Je Eurocard/MasterCard kartou chudých?

Ačkoliv jsou karty EC/MC ve střední a východní Evropě nejrozšířenější, nepatří mezi úspěšné z pohledu lukrativnosti držitelů. V Polsku či Rusku totiž ročně jedna VISA karta zaplatí téměř dvakrát tolik co jedna EC/MC. Vysvětlení je prosté – VISA kartami se platí častěji a vyšší částky.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 5. 2002 14:52, prosekt

Umelecke predmety, hlavne obrazy. Vic opravdu nemuzu...

Zobrazit celé vlákno

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 4. 2002 18:24

Nevim, co je presne penzion, ale casto se ubytovavam v malych hotelech ** až **** (tedy nižší až vyšší třída) a třeba v Paříži budou po Vás chtít kartu vždycky. Nemluvě o tom, že karta je často nutná již jen pro samotnou rezervaci. A za co jste dostal tu slevu 10% ?

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 53 komentářů)

23. 4. 2002 10:44 | James Bond

Kolegové taky říkají, ale manželka na to má jiný názor...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 10:29 | Eric

Ostatně jednou z funkcí peněz je býti oběživem. Ze slamníku na slamník... vy jste srandista, pane....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 10:06 | James Bond

Takže ty našetřené peníze ze slamníku utratíte zase na slamníku... to je ten koloběh života...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 9:52 | Eric

Samozřejmě, že se NEJEDNÁ o recesi, ERRIcu. A Bonde - být maskotem serveru "Peníze.cz", no to by si tedy vzali toho pravého...:o))) Diskuse se mnou vážně nemá cenu, protože těm svým blábolům zhusta sám uvěřím. A jak jsem řekl v prvopočátku - peníze dávám do slamníku potud, pokud nenašetřím na nějakou poběhlici...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 9:32

Zajímavá je také Francie, kde začátkem 90. let to byla taktéž samá Visa, ale nyní EC/MC 45 % všech karet v zemi. A obchodní síť pro obě karty je naprosto totožná, ve Francii není možné, aby obchod přijímal jen Visu nebo jen EC/MC... Taktéž, když přijímá Visu Electron, musí přijímat i Maestro a naopak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 9:32

Zajímavá je také Francie, kde začátkem 90. let to byla taktéž samá Visa, ale nyní EC/MC 45 % všech karet v zemi. A obchodní síť pro obě karty je naprosto totožná, ve Francii není možné, aby obchod přijímal jen Visu nebo jen EC/MC... Taktéž, když přijímá Visu Electron, musí přijímat i Maestro a naopak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 9:26

Ne. Variant karty byly konvertovány na EC/MC a stále se jmenují EC/MC Variant, viz http://www1.csas.cz/servlet/RedirectServlet?pageID=2046 Jakou Visu jste dostal namísto Variantky?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 9:18

S kartami jsou spojené další služby a výhody. Snobárna to je tehdy, pokud ty služby nepotřebujete a kartu si pořizujete jen kvůli té zlaté vizáži. Pokud např. hodně cestujete po světě, má pro vás své opodstatnění Dinners či AmEx. Já si třeba rád párkrát za sezonu vyrazím na lyže do Alp - už jenom díky pojištění spojeném s kartou je pro mne výhodnější mít za 650 Kč ročně VISA Classic (u spořky) než třeba VISA Electron za 150, ale bez pojistky. Lovu Zdar!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 9:01 | klient

Raději platím kartou EC/MC, protože mě ani jednou nezklamala na rozdíl od VISY. Stalo se mi několikrát v TESCU (na nejmíň 5 terminálech) a v Bontonlandu, že mi nově vydaná VISA nefungovala i když jí prodavačka nechala snad 5x projet terminálem. Potom jsem jí vrazil Maestro (EC/MC jsem ještě tehdy neměl) a karta byla akceptována na první pokus.V bankomatu mi VISA fungovala bez problémů. Když jsem kartu reklamoval v bance (ČSOB) tak mi řekli, že mají v TESCU špatně seřízené terminály. Taky se mi zdá, že autorizace VISA karet je o něco pomalejší než karet od Europay - když jsem tento svůj postřeh sdělil bance tak mi paní tvrdila, že karet od společnosti VISA je víc (což ale není pravda) a že to tudíž trvá déle. Po těchto zkušenostech proto používám k placení karty od Europay.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2002 18:50 | maxman

