Reakce eBanky na kritiku sazebníku

redakce Peníze.CZ | rubrika: Analýza | 11. 6. 2002 | 9 komentářů
Tisková mluvčí eBanky Lenka Petroncová zaslala do naší redakce reakci na článek <a href="http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=1047">Sbohem, eBanko</a>. Přečtete si, čím a jak banka zdůvodňuje zdražení služeb.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 6. 2002 23:04, Radek

Nastesti jiz nejsem klientem eBanky. Ceska pojistovna ma penize ale nemela pro ne vyuziti. Proto si koupila prostrednictvim banky pristup na mezibankovni trh. Po zakoupeni Mestske banky i pristup k devizovym operacim. O stavajici ci budouci klienty ji prilis nejde, ti nejsou hlavnim cilem operace a jeji "skubani" je jen tresinkou na dortu. Expandia banka byla bajecna firma, eBanka ke bankou mirici do tmy.
PS. I pri ruseni uctu meli zpozdeni ve vyuctovani - lhutu dvou mesicu na odeslani zustatku prekrocili o 4 dny a stalo me to dve telefonicke urgence.

+24
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 6. 2002 10:37, rc

No, to jim teda trvalo, nez se vyjadrili. Nikdo je ovsem nepranyruje za vybery z bankomatu (i kdyz konkurence nabizi az 4 vybery v mesici zdarma ). Avsak argumentace tim, ze snizili ceny SMSek asi nebude ta nejlepsi, Proste ta sluzba byla prilis draha, tak ji malokdo pouzival. A o jejich Exclusive programu slysim prvne, je to stejne prekvapiva zprava jako nahla zmena ceniku. Muzou si rikat co chteji. Pro me je rozhodujici, kolik dam rocne za ucet. U eBanky mam Alfu za 160,- mesicne plus poplatky za vybery v bankomatu, za kazdou transkaci a co me nejvice toci, i poplatek za prichozi platbu. Nevim proc, ale mam pocit, ze jsem okradan, mozna je to falesny pocit, ale je to muj pocit. Je otazkou zda muze konkurence nabidnou neco lepsiho. Zatim se mi nejvice libi HVB a jejich konto Komfort (popr. Komfort Global). Ucet v jedne (200 mesicne) nebo trech (300 mesicne) menach. Zadne dalsi poplatky!!! Za nic. Transakce zdarma, prvni 4 vybery z bankomatu zdarma. Rozsahla sit bankomatu - sit CS. Poplatky za vyber v zahranic jsou tretinove vzhledem k eBance. O vyssich urokovych sazbach nemluve (i kdyz co si budem povidat, ty jsou vsude smesne nizke). Sem si temer jist, ze kdyz sectu naklady za rocni provoz konta v eBance (coz neni jednoduche) a provozni naklady konta Komfort (12x 200 nebo 300 Kc), tak eBanka nevyjde vitezne. Jediny problem HVB je otestovani jejich systemu, zda-li nabizi ty sluzby a v te kvalite, ktere(ou) potrebuji.

Howg.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 9 komentářů)

14. 6. 2002 23:10 | jakub

Unesu lecos. Unesl bych i zdražení. Ale neunesu to, že mi Ebanka mění položky v ceníku a přitom nezmění datum. Tady jde o důvěru...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 6. 2002 22:48

uz za mesic Oskar + eBanka + SimToolkit
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 6. 2002 15:18 | rc

Ale muzes. Co ja vim tak demo nabizi CSOB, HVB a Komercka.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 6. 2002 11:21 | Rogi

