Stavební spořitelny zdražují

Martin Zika | | 20. 1. 2003 | 57 komentářů
Snížení úrokových sazeb většinou stavební spořitelny oznamují s velkou pompou široké veřejnosti. Když ale dojde ke zdražení jejich služeb, klienti se to dozví spíše náhodou. Od Nového roku zaplatí stavebně spořící lidé na poplatcích mnohem více, než doposud.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 2. 2003 21:52, BP

Budiž, je to vaše verze, vy byste měl vědět nejlépe, jak to s vámi bylo. Jen mi je trochu divné, když jste takový „víceprospěchář“ a obratně jste si hned od začátku dokázal zajistit provizi ve výši 0,7% cílové částky, že jste to nevyužil a nezbohatl na prodeji stavebního spoření. V té době a při takové provizi byste musel nadělat majlant. Prodával byste přece produkt, za kterým stojíte, takže byste nebyl žádným šmudlou, dokonce by se dalo říct, že byste za slušnou odměnu konal dobro. Je to škoda, v Táboře mohlo být o tolik šťastných a spokojených rodin víc, takhle třeba ti lidé naletěli nějakému šmudlovi s kázetpéčkama a teď si rvou vlasy.

Zobrazit celé vlákno

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 2. 2003 15:53, Tom Nespokojený

Domnívám se, že Stavební spořitelna České spořitelny, a. s. svým
jednáním porušuje Zákon o ochraně spotřebitele (zejm. §6), když od
1.1.2003 v sazebníku úhrad za své služby zavedla 2 rozdílné ceny za
Správu a vedení účtu - konkrétně ročně: 200,- a 400,- Kč, a to za
jednu a tutéž službu, ale s rozdílem, jaké úročení připadá na slouvu o stavebním spoření, t.z. diskriminuje zákazníka a chová se v rozporu s dobrými mravy.
Tento podnět jsem podal v lednu na MF, ČOI, SOZ a CNB.
Zatím čekám na odpověď na shora uvedený podnět. CNB a SOZ reaogovaly, že se tím budou zabývat.

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 57 komentářů)

21. 1. 2003 22:32 | Baronlempl

1. V mém příspěvku není ani náznak, že bych včera radil lidem cpát peníze do stavebního spoření.
2. Z příspěvku jednoznačně plyne, že navrch mají pouze bystří, kteří věc pochopili před šesti či sedmi léty. Jejich peníze nejenže krásně vydělávají, navíc jsou vysoce likvidní - 3 měsíce není zase až tak moc dlouhá doba z pohledu likvidity.
3. Pro ostatní zbývá, jako ostatně vždy, království nebesské (nebo nebeské).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2003 16:47 | Honzajs

V tom případě ne termínované vklady, ale zlato
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2003 12:39 | pohled z venku

Je to tak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2003 7:34 | Kendy

Když strašíte "Argentinou", tak nechápu proč radíte lidem cpát méně likvidní peníze do SS? To jako, aby krizová vláda měla z čeho čerpat? Když už chcete dělat bububu, tak je lepší mít prachy a jiné investice venku a v případě krachu vzít kramle.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2003 22:45 | Baronlempl

Samozřejmě jsem poznámku připsal osobně a nebyl přihlášen...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2003 22:42 | Baronlempl

Ještě poznámka: když tak pozoruji naše strany a vlády, domnívám se, že to do pěti let dotáhnou zcela jistě na "Argentinu", potom budou trhákem opět termínované vklady, protože úrokové sazby se budou pohybovat kolem 15% a dolar bude za 50,- CZK (EU ani Euro již nebudou - dodýchají do čtyř let souběžně na diagnózu "sociální státy"...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2003 22:29 | Baronlempl

Sjednat si KŽP je zhovadilost od samého počátku, o tom snad již nikdo nepochybuje. Stavební spoření je však nyní nepřekonatelně nejvýhodnější forma spoření. Protože všechno dojde nejprve těm bystrým, ti již mají stavební spoření šestým či sedmým rokem, nenechali se zviklat šmudly a šmudlinkami k ukončení a uzavření nové smlouvy, mají to na všechna rodná čísla v rodině, spoří po 1500,-/měs. a jsou za vodou. Mají, jak mi spekulanti říkáme, otevřenou dlouhou pozici. Až strana, vláda, úrokové sazby a nenasytné matky stavebních spořitelen to všechno spatlají a vyskytne se výnosnější kšeft (jak šmudlové a šmudlinky říkají "produkt") bystří uzavřou tyto dlouhé pozice s výpovědní lhůtou 3 měsíce a je po žížalkách. No a ti, kterým teprve nyní dochází, že stavební spoření byla až dosud kombinace téměř absolutní jistoty a maximálního výnosu (což je kombinace, která se ve světě peněz vidí tak jednou za padesát let), tak ti prostě nechytili vola za rohy v pravý čas. Musí holt počkat těch padesát let...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2003 22:23 | zevloun

Nic. Blbost a prospěchářství není spojeno s věkem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2003 21:00 | Kendy

