Otevřený dopis Pavlu Kavánkovi

V nezkrácené verzi publikujeme otevřený dopis klientské pracovnice ČSOB v Plzni generálnímu řediteli ČSOB Pavlu Kavánkovi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 2. 2002 15:25

Musím ocenit odvahu a vůli něco takového napsat. Od vzniku v roce 1997 kdy jsme založili první s.r.o. do dnes kdy naše skupina dosáhla v roce 2001 souhrného obratu přes 250 mil. Kč, je nám 26 let a vyšli jsme z ničeho, musím s pisatelkou jen souhlasit. U nás v Jablonci nad Nisou je situace přesně taková jak píše, nervózní, neustále změny, personál, který známe za tu dobu osobně a je připraven kdykoliv nám pomoci nemá již sílu a možnosti a tak nám nezbyde nic jiného než změnit bankovní dům, např. v Jablonci nad Nisou je nová pobočka RB asi 100 metrů od budovy ČSOB, takže skutečně teď záleží jen na managementu . . . .

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 2. 2002 10:45, Xaver

Nějak jsem ještě nikde nenašel odpověď pana Kavánka, u když od zveřejnění dopisu nějaký pátek uplynul... I když vlastně ano - rozhovor ve včerejších Hospodářských novinách - dle pana Kavánka je vše OK, výpočetní technika naprosto spolehlivá, drobné chybičky se sice najdou, ale ty nezpůsobují vážné škody... Myslím, že jen velmi naivní klient - a úmyslně se vyhýbám pojmu idiot - může nadále nechat své peníze v ČSOB. Jestliže banka změní bez souhlasu klientů frekvenci zasílání výpisů, kde je jistota, že právě tak nezmění čísla účtů, na které klienti své peníze zasílají?

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 129 komentářů)

31. 1. 2002 0:15 | zevloun

Nejsa pracovníkem ČSOB, nemám žádné nutkání řešit pracovní problémy s kýmkoli. Navíc jsem nebyl prvním, kdo vytáhl vnitřní problémy na veřejnost. Jako pracovník byste měl znát personální obsazení. Na ústředí bych napočítal z ex-IPB 2 lidi, několik ředitelů poboček a trochu nerozmetána je Poštovní spořitelna na nižších postech. Jistěže vše záleží na lidech, ale mne známé situace z ústředí a poboček nedávají pracovníkům ex-ČSOB žádnou nálepku charakterové kvality, spíše naopak. Je pravda, že by mne nemělo znepokojovat chování vítězů, protože to je vždy nadřazenecké. Zatím jsem však zde od skrytých pracovníků ČSOB nezaregistroval konstatování žádného kladu, vše je z jejich pohledu negativní. Výše uvedená Marianna se jako pěšák, když kolem čte samé výtky na arogantní chování, ani nepokusí zamyslet se nad změnou chování pěšáka za přepážkou. Zjevně to nedostala příkazem. Pokud není snaha po vnitřní komunikaci a snaha po zlepšení vlastního výkonu, pak žádné srdceryvné dopisy nic nemohou vyřešit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2002 22:26 | Harpagon

KBC po převzetí ČSOB prohlásila orientaci na retail, pro který byla ČSOB nejméně vhodná. Předpokládalo to nákladně budovat síť poboček nebo převzít pobočkovou síť někoho jiného ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2002 18:23 | V.Z.

Jsem klientem ČSOB někdy od r. 1996, byl jsem také půl roku klientem IPB (po té co "pohltila" Banku Haná) a z IPB jsem velmi brzy odešel, protože nebyl během toho půl roku měsíc, aby nebyl nějaký problém (nevydaná platební karta - po třech měsících urgencí jsem se dozvěděl, že jsem si ji prý nikdy neobjednal, změněná čísla cílových účtů na platebních příkazech, příšerně nepřehledné výpisy z účtů - ve formátu 1/3 A4, a pod.). IS IPB měl výpadky už tehdy, a po převzetí ČSOB se na tom zjevně nic nezlepšilo (snad jen ty výpisy z účtů). Účet u ČSOB mám sice pořád, ale v posledních 2 letech využívám pro většinu finančních operací jiné banky, ČSOB mi nenabízí tu kvalitu a spolehlivost, kterou s převzetím IPB ztratila. Zdá se mi, že "fůze", která loni "proběhla", byla pro všechny (ne)zúčastněné strany (obě banky. akcionáři i stát) spíše ztrátová - každý z nich ztrácí něco trochu jiného - např. ČSOB klienty a pověst o serioznosti a spolehlivosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2002 14:30 | zatím ještě klient

... jednou jsem zažil spadnutí systému v pobočce (černá obrazovka). Dámy promptně přešli na starej dobrej papír a obsloužili všechny přítomné klienty. Když se chce, tak to jde ... Jenom si říkám, do které banky odchází klienti, kde je to lepší ...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2002 14:18 | vytrženo z kontextu

