Bejvávalo, bejvávalo, v Živnobance levno

Na českém bankovním trhu dochází k překvapenému střídání stráží. Zatímco eBanka s pověstí dražší peněžní instituce zlevňuje, tak doposud levná Živnobanka ceny zvedá.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 10. 2003 8:14

Jo, chodil jsem do teto banky rad, nikde rady a sluzby na urovni.
A navic zdarma - pardon - vykompenzovali si to na urocich - maji je nejmensi ze vsech bank. Takze, vse pochopitelne zrusim - nemuzeme se
nijak branit - pripada mi to jako VYDIRANI. To se dalo cekat, kdyz
do nejstarsi banky sveta vstoupila italska coza nostra.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 10. 2003 12:05, dvd

Bankám prostě nestačí to, že si peníze půjčují za 0 % a za 10 % je půjčují dále. Zákazníku plať! Je ale zajímavé, že ti všichni úžasně (všeho ?) schopní zahraniční vlastníci si v Česku dovolují to, co by je u nich doma ani nenapadlo.

-23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 72 komentářů)

7. 10. 2003 18:38 | Fredy

Tak třeba trochu jinak. Dejme tomu, že jsem jako banka. Vy mi budete měsíčně posílat Vaši výplatu, tak 30.000 Kč a já Vám za to napálkuji, ročně třeba takových 3.000 Kč na poplatcích, ať se to lépe počítá. K tomu Vám slíbím, že dostanete úrok tak 0,25% p.a., nějak kolem 900 Kč. Že je to nesmysl? Ale není, právě toto obhajujete. Dejme tomu, že ty Vaše peníze budu půjčovat za takových 14% p.a. (asi běžná sazba?). Něco kolem 50.000 Kč. To není špatné, že?
Dejme tomu, že Vám dám lepší úrok, třeba 3%, to Vám žádná banka na běžňáku nedá. A k tomu Vám odpustím poplatky. Co Vy na to? Berete to?
Nebo ještě lépe, dám Vám třeba 5%, to už nedostanete snad nikde. A samozřejmě bez poplatků. Tohle, že byste nebral? Proč? Že na tom ještě 9% vydělám? A proč potom proboha cpete peníze do banky a ještě za to platíte?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 17:14 | Root

To jsem nerekl, podsouvate mi nesmysly. K tomu, aby system zvladal vest 5000 uctu nebo 150000 uctu, neni treba, aby byl z programatorskeho hlediska nejak vyrazne jiny. Praci programatora v zadnem pripade nezpochybnuji, ale on dostane zaplaceno pausalne. Viry v centralnim pocitaci nejake banky si dost dobre nedovedu predstavit (uz jste videl nejaky virus pro platformu AS/400? A i kdyby existoval, existuje nejaky kanal, jak by se tam mohl dostat? To by byla hodne nesmyslne nadesignovana banka). Opravy uctovani take obvykle nejsou potreba, pokud nejsou chyby v software (pocitac sam o sobe chyby nedela). O reklamu se banku neprosime, to neni provozni naklad a necht je placen ze zisku... Jinak ten system skutecne muzete deset let vyuzivat na stejnych pocitacich - nesrovavejte prosim vase stolni PC s mainframe nebo minipocitaci, to je srovnavani nesrovnatelneho (a take muzete samozrejme pouzivat stale stejny software pro back-end, ostatne rada velkych spolecnosti u nas i v zahranici provozuje stale aplikace psane v Cobolu v 70. letech)... Zivotnost velkych systemu je radove nekolik desetileti.
S tou infolinkou je to pravda, nicmene ke svemu ING konto (ktere je vedeno zdarma a s pomerne vysokym urokem) je hotline taky zdarma. Kdyz se chce, tak to jde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 16:35 | Petr Maizner

ve vsi ucte ... GECB je taky hodne velka banka (rekl bych ze UniCredita je proti ni plivnuti v mori) a jeji sluzby stoji za starou backoru a hodne penez. Vezte ze o velikosti to neni ... btw. proc UniCredita nepusobi i v zapadni evrope ale tasi pouze na vychodni "chude" trhy ... ? ono by asi moc neuspela s takovym programem na zapade, tam se tasi trochu jine kolty nez takoveto zdrazeni sluzeb.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 14:54 | Jirka Š.

