Prodloužení záruční doby se blíží

Od nového roku by v České republice měl začít platit novela občanského zákoníku, která má dle vzoru Evropské unie zavést podstatně delší záruční doby, a to 24 měsíců. Bude tato novela přínosem pro běžného zákazníka?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 6. 2002 16:30, pivko

jenze v USA je taky zarucni doba kratsi, vetsinou byva tri mesice. pokud je delsi, je to vysledkem konkurence mezi prodejci. ja vidim to prodlouzeni zaruky jako dvojsecnou zbran, u nekterych vyrobku to asi pomuze, problemy nastanou ale predevsim u obuvi a textilu, kde je dvouleta pouzitelnost daleko za hranici jejich moznosti a to casto i u relativne draheho zbozi. podle meho nazoru pribude obchazeni zakona a protipravne neuznanych reklamaci, s tim, ze se budou obchodnici spolehat, ze kvuli relativne malym castkam se nebude vyplacet zahajovat soudni spor.

Zobrazit celé vlákno

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 6. 2002 10:21, PB

Víte, on stánkový prodej tohoto typu je kapitola sama pro sebe. ČOI v případěch, které popisujete může zasahovat. Dělá to ale velmi málo. V případě že takový stánkař opakovaně porušuje předpisy, může taky jako podnikatel skončit. Pokud se ale zeptáte lidí, kteří u Větnamců nakupují, tak vám řeknou, že ty stánkaře chtějí a nevadí jim, že se ničím neřídí a nelze nic reklamovat. Takže to vidím spíš jako problém těch kupujících.

Zobrazit celé vlákno

-23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

10. 6. 2002 12:53 | Jan Šimůnek

Prodávající to jistě nezruinuje: Oni si to nechají zaplatit. Od nás. Takže biti budeme zase jenom my.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2002 12:53 | Andrea o

Ne že bych chtěla oponovat za každou cenu,
ale možnost reklamovat vadné zboží déle než půl roku pokládám vzhledem k tomu, že některé zboží je vysloveně sezonního charakteru za dobrou věc. Pokud dostanu k vánocům stan, přijdu na jeho vady až v létě, tedy až po půl roce- pak se můžu jít s reklamací klouzat.To samé třeba s bruslemi- po jednom použití na vadu nepřijdete a třeba za zimu nestačíte výrobek použít častěji.Když koupíte dítěti první školní aktovku k vánocům, může malý školáček v září splakat nad výdělkem. Prostě podobných případů je spousta.Z tohoto pohledu pokládám delší záruční lhůty za užitečné. Samozřejmě,nelze debatovat o okopaných škrpálech nošených nepřetržitě a těsně před vyčerpáním záruční doby nesených k reklamaci- to ale není standartní postup,jen vyčůranost.S takovým postupem si ale dobrý prodejce poradí. Že by delší záruka výrobce zruinovala- nenechte se vysmát.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2002 12:50 | dragon

vidim vzácnou shodu názorů.
Za chvíli dojde i na cenový úřad, který bude stanovovat všechny ceny. Skutečnost, že něco takového platí jinde nepovažuji za argument, pouze to znamená, že někde udělali takovou blbost už dříve. Další krok směrem k sociálnímu inženýrství, kvńt, přerozdělování a rozhodování za jednotlivce, co je pro něj dobré.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2002 12:49 | Jiří Lukeš

Socanský přístup ke světu.
A proč nám neschválili zákon,že záruka bude čtyři roky. To by bylo přeci ještě lepší.Naprostý souhlas s Tomášem Kubínem.Záruka je zboží,jako každé jiné.Vím to,protože i my dodávám zboží strojírenským podnikům.Dáváme jim záruku podle toho,jakou záruku dává konkurence.Nižší záruka není možná.A takto to funguje už odedávna.A samozřejmě jsme již dodávali zboží s velmi neobvyklou zárukou.Projevilo se to v ceně,protože jsme to museli vyrobit tak,abychom tu delší záruku mohli dát.Ale pozor!!! Bylo to přání zákazníka,a taky to zaplatil.Něco takového vydávat zákonem je stupidita.A myslím,že je to socanská aktivita.Ti by chtěli mít na všechno zákony,jenom aby mohli zvýšit počet pracovníků v obchodní inspekci,která to bude chodit kontrolovat.No a na to potřebuje více našich daní.A jsou potom důležití ti úředníci,důležití, ...a tím také korumpovatelní.Hlavně když nám socani vykládají,že jsou proti korupci.Čím déle jsem na světě,tím víc ty socany nesnáším.Čím to asi je,vždyť oni říkají,že chtějí mé dobro,dobro,dobro.!!!Příjemný den.