... ČSOB v době, kdy přebírala IPB, neměla s retailem žádné zkušenosti. Byla orientovaná na velkou podnikovou klientelu ...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2002 12:24 | Pet

Dobrý den, nemyslím si, že tato nevraživost je na všech pobočkách, projevuje se to spíše na těch větších. Ovšem o tom, že "nahoře" zůstali i lidé z IPB, to není pravda. Je tam pan Kavánek, no a povětšinou jsou kolem něj lidé z KBC, případně manažeři z bývalé ČSOB. Na nižších stupních řízení zůstali místy i ředitelé IPB, ale jen poskomnu:-((
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2002 11:16

Pane Zevloune a jak se zachovali pěšáci ex-ČSOB k pěšákům ex-IPB ? Podívejte se, odpor ke spojení dvou těchto bank je a bude z obou stran. Pokud to beru z pohledu pěšáka z ex-ČSOB, co mu to přineslo? Výměnu systému, výměnu klientů, změnu firemní kultury (už slyším Vaší námitku), změnu managementu (protože myslet si, že nahoře jsou jenom lidé z ex-ČSOB je úplná blbost a Vy jako zjevný zaměstnanec to musíte vědět) a totálně nové portfolio produktů které se každý musí naučit. Pokud, jak snad dobře předpokládám, jste pěšákem z ex-IPB a řešíte si tady suše pracovní problémy s kolegama, tak to považuji za ubohé. Vše záleží jenom na lidech, a pokud byl protivný pěšák z ex-ČSOB tak jím zůstane a nikdo na tom nic nezmění.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 1. 2002 3:26 | Jožin / velky.bobes@atlas.cz

Jen malé povzdechnutí - byl jsem klientem Regiobanky, Evrobanky, Bankovního domu SKALA a se službami těchto malých bank jsem byl spokojen. Byl jsem i klientem velkých bank, zejména ČS, a.s. Po letech jsem jako svou banku zvolil IPB, a.s. a ... přestože se jednalo o tzv. "velkou" banku, byl jsem spokojen. Ale od doby, kdy s touto bankou a jejími pracovníky začali pracovat "manažeři" z ČSOB, a.s. nemám slov. Přezíravost, nadutost, nezájem o klienta, a to jak z oblasti privátního tak firemního bankovnictví skutečně nemá obdoby. Mám zkušenosti jak s Poštovní spořitelnou, tak s bývalými pobočkami IPB a nevěřím svým očím, co vše se dá s pro klienty s fungující bankou udělat. Asi mají opravdu příliš mnoho klientů ... Já osobně jsem již své některé vklady "přenesl" jinam, protože již nemám tak pevné nervy, abych byl s to akceptovat podmínky v ČSOB, a.s. Mohu-li doporučit, zkuste třeba Živnostenskou banku, a.s., tam si Vás, aspoň zatím, budou vážit. Byl jsem v pobočkách na Senovážném náměstí a na Štětkově ulici v Praze, v Liberci, v Mladé Boleslavi, v Českých Budějovicích, takže můj pohled není ovlivněn jen funkcí jedné pobočky a divím se, že tam lidé ještě chodí. Vrcholem všeho byl komentář ke krachu informačního systém začátkem roku 2002, kdy v deníku Hospodářské noviny uveřejnili tuto zprávu i s hodnocením banky dvěmi klienty a ti, věřte nevěřte, chválili, že se vlastně nic nestalo a že to tak je správné. A že v ČR je vlastně takový nepořádek, že zpoždění plateb o nějaký ten den vůbec nehraje žádnou roli. A tak se ptám: "Už jste někdy zaplatili něco ČSOB o den později?" Stačí, když si v sobotu a v neděli nepřipíší platbu a ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2002 8:29 | Harpagon

Distancoval jsem se od podobných obchodů a mám klidné spaní. To vyšetřování jim nezávidím. Vadí mi když nějaký "Spravedlivý" viní z problémů někoho jiného.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2002 1:18 | zevloun

A proč by se mělo něco dít, když českou policii musel přijet usvědčit z blbosti zahraniční obchodník ? Mezi námi - Vy věříte na čisté obchody ? Jinak máte pravdu - kdo má majetek nad 100 000, k výslechu a milionářskou daň. To by zmizelo haciend, chat a domečků - že ? Prostě násobit zaměstnanecký plat je blbost. Bez znalosti možností dalších zákonných příjmů, úvěrů, hypoték a rodinného jmění - je to už jenom čirá závist.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2002 8:32 | Harpagon

Někteří z dotčených byli vyslýcháni již za nebožky IPB a nic se neděje. Jistě, "ekonomická kontrarozvědka", to zní hrdě, ale hůř vypadají její výsledky, ale stačí objet adresy manažerů blízkých jistému panu náměstkovi a hned je nám jasné, že na tu vilku si ušetřili ze svého 40 tisícového platu, že :o)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2002 1:31 | zevloun

