Bejvávalo, bejvávalo, v Živnobance levno

Na českém bankovním trhu dochází k překvapenému střídání stráží. Zatímco eBanka s pověstí dražší peněžní instituce zlevňuje, tak doposud levná Živnobanka ceny zvedá.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 10. 2003 8:14

Jo, chodil jsem do teto banky rad, nikde rady a sluzby na urovni.
A navic zdarma - pardon - vykompenzovali si to na urocich - maji je nejmensi ze vsech bank. Takze, vse pochopitelne zrusim - nemuzeme se
nijak branit - pripada mi to jako VYDIRANI. To se dalo cekat, kdyz
do nejstarsi banky sveta vstoupila italska coza nostra.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 10. 2003 12:05, dvd

Bankám prostě nestačí to, že si peníze půjčují za 0 % a za 10 % je půjčují dále. Zákazníku plať! Je ale zajímavé, že ti všichni úžasně (všeho ?) schopní zahraniční vlastníci si v Česku dovolují to, co by je u nich doma ani nenapadlo.

-23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 72 komentářů)

6. 10. 2003 12:35

Pokud by si Italové to samé dovolili doma, tj. na několikanásobek zvednou ze dne na den poplatky, tak by tady stejně rychle skončili. Je vidět, že tady platí jiná pravidla. Pokud by byli opravdu solidním investorem, taky by se slušně chovali k zákazníkům, a tím je neměnit podstatným způsobem podmínky, za kterých byly smlouvy o službách uzavřeny. Pokud nemají zájem o pokračování za stejných podmínek, mají dát možnost bez dalších vícenákladů na straně zákazníka ze vztahu vycouvat. Nic takovýho se nestalo - já bych musel při okamžitém zrušení podle informací infolinky nejen zaplatit poplatek za zrušení, ale zrušit i spoustu souhlasů s inkasem a dalších věcí (některé zavedeny nedávno na základě informací pracovníků banky, že se poplatky nijak zvlášť zvedat nebudou) a přijít o nedávno zaplacené karty. Takže mám de facto na výběr - buď mě okradete o několik set korun během roku nebo mě okradete hned. Opravdu nejlépe řízená italská banka.
Kromě toho i italský investor v UB byl schválen ČNB jako způsobilý podnikat v českém bankovnictví. O renomované Nomuře ani nemluvě - ta má snad i lepší renomé než Unicredito?
Když už jsme u těch podobností s UB. Kolik zaplatila za samo převzetí, změnu loga a další podobné náklady ŽB? U UB se myslím jednalo o 40 mil. jen za "manažerské" náklady spojené s převzetím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 12:29 | Tomáš Marný

Pane tiskový mluvčí, nevšiml jsem si, že by někdo zpochybňoval něčí kvality. Diskuse jak tady, tak na Měšci se nese v duchu, že 4násobné zdražení, navíc bez toho aby klienti byli vůbec informováni, je nehorázné svinstvo a banka ztratila nikoli kvality, ale důvěryhodnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 12:01 | Karel Ježek, tiskový mluvčí, Živnostenská banka, a.s.

Ty, kdo pochybují o kvalitách UniCredita Italiana a dokonce hledají podobnost s aférou Union banky, si dovoluji upozornit, že UniCredito Italiano je největší bankovní skupinou v Itálii podle kapitalizace na burze; je jednou z pěti nejlepších bankovních skupin v Evropě podle efektivnosti; bilanční sumou se řadí do první dvacítky evropských bankovních skupin.
Renomovaný britský deník Financial Times 12. září 2003 napsal, že UniCredito zůstává nejlépe řízenou italskou bankou.
UniCredit Group má jasnou a dlouhodobou strategii expanze ve střední a východní Evropě, kde kromě Živnostenské banky vlastní slovenskou UniBanku, největší polskou soukromou banku Bank Pekao, největší chorvatskou banku Zagrebačka banka, bulharskou Bulbank a UniCredit Romania.
Skupina UniCredit poskytuje kvalitní služby přibližně 18,8 milionu klientů, má 66.000 zaměstnanců a 4.115 poboček.
S pozdravem
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2003 11:16 | Petr

Docela mě pobavil jejich typ na internetových stránkách: "Počet bezplatných transakcí na běžném korunovém účtu není nijak omezen, proto je výhodné obvyklé platby všech členů rodiny soustředit na tento účet nebo každému z nich založit Osobní Menu dle jeho potřeb."
Přeloženo do srozumitelné mluvy: stáhněte si všechno k nám, my vám to pak pořádně osolíme, jako jsme to udělali teď s vedením účtu a netbankou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2003 11:07 | Petr

Zvednutí mých fixních nákladů na čtyřnásobek bez jakéhokoli upozornění se opravdu nedá považovat za zdražení, to se dá spíš nazvat loupež.
Jinak znáte to, kdo lže, ten krade. Podobnost s UB je čistě náhodná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 10:42 | Jirka Š.

