Otevřený dopis Pavlu Kavánkovi

V nezkrácené verzi publikujeme otevřený dopis klientské pracovnice ČSOB v Plzni generálnímu řediteli ČSOB Pavlu Kavánkovi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 2. 2002 15:25

Musím ocenit odvahu a vůli něco takového napsat. Od vzniku v roce 1997 kdy jsme založili první s.r.o. do dnes kdy naše skupina dosáhla v roce 2001 souhrného obratu přes 250 mil. Kč, je nám 26 let a vyšli jsme z ničeho, musím s pisatelkou jen souhlasit. U nás v Jablonci nad Nisou je situace přesně taková jak píše, nervózní, neustále změny, personál, který známe za tu dobu osobně a je připraven kdykoliv nám pomoci nemá již sílu a možnosti a tak nám nezbyde nic jiného než změnit bankovní dům, např. v Jablonci nad Nisou je nová pobočka RB asi 100 metrů od budovy ČSOB, takže skutečně teď záleží jen na managementu . . . .

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 2. 2002 10:45, Xaver

Nějak jsem ještě nikde nenašel odpověď pana Kavánka, u když od zveřejnění dopisu nějaký pátek uplynul... I když vlastně ano - rozhovor ve včerejších Hospodářských novinách - dle pana Kavánka je vše OK, výpočetní technika naprosto spolehlivá, drobné chybičky se sice najdou, ale ty nezpůsobují vážné škody... Myslím, že jen velmi naivní klient - a úmyslně se vyhýbám pojmu idiot - může nadále nechat své peníze v ČSOB. Jestliže banka změní bez souhlasu klientů frekvenci zasílání výpisů, kde je jistota, že právě tak nezmění čísla účtů, na které klienti své peníze zasílají?

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 129 komentářů)

25. 1. 2002 9:14 | Horal

Nemějte mi to za zlé, ale já si myslím, že nejvíc průserů je vždycky v Praze. To co popisujete já při občasných návštěvách v naší matičce měst zažívám kdekoliv, třeba na poště, na nádraží, v obchodech, takže proč ne i v bankách. Na druhé straně musím říct, že u nás v Jeseníku je ČSOB s velkým odstupem nejlepší bankou a to, o čem všichni píšete, jsem tam nezažil. Naopak mi uměli na rozdíl od všech jiných poradit s akreditivem a rychle ho pak i vyřídit. Nikdy v ČSOB nečekám, normální věci dokážu vyřídit za pět, za deset minut. ČSOB jsem si vybral hlavně kvůli otevírací době, tu mají taky jednoznačně nejlepší. Spíš mi vadí různí drbani, co tam začali chodit, nemají u nich určitě žádný účet a jenom platí jakési poštovní šeky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 20:37 | zevloun

Ale to je silné slovo, do hajzlu to může poslat akorát atomovka. Jako klient PS zajisté sledujete ceníkové novelizace, úrokové výhody, poplatky za papírové příkazy i za výběry z bankomatů. PS přestává být bankou pro prostý lid. Pokud máte postžiro/postkonto jste zapojen v diskutovaném systému Profile, pokud máte vkladní knížku jste napojen v neinovovaném systému Postagon, který část dat zbírá přes Profile. Všechny omyly se promítají i do obhospodařování účtů PS.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 20:23 | zevloun

Kdyby jenom v ´93, oživování mrtvoly mělo více kol.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 20:20 | zevloun

Ó Marianno z ČSOB, opět jsem zaslzel. On sice námořník jen konstatoval arogantnost personálu ČSOB, ale pěšákům vysloveně nenadával, i když obecně konstatoval skutečnost, která na leckterých přepážkách vládne. A při Vaší chápavosti zajisté máte zmapovánu realitu, jak se zachovali pěšáci ex-ČSOB k pěšákům ex-IPB. Z takových kolektivů nic jiného než otevřené dopisy nemohou vypadnout.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 17:24 | jadr

Bohužel, tato situace je v ČR obvyklá nejen u ČSOB, ale i u dalších obřích konglomerátů. Co na tom, že vláda, parlament, senát a pan Prezident schválili nový zákoník práce, když nikdo není schopen a myslím, že ani nechce kontrolovat jeho dodržování. Ano, když jsem k tomu donucen, tak tedy musím schvalovat staré komunistické heslo "mládí v před", které je snad dnes nejpopulárnější. Ne nechci v žádném případě mladým něco vyčítat, oni se teprve musí naučit řídit. Někdo napsal "chybami se člověk učí" druhý odpověděl "jen blbec se učí svými". Přece nelze řídit žádnou firmu metodou "pokus omyl".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2002 13:59

