Otevřený dopis Pavlu Kavánkovi

V nezkrácené verzi publikujeme otevřený dopis klientské pracovnice ČSOB v Plzni generálnímu řediteli ČSOB Pavlu Kavánkovi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 2. 2002 15:25

Musím ocenit odvahu a vůli něco takového napsat. Od vzniku v roce 1997 kdy jsme založili první s.r.o. do dnes kdy naše skupina dosáhla v roce 2001 souhrného obratu přes 250 mil. Kč, je nám 26 let a vyšli jsme z ničeho, musím s pisatelkou jen souhlasit. U nás v Jablonci nad Nisou je situace přesně taková jak píše, nervózní, neustále změny, personál, který známe za tu dobu osobně a je připraven kdykoliv nám pomoci nemá již sílu a možnosti a tak nám nezbyde nic jiného než změnit bankovní dům, např. v Jablonci nad Nisou je nová pobočka RB asi 100 metrů od budovy ČSOB, takže skutečně teď záleží jen na managementu . . . .

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 2. 2002 10:45, Xaver

Nějak jsem ještě nikde nenašel odpověď pana Kavánka, u když od zveřejnění dopisu nějaký pátek uplynul... I když vlastně ano - rozhovor ve včerejších Hospodářských novinách - dle pana Kavánka je vše OK, výpočetní technika naprosto spolehlivá, drobné chybičky se sice najdou, ale ty nezpůsobují vážné škody... Myslím, že jen velmi naivní klient - a úmyslně se vyhýbám pojmu idiot - může nadále nechat své peníze v ČSOB. Jestliže banka změní bez souhlasu klientů frekvenci zasílání výpisů, kde je jistota, že právě tak nezmění čísla účtů, na které klienti své peníze zasílají?

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 129 komentářů)

21. 1. 2002 14:09 | Pet

No nejsem v bankovnictví, potřeboval jsem z toho na chvilku vypadnout:-)Tedy si myslim, že to teď není důležité. Mám ovšem vyhlédnutou konkurenci, no a není to žádná z "velké trojky".
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2002 13:57 | anonym pro jistotu

Můžete prozradit kam?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2002 11:11 | René Ježdík

Myslím, že tyto dopisy mají svou hodnotu, protože čeří stojaté vody. Ale to se obvykle nevyplácí, takže mě docela zajímá, jaký bude osud této paní. Moc dobrý asi ne :-(
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2002 11:01 | Pet

Souhlasim, pokud se nenapíše panu Kavánkovi přímo, tak se nic nevyřeší, já osobně jsem to řešil pouze mailem přímo jemu, no a ze 4 problémů se 2 vyřešily, a to mi ještě volal druhý den osobně. Nicméně stejně jsem odešel, protože už ta banka není nejlepší na trhu. PS. jsem z bývalé IPB.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 1. 2002 10:45 | Pet

Milý Anonyme, tak to jsme byli kolegové, já jsem měl stejný problém, už jsem ale odešel:-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2002 11:01

Jsem z okresního města na pobočce neumějí poradit jak nainstalovat internet Home banking (pardón tak jedna pracovnice), a myslím, že ikdyž počítače ovládám, tak pomocí broužurky Čsob být laik, tak bych to asi nezvádl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2002 7:35 | zevloun

