Otevřený dopis Pavlu Kavánkovi

V nezkrácené verzi publikujeme otevřený dopis klientské pracovnice ČSOB v Plzni generálnímu řediteli ČSOB Pavlu Kavánkovi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 2. 2002 15:25

Musím ocenit odvahu a vůli něco takového napsat. Od vzniku v roce 1997 kdy jsme založili první s.r.o. do dnes kdy naše skupina dosáhla v roce 2001 souhrného obratu přes 250 mil. Kč, je nám 26 let a vyšli jsme z ničeho, musím s pisatelkou jen souhlasit. U nás v Jablonci nad Nisou je situace přesně taková jak píše, nervózní, neustále změny, personál, který známe za tu dobu osobně a je připraven kdykoliv nám pomoci nemá již sílu a možnosti a tak nám nezbyde nic jiného než změnit bankovní dům, např. v Jablonci nad Nisou je nová pobočka RB asi 100 metrů od budovy ČSOB, takže skutečně teď záleží jen na managementu . . . .

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 2. 2002 10:45, Xaver

Nějak jsem ještě nikde nenašel odpověď pana Kavánka, u když od zveřejnění dopisu nějaký pátek uplynul... I když vlastně ano - rozhovor ve včerejších Hospodářských novinách - dle pana Kavánka je vše OK, výpočetní technika naprosto spolehlivá, drobné chybičky se sice najdou, ale ty nezpůsobují vážné škody... Myslím, že jen velmi naivní klient - a úmyslně se vyhýbám pojmu idiot - může nadále nechat své peníze v ČSOB. Jestliže banka změní bez souhlasu klientů frekvenci zasílání výpisů, kde je jistota, že právě tak nezmění čísla účtů, na které klienti své peníze zasílají?

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 129 komentářů)

23. 1. 2002 15:12 | Lukas Konecny lkonecny@legend.cz

Jsem klientem pobocky PERLA, byvale IPB od roku 94. Musim rict, ze mam pocit, ze banka opravdu ztratila. Mam to poteseni, ze jsem stal majitelem TOP konta, takze silene fronty v hale pro mne skoncily v roce 1999 zavedenim Homebankingu. Navstevu pobocky z duvodu manipulace z BU tedy omezuji jednou za 1/4 roku, ale potesen vyvojem nejsem. Operace, ktere drive byly zadarmo, jsou zpoplatneny, zdavani/ruseni trvaleho prikazu, zmena adresy. Pracovnici mi nejsou schopni na zaklade IS banky rict, ktere trvale prikazy/inkasa mam zadana pisemne, ktere elektronicky. S temi, ktere mam pisemne, totiz nelze elektronicky nic delat. Pokud se tyka uctu v cizich menach, manzelka i ja jsme opakovane vypenili , ze ze 3 navstev pobocky v tomto roce byl jednou spadly system, takze pobocka praskala ve svech ( Na Porici, Na Prikopech ) a 2x jsme cekali dele nez 30 min., coz je pro nas max. doba, kterou jsme ochotni akceptovat. A Vasi zamestnacni se stavem, ktery v bance panuje, spokojeni nejsou. Nekteri to ventiluji mnohem mene loajalne, nez ta dama, ktera napsala tento otevreny dopis.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 13:44 | Volný

Bohužel musím konstatovat, že vedení ČSOB (v čele s p. Kavánkem), jsou arogantní hlupáci. Býval jsem zaměstnancem banky a zažil jsem spojení IPB a ČSOB. Vedení ČSOB programově likvidovalo a propouštělo pracovníky na vysoké profesionální úrovni a nahrazovalo je svými "loajálními" pracovníky. Přitom za loajalitu považují servilitu vůči vedení. Propustit většinu profesonálů před započetím vlasní migrace a spojení se nedá nazvat jinak, než hloupost a nekompetentnost. Stav OFF LINE nastává tak často proto, že se nedodržel logický podtup slučování. A protože nemají profesionály, kteří by celý systém znali a věděli jak ho nastavit a provozovat, setkávají se klienti velmi často se stavem OFF LINE. To však nic nemění na om, že si vedení dál "lže do kapsy", jak je vše perfektní. Zažil jsem situaci, kdy byl pracovník umlčován, protože upozorňoval na řadu problémů. Vedení baky mělo od pracovníků dostatek informací, jak podobným situacím předejít, ale zcela je ignorovalo. Dnes si můžeme položit otázku: "Jak to myslel p. Mertlík s tou nelepší připraveností k převzetí IPB? Neměl náhodou na mysli jak se elegantně a s podporou státu zbavit konkurence?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 13:31