Pro dokreslení zkuste ještě třeba toto

http://ekonom.ihned.cz/index.php?s1=4&s2=0&s3=0&s4=0&s5=0&s6=0&m=detail&article[id]=10606570&article[what]=nechod%ED&article[sklonuj]=on
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2002 13:47 | serz

Jo, čněla, ale jenom proto, že ji v '93 stát z tech sr***k vytahnul.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 12:19 | Zdenek

Nechci být škodolibý, pane tiskový mluvčí ČSOB - ale hodláte zažalovat všechny klienty, kteří zde na Internetu poškozují dobré jméno (dle Vás) banky???
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2002 10:17 | Marianna

Děkujeme za "chápavý" a "tolerantní" přístup k těm "příšerným" přepážkovým pracovníkům. Napadlo vás někdy, milý pane, že obyčejní zaměstnanci jsou ti nejmenší, kteří mohou cokoli změnit a nadávat jim či na ně je skutečnost hloupá a arogantní. V ČSOB je mnoho problémů a mnoho nespokojených klientů - bohužel, ale to "pěšáci" jaksi neovlivní.... Á propos, citovat pasáže z Cimrmana sice umíte, ale chtělo by to přidat i trochu chápavosti....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 8:28 | Eric

Franta Slamník je prototyp hbitého českého podnikatele, sláva takovým. Jak se objeví myšlenka nějakého hloubala, který to snad ani tak nemyslí, už se toho nějaká šikovná česká ruka ujme (i když to taky není míněno vážně). Kéž by to tak fungovalo vždycky... Eric není Franta Slamník (bohužel). Mindrák vůči bankám mám, jak jste to poznal? Jste Bůh nebo ďábel?:o))))
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 7:40

Bohužel i já mám své zkušenosti se stavem, kdy peníze na účtu jsou a přitom není možné je vybrat přes bankomat, ani zaplatit kartou. Stalo se mi , že jsem chtěl zaplatit kartou u benzínové pumpy (karta Visa Electron). Vím, že tyto karty mají své problémy, proto po zjištění, že kartou nezaplatím částku cca. 800 Kč ponechal jsem obsluze benz.pumy občanský průkaz (tímto jim děkuji) a vydal se hledat nejbližší bankomat, abych mohl vybrat peníze na zaplacení. O to horší bylo moje zjištění, že prakticky žádný z 5 bankomatů mojí kartu nepřijme a peníze mi nevydá.To bylo pátek 17.15 hodin (v bance již zavřeno) Při volání na klientského poradce jsem zjistil, že heslo, které jsem si nastavil při zakládání účtu je neplatné a tudíž se se mnou nebude nikdo bavit . Nakonec to vyřešila půjčka od kamaráda (cca 10 km tam a 10 zpět). Když jsem se asi po 2 hodinách vrátil na benz. pumpu, obsuha nevěřila svým očím, že jsem se vrátil. Podobný přiběh jsem zažil již jednou.
Milá ČSOB - tvé služby byli prakticky bezchybné - dokud jsi nespolkla IPB. Dnes bohužel musím říct, že banka ČSOB stojí "za starou bačkoru". Chystám se ponechat účet pouze na placení trvalých příkazů a zbytek peněz okamžitě vyberu a nacpu doma do slamníku (co je doma to se počítá). Nemám za zlé pracovníkům v bankách. Protože jsem zaměstnán u podobného "giganta" vím sám dobře jak težké je být dole a poslouchat "chrchly" zezhora, kde neexistuje jednotný názor na věci .
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2002 7:10 | Jelito

Ježiš v čem. Vim, že je to teď jedna rodina, ale v ČOB dyž chci dát příkaz, tak (u nás v prdelákově) čekám až se na přepážce někdo slituje, pak se to furt někde hledá, vopisuje na stroji, třikrá vofotí a založí. U PS to jsou (zatim) jen vteřiny nebo minuty. Na nás malý lidi serou skoro fšechny banky, teď mě zevloši řikáš, že i to málo co zbylo pude do hajzlu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2002 23:41