Přesně tak. Jenže u SS je to vidět. Stejné je to u KŽP, kde si můžete částku do 12.000 Kč odpočítat od základu daně. Jenže skryté poplatky a částky na krytí rizika jsou u pojišťoven větší, než daňová úleva. To ale málo kdo ví. Nikdo to nevidí, tak proti tomu nikdo neprotestuje. V principu je to ale stejné. Stát se tváří jak podporuje bydlení a přispívá na stáří. Přitom nalejvá zbytečné prachy do molochů, které nás jednou všechny pohltí. Kde jsou hold blbé zákony tam blbost kvete. Někdy jsem si myslel, že mladí lidé, co jsou nyní ve vládě, mají alespoň oči, když ne rozum. Bohužel nemají. Jsou slepí a hluší. Jenže co s tím?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2003 19:43 | kofronf

Naprosto souhlasím. A tak se státní podpora pomalu přesune směrem ke stavebním spořitelnám. Tam kde stát dává peníze by měl stanovit i určitá pravidla i pro instituce a nejenom pro občany. Je to klasická ukázka zněužití státní podpory. Z tohoto důvodu se těším až stát přímé podpory zruší a přispěje každému potřebnému třeba dotací úroků na úvěr spojený s koupí nemovitosti pro bydlení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2003 15:39 | x

Problem je v tom, ze klient nemuze odejit. Respektive muze, ale prijde o vsechny statni podpory. Kolik asi budu platit poplatky za 5 let?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2003 12:14 | dudde

...co mě nejvíce s..., je že když jsem si loni v květnu založil SS u SSČS, byly poplatky takové a makové. S tím jsem počítal a byl jsem s nimi smířen. Proto jsem si taky u nich SS založil. Ale ta drzost změnit něco zpětně mě vytáčí do nebes.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2003 10:27 | MF

Tady to nema nic spolecneho s novymi smlouvami, spis chtej znechutit ty co maj uzvreny smlouvy jeste za predchozich extremnich uroku (Hypo i 5%), aby na nich prodelavali co nejkratsi dobu. Jinak by byl blbec, kdokoli by takovou smlouvu ukoncil - to uz je lepsi to pronajmout nekomu jako terminak. Takze jedine poplatky mohou lidi prinutit...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2003 8:27 | Paolo

Rozčilující se náměstek ministra financí...to je drzost nejvyššího kalibru. Stavební spořitelny zvýšily poplatky za vedení účtu z důvodu letošního očekávaního extrémního zájmu o uzavření stavebního spoření. Vzhledem k tomu, že sobotkova dílna vyprodukovala zmetek, který se začne prodávat příští rok, tak ještě letos má každý možnost pořídit si celkem slušné spoření. Tak se nelze divit stavebním spořitelnám, že si na tom chtějí trhnout pořádný kus žvance pro sebe. Jestliže zaplatím nějakých 400 Kč za vedení účtu za rok a vložím před koncem roku 18.000, tak i po odečtení poplatku za uzavření smlouvy jsem v zisku. Jestliže v roce 2004 založím smlouvu na cílovou částku 300.000 a zaplatím poplatek 3.600 Kč (HYPO 1,2) + min. 1800 Kč za vedení účtu tak mi to sežere 2 a půl státní podpory. Pak se jim na takové spoření můžu z vysoka ... a nebudu sám. I když budu chtít úvěr, stejně mi ho neposkytnou, protože nebude z čeho. Tak půjde stavební spoření do rakve a s ním i většina stavebních spořitelen. Takže zdražení poplatků za vedení účtu (nebo uzavření smlouvy HYPO) je zcela logickým vyústěním situace.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2003 7:49 | Hugo

Je to hnus a navíc to zase zavání kartelem (jako poplatky bank). Argument zvyšování poštovného, když mi jednou ročně posílají výpis, je směšný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2003 7:27

Když jsem se v loňském roce po zvýšení poplatků obrátil na ČMSS se žádostí o doložení podstatného zvýšení správních nákladů, jak stálo v OP ("2. Při podstatné změně správních nákladů nebo výdajů za poštovné je stavební spořitelna oprávněna změnit částky za poskytované služby." - v OP platných od 1.11.2002 již toto ustanovení není), dostalo se mně této odpovědi:
Do správních nákladů, které se promítnou ve výši úhrady za vedení účtu, jsou zahrnuty i nemalé finanční prostředky, jež jsou každoročně vynakládány na podporu, rozvoj a zdokonalení softwarového vybavení. Velké množství klientských účtů s důvěrnými osobními daty si vyžaduje také důkladnou SW podporu zahrnující ochranu dat, vyplývající ze zákona na ochranu osobních údajů č. 101/2000. Přestože byla v posledních dvou letech navýšena úhrada za vedení účtu až do výše 200,- Kč, tato částka zdaleka nepokrývá náklady na jeho vedení a spravování.
Já blbec se domníval, že SS žijí z toho, že mají k dispozici 5 let peníze klientů, které jiným klientům za vyšší úrok půjčují, ale ono ne, klienti si musí zaplatit náklady a úroky jsou pro SS čistý zisk... :-(. A chtít k úroku z meziúvěru 500 000 Kč, což činí ročně 28 500 Kč, ještě dalších 290,- Kč za vedení účtu, už mně přijde jako vyložená sprosťárna.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2003 6:26 | Henry

Někde jsem četl zajímavou poznámku. Inflace roste o pár procent ročně, ale stavební spořitelny zdražují poplatky v řádu desítek procent. Tak ať se laskavě nevymlouvají na náklady. Není to z mojí hlavy, ale stoprocentně souhlasím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 3/3

3

Následující

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Šmejkal

podnikatel, Unimex Group

Pavel Kysilka

ředitel České spořitelny

Jaromír Šmejkal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Kysilka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services