Smekám, takhle loajálních zaměstnanců je jako šafránu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 13:28 | Pavel Hrabík

Když byl v ČR největší bordel v bankovnictví (1999), čněla ČSOB nade všemi a založil jsem tam firemní účet i soukromý. Zalíbila se mi kvalitními službami atd. Jsem jí za to vděčný a drobné výkyvy ve standardu služeb jsem byl ochoten tolerovat. Ovšem po přeměně banky na nádražní halu, kdy jedna návštěva trvá minimálně hodinu, po té, kdy se všechny banky orientují na přímé bankovnictví a ČSOB pouze zvyšuje byrokracii - kvůli každé blbosti musíte na pobočku a vyplnit tunu papírů - po té mi nezbylo, než změnit bankovní ústav. Je mi to líto, ale můžou si za to sami. Katastrofa je slabé slovo. Opravdu nechápu, jak ta banka může fungovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 13:26 | Jelito

Kluci, vysvětlete mi, jak je možný, že když byla ta IPB tak "profláklá", že měla tak dobrej systém v poštovní spořitelně. A taky mi vysvětlete, jesti to ČOBka rozesere i tam.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 11:40 | Filip

Jo, Eric je docela vtipnej, i kdyz ho neznam. Jenom nevim, jestli nema nejaky mindrak vuci lidem, pracujicim v bance. Tlak na lidi, aby se nenechavali oskubavat je dobry, ale tvrdit, ze pres zvysujici se poplatky neprinaseji banky lidem pridanou hodnotu je demagogie. Ani bych Vam, Ericu alias Franto Slamniku nepral, aby Vam nekdy poradne vybrali bejvak. Kdybyste tam mel byt jen prumer toho, co maji lide v bankach, mozna byste zmenil nazor. Anebo to jste Vy, kdo ty bejvaky vybira a zvysujete si ziskovost sveho trhu?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2002 10:25 | Martin Kovařík / martin@kladno.cz

Jsem řadový klient ČSOB již někajý ten rok, účet mam založený v pobočce Kladno. Do sloučení IPB a ČSOB jsem byl naprosto spokejený s celým provozem v bance. Kdykoliv jsem chtěl jakoukoliv službu , bylo to okamžitě, rychle a s ochotou provedeno. Jelikož je Kladno více méně malé město znal jsme lidi i s pobočky kladenské IPB. Po sloučení a tzv. novém systému a je jeho stavu OFF LINE, už jsme bohužel slyšel několikrát a vždy mě to způsobilo něpříjemnosti. Nemohl jsme vybrat v hotovosti, zadat přikazy k úhradě atd.. Je mně velice líto, že tato banka, u které jsme poznal co jsou to kvalitní služby / jinde ne viz. Komerční Banka a.s., Spořitelna atd. / si tak tuto pověst zkazila. Dříve jsem tam chodil s radostí, dnes dlouhé fronty při výběru, fronta na podání příkazů a ve finále OFF LINE - to se dlouho vydržet nedá pane generální řediteli. Dále bych se přimlouval za zrychlení technického pokroku v bance třeba GSM a interent bankovnictví. Bylo by to fajn. Netajím se tím, že uvažuji a pátrám ke které bance bych přešel.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 9:41 | Michal Kovacic/michalkovacic@seznam.cz

No, já jsem si ČSOB vybral již dávno pro její JMÉNO. Pojem ČSOB kdysi něco znamenal a normální klient z toho měl služby první třídy. Vše šlo velice dobře až do "koupě" IPB. Z mého pohledu to byl nesmysl, který tragicky poškodil značku ČSOB. V mnoha rozhovorech se zaměstnanci banky bylo zřetelně vidět jejich názor (slovy nepublikovatelnými). Navíc se ze služeb stávají jenom nesplněné sliby. S velkou lítostí musím konstatovat, že vzhledem ke slouvám o úvěru nemohu změnit banku. Opravdu toho lituji...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 9:12 | Kabir Bedi (namornik)

