Případ Helvag: OVB se nechová jako seriózní firma

Martin Zika | | 15. 8. 2005 | 207 komentářů
Krach "bezrizikové švýcarské investice", ve které lidé přišli o stovky miliónů korun, vytáhl na světlo staronový problém. Mají zodpovědnost pouze ti, kteří do produktu investovali, protože se rozhodovali na základě svobodné vůle? Anebo by k větší zodpovědnosti měla být hnána firma, která produkty vybírá a určitým způsobem školí své zprostředkovatele?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 10. 2005 21:51, Harpagon

A co pan Šafránek? Dříve tak pilně testoval konkurenci a teď skromně mlčí. Tak co, pane Šafránku, kolik jste prodal smluv na Helvag a jaké byly provize? A co Vaše webové stránky, proč už nejsou?

Zobrazit celé vlákno

+70
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 8. 2005 10:24, Martin Zika

Díky za upozornění, omlouvám se.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 207 komentářů)

9. 9. 2005 14:39

Bylo by vhodné kdyby se p. Prouza tak vehementně "pustil" také do společností podobných jako OVB a ne jen do bank. Myslím, že by v Česku bylo pak mnohem více spokojených voličů. Takový darebáci jako v OVB v bankách nejsou. Před dvěma lety jsem byla na školení v OVB a vím o čem mluvím. Spolupráci s něma jsem nenavázala.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 9. 2005 21:26 | Andy

Zkušenost mám. Po návštěvě jejich poradce jsme s manželem jeli na jejich školení. S tím, že nechceme dělat MLM, ale informace bychom použili pro sebe. Na prvním školení jsme zaplatili asi 1700 kč a zjistili, že procházet všechna školení jen kvůli svým potřebám by se nevyplatilo. Narozdíl od ZFP OVB pořádá tato školení bezplatně. Další srovnání nemám. MLM je výborná věc, ale jak pro koho. Já teď pracuju ve spojení financí s realitami. Je to ode všeho trochu. Různorodá zajímavá práce u které se nenudím a hlavně klienty nemusím moc hledat, chodí sami.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2005 8:03

No jo, tak to je. Nemá cenu s Jarmilou diskutovat, to bude nějaké moudro.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2005 8:00 | Karel

Jarmilo, doplň si vzdělání. Jestli v tom děláš, tak jsi trapně neinformovaná. Ale to v OVB není vyjímka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2005 13:43 | Dudek

Nesouhlasím, že provizní poradenství nikdy nemůže být nezávislé. To možná v případě, kdy by mezi stejnými produkty byla výrazně rozdílná provize. Ale opravdový poradce nevybírá přece podle provize. Takže podle mne je ta nezávislost v myšlení a v profesionálním přístupu. Pokud někomu půjde o momentální zisk, tak ztratí klienta. Prostě pokud to poradcem myslí s poradenstvím opravdu vážně, tak kouká na produkty, ne na to kolik z nich má, jestli o 10% míň či víc. Ale pokud si někdo na poradce jen hraje, tak ten kouká na provizi a ne na produkt, ale to není poradce a ani bych ho tak nenazýval! Problém u MLM je, že z každýho trouby udělají poradce, který projde masážním školení, kde mu vymejou mozek a on pak ty nesmysly plácá dál.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2005 13:28 | Martin Gardavský

Vážený R2D2, velmi rád diskutuji, o AFIZu obvzláště. Jen si myslím, že to chce větší prostor a méně anonymity než dává tento (jinak velmi kvalitní) a jakýkoliv jiný server.Vy jste si dal velkou práci s formulací svých názorů. Pokud chcete znát mé, tak si přečtěte "přestřelku" s panem Fredym a pak také zalistujte ve stránkách www.afiz.cz. Anonymita přináší jednu velkou výhodu, nemusíte skládat účty za to co říkáte a děláte. Když si tak někdy v noci ty různé diskuse (okrajově se dotýkající AFIZu a před tím ARIZu a ještě dříve KFP) pročítám tak žasnu kolik šikovných lidí po netu brouzdá a kolik dobrých rad nezištně dává. V reálném životě, abys je špendlíčkem pohledal... I když některé z nich potkávám i v reálu a není tak velký problém je poznat. Příjemný den pane.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2005 9:11 | R2D2

