Diskuze: Vykradli vám účet? Banka pošle k soudu vás

Vykradli vám účet prostřednictvím přímého bankovnictví? Podejte trestní oznámení na neznámého pachatele. Vězte ale, že i kdyby jej následně policie našla, zjistila, že rozhodně nemá čistý rejstřík a finanční arbitr rozhodl ve váš prospěch, pro banku budete nadále zločincem vy. Ano, toto se skutečně může stát. Zeptali jsme se odborníků i postižených klientů na problematiku vykrádání účtů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 5. 2006 20:51, Michal Kára

> V pripade podvrzeni certifikatu na vas okamzite vyskoci okno.
> A pak vse zalezi na inteligenci uzivatele.

Presne. A kolik uzivatelu si myslite, ze si nerekne "zas se to na neco pta" a neodklikne bez cteni? Tipuji 90%. Pokud navic chodi uzivatel na www.ebanka.cz, tak ho ani nemusite prehazovat na SSL a je sance 99%, ze si nevsimne, ze nejede pres https... A nic vyskakovat nebude.

Zobrazit celé vlákno

+54
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 5. 2006 16:58, Rafter

V jednom s vami nesouhlasim a to ze hacknuti PC je blbost uzivatele. MS Windows, ktere pres 95% lidi pouziva, ma prakticky kazdy mesic kritickou bezpecnostni chybu kterou lze zneuzit k hacknuti PC. Kdyz opomenu experty, je ohrozena drtiva vetsina uzivatelu. Oproti tomu napr. GSM banking nelze bez fyzicke pritomnosti SIM karty zneuzit, i kdyz znate BPIN. Pravdepodobnost, ze vam nekdo ukradne mobil s PIN a BPIN je nekolik radu nizsi, nez ze vam nekdo dirou ve Woknech zkopiruje certifikat a nainstaluje tam trojskeho kone pro zjisteni zbyvajicich udaju. Jinak s tim postojem bank k riziku mate bohuzel pravdu :-(

Zobrazit celé vlákno

-29
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

14. 10. 2021 14:03 | Makyčová

Dnes jsem poslala oznámení společnosti Thetechcoimbo101.com na PČR za zneužití identifikačních údajů a ukradení peněz z bankovního účtu a zároveň na svou banku, které jsem oznámila, že po krátkém znovunastavení limitu pro platbu přes internet při koupi jízdenky společnost tuto situaci okamžitě zneužila a zažádala o novou platbu. Ve chvíli komunikace s bankou nebyla částka ještě proplacena, ale byla jsem operátorkou poučena, že nelze již nic dělat!!! Já nic neautorizuji, banku na to upozorním a nic se nedá dělat??? Není to spřísahání proti obyčejným lidem, z jejihž peněz jsou banky také živy???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 5. 2021 22:05 | Miroslav

Dobrý den , musím konstatovat otřesnou zkušenost s dlouholetým vykrádáním firemního účtu - společnosti s.r.o. Komerční bankou - účtují si neoprávněně roky stržené poplatky za 2 násobné účtované sms na výpisu , mým odhadem tisícům firmám , takže měsíčně nakradou miliony korun - spíš desítky milionů korun naprosto podvodně , za rok jsou to miliardy Kč a ještě teď rok zpět v době pandemie naprosto hyenistické jednání ! ! ! Jedná se v podstatě o rozsáhlou trestnou činnost Komerční banky VČETNĚ FALŠOVÁNÍ ÚČETNICTVÍ A TUPLOVANÉ FAŠOVÁNÍ AUDITŮ ! ! ! A FALŠOVÁNÍ PŘI PODÁVÁNÍ VÝKAZŮ NA OBCHODNÍ SOUD ! ! ! A DÁLE SE DOPOUŠTĚJÍ TRESTNÉHO ČINU VYHROŽOVÁNÍ A TRESTNÉHO ČINU VYDÍRÁNÍ KDYŽ CHTĚJÍ ZNÁT MAJITELE ČESKÉHO SRO - COŽ JE ZAHRANOČNÍSPOLEČNOST V ANGLII - TEĎ PO VYSTOUPENÍ ANGLIE Z EVROPSKÉ UNIE NA TO NEMAJÍ ABSOLUTNĚ ŽÁDNÉ PRÁVO - TÍM SPÍŠ ŽE KB VLASTNÍ FRANCOUZKÁ SOCIETE GENERALE KTERÉ SE NEDÁ V PODSTATĚ VŮBEC V NIČEM VĚŘÍT A TYHLE LIDI - MAJITELE NIKDO V ČR V PODSTATĚ OSOBNĚ NEZNÁ !!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2006 20:51 | Michal Kára

> V pripade podvrzeni certifikatu na vas okamzite vyskoci okno. > A pak vse zalezi na inteligenci uzivatele.
Presne. A kolik uzivatelu si myslite, ze si nerekne "zas se to na neco pta" a neodklikne bez cteni? Tipuji 90%. Pokud navic chodi uzivatel na www.ebanka.cz, tak ho ani nemusite prehazovat na SSL a je sance 99%, ze si nevsimne, ze nejede pres https... A nic vyskakovat nebude.
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 5. 2006 12:16 | MF0021