Já taky - aspoň mě tehdy dala spořitelna Visu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2002 18:13

já měl za to, že ČS konvertovala ty Varianty na Visu ...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2002 17:41 | Kaput

Myslím, že autor dělá zbytečně odvážné závěry. Nejvíc karet vydali u nás ty banky, které se klientů vůbec neptaly, jakou kartu chtějí. A jsem přesvědčen, že právě toto jsou nejméně aktivní karty, zejména u obchodníků. Určitě v tom shrála velkou roli ČSOB, která vydala cca 1 milion Maestro karet klientům PS, kteří kartu příliš nepoužívají, a taktéž ČS, která konvertovala všechny karty Variant na EC/MC domácí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2002 17:27 | Eric

Samozřejmě, že se jedná o recesi.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2002 16:46 | Kaput

Zdaleka ne všude v EU je preferovaná hotovost. Pokud se chcete v EU ubytovat, budou zpravidla po Vás chtít v hotelu hned při příjezdu vaši kartu. Pokud budete trvat na platbě v hotovosti, budou požadovat nejspíš platbu předem. To Vám vyhovuje? V některých zemích EU je omezena platba v hotovosti určitou maximální částkou, nad ní je nutné platit bezhotovostně, jinak si neškrtnete. V USA totéž v bledě modrém. Základní výhodou plateb kartou je, že lze dohledat původ peněz. Z tohoto pohledu je totiž lepší platba zneužitou kartou nebo nekrytým šekem - je totiž znám skutečný plátce i příjemce platby. Viděl jste ten film, jak lupiči vykradli banku a pak si to rozmysleli a chtěli kufr s penězi věnovat na charitu? Víte jak dopadli v této kartově velmi vyspělé zemi EU?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2002 16:25 | James Bond

Máte pravdu, zlatá nebo platinová karta není nic než snobárna - je to stále jen kousek plastu s magnetickým proužkem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2002 15:25

Já bych potřeboval jenom vysvětlit, proč bych měl mít nějakou kartu - jedno jakou - na _reprezentaci_. Před kým, proboha? Před holkou u kasy, před pumpařem? Před pinglem? Před svými partnery, s kterými platím v hospodě večeři? Funguje to takhle? Díky za osvětu. Jinak po zdražení výběru z bankomatů platím kartou kde to jde, a jde to čím dál víc, pokladní se s tím už pomalu učí zacházet, takže v Bille neblokuji kasu déle než minutu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2002 15:11

Také mám raději EC/MC. Jedno ale Vise nepopírám - a to je obchodní značka. "Visa" je mnohem kratší název a vyslovuje se stejně ve všech jazycích. Jak vyslovovat "Eurocard/Mastercard"?
Holt s Visou je to jako s mobily Nokia. Když jsem se ptal svých známých, kteří si pořizovali svoji první embosovanou kartu, kterou kartu zvolili, řekli - Visa a na otázku proč, odpověděli - "chci Visu, protože je lepší" a na otázku "proč lepší", odpověděli, "protože je to Visa"...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2002 15:09 | James Bond

Debata s Ericem nemá příliš smysl. Pokud ho neznáte, je to takový místní maskot, který se při každé více či méně vhodné situaci chlubí, že své peníze strká do slamníku - a je na to dokonce hrdý!!! S člověkem s takovými názory opravdu nemá cenu ztrácet čas...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2002 14:55

Myslím, že se mýlíte. Nedomnívám se, že by Visa byla reprezentativnější. Pro mě reprezentativnější znamená spíš méně masová. Pokud chci reprezentovat, pořídím si spíš Amex nebo Diners, než Visu, kterou má další miliarda lidí. Pokud jde o limity - solidní banka je schopná je nastavovat individuálně bez ohledu na typ karty, anebo má jasná pravidla pro stanovení limitů, potom vždy totožná pro EC/MC i VISu. Najděte mi banku v ČR, která limity pro EC/MC stanovuje odlišně od karet Visa.
Diskuse o tom, jestli na něco "stačí" ta či ona karta by měla být motivována jedině použitelností karty. A zde to vůbec není jednoznačné - Visa co do obchodních míst převládá v USA, v Evropě, zejména u našich sousedů je to pro změnu EC/MC.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2002 13:03

... a má vůbec někdo, kromě tiskáren, zájem na tisku peněz?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Patrik Nacher

podnikatel a ekonom

Jaroslav Hřebík

trenér a podnikatel

Patrik Nacher
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jaroslav Hřebík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services