Je Eurocard/MasterCard kartou chudých?

Ačkoliv jsou karty EC/MC ve střední a východní Evropě nejrozšířenější, nepatří mezi úspěšné z pohledu lukrativnosti držitelů. V Polsku či Rusku totiž ročně jedna VISA karta zaplatí téměř dvakrát tolik co jedna EC/MC. Vysvětlení je prosté – VISA kartami se platí častěji a vyšší částky.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 5. 2002 14:52, prosekt

Umelecke predmety, hlavne obrazy. Vic opravdu nemuzu...

Zobrazit celé vlákno

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 4. 2002 18:24

Nevim, co je presne penzion, ale casto se ubytovavam v malych hotelech ** až **** (tedy nižší až vyšší třída) a třeba v Paříži budou po Vás chtít kartu vždycky. Nemluvě o tom, že karta je často nutná již jen pro samotnou rezervaci. A za co jste dostal tu slevu 10% ?

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 53 komentářů)

16. 5. 2002 15:30 | jola

Naprosto souhlasím. Jen je škoda, že podobný názor nemá víc lidí a dál jen tahají hotovost z bankomatu. Čím více budeme používat kartu přímo k placení, tím dříve si obchodníci zvyknou a nebudou pak na nás koukat jako na spadlé z Marsu; naopak pochopí, že je pro ně výhodou oproti konkurenci, pokud karty akceptují.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2002 15:11 | urubkova

Díky, takhle to stačí. :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2002 14:52 | prosekt

Umelecke predmety, hlavne obrazy. Vic opravdu nemuzu...
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2002 14:41 | urubkova

Milion platit kartou? A kde, prosím Vás? Nedokážu si to vůbec představit...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2002 14:35 | prosekt

Myslim, ze tak uplne nemate pravdu. Pracuji na miste, kde se pomerne casto plati castky pres milion korun, a takovy limit proste na Maestro nedostanete. Pak neni jina moznost nez mit nejakou "lepsi" kartu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2002 14:29 | prosekt

To je ciste nahoda, myslim. Me se neco podobneho stalo s EC/MC. Umela pouze vybirat z bankomatu, u obchodniku s terminaly nefungovala. V bance (IPB) pokrcili rameny, ze s tim nic nemuzou delat a ze si ji muzu vymenit s tim, ze zaplatim znovu rocni poplatek za uzivani. Bylo to v dobach, kdy pokud uz nekdo karty akceptoval, tak mel "zehlicku", tak jsem to nakonec nechal byt.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2002 14:22 | prosekt

Je to zvlastni, ale bohati lide opravdu preferuji karty Visa. Objektivne k tomu pritom neni zadny duvod, protoze u vetsiny bank jsou oba typy karet vydavany za stejnych podminek, maji stejne limity i poplatky a obchodnici typicky akceptuji bud obe nebo zadnou. Je to lepsi reklamou? Tradici? Nevim.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 5. 2002 19:39 | Vladimír Ondrakk@seznam.cz

Nějak mi není jasné tohle:Za platbu kartou platí obchodník 5% z transakce.Obchodník si těch 5% naúčtuje k ceně zboží. 1)Proč mám já platit za to, že má banka efektivnější (bezhotovostní) provoz - připadá mi to trochu postavené na hlavu. 2)Proč mám při platbě v hotovosti platit o 5% vyšší cenu ?!!! (už Vám nějaký obchodník těch 5% vrátil ? :-)))) ) - to je na protimonopolní úřad a kartelovou dohodu !!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2002 17:16

Pokud máte dobrou banku, dají se limity změnit, a nejen podle toho, co využíváte více. Jestli výběr z bankomatu nebo platbu kartou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2002 12:34 | Amex

co tim myslis? Nemas rad Ceskou sporitelnu? Nebo jsi Česká spořitelna a potom nemas rad koho?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2002 11:46

Myslím, že kolikrát není problém v kartách, ale spíš v lidech. Divili byste se, kolik lidí neumí s kartou manipulovat, vybrat si z bankomatu nebo zaplatit. Lidé nemají taky žádné informace o novinkách a bohužel je to ani v některých případech nezajímá. To, že záleží hodně na obchodníkách, jak mají terminály nastaveny, neví asi nikdo. Musí si tam totiž nastavit, které karty terminál vezme a které ne. Někteří snad ani neví, že by mohly mít v obchodě aspoň imprintr, tzv. žehličku. Ta je ale jenom na embossované karty. A co se týká značky EC/MC nebo VISA? Myslím, že záleží na uživateli, jak kartu bude využívat. Pokud jezdí hodně do zahraničí, hlavně do USA je lepší karta embossovaná, já dávám přednost VISE. Kdo nikam necestuje bohatě mu stačí elektronka a je jedno, jestli je to EC/MC, VISA nebo Maestro. Také si myslím, že mít kartu Gold není snobárna, spíše od druhých závist. Lidé by měli vědět, proč si kartu pořizují a zjistit si informace, ale hodně lidí si nechá kartu vnutit a potom nadávají na poplatky u bank. Proto hlásám: Lidé zajímejte se, ať nejsme národem blbců, ale národem inteligentním.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2002 1:12