...opravdu?
Domnival jsem se, ze je to zrejme...Tedy 'smysl' prispevku v bodech:
1. pozastaveni nad ceskym trendem 'verejne plakat' a konstatovani, ze ostatni lidi nezajimaji komunikacni (i jine) problemy soukrome firmy(treba i banky)
2. ?? pochvaleni Kavankova mluvciho za efektni vybrusleni z dane situace a doporuceni Kavankovi na 'debordelizaci' jejich oddeleni zodpovednych za strategie a komunikaci apod. (aby se tomu napriste zabranilo)
3. konstatovani udesneho zhorseni sluzeb CSOB v poslednich letech, ignorace jejich zamestnancu ke zlepseni alespon na uroven ostatnich bank

staci? Kdyztak znova napiste ;-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2002 8:51 | Jan BARTOŇ

Jsem dlouholetým klientem ČSOB a pouze konstatuji, že úroveň služeb v pobočce Česká Lípa klesla na úroveň, kdy řada klientů opouští banku a já o tom silně uvažuji. Zlomem bylo zrušení pobočky IPB v České Lípě, kdy stávající budova ČSOB nestačí pokrýt nápor klientů, přechod na nový počítačový systém je rovněž problémový, místo jednoho účtu jich mám dnes asi 10 atd. ČSOB se vydala cestou , kterou ne zcela zvládla a že to funguje, je spíše zázrak. Taky se mi zde poprvé stalo, že jsem si vybral peníze z účtu a banka je z účtu nestrhla. To se dříve nestávalo. pane Kavánek- něco je shnilého ve vaší bance , co to asi je?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 1. 2002 15:24

Písemně? Hravě, vyrazil jsem 8.1. do banky, abych zrušil devizový účet a termíňák a nějaký vnitřní hlas mně našeptával "radši si to napiš". No a když jsem tam dorazil, tak mně paní v recepci sdělila, že mám smůlu, protože jim nefunguje systém, takže jsem opáčil, že to nevadí, anžto jdu zrušit účty a mám to písemně, takže jsem jim to nechal na podatelně.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2002 8:20

Pročetl jsem si spoustu předcházejících příspěvků. I já jsem obyčejný řadový klient pobočky ČSOB na Americké třídě v Plzni. Možná, že jsem již měl možnost s uvedenou pracovnicí někdy jednat. Ale co chci tady připomenout, je zásadní změna funkce našich bank. Už tu nejsou proto, aby nám obyčejným opečovávaly naše peníze, naopak my jsem tu proto, abychom těmto institucím povinně poskytovali životodárný tok peněžní hotovosti. Proč při neustálém zpoplatňování všeho, nízkých úrocích nám neřeknou, že my jsme ta dojná kráva, kterou musí vydojit? Ale zpátky k dopisu. Vzhledem k četné obměně tváří na přepážkách očekávám, že dotyčná pracovnice po družném rozhovoru s panem generálním usoudí, že svým dopisem poškodila reputaci této (ČSOB) slovutné instituce a bude si hledat nové uplatnění. Nebo si snad myslíte, že abdikuje generální ředitel, protože neumí řídit firmu? Jo, Praha, to je město plné geniálních lidí. A všude okolo jsou jen neschopní, nezodpovědní atd. lidé, kteří nejsou vděční za možnost mít zaměstnání. Jak říkám, stav utkání bude určitě 1:0 pro ČSOB.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 1. 2002 9:22 | Xaver

Souhlas. Jak je možný, že převod z běžného účtu na účet s výpovědní lhůtou jde zvládnout přes Linku 24 nebo GSM, ale při obráceném převodu musíte na pobočku, a to dokonce ne na libovolnou pobočku, ale přímo tam, kde jste si účet zakládali?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2002 7:22 | anonym pro jistotu

Nějak mi uniká smysl Vašeho příspěvku :-((((
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2002 21:38 | Kabir Bedi (namornik)