Nesmysl pokud cela transakce jede pres SSL a pod. tak neni problem.V pripade podvrzeni certifikatu na vas okamzite vyskoci okno.A pak vse zalezi na inteligenci uzivatele.Jinak pokud pojedete jen pres proxi tak zachytite pouze sifrovanou komunikaci a ta je vam na nic.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2006 11:36 | Uzivatel

Vzdy je zde moznost vyberu a i KB ten vyber ma (vlastni zkusenost). I ten zminovany certifikat si muze clovek nechat vydat na cipovou kartu a ne jenom jakou soubor do pocitace a z te cipové karty mu ho nikdo ukrast nemuze narozdil od souboru v pocitaci - jedine kdyz ukradne celou kartu coz je stejne riziko jako u normalni platebni karty. Stoji to samozrejme nejake penize navic za tu kartu a ctecku k pocitaci ale v porovnani s naprostou eliminaci rizika hacknuti se ta investice v rádu stokorun rozhodne vyplati. Vzdy je to vec kazdeho cloveka zda chce usetrit a tim se vystavit rizku nebo si priplatit za bezpecnost - to je stejne jako treba s dvermi do bytu.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2006 13:48 | Pavel

Je to jeho přístup k bezpečnosti a pokud mu vyhovuje... Já třeba používám "levný" net a za přístup do sítě zaplatím 500/měs. Pokud bych to měl jen kvůli bance asi by ta vkladní knížka byla lepším řešením. Také si myslím, že je lepší mít v kapse hotovost třeba 2t. než nosit platební kartu a riskovat celý svůj limit (s vyjimkou e-banky, kde ji lze uzamknout). Vždy když slyším v Hypernově hlášení o neakceptaci karet z důvodu poruchy tak jsem spokojen se "svým" řešením. Také bezpečnost BÚ řeším po svém. Jeden spořící účet u ING, který nelze snadno vykrást (nelze odeslat peníze na jiný účet než předem předvolený) a jeden běžný účet na němž reguluji zůstatek na pár desítek t.. Aktivní operace sice kryje jednorázový kód zaslaný SMS, ale věřím, že i toto řešení není bez chyby.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2006 11:53 | XXXSize

Je to naprostá pravda. V KB jsem docela spokojen, nevadí mi ani trochu vyšší ceny. Ale to jejich IB je fakt strašný. :-( Nejenom, že je na úvodní stránce pořád nějaké oznámení o nefunkčnosti některé části, ale funguje VÝHRADNĚ v MS IE. Už jsem se zúčastnil asi dvou anket na netu, kde se KB dotazovala klientů na zlepšení služeb, ale zatím bez odezvy. Asi jsem byl sám kdo nebyl s IE spokojen...
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2006 11:05 | Jirka

Panove,
bohuzel bez MS Windows to nejde, v KB to jinak nefunguje. Jejich internetove bankovnictvi je jedno velke nestesti, take jsem uvazoval o zruseni uctu, zatim je to odlozeno na neurcito...
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2006 10:16 | Lenin

Ty jsi ale naivní jouda, vážně tomu věříš? A jinak gratuluji k vkladní knížce České spořitelny - opravdu lukrativní produkt.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2006 7:23 | Pavel

To je špatné přirovnání. Správné by bylo, že výrobce auta nechce nést náklady spojené se servisem brzd a proto donutí řidiče, aby si je zfušoval sám. A když to ten řidič nedokáže, tak dá výrobce ruce pryč. Tak se přesně banky chvají. Napřed klientům téměř znemožní používání přepážek (ruší pobočky, omezují otvírací dobu a zavádějí nesmyslně vysoké poplatky za operace u přepážky), aby je donutili využívat internetbanking a když to klient nezvládně, tak od toho dají ruce pryč.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2006 22:05 | Michal Kára

> proč některé banky nabízejí i za těchto rizik (ne)zabezpečení formou prostého > klientského čísla a hesla
Protoze klienty bezpecnejsi metody prilis obtezuji (tvrdi ti klienti) :-(
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2006 22:03 | Michal Kára

Pardon, mate pravdu, nevyjadril jsem se presne. Myslel jsem ne GSM banking, ale internet banking s potvzovanim pres GSM (napr. "mobilni klic" u eBanky).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2006 21:15 | Petr07

"...GSM banking lze zneuzit i kdyz SIM kartu nemate. Staci si napsat "proxy", presmerovat na sebe spojeni klienta s bankou, pockat az bude posilat penize a zmenit ucet, kam se penize posilaji. Eventuelne i castku, pokud jste odvaznejsi :-)..."
Myslím, že u SIM Tool Kitu je tento způsob nemožný. Leda, že by se změnila brána v mobilu na odesílání šifrovaných SMS. Pak jen rozšifrovat SMS a ...... k ničemu.
Prostě GSM SIM TOOL KIT bankovnictví je hodně bezpečné.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2006 19:30 | Jarry

