O vás bez vás

Proč si jako zaměstnanec nemohu vybrat jakýkoliv penzijní fond, chci-li od svého chlebodárce dostávat příspěvek na penzijní spoření? Je vůbec správné, když zaměstnavatel svým jednostranným rozhodnutím omezuje svobodný výběr spotřebitele? A je takový výběr v souladu s etikou?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 3. 2001 9:07

Za poněkud tvrdší výtku se omlouvám, je samozřejmě právo každého prezentovat své názory, ke všemu s nimi plně souhlasím. Mě jen překvapila tak ostrá reakce, kterou jsem naprosto nečekal.

Zobrazit celé vlákno

+23
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 3. 2001 8:30, veverkam

Jsem zaměstnancem firmy poskytující příspěvky pouze do firmou vybraného fondu a tento stav mně plně vyhovuje. Zaměstnavatel situaci na trhu penzijních fondů pravidelně vyhodnocuje a již jednou "donutil" všechny zaměstnance, aby penzijní fond změnili ... a za několik měsůců původní fond přestal existovat! Pokud bych si vybral fond sám, zcela určitě bych jeho krach nepředpověděl.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 95 komentářů)

10. 4. 2001 14:47

Jenže mu je vnucuje vláda, která chystá zavedení zaměstnavatelských fondů. Co myslíte: kde asi budou lidé připojištěni, když vzniknou firemní penzijní fondy?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2001 10:26

Od zaměstnavatele je pěkné, když přispívá zaměstnanci na penzijní připojištění. Ošem ani on na tom není škodný. Výběr fondu by měl rozhodně nechat na zaměstnanci a neměl by mu žádný vnucovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 3. 2001 22:06 | zaměstnanec #4254957

Doplním: chtěli jsme S.V.O.B.O.D.U. - tak se nebojme přijmout zodpovědnost za svá rozhodnutí !
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2001 12:13 | Anonym

Šimůnku, Šimůnku, zase brbleme?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2001 9:07

Za poněkud tvrdší výtku se omlouvám, je samozřejmě právo každého prezentovat své názory, ke všemu s nimi plně souhlasím. Mě jen překvapila tak ostrá reakce, kterou jsem naprosto nečekal.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2001 9:00

Je zase spousta opačných zkušeností, viz třeba Chemapol. To je různé. Prostě je nutné si uvědomit, že zaměstnanec bere zodpovědnot za své peníze na sebe, s rizikem, že o ně může přijít! Pokud chce, aby se mu o ně staral zaměstnavatel, prosím, ať se stará, ale já se chci o SVÉ peníze starat výhradně SÁM.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2001 8:57

Tipoval bych Vás na vysokoškolsky vzdělaného matematika nebo teoretického fyzika:-) Já si nemyslím, že vzniká nějaká povinnost, nepleťte si pojmy! Možnost volby je opakem povinnosti. Háček je v tom, že zaměstnanec si může vybrat fond nebo nemusí(nedostane příspěvek). Ukažte mi člověka (s IQ nad 100), kterému bude jedno, co se dělá s jeho penězi.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2001 8:37 | veverkam

Píšete, že člověk má mít možnost svobodného výběru. Ale lze za svobodnou volbu považovat faktickou "povinnost" výběru z několika nabízených entit, pokud není v mých silách zjistit o nich objektivní data mezi sebou je porovnat? Naopak! Pokud by existovala možnost volby fondu zaměstnancem, znamenalo by to také POVINNOST volby fondu zaměstnancem, čímž by mě zaměstnavatel nepřímo nutil zabývat se problematikou, kterou se zabývat nechci! Výsledkem je, že možnost volby fondu zaměstnancem je méně svobodná než současná právní úprava. (Podotýkám, že jsem zaměstnanec.)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 3. 2001 8:30 | veverkam

Jsem zaměstnancem firmy poskytující příspěvky pouze do firmou vybraného fondu a tento stav mně plně vyhovuje. Zaměstnavatel situaci na trhu penzijních fondů pravidelně vyhodnocuje a již jednou "donutil" všechny zaměstnance, aby penzijní fond změnili ... a za několik měsůců původní fond přestal existovat! Pokud bych si vybral fond sám, zcela určitě bych jeho krach nepředpověděl.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 3. 2001 18:46

Přesně :(
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2001 12:52 | FekarZ