To 'pani z banky': Vazena pani, takovych - s prominutim - kverulantu jsem zazil bohuzel jiz nekolik. Takovych 'pracovniku', kteri maji potrebu vse resit verejne...Nezlobte se, ale co je mi po tom, jake mate pracovni problemy? Jestli vas to v bance nebavi, kdo vas tam drzi? Uvazte, kam by to dospelo, kdyby kazdy resil svoje veci verejne...Sbalte lyze, jedte na zimni hry v Destnem, nebo treba zkoulujte Kavanka ;-)
To Kavanek: Napsal jste to (nebo spis vas mluvci) - v ramci moznosti - dobre a diplomaticky (ha ha -- pani, ze ma zajem o budoucnost banky. hmmm, kamen) . Jen se divim, jak u vas pracuje oddeleni interni komunikace, ze se tohle muze stat. Tam bych to taky - byt vama - 'procistil'. To se nesmi stat, mate snad malo problemu s Nomurou??? Navrhuji vam za toto prehlednuti trest: zkouset se dovolat trikrat za sebou na Linku24 (a vemte si den dovolene)
To CSOB: Ze jste banka s katastrofalnim pristupem ke klientum, o tom presvedcujete verejnost jiz nekolik let. Jak rad jsem zrusil nedavno veskere sve ucty u vas. Ne, ze by to jinde bylo zase o tolik lepsi, ale horsi to uz je vazne snad jen ve Sporitelne...(kdyz jsme u pobocek -- konkretne Brno - Sumavska, kam se mimochodem temer nedovolate, protoze tel. cisla jsou do arealu pronajimaci firmy...). Myslim, ze vas soucasny uspech je postaven hlavne na tom, ze vetsina vasich klientu pochazi jeste z dob zacatku podnikani, kdy jste byli temer jedinou bankou, ktera byla pro podnikatele 'vhodna'. Zmenit bank. ucet je pro mnoho firem celkem neprijemnou zalezitosti a tak, jak by rekl klasik, se vasi klienti deli na dva tabory: - jedni, ti by radi sli k jine bance, ale je jim lito, ze vynalozili tolik penez na tak kratky cas zabavy - druzi, ti by taky radi sli jinam, ale setrvavaji pouze ze zvedavosti, zda v budoucnu bude banka stejne hrozna, jako nyni
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 1. 2002 16:17

Typická ukázka toho, jak je ta Čobka tragická. Kdyby mi řekli, že to jde, udělal bych to stejně. A to jsem tam dvakrát byl a pokaždé mě vyhodili, že jim nejde systém! Mohl jsem si ušetřit dvě cesty. Připravili mě o pár hodin života a sebe o 600Kč...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2002 15:12 | james bond

Vidíte, já bych se Vás zase chtěl zeptat, jak se Vám podařilo zrušit účet písemně. Přestože jsem tuto cestu preferoval, všude mi řekli, že musím osobně Na poříčí. Klidně bych ty 200 zaplatil, abych měl od nich pokoj, ale když už mě donutili hnít hodinu ve frontě, tak jsem prostě odmítl poplatek zaplatit. Slečna se kroutila, ale byl jsem neústupný. Dokonce vyhrožovala, že se k tomu musí vyjádřit její nadřízený a naznačila, že to bude nějakou dobu trvat... Já jsem klidně trval na svém a ona po chvíli sama vyměkla (řadové klientské pracovnice asi nechodí na kursy asertivity). Z běžného korunového účtu Vám nic bez Vašeho souhlasu sebrat nesmí. Taková pikantérie - na mém DEM účtu nikdy neproběhla žádná transakce. Změnou frekvence výpisů jsem se rázem dostal do debetu 1,8 DEM. Debet jsem při zrušení samozřejmě musel vyrovnat - písemným příkazem k úhradě z korunového BÚ, ale jinak jsem jim nedal nic - zůstatky na devizových účtech jsem si už předtím převedl jinam linkou 24, takže v den zrušení neměli odkud co brát.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2002 14:46 | james bond

Dokud si přes linku 24 nemůžu zařídit všechny potřebné záležitosti (rušit/otevírat účty...), dokud mě nutí, abych fyzicky chodil na pobočku, tak ať mi garantují slušné zacházení. Nemám čas trávit hodinu ve frontě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2002 14:42

Můžete prozradit, jak jste dosáhl nezaplacení poplatku za zrušení účtu? Mně ho (s)prostě strhli z běžného účtu, ačkoli jsem jim písemně oznámil, že devizový účet ruším z důvodu porušování smluvních podmínek z jejich strany (měsíční zasílání výpisů).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2002 14:16 | james bond

S těmi devizovými účty mě naštvali úplně stejně. Navíc mi zrušili po novém roce DEM účet a založili druhý eurový (co s dvěma eurovými účty?). Rozhodl jsem se zrušit všechny devizové účty - ale ouha, podařilo se mi to až při třetí!!! návštěvě. Poplatek za zrušení účtů jsem odmítl zaplatit. Ze sportu na mě zkusili, že to nejde, ale nakonec to šlo i bez souhlasu nadřízeného.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Komárek

podnikatel, KKCG

Vlasta Parkanová

politička

Karel Komárek
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Vlasta Parkanová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services