasne marketingove akce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2006 13:04 | Jirka

Jsem to ale trouba, že mě ještě nenapadlo přiúčtovat zákazníkům alespoň 1,-Kč za paragon. Vždyť ten papírek musím taky koupit. A poštovné a obálku za zaslání faktury jakbysmet. A taková banka si nechá zaplatit nejen za papír výpisu z účtu, ale i za toner spotřebovaný na každý řádek výpisu. I tak jsou banky hrozně nedůsledné. Správný výpis by měl vypadat nějak takto:
1. řádek: Výplata od zaměstnavatele ... +10.000,- 2. řádek: Za příchozí platbu .... -5,- 3. řádek: Za mezibankovní clearing .... -2,- 4. řádek: Za účetní položku ř.1 ... 2,- 5. řádek: Za účetní položku ř.2 ... 2,- 6. řádek: Za účetní položku ř.3 ... 2,- 7. řádek: Za účetní položku ř.4 ... 2,- 8. řádek: Za účetní položku ř.5 ... 2,- 9. řádek: Za účetní položku ř.6 ... 2,- .... 1001. řádek: Za účetní položku ř.998 ... 2,-
... až do vybílení účtu, případně přečerpání do výše povoleného debetu s následným vymáháním úroků a dosud nevyúčtovatelných poplatků za poslední řádky výpisu. Že je to absurdní? O nic méně, než skutečné účtování poplatků za zaúčtování poplatku. Jen je to takto zřetelnější a dokonce logičtější. Podle jakého klíče dnes vlastně banky určují za které zaúčtování poplatku už další poplatek nebudou účtovat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2006 12:58 | oddTom

"Na druhou stranu, zpoplatňovat každý měsíc samotné vedení běžného účtu bez jakýchkoliv dalších poptávaných služeb klienti oprávněně považují za nehorázné. Vždyť už jednou platí, a to v momentě, kdy něco potřebují. " === Trochu tomu rozumím, trochu ne... Jedna služba je poskytnutí účtu. Druhá služba je provádění transakcí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2006 12:22 | banky v CR jenom rejzujou

Me uz taky banky v CR stvaly. No a protoze jsem z Liberce a mam to do Nemecka jen 25km, tak jsem si zalozil ucet tam. A je to uplne o necem jinym..Vedeni uctu zdarma, el. bankovnictvi zdarma, karta na prvni rok zdrama (ale potom jen za 5 EUR, takze pohoda..). Vse ovladam online..Navic ucet pouzivam pro platby na eBay, nebo kdyz si kupuju neco v Nemecku nebo Rakousku v Internetshopech. Super, je to, ze tam maj i cesky mluvici poradce!!! Podivejte se na to: www.VR-BANK-Zittau.de (jejich web v Cestine)... Lepsi jit jinam, nez porad dokola nadavat,ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2006 10:21 | MoB

Kdysi jsem kvůli tomu odešel z GE. Při platbě kartou (zdarma) se zaúčtovala položka (za poplatek), takže platba kartou ve skutečnosti zdarma nebyla.
Je to normální, jsou to lumpové a zkoušejí prostě triky, aby se jouda chytil a nevšiml si... takovéto články jsou navýsost užitečné, spousta lidí se začne ptát a ptát a ptát... a to je dobře.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2006 10:01 | Pavel

Ale i to se zlepšuje. Dříve posílali (a účtovali) výpis pro každou kartu zvlášť, teď už je jeden výpis pro všechny karty k jednomu účtu. (A jestli vá zajímá, proč víc karet k jednomu účtu - inu jako rodina máme společný účet, který používá více lidí)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Horáček

hudebník a podnikatel

Libor Malý

podnikatel, zakladatel Jobs.cz

Michal Horáček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Libor Malý
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services