To není názor od věci, jenom ta ruština by nebyla v první linii.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2002 20:52 | zevloun

U Vás v Jeseníku ještě nemají VIP klienti samostatné mramorové schody, aby se náhodou neumazali o špinavý prostý lid ?? To být Vámi, tak to tak nenechám, aby Vás nevzdělaný a nemajetný národ rušil u bohulibých finančních transakcí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2002 1:19 | zevloun

Já na rozdíl od Vás čtu velice dobře. Při vší úctě k Vaší mlčenlivosti, víte stejné kulové jako kdokoli jiný. A na chodbách bank se dozvíte tolik pravdivých drbů... Pokud ČSOB podala žaloby, a zatím jich podala jen 6, je logické, že policie reaguje vyšetřováním. Zatím jsem si nevšiml, že by někoho trestně obvinila, a při skutečnosti, že policie rozumí finančním transakcím jako kozel petrželi, začíná být pro mne věrohodný až výrok soudu. Právě proto, že úplatky za úvěry jste směřoval pouze na IPB, jsem se Vás snažil upozornit, že nedobytné úvěry existují i v jiných bankách. Za situace, kdy se zainteresované strany nedokáží shodnout ani na prodejní ceně banky a objem převáděných pohledávek na Konsolidační agenturu musí korigovat ministerstvo financí, byste se se svým jednoznačným vyjádřením a znalostmi situace měl obrátit na policii, protože pro ni budete korunní svědek. Ty vily máte také již zinventarizované ? S takto jednoznačně vyjádřeným odsudkem bych nedokázal reagovat ani na trestně stíhané pracovníky KB, která má na odešlé miliony již několik kauz. Jinak Vám přeji do Vaší přetěžké práce veselou mysl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 21:46 | Harpagon

Zevloune, vidím velice zblízka ten chlív, co po sobě nechal top management IPB. Jsem vázán mlčenlivostí, ale některé z těch, které mám na mysli, již policie vyšetřuje. Nepsal jsem, že ve všech bankách berou provize za úvěry, ale v IPB brali a nejen za úvěry. Lépe čtěte Zevloune :o).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:34 | CSrypatschek

V prvé řadě si myslím, že pan ředitel Kofeinek už dávno velice dobře ví, o čem pisatelka píše, a proto psaní dopisu bylo zhola zbytečné. Nevím, jaká je situace dnes, ale za ČSOB a jejím majoritním akcionářem jsem zaznamenal kdysi jakousi finanční skupinu Almányj. Odhaduji, se základními znalostmi ruského jazyka, že zde jde o nějaký ten kosmopolitní kapitál, který v ČSOB objevil potenciální diamantový důl a který zde dále úspěšně zainvestoval (mj. i dokupem IPB ) a je připraven ho, při všech rizicích a problémech, úspěšně vytěžit. Bez emocí, toto je přece podnikání ! Paní při psaní a zveřejnění dopisu byla a je dle mne tak trochu v naivně smutné pozici, když už jsme u té ruštiny, jako ti z té staré gardy komunistů roku 1917-20, co čekali později ve vězení už jen na kulku do týla, ale furt chtěli mluvit se Stálinem, protože si taky mysleli, že Stálin nic neví. Snad paní ale chápu, také jsem zažil obdobné pocity, avšak chytré to od ní vůbec nebylo, neboť banka patří akcionářům, né klientům a už vůbec né rozumujícím a nervy ztrácejícím zaměstnancům. Akcionáři přece vždy a za všech okolností ví a umí vše nejlépe ! Navíc paní zatím na všem jistě dosud dobře profitovala také, na rozdíl od nás, divokých lesních zvířat, která neví, co budou jíst zítra a jestli po nich někdo naopak jen tak pro zábavu nestřelí. Myslím proto, že zveřejnit takovýto dopis měla až v okamžiku, kdy by byla na ČSOB existenčně nezávislá. Nakonec jak mám já osobní zkušenost s ČSOB. Jako pragmatik mám účet pro kapesné v Poštovní spořitelně, při srovnání s ČS velká spokojenost. Místní pobočka ČSOB je vlastně jen přemalovaná bývalá IPB, zde ochota a vstřícnost včetně personálu bylo plně zachováno, tedy výsledkem spokojenost. Za to již z dávnověku až po současnost mám v úřadovnách mateřské ČSOB nedobrý pocit, který nemohu přesně definovat, ale myslím si, že zaměstnanci zde ještě nenalezli v retailu správný přístup ke klientovi, který je má živit. V tomto případě, byť s určitým uchrochtnutím, vzpomínám v dobrém i na samu ČS, o KB ani nemluvě a bez uchrochtnutí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 6:41 | zevloun