Vážení z ČSOB, upozorňuji, že už nejde jen o to, čekat dlouhé minuty na vyřízení své věci u přepážky, ale i o peněžní ztráty. Poslyšte můj příběh - 2. ledna jsem dostala poštou jedno z mnohazbytečných hlášení o stavu účtu, kde jsem měla ještě zhruba 4000 Kč. Když jsem za pár dní šla stáhnout další peníze z termínovaného na běžný, bylo mi řečeno, že už týden mám na běžném účtu mínus tisíc korun a že tedy platím denně 30ti procetní trestný úrok. Proč mi to nikdo nezavolal, když ještě loni za běžnou službu dlouholetému klientovi platilo, že mu pracovnice volaly, i když měl stav mínus deset haléřů. Ztrápená slečna za přepážkou se mi moc omlouvala, že ani v bankomatu nezjistím aktuální stav svého účtu, protože jsou tam údaje běžně několik dní staré. Za dvě čekání u přepážek v Anglické jsem si přečetla knihu Bobos, to čekání se dá jaksi využít, ale platit za to, že má banka nemá dost personálu, to mne nebaví.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 23:26

Pardon, vyprávělY :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2002 23:26

A je to stále stejné, dnes jsem strávil Na Příkopech na pokladně hodinu a půl (naštěstí už naposledy). A to bylo pravé poledne a banka byla totálně prázdná. Pracovnice za přepážkou vypadaly uvolněně, a s pobavením mi vyprávěli, jak banku opouští jeden klient za druhým.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 22:49 | RNDr. Miloslav Kučera /curly@iol.cz

Nechci opakovat všechny výtky na stranu vedení ČSOB, jak vyzněly od p. Kubíkové, tak od dalších přispivatelů do diskuze. Byl jsem dlouho klientem IPB, poté i ČSOB, nyní jen ČSOB a to s několika účty soukromými i firemními. Bohužel se musím přidat k těm, kteří mluví o katastrofě služeb. Po sloučení zmíněných bank došlo k naprostému chaosu a to především před vánocemi, kdy díky dvoukolejnosti serverů byly klienti (konkrétně v Liberci) honěni od přepážky k přepážce, protože některé pravcovaly pro bývalé klienty IPB, jiné pro ČSOB. Ani letos se zatím situace nezlepšila a to k zoufalství stresovaných klientů i ubohých pracovnic na přepážkách. Snažil jsem se zjednodušit své kontakty s bankou přes linku ČSOB 24, ale díky problémům přístupu do sítě trvalo jednání v bance přes 1 hodinu. Také nechápu, když (mluvím o Liberci) přešli všichni klienti IPB do ČSOB se banka zbavila moderně vybavené budovy již bývalé IPB a tato, ryze bankovní budova, včetně speciálního trezoru bude nyní sloužit Inspekci životního prostředí př. jiným státním orgánů. /Zatímco přístup v IPB byl plně elektronický, v archaické budově ČSOB (před válkou Dresder Bank) musí pracovnice jít s každým osobně do trezoru, doslova vyrvat těžké pancéřové dveře, počkat, až si klient vše vyřídí a pak proceduru ručně zopakovat. Z celé situace mám pocit, že ČSOB má příliš klientů a chce se ji zbavit. Asi budu se svými 3 účty další.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 20:38 | Miroslav Klobas / m_klobas@telecom.cz

Klientem ČSOB jsem asi od roku 1992, pobočka HK. Nemůžu udělat nic jiného než potvrdit otevřený dopis a názory "starých" klientů. Už asi 4 měsíce jsou služby banky naprostá katastrofa, znásobená ještě přechodem na nové číslování účtů, které znásobilo absurdní čekací doby. Navíc určitou dobu (asi 2 měsíce) byly pravidelně v hlavní hale pobočky HK k dispozici pouze 2 (DVĚ) přepážky.......
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 20:07 | zevloun

Už se stalo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2002 16:37 | Václav Kohout

