Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

V reakci na podvody s padělanými kartami vymysleli v eBance dva způsoby, jak se proti zneužití své karty bránit. Bohužel jsou však spojeny s nemalými dodatečnými náklady či s výrazným nepohodlím.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 11. 2001 16:00, TGP

To je hodne dobry napad, diky za inspiraci :-)

Zobrazit celé vlákno

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 11. 2001 11:09, SkrivanekT

dobrej nápad, díky

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

15. 11. 2001 16:37 | pracovník banky

Naopak - debetní u nás, kreditní venku. Právní úpravy se navíc liší stát od státu. Ono je to spíše otázka filozofie - má banka vše házet na klienta (a nedělejme si iluze, nastavování zůstatků možná pochopí průměrný klient ebanky, ale průměrný klient průměrné banky nikoliv) a nebo to má být banka, která nastavuje mechanismy pro své klienty? Pokud vyjdeme z toho, jak se chová průměrný klient (to samozřejmě není případ ebanky), tak je takové client-centric řešení nesmyslné, protože 95% klientů ho nepochopí. A o to jde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 16:24

To myslíš vážně tu nezaujatost-mě to přijde naopak naprosto opačné. Jestli to byla ironie, tak raději přadávej smajlíky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 16:21 | aktaX

Co není pravda, že banka dokáže lépe určit které transakce chce klient provést a které za něj provádí podvodník? Jak sám naznačujete, systém řízení operačních rizik je volbou kompromisu mezi bezpečím a pohodlím, ale sám o sobě neřeší maximalizaci bezpečí. E-banka zde dává klientovi možnost si zabezpečení zvýšit nad tento rámec. Navíc ty porovnání se světem kulhají v jedné podstatné věci-a to v tom, že tam jde většinou o karty debetní, zatímco zde v drtivé většině kreditní a tedy zřejmě i právní pohled na zneužití těchto rozdílných typů karet bude i odlišný. Jak jsem řekl můj pohled na E-banku je skeptický (z jiného důvodu), ale vyloženě mě štve, když jiné banky nejsou schopné nabídnou něco podobného či lepšího, ale jen schazují snahu hledat řešení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 13:03

přesně tak. Navic vime, jak slouzi Paegas a Eurotel, kdy jsou schopni cele dopoledne neposilat zpravy,... Ani nahodou. Ale hrozne se mi libi, jka to autorka napsala nezaujate. Klobouk dolů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 12:13 | Daniel Marek

Ty poplatky jsou opravdu zbytečně vysoké, ale na druhou stranu pořád lepší něco než nic, že?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2001 11:01 | TGP

Zcela nesmyslný nápad. Mám tak 20 transakcí kartou měsíčně, což by bylo 100 Kč měsíčně. A to druhé řešení bude bezpochyby dražší, nemluvě o tom, že opravdu nechci před každou transakcí trávit 5 minut něčím podobným (předpokládám, že půjde o dvě SMS, jednu před a jednu po transakci, takže při současném ceníku 10 Kč navíc). Pro koho to je výhodné? Pouze pro banku. Řešení? Já mám v ebance pouze několik tisíc korun provozní zásoby, výplatu vždy přesouvám do bezpečnější banky a účet v ebance používám jenom jako pohodlnou peněženku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2001 10:41

KAždý jsme zodpovedny sam za sebe!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 10:39 | pracovník banky

To samozřejmě není pravda - podobná řešení ve světě opravdu obvykle aplikují banky prostřednoctvím něčeho, čemu se říká řízení operačních rizik. Je to vždy rozhodnutí o tom, co má platit klient a co banka, jakou váhu má mít pohodlí a jakou bezpečnost, jaké nebezpečí mi hrozí z finančních ztrát a jaké z toho, že si znepřátelím klienty a podobně. Ta věc je poměrně složitá a třeba ebanka na to moc schopných lidí nemá. Proto takové jednoduché řešení, které hodí vše na klienta a bance přinese pozitivní PR i dodatečné peníze za poplatky. Nic víc nic míň.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2001 10:36 | Nick

Typický přístup namyšlených bankéřů - vše hodit na klienta, ať se stará a nám ještě zaplatí za to, že mu to laskavě umožníme. Opravdu pěkný podfuk!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2001 7:40 | aktaX

Můj názor na E-banku je spíše negativní, ale v tomhle případě se jí musím zastat. Na rozdíl od ostatních bank se snaží hledat nějaká řešení a na rozdíl od Vás než vypustí nějakou zprávu tak o ní alespoň přemýšlí. Vaše závarečná podpásová poznámka "Mnohem lepší by bylo, pokud by podobná řešení aplikovala prostřednictvím svých systémů samotná banka..." je naprosto zcestná-jen klient sám ví, jaké transkace chce realizovat a jaké skutečně realizoval a zmíněné mechanizmi nelze tedy řešit pomocí systémů samotné banky bez interakce klienta. No ledaže by do jejich "neuronového systému" byly zahrnuty i skutečné neurony všech klientů :-))).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlasta Parkanová

politička

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Vlasta Parkanová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services