Z radostí opustím ALFU, která se stala opravdu "výhodným" tarifem. Ale vzhledem k tomu, že nepatřím (asi) mezi optimální klientelu EBanky, používám mobilní telefon našeho třetího operátora (OSKAR) - tudíž přechod od OEK k MEKu je zatím v nedohlednu - takže finančně z bláta do louže :-). Jinak se mi samozřejmě líbí vývoj paušálního poplatku z 0Kč/měs. na 160/měsíc u ALFY (užíval jsem slevy za zůstatek na účtu). Proč nezaplatit za to, že někomu půjčím své peníze 1920,- Kč za rok vlastně ještě za nic. Proč nezaplatit 2Kč za to, že Ebanka naimportuje dávku z clearingového centra ... proč proč proč vlastně ne? Zdravím tímto i Českou Pojišťovnu a doufám, že "pořádek" který panuje v ČP nepronikne do EB - vlastně už pronikl - po zvýšení poplatků (zrušení slev) mi výpis z účtu poslali preventivně 4x - 4ks obálky, 4ks výpisu ... Tak na to možná to zvýšení.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 6. 2002 23:04 | Radek

Nastesti jiz nejsem klientem eBanky. Ceska pojistovna ma penize ale nemela pro ne vyuziti. Proto si koupila prostrednictvim banky pristup na mezibankovni trh. Po zakoupeni Mestske banky i pristup k devizovym operacim. O stavajici ci budouci klienty ji prilis nejde, ti nejsou hlavnim cilem operace a jeji "skubani" je jen tresinkou na dortu. Expandia banka byla bajecna firma, eBanka ke bankou mirici do tmy. PS. I pri ruseni uctu meli zpozdeni ve vyuctovani - lhutu dvou mesicu na odeslani zustatku prekrocili o 4 dny a stalo me to dve telefonicke urgence.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 6. 2002 15:08

No, ale že trvalo, než sesmolili tu odpověď :-). Je škoda, že si při sestavování ceníku neuvědomili, že právě nižší cena jim může přilákat velké množství klientů, kteří jsou u jiných bank. Takhle se hodili do jednoho pytle se všemi ostatními. Je pravda, že já zůstávám. Myslím, že mají přístup k účtu vyřešen ze všech bank nejlépe a co je nejdůležitejší u jiné banky si ovládání vyzkoušet nemůžu aniž bych zakládala účet škoda a to se mi nechce.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 6. 2002 14:00 | Xaver

"Cílovou skupinou pro eBanku zůstávají bonitní klienti na střední a vyšší příjmové úrovni, kteří aktivně pracují se svými financemi " ... a že to tedy klientovi nesdělíte při zakládání účtu, že nepatří do vaší cílové skupiny? No, alespoň z něj vyrazíte dvě stovky za zrušení účtu, když po pár měsících nasr... odchází.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 6. 2002 10:37 | rc

No, to jim teda trvalo, nez se vyjadrili. Nikdo je ovsem nepranyruje za vybery z bankomatu (i kdyz konkurence nabizi az 4 vybery v mesici zdarma ). Avsak argumentace tim, ze snizili ceny SMSek asi nebude ta nejlepsi, Proste ta sluzba byla prilis draha, tak ji malokdo pouzival. A o jejich Exclusive programu slysim prvne, je to stejne prekvapiva zprava jako nahla zmena ceniku. Muzou si rikat co chteji. Pro me je rozhodujici, kolik dam rocne za ucet. U eBanky mam Alfu za 160,- mesicne plus poplatky za vybery v bankomatu, za kazdou transkaci a co me nejvice toci, i poplatek za prichozi platbu. Nevim proc, ale mam pocit, ze jsem okradan, mozna je to falesny pocit, ale je to muj pocit. Je otazkou zda muze konkurence nabidnou neco lepsiho. Zatim se mi nejvice libi HVB a jejich konto Komfort (popr. Komfort Global). Ucet v jedne (200 mesicne) nebo trech (300 mesicne) menach. Zadne dalsi poplatky!!! Za nic. Transakce zdarma, prvni 4 vybery z bankomatu zdarma. Rozsahla sit bankomatu - sit CS. Poplatky za vyber v zahranic jsou tretinove vzhledem k eBance. O vyssich urokovych sazbach nemluve (i kdyz co si budem povidat, ty jsou vsude smesne nizke). Sem si temer jist, ze kdyz sectu naklady za rocni provoz konta v eBance (coz neni jednoduche) a provozni naklady konta Komfort (12x 200 nebo 300 Kc), tak eBanka nevyjde vitezne. Jediny problem HVB je otestovani jejich systemu, zda-li nabizi ty sluzby a v te kvalite, ktere(ou) potrebuji.
Howg.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 6. 2002 8:42 | konik