Článek mne dvěma shodami - právě dnes jsem požádal jako jeden z mnoha o zrušení účtu v ČSOB, druhou shodou právě v pobočce v Plzni na Americké. Musím konstatovat, že patřím také mezi zklamané klienty ČSOB a že paní Kubíková má pravdu a na mnoha místech svého dopisu se vyjadřuje velice jemně. (Rozhodně výrazně jemněji než klienti v hale na Americké v uplnynulých měsících.) Když jsem si účet před asi 5 lety zakládal, bylo vše bezproblémové. Když jsem před časem chtěl nově zřizované a propagované konto Kompakt+, byl jsem už považován za zákazníka, který nemusí chodit na přepážku, ale do kanceláře za svým osobním bankéřem. Nemusím komentovat, že to bylo velmi příjemné, zejména v mé časové tísni. Zhruba od pololetí minulého roku je vše jinak. Vyvolávací systém, kvůli kterému jsem před lety utekl z České spořitelny, fronty u pokladny (více než hodinové), davy nespokojených a naštvaných klientů v hale, den ode dne měněné a nepřehledné menu systému, mnoho let (pouze) slibovaný internet banking. Ještě, že do banky nemusím denně, ale i 1-2 návštěvy měsíčně stály za to, hodina, dvě - žádna míra. A to i kvůli takové trivialitě jako je výpověď ze spořícího vkladu. Dnes po opětovném čekání jsem tedy skončil a velice mne zaujalo, že jsem na stolech pracovníků banky viděl nejednu žádost o zrušení účtu. (Omlouvám se zaměstnancům za nahlížení na jejich volně shlédnutelné stoly, ale nudu při čekání si člověk krátí lecjaks. - Že by do haly instalovali třeba video? ;-)) Dost mě mrzí i to, že jsem ČSOB před pár lety v dobré víře doporučil více svým známým a nyní se na to někteří tváří rozpačitě. Psát by se mohlo více a více, ale asi není třeba.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2002 16:25

Leta jsem byla klientkou IPB, svuj ucet mam vedeny v pobocce Perla. Hovorim za sebe jako klienta a musim bohuzel konstatovat, ze to co dokazala CSOB udelat s IPB je neuveritelne. Mam s cim porovnavat, protoze soubezne s tim jsem mela ucet i v CSOB. Na ucet v CSOB jsem vzdy ukladala prostredky, ktere jsem "nepotrebovala" nebot snaha dostat se k jakymkoli sluzbam na provozu v CSOB (zejmena vyzvednuti hotovosti) byla vzdy hororem a zalezitosti na dve hodiny. Naproti tomu IPB mi jako klientovi poskytovala rychle a spolehlive sluzby a pracovnici na provozu mi byli schopni poskytnout informace o tom, co jsem aktualne potrebovala. Dnes je situace takova, ze ve spicce, kdy prijde na pobocku spousta lidi, obsluhuji 2, slovy dva urednici. Stoji se ve fronte, lidi nadavaji. Kdyz uz se dostanete k prepazce, urednik se vam venuje, ostatne na byvalych pobockach IPB je to vetsinou puvodne kmenovy zamestnanec IPB. Co je strasne je absolutni chaos a dezorganizace, kterou pripisuji prave CSOB. A musim rict, ze jako klient banky (a tedy clovek zvenci) jsem videla jakym zpusobem jednal quasi manager z CSOB s "plebsem z IPB". Domnivam se, ze nejvetsi ostudou CSOB neni neohrabanost ve sluzbach zakaznikum, nybrz nadutost a arogance jejich pracovniku. Nakonec jeste podotykam, ze svuj ucet v byvale CSOB jsem zrusila. Ucet v byvale IPB mam z nostalgie veden, lec vzdy, kdyz jsem nucena jit neco zarizovat "k prepazce" cuka se mi ruka a jsem blizka toho okamzite ucet zrusit. Bohuzel po hodine postavani ve fronte jsem tak vycerpana, ze zadam operaci, kterou nutne potrebuji a doufam, ze priste se to zlepsi. Nezlepsi.
Cetla jsem nektere reakce a zkusenosti ostatnich klientu. Na zaver doufam, ze pan Kavanek si najde chvili a tyto reakce si procte. Vim, ze je obklopen nohsledy, kteri mu vetsinou podobne materialy predzvejkavaji. Jestli se k tomu pane rediteli odhodlate, prectete si clanek a reakce na nej sam. Vase pracovnice, ktera Vam poslala dopis ma pravdu. Mluvte s normalnimi lidmi. Vim o cem mluvim a vim, ze neni nic horsiho byt zavisly na tom, co mi predzvejkaji moji podrztaskove.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Bakala

podnikatel, BXR Group

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Zdeněk Bakala
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services