Za vše platit se mi také nelíbí. Bohužel jsem ale nezdědil miliony abych si z nich vše zaplatil. Vaše řešení je krásné a dovolím si pokračovat dále... 4.Každý holič(kadeřník) bude zdarma 5.V restauraci zaplatím pouze za suroviny, obsluha zdarma 6.Vládu a parlament budeme mít zdarma 7.Autobusy a vlaky budou za kačku kamkoliv 8.Lékaři nás ošetří zdarma ...atd.atp. 9.Banky půjdou s dobou a budou také zdarma 10.Všichni si budeme vydělávat stejně a začneme tím že srovnáme platy na 5.000,-Kč/měs., zbytek půjde na charitu a do společné kasy. Ach
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 10:28 | Tomáš Marný

Proboha, kde Vám to oznámili měsíc dopředu? Tímhle článkem nebo článkem na Měšci minulý týden? O platnosti nového ceníku naopak není na jejich webu ani slovo, ceník se skrývá v hlubinách. Ani slovo nebylo rovněž na výpisu z účtu, zato zde bylo čtvrt stránky blábolů o novém logu a kvalitách skupiny UnoCretyno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 10:04 | Honza Hrubý

Á, tlak majoritního akcionáře je tady... Banka sice vydělává, buduje si image slušné a cenově přijatelné banky, a najednou BUM! Dva roky marketingové práce pryč, ale koho to zajímá, když výnosy budou o kousek větší?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2003 9:51 | Petr

"Nezdražujeme." Pokud tohle pan Ježek opravdu řekl, a pohled do sazebníku ukazuje, že minimálně v jednom případě došlo ke zvýšení ceny nebo-li zdražení, tak lže. Je lhaní trestné? Nekalá soutěž? Mohu se odvolávat na to, že Ježek řekl "nezdražujeme", takže mi nemohou zvýšit žádné poplatky? . . . Na druhou stranu kvituji s povděkem ojedinělý úkaz, že to zdražení oznámili pro stávající klienty měsíc dopředu (tedy, že jim o měsíc odložili platnost nového sazebníku).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2003 8:40 | Kája von Mařík

Humorné, ale pravdivé zhodnocení stavu. Bohužel, je to tak, jak píšete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 7:26 | Fredy

Naše banky to myslí dobře. Je třeba klienty vzdělávat a udržovat v tělesné kondici. Chtějí, aby klient sledoval změny ceníků jednotlivých bank, běhal od jedné k druhé a pokud zjistí sebemenší odchylku, tak ji změnil. Možná se na tom i dohodly, ale to je z mé strany jen spekulace. Zapomněly na to, že takto sice zlepší fyzičku klientů, ale zhorší jejich psychiku. Jak z toho ven? Je několik řešení:
1. Proč nikdo nenaříká, jak jsou drahé pojišťovny a přitom denně přibývá několik tisíc nových klientů s KŽP a jiných mutací? Je to jednoduché, do životního pojištění (rozuměj do nákladové a poplatkové politiky) nikdo nevidí. A tak žijí v klidu a užívají si slibů pojišťováků o budoucím ráji v důchodu. Navrhuji bankám, s okamžitou platností, zakázat zveřejňovat jakékoliv informace o cenách jejich služeb. Klienti si vyberou tu, která je nejblíže a která se jim líbí a nebudou pendlovat a ztrácet nervy.
2. Všichni, jako jeden klient (říká se jako jeden muž, ale do banky prý chodí i ženy :-)) okamžitě ukončí všechny bankovní aktivity a peníze si nechají doma ve slamníku. Tímto zdravím pana Erica. Pokud to takto udělá většina (vždy se najdou sabotéři), tak banky začnou padat, jak listí ze stromů. Nedostanou peníze na poplatky, což je jejich hlavní zdroj příjmů a budou muset dělat něco jiného. Třeba se zamyslet nad tím, že za půjčené peníze od klientů je třeba jim zaplatit, protože nejsou úschovny (zatím se tak chovají), ale s našimi penězi podnikají. Půjčují je draze jiným. Když to takto vydržíme rok, tak většina „poplatkových“ bank padne a zůstanou jen ty schopné, které se o nás začnou prát. Služby zdarma budou samozřejmostí a tak se nám budou podbízet výší úroků, které nám za naše peníze připíší.
3. Zachování stávajícího stavu a posílení zdravotnictví. Bude to potřeba. Každá banka by měla mít, kromě osobních bezpečnostní služby, i svého zdravotníka. Ten by byl stále přítomen na hale banky a byl kdykoliv k dispozici. Jeho specializace by měla být zaměřena hlavně na infarkt, šok, amok apod. K tomu by měl být zřízen ještě post nějakého fackovacího panáka „lampáka“. V případě nějakého problému klienta na přepážce, by byl odkázán si stěžovat na lampárnu a tam by se mohl i fyzicky uvolnit.
Každý z uvedených řešení má něco do sebe, záleží jen na klientech, jak se rozhodnou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2003 1:12 | Petr

Jsou to normální svině. "Nezdražujeme, ale zavádíme nové produkty a obsluhu nadprůměrné kvality za přijatelnou cenu" - co myslej těmi novými produkty? A co obsluhou nadprůměrné kvality? Já v tom nic novýho nevidím, jen na ty samé podprůměrné služby platit cca 4x tolik co doposud. Internotový bankovnictví jak stálo za prd, tak stojí dál - skoro žádný funkce, chybějící adresář plateb, nemáte možnost se v příkazech vůbec vyznat, prostě hromada čísel. Takže zbývá čistě zdražení a k tomu samozřejmě nové logo, nová banda soudruhů z Itálie, kteří nás pár měsíců po UB naučí, jak se to zase správně dělá. Nejdřív sama ŽB zaplatí za převzetí, za prebendy pro nové majitele a pak jen postavit pořádný tunel.
Že to je celý výsměch zákazníkům se dá ukázat na jedný drobnosti: pokud jste si zaplatili prodloužení platební karty, tak si to samé ve "výhodném balíčku" zaplatíte ještě jednou. Super, na to jsem opravdu čekal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 4/4

4

Následující

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jansta

lobbista a podnikatel

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Miroslav Jansta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services