Pokračujte dále např.: vytvoření programu, zdokonalování programu,opravy účtování, obsluha centrálního počítače(viry apod.), záloha dat, telefoní informační linka k účtu,reklama,výběr z různých typů technických zařízení také provádí člověk...? Chcete vytvořit jeden systém a deset let ho používat na stejných počítačích?To lze a levně...Hmm Super by bylo,kdyby si někdo dal tu práci a skutečně to vyčíslil do detailu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 11:11 | Root

Ale vzdyt vedeni bezneho uctu neni o lidske praci. Bezny ucet je veden v pocitaci, ano, transakce nepopiratelne zabiraji nejake misto v databazi, ale vykon pocitacu i kapacita diskovych poli je nemeritelne levna... To same plati pro internetove bankovnictvi, pro platebni karty, trvale prikazy atd. Na spouste mist uz to pochopili. U nas to pochopili samozrejme taky, ale nejprve se musi napakovat investor...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 10:10 | Jirka Š.

Naopak snažil jsem se Vás pochopit a úmyslně jsem přitvrdil. V konkurenčním boji tak zhýčkáte zákazníky,až budou chtít všechno zadarmo a pod cenou. Když to jde i jinde... Kolik stojí lidská práce?Kdo to určí? Laik,odborník,firma,konkurence ,diskuzena internetu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 23:34 | Tomáš Marný

BTW jak jste přišel na to, že pro stávající klienty je změna až od listopadu? Mám dojem, že je to uvedeno v článku zde a na Měšci, v ceníku na netu o tom není ani slovo. Mimochodem, v pátek mně přišel výpis z účtu, je tam blábolení na čtvrt stránky o novém logu a vynikajících kvalitách skupiny UniCretino, ale o novém ceníku ani slovo :-((.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 22:20

UniKretino Italiano je opravdu kvalitní vlastník, mají moji plnou důvěru. Jako předtím investiční specialista Kožený, renomovaná Nomura a progresivní Motoinvest. Už předchozí italská investice do české banky mě přesvěčila, že se nemám čeho bát, 90 % z mého vkladu je tady dost peněz.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2003 21:18 | Roman

Presne tak zdrazeni z 0+0 na 30+30 Kc/mesic se mi fakt vubec nelibi. Nastesti nemam v ZB svuj hlavni ucet, takze "Alivederci ZB" - tento mesic ucet zrusim.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 20:24 | Fredy

Škoda, že jste mě nepochopil. Doporučuji se podívat za humna naší republiky, pak uvidíte jiný bankovní svět. To Vaše pokračovaní 4 až 10 je o něčem jiném. Je to o socialismu s komunistickou tváří. Možná, že k němu pomalu spějeme. První krok "likvidace živnostníků" vláda právě startuje .....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 19:01 | Jan Kolda von Žampach

...zcela pochopitelně, nijak mě to, po změně vlastníka ŽB, nepřekvapilo a jen se divím, že mnohé zde asi ano !
A tak pro ty, kdo chtějí šetřit a nevyužijí ( nevyužívají ) kanály přímého bankovnictví, je dnes nakonec nejlevnější Poštovní spořitelna s čipovou a zároveň elektronickou Maxkartou ( mezinárodní Maestro ). Zdůrazňuji, pro ty, kdo nevyužívají kanály přímého bankovnictví ! Tam ČSOB "zasloužile" zaspala dobu nebo to tam mají lakotně drahé s parametry produktu naopak nic moc. Já tam mám svý kapesný a při cestách po republice ( blízkém příhraničí ) se to celkem hodí : bankomaty ČSOB už jsou dnes povícero a pošta je téměř všude, tak co. A bezhotovostní platební příkazy podávám přes Maxkartu, ani si nemusím pamatovat číslo svýho účtu, jen PIN, to je taky dobrý. Alespoň slušný a levnější GSM Banking kdyby tam ještě měli, tak spokojenost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2003 17:14

Pardon, uver na kreditce...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 17:05 | Root