Na rozdíl od některých pisatelů mne "statečnost" autorky dopisu nedojímá, spíše mi v některých pasážích připomíná svazáckou vzpomínku na minulost. Je však znakem toho, že po 19 měsících je veden stále vnitřní boj mezi ex-ČSOB a ex-IPB, který je v oblasti technologie zostřen ještě odkupem pracovníků vývojových divizí PVT, kteří dříve pracovali pro IPB. Teď musí staré struktury ČSOB dokázat, že je technologie IPB nepoužitelná, když se jim to dříve nepodařilo jako v jiných oblastech. K systému PROFILE je možné pouze suše konstatovat, že IPB jej používala pro milion svých klientů a rozhodně nebyl pro ni hrozbou pro budoucnost, spíše naopak, umožnil ji, aby se stala jasným králem drobného bankovnictví a to za ceny, které byly pro klienty únosné. Přechod na něj pouze odhalil neschopnost kmenových kádrů ex-ČSOB pracovat s invencí, metodicky řídit rozsáhlý systém a koncepčně řídit operativu. Rozšíření milionové databáze o trapných 300 000 klientů ČSOB nemůže vést k systémovým kolapsům a logickým výpadkům stabilizované datové báze. Indikuje to pouze nesystémový přístup k metodickým zásahům tzv. vyvolaných fůzí bank a neschopnost pochopit používanou on-line technologii, na kterou nelze roubovat starý přístup off-line systému IBIS ČSOB. V tom však nadále zůstali podnikoví klienti, takže si banka z nostalgie dovolila luxus dvou transakčních systémů. Již jen vedení hlavní účetní knihy musí být procházka růžovou zahradou. Pak lze jen konstatovat, že cena The European Banking Technology Awards v kategorii IT tým roku je opravdu ve správných rukou - to ta Evropa tedy vypadá, když jsou hmatatelné výstupy vítěze takovéto kvality. Z těchto kriterií může vyplývat i skutečnost, že i inovované ceníky ČSOB vysoce předběhly kvalitu nabízených služeb a produktů. Pokud se jedná o přetížení pobočkových pracovníků, to je přeci výsledek objednávky na poradenskou agenturu, která masové snížení pracovníků doporučila (na žádost vedení?) - profesor Parkinson by byl spokojen. K tiskovým vyjádřením banky lze pouze konstatovat, že jsou jako vždy fundovaná a pravdivá. Jen k nim lze podotknout, že za 19 měsíců je reálné navrhnout a vyvinout pro banku velikosti ČSOB zcela nový transakční systém - chce to pouze jinou kvalitu lidí, než kterou dnes ČSOB vládne a nejedná se pouze o počítačové experty, ale i o bankovní experty a specialisty. Huráoptimismus samolibého vedení povede nadále banku do pekel a vzniklá situace je jen vzorkovým příkladem, kam vede dnes moderní snižování pracovních míst bez vazby na lidské kvality a profesní znalosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 1. 2002 18:35

Myslim, ze v pripde CSOB zadny zasadni zlom v kvalite obsluhy klientu po slouceni s IPB nenastal. Rozhodne tedy ne na pobocce Na Porici. Tam to byla vzdycky katastrofa. vn
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2002 16:20 | GEKKO

Povazuji CSOB za lepsi nez prumernou i v soucasne dobe. Nicmene musim priznat ze situace se zhorsuje a to zejmena v puvodni CSOB. Preferuji ted byvalou IPB jsou tam mensi fronty a ochotnejsi pracovnici a vsechny pobocky jsou on-line. Nicmene velmi mne v posledni dobe rozcilil pristup a chovani CSOB u poplatku periodicity vypisu. Prestoze jsem mel nastaven ve smlouve rocni vypis unekterych devizovych uctu . Tato frekvence byla bez meho vedomi zmenena na mesicni. Neuveritelna drzost! V cizine bych banku za to zaloval a to bych jeste rad podotknul ze byla predtim zvysena cena za zruseni uctu o sto procent! Zvlatni chovani. Na druhe strane musim priznat CSOB velmi dobry karetni program /napr bylo mozno bez problemu zvysit ci snizit limit,prevest kartu na jiny ucet,vyber z bankomatu a platba kartou bez poplatku,moznost pripojisteni ke karte atd/ a vcelku pruznou reakci na pozadavkyo zmenu/alespon co pobocek na severni morave./ Navic momentalne docela dobra sit pobocek IPB+CSOB. Takze ted uvidim ,mam docela smisene dojmy. Uvidim jak se to bude vyvijet dale.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 1. 2002 7:50 | Anonym

Máte absolutní pravdu ve všem, dříve zde všechno fungovalo a každý byl spokojený, ale nyní je to děs a hrůza. Naše milé vedení by se opravdu mělo moc zamyslet nad tím co způsobylo. Pohybuji se v této době prřevážně jen mezi samími naštvanými lidmi to zde dřív nebylo. I mě samotného tato atmosféra velmi drtí a bohužel to někdy odnáší i mé okolí, které za to nemůže. Je to dost smutné, že. Plno lidí mi doporočuje změnu zaměstnání. A také nevím jak dlouho to ještě vydrží snášet moji kolegové. Začněte proto prosím Vás jednat a to rychle jednat jinak přijdete o spoustu kvalitních lidí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 19:36 | Zargon

Dobrý PR tah-přiznat chyby, ale ukázat že většinu pracovníků to mrzí a že jsou plně loajální firmě. Za obětní beránky se tak vybere střední úroveň vedení-ale projekt slučování by snad měla řešit pracovní skupina na úrovni představenstva. Pokud je paní Kubíková skutečná a zároveň neskončí v oddělení marketingu nebo podobném tak se omlouvám.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 18:36 | Jarka

Dost dobry. Uz tady bylo moc rozumu, chce to obcas nejakou veselou prihodu z nataceni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 18:32

Obdivuji odvahu této pracovnice a držím ji palce, aby i nadále patřila k pracovníkům banky a podmínky na pracovišti se zlepšily. Často se totiž stává, že když už někomu "přetečou nervy" a ozve se, tak většinou špatně skončí a je propuštěn.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 18:17

