Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

V reakci na podvody s padělanými kartami vymysleli v eBance dva způsoby, jak se proti zneužití své karty bránit. Bohužel jsou však spojeny s nemalými dodatečnými náklady či s výrazným nepohodlím.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 11. 2001 16:00, TGP

To je hodne dobry napad, diky za inspiraci :-)

Zobrazit celé vlákno

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 11. 2001 11:09, SkrivanekT

dobrej nápad, díky

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

16. 12. 2001 22:30 | Jirka

A kde je to v sazebniku? Jsem tam celt ..."zaslání vyžádané informace prostř. SMS, emalu, postou ..." 5 Kč ;-/
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 12. 2001 16:05 | Gabina3

Bohužel, tuhle zkušenost mohu jenom potvrdit. Měnila jsem limit karty, ale směrem nahoru, a když jsem to neodvolatelně odklepla, tak jsem se dozvěděla, že se to musí se to nechat schválit, bude to fungovat nejspíše zítra nebo pozítří a bude to stát 50 Kč. Myslela jsem, že to bylo jen proto, že jsem překročila nějakou hranici, za kterou to automaticky nelze udělat, ale pokud píšete, že to tak chodí i při snižování...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 12. 2001 17:41 | momentálně bývalý pracovník banky

Dobrý den, chtěl bych také přispět svou troškou do mlýna takže: pracoval jsem v IPB, teď v ČSOB, měl jsem nastarosti oblast EB na pobočce. Myslím, že IPB vytvořila dobrý HB, nyní ho tedy má ČSOB. Osobně se mi líbí mnohem víc HB bývalé IPB než software, který nabízela původní ČSOB. Multicasch a edifact. Navíc tyto jsou nesrovnatelně dražší. Ebanka v tomto směru nemá a asi ještě dlouho mít nebude konkurenci. Měl jsem možnost vydět i produkty ČS a KB.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2001 19:10

Mit moznost menit limit jsem mel jiz u internetCard. V patek jsem provedl snizeni limitu a pocitac mi odpoved ze bude akceptovano k pondeli od 16Hodin. Nikde jsem nenasel o tomto informace, ani pri prebirani karty me pracovnik banky neupozornil, ze zmenit limit trva s nejvetsi pravdepodobnosti do 16Hod druheho pracovniho dne! Asi pomale pocitace ;-). Takze pokud nastaveni 0 limitu bude trvat taky tak dlouho, bude to na dve veci, a tato ochrana karet eBanky pozbyva smyslu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2001 15:34 | aktaX

Proč například buduje tak nákladnou síť poboček, když by mohla po rozumné dohodě s ČP využívat jejich prostor? Výše jejich investic neodpovídá příliš hospodářským výsledkům a není ani důvod věřit proč by se měly výsledky rapidně měnit. Navíc podobné služby už nyní začíná nabízet každá banka a tak je otázkou, zda se její potenciál nevyčerpal?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 12:44

A co ta ebanka dela spatne?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 9:23 | TGP

Milý píďo, Ty víš, komu patří Česká pojišťovna, případně komu patří a kdo financuje PPF? Pokud ano, pochlub se, protože to neví ani ČNB, která díky tomu pozastavila převzetí První městské banky ze strany PPF... Co se týče placení náhrad škod, každá banka samozřejmě pro tyto případy vytváří rezervy, protože někdy je prostě vhodnější škodu nahradit z peněz banky než jinou cestou.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 9:10 | píďa

Pracovníku banky, o jaké neprůhledné vlastnické struktuře u eBanky mluvíte? 99% má skupina České pojišťovny. A ty vaše řeči o schopnosti nebo neschopnosti lidí v eBance - z jaké banky jste vy? A co ta vaše banka zatím udělala pro bezpečnost svých klientů? A když tvrdíte, že něco zaplatí vaše banka - tak asi z čích peněz - z vašeho platu?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 8:44

Dalsi moznosti je Citibank, ale asi se zblaznite z poplatku.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 8:38 | TGP

Máte pravdu, často je to spíše o proklamacích. Co se týče Raiff, kvalita opravdu hodně kolísá a jinak se chovají k retailu a jinak k firmám (i malým) - možná to je to dědictví kampeliček, kdo ví? Přeji hodně štěstí, snad najdete to pravé.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 8:14 | aktaX

No to mě právě štve-i velké banky mají plno řečí co vše dělají pro klienta, ale berou hoprostě jen jako jeden kus ze stáda. K rakouské kampeličce mám zhruba stejnou důvěru jako k E-bance a měl jsem již možnost posoudit kvalitu jejich služeb pro firmu, a navíc se svými depozitními certifikáty snaží stát davovou a na jejich pobočkách to tak i vypadá-ne děkuji. HVB je úplně o něčem jiném, o té jsem už vážně uvažoval, ale s napětím očekávám jakým svěrem se dá po ukončení fůzeTa snad nemá pobočky mimo Prahu. Za Vaše tipy každopádně děkuji.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2001 8:06 | TGP