Se Spojenymi staty jsem ochoten srovnavat cokoli... Bohuzel v 95% pripadu to vychazi vyrazne prizniveji v USA (at uz srovnavame dane, ceny cehokoli, pristup k penezum, pristup k Internetu, mzdy atd.) - menil bych ted hned z fleku...
Bezny ucet je forma pujcky... Nevim jak vy, ale ja na svem BU 100 Kc zustatek obvykle nemam, ted zrovna je tam mnohosetnasobne vic... Ja osobne vlastne bezny ucet ani nechci, ale jaksi ze zadneho ze sporicich uctu, ktere se okolo mne vyskytuji (sporici ucty v ZB a ING konto) se neda vybirat hotovost a to ani na pobocce banky, kdyz uz si tam tedy mohu nechat posilat mzdu (v hotovosti mi ji zel bohu nedaji). Kdyz jsem chtel v jine bance kreditni kartu, pozadovali abych mel nejaky ucet u nejake banky, u ING konta je to take tak (ale urok na te kreditce se da aspon zaplatit v hotovosti). Uroceni sporicich uctu v ZB je ovsem ubohe, stejne jako u terminovanych vkladu - kratkodobe vklady od 50k do 100k jsou uroceny stejne jako bezny ucet, takze dnes uz nema ani cenu je na TV ci SU v ZB davat.
Asi vsechny prachy z banky vyberu a zaridim si vlastni zastavarnu... Ta sice ma vysoke urokove sazby, ale jinak je to celkem ferova instituce, kde klient predem vi, do ceho jde. Mit neco spolecneho z bankou je v teto zemi cesta do pekel.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 16:59 | TGP

Ne, 1,95 % je opravdu standardní měsíční úrok u některých kreditních karet HVB (u cobrandovaných to je 1,58 %), nikoliv žádná pokuta třeba za přečerpání účtu a podobně. Nesplatíte 100 % splátky, plaťte jako mourovatí...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 16:51 | Petr

Nikdo nic neoznamoval. Aspoň mě jako zákazníkovi ne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 16:41 | Chemil

Sice vám tam vypadla desetinná čárka, ale i tak jste mě dostal :-)))). To vážně chtějí 23,4%? I kdyby to byla sazba za nevyrovnaný debetní zůstatek po lhůtě splatnosti, tak je to síla... a to i před těmi třemi lety, kdy uvádíte úrok na BÚ 4%...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 16:33 | Petr

Oznámili to teď, nicméně pro stávající klienty začíná platnost toho ceníku až od listopadu. Tedy za říjen ještě těch 30 Kč za vedení + 30 Kč za NetBanku nebudou chtít. A máte ten říjen na to, abyste se rozhodl, co dál.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 16:23

Zase je fakt, že tohle internetové bankovnictví Vám buď úžasně bystří paměť (musíte si pamatovat dle čísla účtu nebo variabilního symbolu, komu že jste co vlastně platil, protože ve změti čísel se jinak nevyznáte), nebo si musíte vést přehled ještě někde odděleně :-)).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 16:20 | Tomáš Marný

Úrok kreditka 1,95% měsíčně = 23,4% ročně (ono je pro banku lepší uvádět to měsíčně, protože to na první pohled nevypadá tak šíleně jako ten roční úrok), úrok na BÚ 0,1% ročně, tj. marže banky 233%. V civilizovaném státně zlodějna, lichva etc., u nás tržní prostředí :-(.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2003 16:11 | Chemil

Nějak tomu nerozumím. To jste platil za overdraft na kreditní kartě 1,95% v době, kdy jste si ty peníze mohl uložit na BÚ za 4%??? To asi těžko... Pokud je pravda, že na BÚ dnes máte 0,1% a za overdraft platíte 1,95%, je úroková marže banky v tomto produktu 1,85%. V průměru ze všech produktů bude o něco málo vyšší, ale přesto je to zatraceně málo, když to srovnáte s devadesátými lety. Tenkrát si banky mohly dovolit vedení účtů zdarma, nač by počítaly drobné. Ale dnes... "časy jsou zlé, Kamile... tlusťochu, zaplať..." :-).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Němec

právník a mediátor

Tamara Kotvalová

podnikatelka, Carollinum

Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tamara Kotvalová
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services