Obsluha klientu v CSOB na Porici je katastrofalni. Posledne jsem cekal 2 hodiny s listeckem. Pracovnice nejen ze nevi zhola nic o produktech, ale poskytuji dokonce i mylne informace. V posledni dobe jsou v teto pobocce uplne nemozni! Neochota, nevlidnost, pomalu by na klienta rvali. Nebo posledne po hodinovem cekani jsem se dozvedel, ze nefunguje system (uz po nekolikate). Hodinu cekani, nebo ty dve potom, mi ale nikdo nezaplati. I do prace jsem kvuli tomu prisel pozde - vsimli jste si te perfektni otviraci doby? Rozhodl jsem se vymenit banku. Diky Bohu! Stara CSOB byla lepsi, rychlejsi, kvalitnejsi s osobni peci o klienta. A navic nebyla tak draha jako ted! Od rijna to stoji za starou backoru. Dekuji, CSOB uz nechci.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 17:32 | Marek/mlkr.centrum.cz

Jsem řadovým klientem ČSOB více než 5 let, ale už dlouho nebudu, vběhem prosince mi došla trpělivost. Původně jsem si ČSOB vybral pro její pružnost, ochotu pracovníků na přepážkách a příznivé poplatky za služby. Bohužel v poslední době zbyla snad už jen ta ochota na přepážkách a to ještě ne všude. Chápu, že poplatky je potřeba zvyšovat, ale očekával bych i zlepšení služeb, bohužel situace je opačná, na přepážkách se tvoří fronty, systémy mají výpadky, devizové transakce jsou pomalé atd. A použití internetu pro platby? Zkuste to, zvláště pokud počítače nejsou zrovna Vaše silná stránka.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 17:14 | Petr

Ještě bych chtěl poukázat na jednu věc, která z dopisu moc nevyplynula. ČSOB i IPB měly před spojením každá své výhody a věci, které uměly líp, já měl účty v obou. Bohužel při spojení se evidentně spojilo to nejhorší, to lepší z obou odpadlo. Byl jsem tak nucen zrušit všechny účty v ČSOB, v bývalé IPB zůstává poslední. Ten pád kvality služeb a masivní zdražení se opravdu vydržet nedaly. Ještě pro zajímavost: pár měsíců jsem běhal z jedné půlky do druhé kvůli vyřešení elementárního problému (elementárního aspoň podle mě) - bez výsledku. Když jsem se pořádně nasral, stačil jeden telefonát s oblastním šéfem a elementární věc byla elementárně za 2 minuty vyřešena. Zajímavý, ale stejně je momentálně jednodušší změnit banku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 16:45 | Marta Janovská

Já také. Držím palce a doufám, že vše dopadne tak dobře, jak má. Ještě jednou - děkuji i za lidi z jiných poboček, kteří tu odvahu jako Vy neměli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 16:26

Jestli ta paní opustí ČSOB, pište si pane Kavánku 3 zrušené účty a na depozitech - 500 000 Kč. A že pracovníci jsou přetížení, to jsem viděl při krátké návštěvě ostravské ČSOB. Management banky tam asi nechodí,protože změna situace před a po IPB je k pláči.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 1. 2002 16:25

Věro, "kontrolní nákupy" v bance bych chtěl vidět - u např. obchodních firem se říká, že 20% zákazníků dělá 80% obratu - a 80% malých ten zbytek. Je-li tomu tak i u bank, není důvod cokoli měnit, naopak bych asi retail vymetl ven z poboček, i když v nabídce ho mít bohužel musím. Kdo jiný už by měl uměl lépe počítat, než bankéři? Autorka článku je mi ve svém snažení sympatická, ale pokud je jí víc než 30, mohla by vědět, že to nemá smysl - boj s takovou Kolbenkou je předem ztracen a vede pouze ke ztrátě sil, které se hodí na hledání radostnějšího zaměstnání. Sám tomu rád nejsem, protože pak ve velkých firmách zbydou jen vůdci bez kontaktu s podhradím a zoufalci u přepážek bez možnosti/schopnosti osobního přístupu. Vím o čem mluvím, není nic krásnějšího, než když ve firmě - Kolbence znáte příčetné lidi, kteří vám rádi pomohou - a někdy přitom i riskují porušení "služebních předpisů".
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 1. 2002 15:52

Vážená paní Kubíková, chtěla jsem Vám poděkovat za odvahu. Věřím ve Vaše dobré úmysly a doufám, že za projevení svého názoru nebudete pronásledována. Doufám také, že se problémy, o kterých píšete začnou řešit. Potřebujeme lidi, kterým jde o dobrý výsledek a potřebujeme, aby se někdy něco povedlo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Dvořák

manažer a podnikatel

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Martin Dvořák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services