Několik postřehů k diskuzi, kterou jsem rozpoutal vyzváním pana Prouzy a pana Gardavského k předložení jejich názoru.
1. Děkuji serveru Penize.cz za otázky na pana Prouzu. Tu svou jsem již vložil.
2. Odpověď pana Gardavského si ztotožňuji s odpovědí "Anonyma" níže, tj. kauzou AWD se bude zabývat vnitřní audit. Čekal bych ale víc. Vím, že člověk je ve vlastních názorech omezen, pokud je na nějaké pozici. Obecně ale může vyjádřit principy, kterým věří.
3. Provizní poradenství nemůže být nikdy nezávislé. To může být pouze poplatkové (podmínka nutná, samozřejmě ne postačující ke kvalitnímu poradenství.) Z tohoto pohledu žádný člen AFIZ nenabízí nezávislé poradenství. Věřím, že v AFIZu je plno lidí, kteří chtějí budovat kvalitní poradenství. Bez poplatkového poradenství to ale nejde.
4. AFIZ samozřejmě hájí zájmy svých členů. Těmi nejsou klienti, ale prodejci. Podle toho to tak vypadá a prosím nečekejme od AFIZu nic víc, nabízené služby vůči klientům jsou neuskutečnitelné. Jak bude vypadat nabízené "Smírčí řízení"? Kolik klientů OVB/Helvag se již obrátilo na Afiz se žádostí o smírčí řízení? Jaké jsou výsledky? Žádné a takové bohužel zůstanou.
5. Jednou z věcí, kterou nemůžeme očekávat, je vnitřní pravidlo AFIZ, které by stanovilo, že prodejce musí informovat klienta o výši provize finanční instituce prodejní společnosti (případně i o části, která jde za prodejcem). Dočkáme se pouze mnoha slov o tom, že to není potřeba a že to nejde.
6. Nitzsche napsal něco jako: Co mě nezabije, to mě posílí. Mám obavu, že z tohoto případu vyjde AFIZ mrtvá spíše než očištěná a silnější. Závěr vnitřního auditu vyšumí do ztracena, obecné fráze, nějaká drobná změna v podmínkách. Nic víc.
7. OVB všem svým prodejcům (a prodejci svým klientům) říká: "Jsme tu proto, že klient se sám nemůže zorientovat v té velké nabídce produktů. Naše centrála vybrala ty nejlepší díky svým odborníkům a tyto produkty vy prodávejte." Snad každý kdo prošel OVB jako poradce nebo se s ní setkal jako klient tuto větu slyšel. Mě z ní vyplývá plná morální odpovědnost OVB vůči svým poradcům a klientům. (I poradci jsou poškozenými). Posouzení právní odpovědnosti je soudech.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2005 8:42 | Jarmila

A zbývá dodat, že obě skupiny tvrdí, že to tak chce EU, pod kterýmžto pláštíčkem tady ve státě zavádíme kdejakou pitomost. Za chvíli dostaneme nařízení, že EU požaduje, abychom chodili po hlavě a odpichovali se ušima a my to s jásotem a potleskem uzákoníme. Ach jo, zlaté časy před EU :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2005 10:14

A nebyl pokus vpašovat ustanovení o vyhození MLM sítí dílem pár pojišťoven, které neumějí sítě zaujmout a průmyslových makléřů, kterým sítě vyžírají zaměstnanecké programi? A kdo se pak mohl divit, že sítě vyvinuli protitlak? A vznikl z toho paskvil. To je tak, když se jedna zájmová skupina pokusí upravit právo pro své účely a narazí na stejně silnou skupinu. Zákon by neměl nařizovat v jaké odbytové struktuře prodáváte produkty, ale stanovit kvalitativní parametry, které musí být splěny a pak ať si dealeří kdo chce. A samozřejmě, mít odpovídající dohled s právy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2005 9:12 | Chameleon Prachyrád, ředitel české divize ENRON

Hele, řediteli, překleply se Ti písmenka v názvu firmy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2005 9:06 | Jarmila