Banka může (alespoň tak předpokládám) jednoznačně prokázat, jaký bezpečnostní prvek tu kterou platbu podepsal a tím také, kdo je jeho oprávněný držitel. Problém je ale v tom, jak prokázat, kdo jej v danou chvíli použil. Pokud je v logu zaznamenána např. IP adresa počítače a policie následně zjistí, že tuto IP adresu používá odlišná osoba, ještě to podle mne neznamená prokázání trestného činu. Musí ještě následovat prokazování, že daná osoba za tímto počítačem také seděla v době činu. Jedná se o problém, který v současné době asi překračuje možnosti bank. Pak mi ale není jasné, proč některé banky nabízejí i za těchto rizik (ne)zabezpečení formou prostého klientského čísla a hesla, které je pro zneužití podle mého názoru nejzranitelnější. Zdaleka nejhorší ale je, že takové internetové bankovnictví používá množství klientů, kteří nemají ani ponětí, jaká rizika na ně číhají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2006 19:20 | Michal Kára

Pak je jejich blbost, ze pouzivaji Windows :-) Navic nastavene aktualizace, aktualizovany antivirovy program + zapnuty firewall vetsinu takovych utoku znemozni.
GSM banking lze zneuzit i kdyz SIM kartu nemate. Staci si napsat "proxy", presmerovat na sebe spojeni klienta s bankou, pockat az bude posilat penize a zmenit ucet, kam se penize posilaji. Eventuelne i castku, pokud jste odvaznejsi :-)
Rekl bych, ze bude tak 50% uspesnost, ze uzivatel bude ignorovat varovani browseru o nesouhlasicim klici a ze si nevsimne zmeny ciloveho uctu v SMS.
I kdyz je pravda, ze napsat takovou proxy neni uplne trivialni.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2006 16:58 | Rafter

V jednom s vami nesouhlasim a to ze hacknuti PC je blbost uzivatele. MS Windows, ktere pres 95% lidi pouziva, ma prakticky kazdy mesic kritickou bezpecnostni chybu kterou lze zneuzit k hacknuti PC. Kdyz opomenu experty, je ohrozena drtiva vetsina uzivatelu. Oproti tomu napr. GSM banking nelze bez fyzicke pritomnosti SIM karty zneuzit, i kdyz znate BPIN. Pravdepodobnost, ze vam nekdo ukradne mobil s PIN a BPIN je nekolik radu nizsi, nez ze vam nekdo dirou ve Woknech zkopiruje certifikat a nainstaluje tam trojskeho kone pro zjisteni zbyvajicich udaju. Jinak s tim postojem bank k riziku mate bohuzel pravdu :-(
-29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2006 16:33 | Bob

Dostat 6 dní před odchodem do důchodu výpověď pro nadbytečnost je můj sen = odejít do důchodu s tučným odstupným.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2006 16:04 | Michal Kára

V oblasti bezpecnosti neni nic 100% :-) Nicmene za drtivou vetsinu pripadu hacknuti PC je blbost uzivatele. Zhruba toho kalibru, jako kdyby vykecaval PIN na potkani.
Z tim tvrzenim - to je v tom, ze zakaznici chteji slyset, ze nebezpeci je nulove, proto to banky rikaji... Kdyz by rekli pravy stav veci (treba i u toho GSM), tak klientu pujdou jinam, kde je zabezpeceni treba jen heslem, ale banka tvrdi, ze je to bezpecne. Bohuzel :-(
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2006 15:20 | Rafter

Se zrusenim jeste pockam, jak to dopadne s prodejem ebanky, kde mam druhy ucet ;-) Zadne zabezpeceni neni 100%, ale jak proti cemu. Pokud nekde vykecam heslo a nebo ztratim papirek s PINem, tezko lze bance neco vycitat. Bohuzel 100% zabezpeceni PC pred hacknutim je temer nemozne a odposlech telefonu (obzvlaste pevne linky) neni zas tak veliky problem. GSM banking a kalkulator sice take nejsou stoprocentni, ale minimalne o tridu bezpecnejsi. Pokud banka prijme tato rizika realne, mela by se podle toho zachovat ke klientum. Budto mi dovoli pouzivat bezpecnejsi produkt a pokud ne, mela by za zneuziti byt take zodpovedna. Krom toho banky tvrdi, ze riziko zneuziti je nulove a nebo zanedbatelne, proc potom hazou vinu automaticky na klienta?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2006 14:42 | Michal Kára

No vyborne, tak do toho (zruseni) :-)
Ono ani kalkulacka/GSM neni pri dostatecne blbosti uzivatele (splnuje pro GSM odhadem > polovina populace, pro kalkulacku tak 10%) 100% bezpecne...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lenka Bradáčová

vrchní státní zástupkyně

Šárka Grossová

podnikatelka

Lenka Bradáčová
ÚSPĚŠNOST
50,94 %

z 53 duelů
×
Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
47,83 %

z 46 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services