0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2002 12:47 | Tomáš Kubeš

Nechci aby mi zákon předepisoval co si mám koupit
Mně, se tedy tento návrh VŮBEC nelíbí. Záruční lhůta je totiž zboží, tedy služb, jako každá jiná a stejně jako za všechny ostatní služby se za ní platí! Nevzpomínáte si snad, kdy naposledy vám někdo nabízel za tučnou sumu prodloužení záruky? To je totiž docela běžá věc. (V ČR možná ne, ale jide ve světě ano) Proto se mi vůbec nelíbi, když MĚ zákon nutí, že JÁ si mám koupit dvouletou záruku! Jestli si někdo bláhově myslí, že dostane něco zadarmo šeredně se mílí, jediné, co se stane, že si najednou ze zákona bude muset člověk koupit se zbožím ještě nějakou službu (drahou), o kterou nemusí mít ani trošku zájem!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2002 12:46 | Tomáš Kubín

Nesmysl Pane autore, věc vidíte naprosto jednostranně. Parlament České republiky odhlasoval zákon, který vůbec neodpovídá požadavků směrnice EU, prodloužení záruční lhůty staví na hlavu a způsobí pouze to, že se prodraží zboží a takoví stánkaři? Těm je to fuk a smějí se tomu. Mimochodem - slyšel jsem na vlastní uši jednoho poslance říkat (a druhý mu přikyvoval), že zákon odhlasovali proto, že jim řekli, že to tak chce EU!!!

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2002 9:14 | Tomáš Kubín

Podle odborníka obuvnické firmy ze Zlína nelze po použití některého z běžně známých a oblíbených triků rozeznat, zda reklamovaná závada vznikla vadou materiálu, nebo nějakým podvodem. Namátkou uvádím vložení boty na prá hodin do mrazáku, ohnutí promražené podrážky až praskne a následné několikadenní nošení kvůli patině. Takto "pojednaná" bota se poté reklamuje, což umožní vyměnit po 5ti měsících bezplatně obuv za novou. A takovým lidem se teď dá do ruky klacek v podobě 2-leteé záruky, navíc podložené nesmyslně koncipovaným zákonem, který vůbec neodpovídá směrnici EU. Známý, který vyrábí obuv tvrdí, že boty podraží o min.10%, spíše až o 30%.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2002 8:39 | Jarda

U obuvi to určitě přinese zdražení. Ale snad to také přinese prodej kvalitnějšího zboží. Prodejci nestrašte se dopředu co a jak. Když to jde v unii, tak to snad musí jít i u nás. Když jsem chtěl reklamovat u jedné hradecké prodejny nadměrný otěr látky na kalhotách, musel jsem absolvovat trasu právník, soudní znalec v oboru textil, právník a potom opět prodejna. Tam jsem odevzdal kalhoty a inkasoval zpět peníze za kalhoty a příslušné náklady za cesty a posudky.Je to úmorné dokazování, ale nedat se odradit a potvrdit oprávněnost reklamace, to doufám byla zkušenost i pro ten butique na hradecké pěší zóně. Náš zákazník, náš pán. Od té doby již tam nekoupím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 6. 2002 2:01 | zappa

Obavam se, ze jeste nejsme tak bohati, abychom mohli ono "podradne zbozi" vytlacit z trhu. Ja osobne prodavam pocitace, prodavam levne pocitace a presto, ze davam zaruku na celek pouze 1 rok, tak moje pocitace funguji i po 4 a vice letech bez problemu. Jenze kdyz budu nucen poskytovat 2 letou zaruku, samozrejme si neco malo k cene pripocitam. Napriklad takova mys muze vydrzet 10 let, pokud ji pouzivate malo, nebo se za 1/2 roku prelomi kabel, kdy ji pouzivate velmi casto. Jenze kdo se bude hadat se zakaznikem, jestli je prelomeny kabel zpusoben opotrebenim nebo je to vyrobni vada, tedy vyrobce pouzil malo odolny kabel? S mysi se prece hyba po stole a kabel by, podle mineni zakaznika, to mel vydrzet 2 roky. Takze pokud dnes u me nejlevnejsi mys stoji 100 Kc, pak s dvouletou zarukou bude stat treba 200 Kc, protoze co kdyz ji budu muset na vlastni naklady zakaznikovi vymenit behem tech 2 let i nekolikrat? Takze podle me to prinese jedine - zdrazeni. A to bez ohledu na to, zda uz to zbozi ma 2 letou zaruku dnes.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2002 11:05 | mros

Prodlouzeni zaruky je fajn, ale co se tyce obuvi, tak si nedokazu predstavit, jak to v praxi bude chodit. Dva roky dost casto nevydrzi ani kvalitni obuv. Trochu bych se obaval, ze nase prava sice budou vetsi, ale obchodnici budou prisnejsi na prijimani reklamace, dodnes jsem nemel jediny problem s reklamaci jakykoli malickosti. A reklamuji pomerne casto.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services