A nebyl náhodou jistý zákoneček novelizován s tím, že finanční produkty by neměly být prodávány v MLM, že tomu zabrání? Čemupak tento zákoneček zabránil, kromě toho, že drobnému prodejci znemožnil prodávat stejný produkt (i to blbé cestovní pojištění s provizí pár korun) od různých dodavatelů bez poplatku 10.000,- Kč? Nebo to byla jen touha zaregistrovat všechny prodejce pojistek a profitovat na registraci za 10.000,- Kč a na nějakých zkouškách, které jsou stejně napůl na kočku? Nebylo by lepší za ty prachy poskytovat nějaké služby?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2005 9:01 | Jarmila

A nepletete si to s registrací investičních zprostředkovatelů? Ta je povinná a stojí 1.000,- Kč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2005 8:45 | Jarmila

Je to zprostředkovatelská firma jako každá druhá. Láká na tzv. "program daňových výhod", který nazývá kombinací, což Vám znalý prodejce sestaví taky, jen to nemá tu správnou marketingovou omáčku. Program dańových výhod je postaven na využití některých mezer v zákoně a bohužel také na tom, že pro jedince, který by ho chtěl využít, je nezbytné kapitálové životní pojištění. Firma z něj získává velmi slušné provize. Program daňových výhod končí při první novelizaci zákonů, především zákona o dani z příjmu, nedá se tedy využít dlouhodobě. Úplnou bombou je ZFP-akademie rodinného finančního poradenství. Za tři a půl dne je z Vás na slovo vzatý odborník v oboru rodinných financí! To fakt nemá chybu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2005 12:15 | Ŕeditel PKT Quantum

Pane sekretáři, nechcete nás vzít mezi sebe? Myslím si, že bychom se k vám celkem hodili. Zkušenosti s poctivým obchodem nenasytným českým invostorům máme až dost. Máme i nějaký ten škraloupek, ale kdo jej nemá? Možná bychom mohli být nápomocni, jak řešit krizové situace, viz problém OVB a za nějaký čas i těch dalších. Lidé mají peněz, že nevědí co s nimi a tak je naší povinností jim ulevit. Ostatně to vaši chlebodárci dobře vědí a také k tomu školí své odborníky všech profesí. Na rady Fredyho moc nespoléhejte, to bychom to mohli zabalit. Dejte na nás, víme co děláme.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2005 22:08 | Martin Gardavský

Ano pane Fredy, opravdu chci. A už jsem takové "obyčejné" mlm pěšáky, kteří svoji práci dělají dobře, slušně a poctivě potkal. Potkal jsem i "obyčejné" mlm pěšáky, kteří svoji práci dělají špatně, neslušně a nepoctivě. V druhém táboře je to obdobné. A že o "TO" nestojí? V době minulé, kterou jste líčil možná ne. Otázkou je zda to po nich někdo chtěl (spotřebitele a stát, tedy vlastně My). Doba se mění a My s ní. Určitě pomaleji než je žádoucí, ale změny tu jsou. A protože všichni chceme své provize a meziprovize (nebo mzdu - jako třeba já, jak na tom jste Vy nevím) tak o TO prostě stát budeme muset. Navíc si myslím, že někdy jde i o něco jiného než jen o peníze. Děkuji za pěkné popovídání s Vámi, takto kultivovaně se dá diskutovat snad jen na Penězích ....Někdy!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2005 21:13 | Fredy

Mýlíte se. Multi level marketing považuji za jeden z nejúčinnějších způsobů prodeje. V tomto nebrojím proti žádnému systému prodeje čehokoliv, kromě finančních produktů. Už před mnoha lety jsem zastával názor, že mlm do finančního poradenství nepatří. Ten je hlavně o kvantitě a nikoliv o kvalitě. A to se tehdy, po území republiky, pohybovali většinou samí prodejci pojištění a vedle nich běhali prodejci stavebních spořitelen. Pak někdo přišel na to, že by se daly tyto produkty prodávat společně a tak vznikl finanční poradce. Většinou byl vázán k jedné pojišťovně a k tomu mu přibylo ještě jedno stavebko a později penzijko. Na vizitkách se to pak hemžilo výrazy jako „finanční - analytik, poradce, konzultant, manager. Později k tomu přibyl ještě výraz „rodinný a nebo nezávislý“. K urychlení prodeje a k nejlepšímu personálnímu systému přibyl mlm. Ostatně ten sem přivála právě společnost OVB. Jo to byly doby. A Vy teď najednou chcete z obyčejných mlm pěšáků a zvonkařů dělat ekonomicky vzdělané odborníky s analytickými schopnostmi a smyslem pro poctivost a svědomí? Jednak to není možné a oni o to snad ani nestojí a jejich zapojovatelé jakbysmet. Oni chtějí své provize a meziprovize.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2005 11:55 | Dudek

