Bankovní poplatky: proč za totéž platíme vícekrát?

Vedle poplatku za příchozí platbu jsou poplatky za položku a za vedení účtu dalšími bankovními poplatky, které jdou lidem "na nervy". A stejně jako poplatek za příchozí platbu, který vyhrál anketu o nejabsurdnější bankovní poplatek, je klienti bank vnímají jako nelogické, nesmyslné a především jako poplatky duplicitní.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 9. 2006 20:00, Naprostý souhlas

Naprosto souhlasím. Udělal jsem to samé před půl rokem, za tu dobu jsem udělal minimálně 50 transakcí a všechno zdarma. V kterékoliv jiné zlodějské bance by mě to stálo 50 krát 7 = 350 Kč. Dvě návštěvy kina za půl roku zdarma.

Zobrazit celé vlákno

+66
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 9. 2006 15:15

Penize muze banka pouzivat prakticky neomezene, drzet v okamzite likvidni podobe musi jen rezervy dane zakonem. Proto take zadna banka neprezije run, situaci, kdy po ni velka cast klientu bude chtit sve penize na beznem (tj. ne terminovanem) uctu - viz treba IPB a jine banky i ve svete. Prosperita banky zavisi jen na rizeni rizika, co s temi penezi nad zakonne rezevy dela.

Zobrazit celé vlákno

-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

18. 3. 2007 18:15

Dnes jsem si prohlédl výpis z banky a s hrůzoui jsem zjistil, že po naléhání bankéřů v televizi i na vlastních stránkách jsem si změnil PIN na platební kartě. Při kontrole výpisu jsem zjistil, že si za to Česká spořitelna vyučtovala 50 Kč.
Není to ostudné. Robin
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 10. 2006 11:05 | Petr

Tomu říkám inteligentní reakce
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2006 11:03 | Marta

To je dobře, že tu někdo jako FIO, třeba se ledy pohnou i u bank....
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2006 10:58 | Petr

Protože na sobě necháme dříví štípat. Vždyť je to jasné, u nás jsou poplatky, které nemá zavedena ani mateřská banka, jenž ty naše vlastní. Co k tomu dodat? Nic.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2006 18:30 | Tomáš Marný

Co je na tom divného? Liška Vám taky strhne poplatek za vedení účtu na Nový rok, i když je to svátek... Ovšem když Vám tam peníze přijdou v pátek, úročí je až od pondělí, v sobotu a v neděli se zřejmě (na rozdíl od Nového roku) nepracuje...
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2006 14:46 | benik

To víš Pavle, že máš pravdu. V takové situaci lidé vybírají termiňáky i ostatní střednědobé či dlouhodobé depozita, a to i přesto, že musí uhradit nějaký poplatek za předčasný výběr. Navíc ty banky o ty naše peníze zase tak moc nestojí, protože pro ně stejně nemají umístění na trhu. To jen my máme pocit, že při průměrném zůstatku na BÚ ve výši třeba 20k Kč, musíme mít všechny služby zdarma. Tak to u nás už chodí - jedni hledají optimální řešení, druzí hledají důvody proč něco nejde.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2006 12:48 | Pavel

Run na banku znamená výběr pouze běžných účtu a ponechání spořících účtů? To je pro mne tedy novinka, ale nejsem odborník, třeba to je tak. Nicméně, pak se lidé chovají strašně nelogicky. Vy byste, když zjistíte, že má vaše banka problémy, zrušil běžný účet se zůstatkem nula, nula, nic a nechal v bance spořící účet s naspořenými rezervami na několik let? No, vy možná jo, ale já bych to udělal spíš naopak.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2006 12:33 | Pepa

Přesně tak, kdyby banka musela držet všechny peníze na běžných účtech, tak by při tzv. runu na banku neměla žádný problém a vše by vyplatila dál. Ale všichni víme, že to tak není a pár zkušeností z minula na to jasně ukazuje.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 9. 2006 15:15

Penize muze banka pouzivat prakticky neomezene, drzet v okamzite likvidni podobe musi jen rezervy dane zakonem. Proto take zadna banka neprezije run, situaci, kdy po ni velka cast klientu bude chtit sve penize na beznem (tj. ne terminovanem) uctu - viz treba IPB a jine banky i ve svete. Prosperita banky zavisi jen na rizeni rizika, co s temi penezi nad zakonne rezevy dela.
-28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 9. 2006 11:15 | Jirka

To je možné, ale z denního poměru vkladů a výběrů se nic nevydělá. Zhodnocovat lze jen zůstatek na účtu. Když si vyberete výplatu v den, kdy Vám přijde na účet, nemá banka šanci s těmi penězi hospodařit. I když necháte na běžném účtu zůstatek třeba 10 tisíc, může z nich jen malou část použít na investování a ještě do velice konzervativních instrumentů. Účelem běžného účtu je likvidita, ne výnos. Banka to musí respektovat. A i kdyby to tak nebylo, při 3% zhodnocování p.a. by se těch 10 tisíc zhodnotilo o 24,60 měsíčně. Část z toho dostáváte jako úrok a zbytek by musel pokrýt náklady banky na Váš účet a částečně i na účty těch, kteří na něm skoro žádný zůstatek nemají. To já si raději zaplatím to, co skutečně využívám. Ovšem poplatky za zaúčtování poplatku nebo úroku, to je zvrhlost.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 22:26 | radim

