Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Ondřej Tomek
podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum
Tomáš Matějček
podnikatel, Miton

54,55 %
z 11 duelů

50,00 %
z 12 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Prodloužení záruční doby se blíží
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
21. 6. 2002 16:30, pivko
jenze v USA je taky zarucni doba kratsi, vetsinou byva tri mesice. pokud je delsi, je to vysledkem konkurence mezi prodejci. ja vidim to prodlouzeni zaruky jako dvojsecnou zbran, u nekterych vyrobku to asi pomuze, problemy nastanou ale predevsim u obuvi a textilu, kde je dvouleta pouzitelnost daleko za hranici jejich moznosti a to casto i u relativne draheho zbozi. podle meho nazoru pribude obchazeni zakona a protipravne neuznanych reklamaci, s tim, ze se budou obchodnici spolehat, ze kvuli relativne malym castkam se nebude vyplacet zahajovat soudni spor.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
13. 6. 2002 10:21, PB
Víte, on stánkový prodej tohoto typu je kapitola sama pro sebe. ČOI v případěch, které popisujete může zasahovat. Dělá to ale velmi málo. V případě že takový stánkař opakovaně porušuje předpisy, může taky jako podnikatel skončit. Pokud se ale zeptáte lidí, kteří u Větnamců nakupují, tak vám řeknou, že ty stánkaře chtějí a nevadí jim, že se ničím neřídí a nelze nic reklamovat. Takže to vidím spíš jako problém těch kupujících.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)
6. 1. 2003 15:09 | Dalibor
21. 6. 2002 16:30 | pivko
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 6. 2002 12:15
18. 6. 2002 16:22
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 6. 2002 12:26 | Honza
13. 6. 2002 10:21 | PB
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 6. 2002 16:46 | Hill
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 6. 2002 16:26 | PB
Např.: 1) Prodávající nechtěl přijmout reklamaci s tím, že jej mám reklamovat v servisu výrobce (obchod byl pro mě blíž, požadoval jsem vyřízení prodejcem).
2) Prodávající tvrdí, že pro něj jsou rozhodující reklamační podmínky jeho dodavatele a ty bude aplikovat i na prodej koncovému zákazníkovi s odůvodněním, že by tu reklamaci musel "zaplatit sám". Nejhorší je to snad u mobilních telefonů. Většinou nechce slyšet, že podmínky mezi ním a dodavatelem se řídí obchodním zákoníkem resp. jejich ohodou, kdežto prodej v obchodě spotřebiteli zákonem občanským, jehož ustanovení jsou kogentní, tedy neměnná. To pochopitelně vede k určité divergenci mezi tím, co "by si obchodník přál" a tím, co skutečně může.
3) 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace. Zákon umožňuje, aby si prodávající s kupujícím dohodl na delší době. Někteří obchodníci si to ale vykládají tak, že stačí vyvěsit jakési obchodní podmínky, kde bude uvedeno "Lhůta se prodlužuje na 90 dnů" a považují to za formu dohody. To samozřejmě možné není, a kupodivu většina obchodů s nábytkem takto postupuje.
4) Časté tvrzení, že záruka se nevztahuje na určitou část výrobku (řemínek hodinek, baterie přístroje, přívodní kabel sluchátek). To taktéž možné není.
5) Často je požadováno zboží v původním obalu. Obal není součástí výrobky, nemůže jím tedy být podmíněno přijetí do reklamace
6) Při výměně zboží začíná běžet celá záruka znovu. Někteří prodejci mají tendenci odečítat, kolik již v původní záruce "uběhlo" nebo poskytnou jen 6 měsíců
7) Při prodeji na dálku začíná běžet záruka až dnes doručení zboží, zatím jsem neviděl, že by to někdo dodržoval
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 6. 2002 14:08 | Roman
12. 6. 2002 14:06 | PETR
12. 6. 2002 9:41 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 6. 2002 9:33 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 6. 2002 15:11 | Boucek Antonin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2002 13:01 | Jan Šimůnek
Konec konců, za socialismu se také, např. v oblasti maso, masné výrobky dávaly "přívažky" (= zboží, které jste si musela koupit, pokud jste si kupovala nějaký atraktivnější druh masa nebo vnitřností). Takže "povinné dvouleté" záruční doby jsou jen další ukázka toho, že EU směřuje mílovými kroky k režimu, jaký jsme tu měli někdy v letech 1950 - 1960.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2002 13:00 | Standa
O tom se autor vubec nezminuje! I kdyz jsem ve sdelovacich prostredcich zaslechl, ze i tady bude muset byt zaruka. (pozor neplest si s odpovednosti za vady - tu ma kazdy kdo cokoliv prodava - at nove ci stare). Ale napr. u stare TV kde zaruka skoncila pred 10 lety, tak ted se po 10 letech bude znovu obnovovat? Vi nekdo neco blizsiho o tomto problemu?
10. 6. 2002 12:58 | Dusan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2002 12:57 | dragon
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2002 12:57 | zákazník
10. 6. 2002 12:55 | I.L
(Mluvim o bezeckych botach Botas se starsim typem vazani.) Mam asi patery, co jsem (v poslednich letech) koupil behem (na sklonku, jak se pak ukazalo) zimy jedne - a ze to je zmetek se projevilo az prubehem zimy dalsi. Koupil jsem tedy boty dalsi, a ze je to je zmetek se projevilo... Etc. Neni sporu o tom, ze prodlouzeni zaruky u takovehoto sezonniho zbozi by bylo ve prospech zakaznika.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2002 12:54 | Andrea
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/2
Předchozí