Nemam rad Ceska Sporitelna.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2002 8:51 | Karel Dudek

Mám kartu Maestro, protože jsem ji dostal zadarmo v akci České spořitelny a platím s ní všude, třeba i Kč 50,- Kde kartu neakceptují, tam nejdu. O nic tím nepřicházím, naopak, odnaučil jsem se nosit hotovost, používám ji nanejvýš na noviny a podobné drobnosti. Nevím, proč bych měl peníze, které mi chodí na účet zase zpět vybírat, pořád přepočítávat, strkat do peněženky, honit po kapsách a podobně. Klidně budu vlastníkem té nejpodřadnější karty, když budu mít na účtu dost peněz. Tzv. prestižní kartou na sebe upozorňuje tak nanejvýš snob, který si tím léčí své komplexy. Se zlatou kartou je na nejlepší cestě dostat někde přes hubu. Mně jde o pohodlí, klid a vůči okolí nenápadnou pohodu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2002 21:33 | Martin Patera

EC/MC má určitě hezčí logo než Visa.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2002 14:19 | Jan Denemark (denemark@sinte.cz)

Nestihl jsem přečíst všechny názory, nicméně já preferuji EC/MC, protože s ní lze již v některých eShopech platit na internetu. VISA zatím tak daleko není, ale prý se to chystá. Je pravdou, že člověk musí být na údaje uvedené na kartě opatrný, ale to platí asi pro všechny typy. Bohužel některé banky u nás tyto karty "zamykají", takže potom nefungují pro internetové placení, ale když jim zavoláte, měly by tuto funkčnost zdarma povolit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2002 18:24

Nevim, co je presne penzion, ale casto se ubytovavam v malych hotelech ** až **** (tedy nižší až vyšší třída) a třeba v Paříži budou po Vás chtít kartu vždycky. Nemluvě o tom, že karta je často nutná již jen pro samotnou rezervaci. A za co jste dostal tu slevu 10% ?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 17:45

Nahodou jsem spala v par lepsich hotelich po Evrope (kdyz mne firma poslala na seminar a pak mi vydaje proplatila) a s hotovosti na mne koukali jako na exota/chudaka z middle of nowhere/potencialniho zlocince. Kdyz jsem jim dala pas, tak jim to bylo ponekud jasnejsi. Stavalo se to pred nekolika lety, ted uz mam kartu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 16:45 | MarekV.

V USA brali hotovost úplně ve všech hotelích, kde jsem spal (pravda, nebývala to ta nejvyšší třída). Vůbec nikde se na mě nedívali divně, naopak byli moc milí. Minimálně v jedné zemi EU, a to v Itálii (přinejmenším v té střední a jižní), na svou kartu rozhodně nespoléhejte. S přijímáním karet je to tam podle mých zkušeností možná horší než u nás. Karty tam neberou ani v kempech s tisíci ubytovaných. Naopak se na vás podezřívavě podívají, když se na možnost platby kartou zeptáte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 12:47 | Honza

jak to kvůli limitům? Pokud se nepletu, tak KB dává k VISA či EC/MC stejné limity. Proto mám manřelka VISA, já EC/MC a je po starostech.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2002 11:58 | Eric

A zkoušel jste se někdy ubytovat v menším penzionu? I vysoké částky jsem platil hotově neb jsem byl o to požádán - a slevu jsem dostal i 10%. Docela rozdíl, ne? A abych neuvedl v omyl - stvrzenku jsem dostal jak se patří...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 137 466 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Návrhářka značky Pura Vida: Když se cítím pod psa, obleču se do barev

Návrhářka značky Pura Vida: Když se cítím pod psa, obleču se do barev

Při pohledu na křehkou blondýnku s jemným hlasem by vás hned nenapadlo, že závodila v...více

ONLYFans: I explicitní obsah je práce. Jak funguje a kdo ho v Česku tvoří?

ONLYFans: I explicitní obsah je práce. Jak funguje a kdo ho v Česku tvoří?

O OnlyFans jste možná už slyšeli. Platforma navenek podobná těm, které používáme denně,...více

Ženy dbají na prevenci. Naučí to v letošním Movemberu i své muže?

Ženy dbají na prevenci. Naučí to v letošním Movemberu i své muže?

Listopad se každoročně nese ve znamení charitativní kampaně Movember. Jejím symbolem je...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Šmejkal

podnikatel, Unimex Group

Jana Bobošíková

politička

Jaromír Šmejkal
ÚSPĚŠNOST
54,23 %

z 142 duelů
×
Jana Bobošíková
ÚSPĚŠNOST
42,61 %

z 176 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.