Takže chcete říct, že lidí z OVB mi lhali, když mi říkali, že každý investiční zprostředkovatel musí být v ARIZ, dnes AFIZ? Ti lidé ani nevěděli na co ta organizace je, težko věřit tomu, že tam vstoupili na základě své vlastní vůle, když je členství stálo 1 000 Kč a jiný užitek (kromě dení IZ) z toho neměli.
Nejde o přehlasování, o tom jsem nepsal. Prostě zastoupení OVB 22,22% je dost. A kromě OVB jsou tam další MLM, takže je to jedno, oni si hrají pěkně do noty. -)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2005 9:39 | poškozený

V době kdy se celý tento případ stal,mi tvrdila jedna osoba pracující pro OVB,že se nic neděje.OVB totiž má možnost vstoupit do účetnictví všech společností a tím vlastně chránit vklady klientů!!!!! OVB dostává touto kauzou docela na frak.Tvrzení jak je všechno pod kontrolou?Čirý nesmysl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2005 6:29 | Hrdlička

Až budou moc 2 přehlasovat 7 tak to málo nebude zatim je to ale obráceně :-))))) A poviný to nebylo nikdy :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2005 22:52 | Martin Gardavský


Vaše rýpavé příspěvky mám rád. A mnohdy s Vámi i naprosto souhlasím. Zkusím se ve zkratce vyjádřit k Vašim myšlenkám.
Až nějaká komora …… AFIZ není organizace spotřebitelů, jeho primárním cílem není ochrana spotřebitelů. Na to máme jiné organizace - s některými AFIZ navázal v posledním čtvrtroce užší spolupráci. Podívejte se do našich stanov – tam je to jasně napsáno. Můžete mě sice namítnout, že ochranu tam zakotvenu máme. Dosahuje se jí ovšem nepřímo jinými činnostmi asociace. Například tím, že po svých členech AFIZ vyžaduje plnění jistých povinností, jejichž dodržování vede v konečném důsledku k ochraně klienta. Vedle toho samozřejmě poskytneme radu i pomoc klientovi našeho člena. A klient se může na AFIZ obrátit i se stížností na našeho člena. To vše máme již delší dobu uvedeno na našich www stránkách.
Až se od nějaké takové společnosti … To od nás opravdu nečekejte, jednak by se s Vašimi názory dalo polemizovat – není to až tak jednoduché – ale hlavně nám to opravdu nepřísluší.
Nezlobte se na mě ….. Nezlobím se, ale nechápu proč stále brojíte proti jednomu systému prodeje. Každý způsob prodeje má své kladné i záporné stránky. A ti co nepracují MLM nejsou automaticky perfektní! Omluvu jsem myslel za to, že jste anonymovi vyčetl něco co on vůbec neřekl. Má žádost o omluvu byla samozřejmě nadsázka.
Jaký efekt okleštění …. Proč v seznamu těch „malých“ jsou lidé jen od těch velkých? Nevím. Možná proto, že jim to ti jejich „menší“ zakazují. Nebo si myslí, že to nepotřebují. Každopádně je to jejich věc. Ty tři společnosti, které jste jmenoval jsme v různých dobách oslovili a neměli zájem. Jestli by kriteria splňovali, nevím. Pokud by k nám nyní chtěli vstoupit tak by musely absolvovat poměrně náročné posouzení své činnosti – podle našich kriterií – chcete-li (není zcela přesné) jakousi obdobu kontroly KCP (ovšem i pro jiné oblasti než jen investice). Říkáme tomu audit korporativního člena a během roku tím projdou i stávající členové.Chceme mít jistotu, že členové mají zásadní věci OK.
Budete se divit … Nedivím se a souhlasím …. žralok je krásná ryba a má v oceánu své místo (neumím dělat smajlíky - tady by to nějaký usměvavý chtělo).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Jančík

politik a podnikatel

Petr Teplý

ekonom

Milan Jančík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Teplý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services