Oni tam opravdu fungovali i na Nový rok? Tak to je teda podezřelé, už jenom proto bych tam ani haléř nevložil.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 22:22 | radim

Milá paní Ecu Mrdová, jste si jista, že máte vyloženě nějaký spořící produkt a ne jen běžný účet? Upřesněte, prosím, který bankovní dům na vás realizuje tyto zločinecké praktiky při spoření, pomůžete tím i ostatním. Předem díky.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 20:00 | Naprostý souhlas

Naprosto souhlasím. Udělal jsem to samé před půl rokem, za tu dobu jsem udělal minimálně 50 transakcí a všechno zdarma. V kterékoliv jiné zlodějské bance by mě to stálo 50 krát 7 = 350 Kč. Dvě návštěvy kina za půl roku zdarma.
+66
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 17:10 | Lenin

tak to seš fakt king!
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 16:21 | janasv

Asi jste me uplne nepochopil. Netvrdila jsem, ze 3 eura je moc. Vsechno neco stoji. Na druhou stranu tady v CR mam ucet v Zivnobance a platim pausal 99 Kc, ve kterem je vsechno vcetne netbankingu - to jsem v Nemecku nemela - a platebni karty (pravda, karta jen elektronicka, ale vystacim s ni). Chtela jsem rict, ze lide, kteri tu breci, jak u nas plati hodne a mysli si, ze vsude jinde maji lide tyto sluzby zdarma, nemaji tak zcela pravdu.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 15:52 | Pavel

A víte, že tomu celkem věřím? A navíc, kolikpak asi má normální člověk na běžném účtu? Z deseti mých kolekgů jich 11 je na minusu a žije z kontokorentu, já to držím kolem nuly. Myslíte, že toto jsou prostředky, které může banka půjčovat a žít z úroků z těch půjček? Mě se to nějak nezdá.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 15:36

Platite pouze 3 eura? tj asi 90 kč mesíčně! s kartou s výpisem a vsemi poplatky? tak to asi brečíte špatně, já platím na mém běžném učtu jenom za kartu MC embosovanou v přepočtu 2 eura a za poplatky asi 6 euro mesicne. Na mem beznem uctu v USA mam jediny poplatek 30 USD rocne za kartu a 25 centu za odchozi platbu pri platebnim příkazu, platby kartou jsem samozrejme zdarma, zadne "douctovani za polozku" se nekoná.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 15:29 | Martin V

A tomu co ste napsal opravdu věříte? Řekl bych, že statisticky je denní poměr vkladů a výběrů skoro vyrovnaný.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2006 11:28 | evža

žádné poplatky neplatím,přestalo mě to bavit,peníze si nechám posílat na vkladní knížku,jejíž vedení nestojí nic,a platím všechno z ruky,1. ročně
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2006 10:17 | oddTom

Podívejte, samozřejmě že technicky je v tom rozdíl, ale já psal o stejném principu účtování -princip "plať za možnost využít službu" + "plať za použití služby" je shodný.
Jinak, samozřejmě že vedení potřebuje údržbu atd., ale jak je potom možné, že v případě vody platím jen za to, co jsem odebral (nevím, jak vy)?
Dále, elektrické vedení od kapličky do rodinného domu si spravuji já sám, na své náklady. Do kapličky proud jde bez ohledu na to, zda já mám či nemám s dodavatelem smlouvu o dodávkách. Dodavatel by udržoval příkon do kapličky, kterou používá několik sousedů, i pokud bych mu já žádný paušál neplatil.
Podobné to nakonec je i s telefonním signálem. Vám už se někdy porouchal drát mezi přípojkou venku/na chodbě a telefonem? Mně ne. A náklady na opravu kabelu vně domu jsou snad stejné, ať je v domě připojeno pět nebo sto lidí. Opravdu pochybuji o tom, že by se *přímo úměrně* počtu přípojek snižovala životnost vedení. Přesto se částka vybraná na paušálech přímo úměrně zvyšuje, neexistují nějaké množstevní slevy při větším počtu zákazníků na stejné adrese.
Na druhou stranu banka také přeci potřebuje "údržbu". (Pravděpodobně nemá tolik kabelů, ale zas má podle mě jiné náklady, které ČEZ nebo Telefónica tolik řešit nemusí.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 342 316 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

A žila sama šťastně až do smrti. Párování přeceňujeme, říká psycholog

A žila sama šťastně až do smrti. Párování přeceňujeme, říká psycholog

Když Emma Watson nedávno řekla, že je ve svých skoro třicíti spokojená i bez vztahu, vyvolalo...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Urologie

Vít Samek Na vlastní otvor: Urologie

Poslední otvor. Ten nejmenší a nejcitlivější. Otvor zásadní. Cystoskopie, endoskopické...více

Šest filmů z kohoutku podle Apoleny Rychlíkové

Šest filmů z kohoutku podle Apoleny Rychlíkové

Někdo chodí do kina, někdo krade. Jiný má telku. A někdo si pustí film z Aerovodu. Zeptali...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Zemánek

podnikatel, Miton

Daniel Beneš

manažer

Milan Zemánek
ÚSPĚŠNOST
54,84 %

z 31 duelů
×
Daniel Beneš
ÚSPĚŠNOST
40,74 %

z 27 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.