Kolik musíte spořit na?
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Milan Jančík
politik a podnikatel
Petr Teplý
ekonom
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Případ Helvag: OVB se nechová jako seriózní firma
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
5. 10. 2005 21:51, Harpagon
A co pan Šafránek? Dříve tak pilně testoval konkurenci a teď skromně mlčí. Tak co, pane Šafránku, kolik jste prodal smluv na Helvag a jaké byly provize? A co Vaše webové stránky, proč už nejsou?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
15. 8. 2005 10:24, Martin Zika
Díky za upozornění, omlouvám se.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 207 komentářů)
9. 9. 2005 14:39
4. 9. 2005 21:26 | Andy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 9. 2005 8:03
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 9. 2005 8:00 | Karel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 9. 2005 13:43 | Dudek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 8. 2005 13:28 | Martin Gardavský
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 8. 2005 9:11 | R2D2
1. Děkuji serveru Penize.cz za otázky na pana Prouzu. Tu svou jsem již vložil.
2. Odpověď pana Gardavského si ztotožňuji s odpovědí "Anonyma" níže, tj. kauzou AWD se bude zabývat vnitřní audit. Čekal bych ale víc. Vím, že člověk je ve vlastních názorech omezen, pokud je na nějaké pozici. Obecně ale může vyjádřit principy, kterým věří.
3. Provizní poradenství nemůže být nikdy nezávislé. To může být pouze poplatkové (podmínka nutná, samozřejmě ne postačující ke kvalitnímu poradenství.) Z tohoto pohledu žádný člen AFIZ nenabízí nezávislé poradenství. Věřím, že v AFIZu je plno lidí, kteří chtějí budovat kvalitní poradenství. Bez poplatkového poradenství to ale nejde.
4. AFIZ samozřejmě hájí zájmy svých členů. Těmi nejsou klienti, ale prodejci. Podle toho to tak vypadá a prosím nečekejme od AFIZu nic víc, nabízené služby vůči klientům jsou neuskutečnitelné. Jak bude vypadat nabízené "Smírčí řízení"? Kolik klientů OVB/Helvag se již obrátilo na Afiz se žádostí o smírčí řízení? Jaké jsou výsledky? Žádné a takové bohužel zůstanou.
5. Jednou z věcí, kterou nemůžeme očekávat, je vnitřní pravidlo AFIZ, které by stanovilo, že prodejce musí informovat klienta o výši provize finanční instituce prodejní společnosti (případně i o části, která jde za prodejcem). Dočkáme se pouze mnoha slov o tom, že to není potřeba a že to nejde.
6. Nitzsche napsal něco jako: Co mě nezabije, to mě posílí. Mám obavu, že z tohoto případu vyjde AFIZ mrtvá spíše než očištěná a silnější. Závěr vnitřního auditu vyšumí do ztracena, obecné fráze, nějaká drobná změna v podmínkách. Nic víc.
7. OVB všem svým prodejcům (a prodejci svým klientům) říká: "Jsme tu proto, že klient se sám nemůže zorientovat v té velké nabídce produktů. Naše centrála vybrala ty nejlepší díky svým odborníkům a tyto produkty vy prodávejte." Snad každý kdo prošel OVB jako poradce nebo se s ní setkal jako klient tuto větu slyšel. Mě z ní vyplývá plná morální odpovědnost OVB vůči svým poradcům a klientům. (I poradci jsou poškozenými). Posouzení právní odpovědnosti je soudech.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 8. 2005 8:42 | Jarmila
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 8. 2005 10:14
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 8. 2005 9:12 | Chameleon Prachyrád, ředitel české divize ENRON
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 8. 2005 9:06 | Jarmila
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 8. 2005 9:01 | Jarmila
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 8. 2005 8:45 | Jarmila
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 8. 2005 12:15 | Ŕeditel PKT Quantum
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 8. 2005 22:08 | Martin Gardavský
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 8. 2005 21:13 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 8. 2005 11:55 | Dudek
Nejde o přehlasování, o tom jsem nepsal. Prostě zastoupení OVB 22,22% je dost. A kromě OVB jsou tam další MLM, takže je to jedno, oni si hrají pěkně do noty. -)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 8. 2005 9:39 | poškozený
26. 8. 2005 6:29 | Hrdlička
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 8. 2005 22:52 | Martin Gardavský
Vaše rýpavé příspěvky mám rád. A mnohdy s Vámi i naprosto souhlasím. Zkusím se ve zkratce vyjádřit k Vašim myšlenkám.
Až nějaká komora …… AFIZ není organizace spotřebitelů, jeho primárním cílem není ochrana spotřebitelů. Na to máme jiné organizace - s některými AFIZ navázal v posledním čtvrtroce užší spolupráci. Podívejte se do našich stanov – tam je to jasně napsáno. Můžete mě sice namítnout, že ochranu tam zakotvenu máme. Dosahuje se jí ovšem nepřímo jinými činnostmi asociace. Například tím, že po svých členech AFIZ vyžaduje plnění jistých povinností, jejichž dodržování vede v konečném důsledku k ochraně klienta. Vedle toho samozřejmě poskytneme radu i pomoc klientovi našeho člena. A klient se může na AFIZ obrátit i se stížností na našeho člena. To vše máme již delší dobu uvedeno na našich www stránkách.
Až se od nějaké takové společnosti … To od nás opravdu nečekejte, jednak by se s Vašimi názory dalo polemizovat – není to až tak jednoduché – ale hlavně nám to opravdu nepřísluší.
Nezlobte se na mě ….. Nezlobím se, ale nechápu proč stále brojíte proti jednomu systému prodeje. Každý způsob prodeje má své kladné i záporné stránky. A ti co nepracují MLM nejsou automaticky perfektní! Omluvu jsem myslel za to, že jste anonymovi vyčetl něco co on vůbec neřekl. Má žádost o omluvu byla samozřejmě nadsázka.
Jaký efekt okleštění …. Proč v seznamu těch „malých“ jsou lidé jen od těch velkých? Nevím. Možná proto, že jim to ti jejich „menší“ zakazují. Nebo si myslí, že to nepotřebují. Každopádně je to jejich věc. Ty tři společnosti, které jste jmenoval jsme v různých dobách oslovili a neměli zájem. Jestli by kriteria splňovali, nevím. Pokud by k nám nyní chtěli vstoupit tak by musely absolvovat poměrně náročné posouzení své činnosti – podle našich kriterií – chcete-li (není zcela přesné) jakousi obdobu kontroly KCP (ovšem i pro jiné oblasti než jen investice). Říkáme tomu audit korporativního člena a během roku tím projdou i stávající členové.Chceme mít jistotu, že členové mají zásadní věci OK.
Budete se divit … Nedivím se a souhlasím …. žralok je krásná ryba a má v oceánu své místo (neumím dělat smajlíky - tady by to nějaký usměvavý chtělo).
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 3/11