Pokud vím, tak to ebanka v tomto přípdě nepovoluje - buďto sms za 5 Kč nebo nic. Vaše řešení by samozřejmě bylo lepší, problém by ale mohl být i s časovou prodlevou a nespolehlivostí freemailu.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2001 23:35 | Jakub

Hmm, a nikoho nenapadne platit misto 5ti korun za informacni SMS z Expandia banky (pardon, Ebanky) 2 Kc za informacni email freemailem preposlany na mobilni telefon......
Pri Vasich 20ti vyberech by to misto 100 Kc kostovalo 40 Kc :)
Kdyz uz musim byt u Ebanky, tak alespon za co nejmin..
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2001 16:04 | TGP

Máte pravdu, top klientela by vždy měla mít speciální podmínky, jenže u velkých bank je to obtížné. Buď jste masa nebo opravdu top segment, se kterým se pracuje individuálně. Vy budete někde mezi - sofistikovaný klient s nadprůměrnými, ale nikoliv výrazně vysokými zůstatky. Otevřeně: ve velké bance nemáte na individuální práci nárok, takže buďto se spokojíte s masovou službou nebo budete muset do malé banky, která se Vám bude moci lépe věnovat. Tady bych ale raději než třeba ebanku s její neprůhlednou vlastnickou strukturou doporučoval třeba HVB nebo Raiffeisen (zvláště pokud byste byl drobný podnikatel, Raiff je v této oblasti velmi dobrá). Zajímavě by se o vás také mohla postarat Volksbank.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2001 16:00 | TGP

To je hodne dobry napad, diky za inspiraci :-)
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 11. 2001 11:09 | SkrivanekT

dobrej nápad, díky
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2001 11:55 | G

Mám takovou kličku a netýká se jenom karet eBanky, ale pomůže asi jenom proti konkrétnímu případu "ukradení karty" okopírováním, který byl zveřejněn v novinách. Tam kopírovali karty ze čtečky na dveřích a pak odpozorovali PIN. Od té doby do dveří do chráněné bankomatové zóny dávám jednu kartu a pak vybírám z druhé. Nic to nestojí, ani to nezdržuje, ale asi to taky ničemu jinému nezabrání. U karet eBanky je fakt dobré, že se dozvíte hned co se děje, pokud chcete. Pořád je to lepší, než když se to dozvíte za 3 týdny z výpisu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2001 18:11 | aktaX

O.K.-kreditní x debetní, omlovám se to jsem zvrzal. Nemohu souhlasit s tím, že banka nastavuje mechanismy aniž by si je klient mohl částečně upravovat. Prosím ať to udělá pro tupý dav, ale dovolí těm co něco vědí a mají snahu si podmínky trošku upravovat. Většině lidí třeba taky stačí limit 1000-3000 Kč/den a potenciální ztráta je malá, tak že bonitní klieti by měli mít stejné podmínky? Já třeba požaduji limit mnohem vyšší, neříkám že denně, ale taky nechci riskovat že mi účet vybere nějakej pingl při platbě kartou. Proto bych přivítal obdobné pružné rešení. Navíc si většina bank při stanovení max. limitu na kartu hraje na různé průměrné zůstatky a pod.-to je řízení operačního rizika v praxi-ale jednostranně zaměřené pro potřeby banky nikoliv klienta.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 17:20

Nebyla to ironie.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 16:43 | TGP

Mě se to taky dost líbí a souhlasím, že zvolená věc je příliš drahá. Ale na druhou stranu, kdo chce větší bezpečí, ať si připlatí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 952 667 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Domácí výuka podle zásad Montessori. Spořádané prostředí je klíč

Domácí výuka podle zásad Montessori. Spořádané prostředí je klíč

Jak nejlépe zvládnout situaci, kdy se s dětmi doma střídáme u jednoho notebooku? Na čem...více

Deník zdravotní sestry v době pandemie 2: Začínám mít stíhu z dezinfekce

Deník zdravotní sestry v době pandemie 2: Začínám mít stíhu z dezinfekce

Pandemie koronaviru a s ní spojená globální krize dopadla nejrychleji a nejhůře na zdravotnictví....více

Dny ubíhají jako listy toaleťáku a šábes ekonomiky se protáhl na ramadán

Dny ubíhají jako listy toaleťáku a šábes ekonomiky se protáhl na ramadán

Třetí týden v nedobrovolné izolaci už připravil o iluze většinu z nás. Přicházející ekonomická...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Hajduková

podnikatelka, Komas

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Jiřina Hajduková
ÚSPĚŠNOST
30,77 %

z 13 duelů
×
Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
42,86 %

z 14 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.