Ale Harpagone, nečetl jste náhodou Rudé právo nebo bulvár o tunelech ? Když půjdete do kterékoli banky se shodně položenou otázkou, vždy můžete přinést odpověď podle požadovaného zadání, aniž byste lhal. Záleží jenom na tom kde a jak se zeptáte. Všechny Vámi položené otázky jsou jen Vaše dedukce a ani na jednu nemáte věcný důkaz. Obdobně po miliardách je možné se ptát u ČSOB nebo u KB, převedených do KONPO. Pojem klasifikovaný úvěr je platný pro všechny banky a všechny banky jej vykazují - čili podle Vás ve všech bankách se berou provize za úvěry (a proto je už dneska radši ani nedávají). Uveřejněte seznam pracovníků IPB, kteří mají honosné vily a odkdy. Drobnými akcionáři IPB byli především její zaměstnanci bez rozhodujícího hlasovacího vlivu. A když se stát vmontuje do nečisté kauzy, jaký jiný prostředek může nasadit než represivní složku ? Nestahujte proto kalhoty, když brod je ještě daleko. Obecná tvrzení znějí libě pro uši, které je chtějí slyšet, ale realitu nikdy nepopisují spolehlivě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 2:01

Chci se k tomuto problému vyjádřit jako současný zaměstnanec ČSOB, ale dříve IPB. Komunikace s managementem nebyla a ani nebude nikdy lehká. Ale o tom jsem nechtěl psát. To že si banka ponechala IS IPB bylo pro hodně pracovníků, kteří se o tento systém startají velkým zadostiučiněním, ale současný stav je bohužel již jiný. Pacovníci, kteří se mají starat o rozvoj systému jsou pracovníky ex-ČSOB a z toho pramení jejich přístup k Profile jako takovému. Nikdy se nesmířili s tím, že tento systém byl převzat a starají se o to aby v bance nevydržel dlouho a snaží se to bohužel dokázat. Neříkám, že tento systém je bez chyb, ale určitě má i své výhody. Podle mých zkušeností tento přístup k Profile není vlastní jen managerům ale i řadovým pracovníkům z ex-ČSOB. Nedokáží nebo spíš nechtějí se přizpůsobit a využít nový IS a lpí na starých postupech, které jsou zastaralé a nefunkční. Sám jsem si zkusil vybrat peníze na pobočku ex-CSOB a strávil jsem v bance necelou hodinu a přitom jsem byl zvyklý, že na pobočce IPB by tato operace včetně čekání netrvala déle než 15 minut. Pro srovnání: za dobu, za kterou obslouží pracovnice z ex-IPB na pokladně 10 klientů, obslouží pracovnice z ex-ČSOB 2 klienty. Mohla by jich samozřejmě obsloužit i více, ale to by se musela změnit sama a jak je vidět, tak to většině pracovníků nejde. Ale pak ať si ani nestěžují generálnímu řediteli. Změnit se musí všichni, jinak to nejde. Na všech pobočkách ex-IPB se radikálně snížil počet zaměstnanců. Nevím o tom, že by se stejně postupovalo na pobočkách ex-ČSOB a přitom obsloužení na ex-IPB pobočkách je nesrovnatelně rychlejší. O těchto problémech by se dalo psát hodně dlouho a neměly by se řešit veřejně..Omlouvám se za své bláboly. Rovněž se omlouvám za to že se nepodepíšu, ale z existenčních důvodů nechci. Myslete si že jsem srab, ale zatím mám práci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2002 23:23 | Harpagon

Pane "Spravedlivý" - jaký to byl majetek? Kde jsou ty miliardy? Kdo přivedl IPB do potíží? Kdo bral provize za úvěry a dobře věděl, že nebudou splaceny? Kdo a za co si postavil honosné vily? Kdo ignoroval zájmy drobných akcionářů? Kdo už teď má potíže s policií?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2002 20:07 | Václav Spravedlivý, Václav@volny.cz

To, že se služby ČSOB nedají srovnat s bývalou IPB je stále citelnější. Tak aby byl převod realizován tentýž den, musíte příkaz podat dopoledne, dále byla zavedena 1 hodinová polední přestávka, takže podat příkazy cestou na oběd je již problém, místo v 8 začínáme až v 9 a tak dále a dále. ČSOB okradla drobné akcionáře IPB a svůj zisk realizuje i z jejich majetku, většina akcionářů IPB byli i klienty IPB a nyní ČSOB opouštějí. Kavánku, Kavánku nedělej chyby svých předchůdců, budeš proklet ty i zlodějbanka. Z miliardových zisků ČSOB odkup akcie drobných akcionářů IPB jinak ještě něco nepříjemného zažiješ!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kasa

podnikatel a investor, Clareo

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Petr Kasa
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services