Sice odbory a priori nezatracuji, na rozdíl od svého kolegy, nicméně se mi líbí, že své názory nechce sdělovat anonymně, což prostředí internetu samozřejmě dovoluje komukoliv. Jelikož nemoderuje veřejnoprávní debatu, ale sděluje svůj názor ve více méně anonymní diskusi, nelze mu, myslím, nic vytknout.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2001 12:12 | urbanjan

Jen pro upřesnění, aby nedošlo k nějakému naprosto bezdůvodnému přiostření této diskuse. Já Vás nekritizuji ani neodsuzuji, jenom mne překvapil Váš názor ve zmiňovaném kontextu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2001 11:38

Jde jen o to, zda z Vašeho postavení, tj. člen týmu peníze, si to můžete dovolit takto komentovat. Pro srovnání: Zpravodaj(moderátor) v televizi nemá pravomoc někoho zavrhovat a jiné vyzdvihovat. Představte si, že v Televizních novinách začne moderátor tvrdit jak mu je ten či onen politik sympatický a naopak:-)
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2001 9:53 | ajka

Předmětem mého zájmu jsou samozřejmě hlavně peníze, ale to neznamená, že žiji v nějakém vakuu a na ostatní věci nemám názor. Nemluvě o tom, že odbory jsou jedním z největších nebezpečí pro naše peněženky. Samozřejmě bych mohl vložit svůj názor ananymně, připadlo by mi to ale trochu pokrytecké.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2001 9:26 | FekarZ

Obavam se, ze to je to vecne ceske kadrovani. Strach z jakehokoliv vyhranenejsiho nazoru.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2001 23:35 | urbanjan

Tou odbočkou na odbory v diskusi o penzijních fondech jsem trochu změnil téma, omlouvám se, ale já, jako anonymní účastník diskusí (alespoň pro některé) si to mohu dovolit. Od Vás bych očekával, jako od člověka s doménou v adrese ...@penize.cz, striktní zaměření na tuto oblast (myšleno PENÍZE v jakékoliv podobě), i ve Vašich diskusních příspěvcích. Jinak samozřejmě každý sdělujme své názory dle libosti.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2001 22:42

Děkuji Vám za Vaše uznání hlavních výhod zákazníků finančních služeb ČS :-) Z Vaší klávesnice (ač možná bezděčně) si jej obzvláště ceníme-a to bez nadsázky či ironie...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2001 22:36

Možná,že image technické zaostalosti se v tomto případě obrací ve výhodu "momentu překvapení". Jak pozitivního, když díky věrnosti finanční skupině České spořitelny získáte nečekanou (bohužel) výhodu, tak negativního, když (jak bylo dříve obyčejem) jde chronický neplatič půjček žádat do jiné pobočky a tam kvůli záznamu v databázi nepořídí.... :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2001 21:46 | ajka

Tak teď nevím, jestli je to dobře nebo špatně...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2001 21:04 | RedMan

Asi máte v něčem pravdu, ale já si myslím, že když mi někdo něco dá a chce mi to dát a je to i pro jeho dobro, neměl by si klást dodatečné podmínky, natož obdarovaného vydírat. Zaměstnavatele obvykle staví příspěvek do pozice: Vidíš? Přidal jsem Ti na tvém výdělku, milý zaměstnače. Ale opomene říci, že on sám dost ušetřil – sociální 26% + 8%, zdravotní 9% + 4,5%, daň z příjmu fyzických osob, min. 15%. Ale hlavně, nese právě tu finanční zodpovědnost! Na základě čeho si myslíte, že má lepší kontrolu nebo informace? Chcete mi tvrdit, že se u Vás Vaše mzdová účetní, v pracovní době, připojí na stránky APFČR, aby zkontrolovala kvartální výsledky Vámi vybraného PF? A po daňovém přiznání si nechá zaslat výroční správu a vše ještě jednou překontroluje? Přejde portfolio investičních a spořících produktů, ze kterých má fond vytvořeno své portfolio a na základě tohoto a dalších parametrů, jako je průměrný věk klientů PF, způsob vyplácení dávek, dle komutačních, úmrtnostních tabulek ČSU, atd. odhadne budoucí vývoj Vámi zvoleného fondu, porovná s ostatními fondy a nakonec Vám navrhne, zda „držet pozice“ či přejít jinam? Bylo by to krásné, ale obávám se, že to Vaše mzdová účetní dělat nebude. Kontrolu máme všichni stejnou, jen s tím rozdílem, že jenom několik desítek lidí v ČR má čas a hlavně umí spočítat, nebo možná spíše odhadnout, jak se bude vyvíjet hospodaření toho či onoho fondu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/5

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Mládek

politik

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Jan Mládek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services