Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Mikuláš Šveda
podnikatel, Exchange
Aleš Řebíček
exministr a podnikatel, Slavia Praha

52,63 %
z 19 duelů

45,45 %
z 11 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Prodloužení záruční doby se blíží
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
21. 6. 2002 16:30, pivko
jenze v USA je taky zarucni doba kratsi, vetsinou byva tri mesice. pokud je delsi, je to vysledkem konkurence mezi prodejci. ja vidim to prodlouzeni zaruky jako dvojsecnou zbran, u nekterych vyrobku to asi pomuze, problemy nastanou ale predevsim u obuvi a textilu, kde je dvouleta pouzitelnost daleko za hranici jejich moznosti a to casto i u relativne draheho zbozi. podle meho nazoru pribude obchazeni zakona a protipravne neuznanych reklamaci, s tim, ze se budou obchodnici spolehat, ze kvuli relativne malym castkam se nebude vyplacet zahajovat soudni spor.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
13. 6. 2002 10:21, PB
Víte, on stánkový prodej tohoto typu je kapitola sama pro sebe. ČOI v případěch, které popisujete může zasahovat. Dělá to ale velmi málo. V případě že takový stánkař opakovaně porušuje předpisy, může taky jako podnikatel skončit. Pokud se ale zeptáte lidí, kteří u Větnamců nakupují, tak vám řeknou, že ty stánkaře chtějí a nevadí jim, že se ničím neřídí a nelze nic reklamovat. Takže to vidím spíš jako problém těch kupujících.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)
10. 6. 2002 12:53 | Jan Šimůnek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2002 12:53 | Andrea o
ale možnost reklamovat vadné zboží déle než půl roku pokládám vzhledem k tomu, že některé zboží je vysloveně sezonního charakteru za dobrou věc. Pokud dostanu k vánocům stan, přijdu na jeho vady až v létě, tedy až po půl roce- pak se můžu jít s reklamací klouzat.To samé třeba s bruslemi- po jednom použití na vadu nepřijdete a třeba za zimu nestačíte výrobek použít častěji.Když koupíte dítěti první školní aktovku k vánocům, může malý školáček v září splakat nad výdělkem. Prostě podobných případů je spousta.Z tohoto pohledu pokládám delší záruční lhůty za užitečné. Samozřejmě,nelze debatovat o okopaných škrpálech nošených nepřetržitě a těsně před vyčerpáním záruční doby nesených k reklamaci- to ale není standartní postup,jen vyčůranost.S takovým postupem si ale dobrý prodejce poradí. Že by delší záruka výrobce zruinovala- nenechte se vysmát.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2002 12:50 | dragon
Za chvíli dojde i na cenový úřad, který bude stanovovat všechny ceny. Skutečnost, že něco takového platí jinde nepovažuji za argument, pouze to znamená, že někde udělali takovou blbost už dříve. Další krok směrem k sociálnímu inženýrství, kvńt, přerozdělování a rozhodování za jednotlivce, co je pro něj dobré.
10. 6. 2002 12:49 | Jiří Lukeš
A proč nám neschválili zákon,že záruka bude čtyři roky. To by bylo přeci ještě lepší.Naprostý souhlas s Tomášem Kubínem.Záruka je zboží,jako každé jiné.Vím to,protože i my dodávám zboží strojírenským podnikům.Dáváme jim záruku podle toho,jakou záruku dává konkurence.Nižší záruka není možná.A takto to funguje už odedávna.A samozřejmě jsme již dodávali zboží s velmi neobvyklou zárukou.Projevilo se to v ceně,protože jsme to museli vyrobit tak,abychom tu delší záruku mohli dát.Ale pozor!!! Bylo to přání zákazníka,a taky to zaplatil.Něco takového vydávat zákonem je stupidita.A myslím,že je to socanská aktivita.Ti by chtěli mít na všechno zákony,jenom aby mohli zvýšit počet pracovníků v obchodní inspekci,která to bude chodit kontrolovat.No a na to potřebuje více našich daní.A jsou potom důležití ti úředníci,důležití, ...a tím také korumpovatelní.Hlavně když nám socani vykládají,že jsou proti korupci.Čím déle jsem na světě,tím víc ty socany nesnáším.Čím to asi je,vždyť oni říkají,že chtějí mé dobro,dobro,dobro.!!!Příjemný den.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 6. 2002 12:47 | Tomáš Kubeš
Mně, se tedy tento návrh VŮBEC nelíbí. Záruční lhůta je totiž zboží, tedy služb, jako každá jiná a stejně jako za všechny ostatní služby se za ní platí! Nevzpomínáte si snad, kdy naposledy vám někdo nabízel za tučnou sumu prodloužení záruky? To je totiž docela běžá věc. (V ČR možná ne, ale jide ve světě ano) Proto se mi vůbec nelíbi, když MĚ zákon nutí, že JÁ si mám koupit dvouletou záruku! Jestli si někdo bláhově myslí, že dostane něco zadarmo šeredně se mílí, jediné, co se stane, že si najednou ze zákona bude muset člověk koupit se zbožím ještě nějakou službu (drahou), o kterou nemusí mít ani trošku zájem!
10. 6. 2002 12:46 | Tomáš Kubín
8. 6. 2002 9:14 | Tomáš Kubín
8. 6. 2002 8:39 | Jarda
8. 6. 2002 2:01 | zappa
30. 5. 2002 11:05 | mros
Stránka 2/2
Následující