Nejsem si tak uplne jist, zda cenik je prehledny a dobre udelany. Kdyz vysel novy cenik, tak jsem se na nej jen tak narychlo podival a zjistil jsem, ze bezhotovostni transakce me stoji 2,9 Kc, ale ve svem prehledu jsem mel 4,9. Tak mi to nejak nehralo a obratil jsem se na Infolinku a tam mi slecna rekla, ze je to poplatek za clearingove centrum CNB. Tak jsem se podival na cenik a tam jsem tuto informaci objevil pod odrazkou "Příchozí platba v cizí měně" a nazvem "Zúčtování transakce přes clearingové centrum ČNB". Tak jsem to rekl selcne a ona rekla, ze to podstoupi metodikum. Musim konstatovat, ze kdyz mi nekdo plati, tak nejenom ze mi to posila v Kc ale hlavne naklady plati odesilaci strana. Dalsi neprijemna vec se mi stala s vedlejsi menou. V kvetnu jsem mel nejake Euro na vedlesim uctu a prevedl jsem je vsechny na koruny. To jsem bohuzel nemel delat, protoze podle noveho ceniku se zpoplatnuje sestaveni vypisu, to jsem tam mel automaticky nastavene od eBanky. Takze na zacatku cervna jsem se dostal do zaporu, protoze poplatek cini 3,9 Kc = 0,13 EUR. To ze jsem v zaporu jsem zjistil uplne nahodne, protoze jsem se prihlasil pres mobil (to normalne nedelam, protoze pristupuji pres IEK). Na mobil mi prisla zprava, ze jsem v zaporu. Tak jsem zavolal na infolinku. slecna byla ochotna a vse mi vysvetlila. Rekla mi, ze mam dve moznosti. Nechtel jsem, aby se mi generoval vypis to znamena zmenit "Výpis k účtu - změna nastavení" -30 Kc. Uctuje se to z te vedlejsi meny a vzhledem k tomu, ze jsem tam mel -0,13 Kc tak jsem tam musel vlozit nejeka Eura. Slecna mi rekla, ze tam mohu vlozit bud prislusnou castku to znamena 2 Eura nebo provest konverzi meny. Bohuzel jsem si neuvedomil, ze banka mince nebere a tak jsem si koupil 2 Eura a zasel jsem do Spalene na pobocku. Slecna na pokladne mi rekla, ze mince neberou. Takze mi nezbylo nic jineho nez udelat konverzi meny. Cela tato operace me stala 62,10 + 51 + 30 (za Euro,za poplatky za konverzi a zmena nastaveni uctu) a dalsich 63 korun za mince, ktere ted mam jako suvenyr :-). Kdyz jsem si slecne na pobocce ve Spalene stezoval tak mi rekla at pouziji formular v aplikaci na internetu "Diskuse". Bohuzel tato rubrika byla jiz pred delsi dobou zrusena :-(. Slecna si na me vzala cislo konta, tak jsem zvedavy, jestli se mi nekdo ozve. Jinak s eBankou jsem spokojeny. Doba cekani je daleko kratsi nez treba u Ceske sporitelny. Dovedete si predstavit, ze si zalozite nejakou sluzbu a PIN vam zaslou za dva tydny? Ja tedy u eBanky ne. Martin Konir
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Sýkora

bývalý hokejista a investor

Šárka Grossová

podnikatelka

Michal Sýkora
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Šárka Grossová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services