Podzimní blýskání (na lepší časy?)

Tomáš Prouza | | 23. 10. 2000 | 47 komentářů
Obvykle se říká, že se blýská na lepší časy. Minulý týden české podílové fondy po delší době vykázaly lepší výsledky a nadprůměrný příliv nových peněz. Vrací se s příchodem studených dní investoři?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 10. 2000 21:48, Tomas_Prouza

To je samozřejmě problém českých fondů. Mají sice Unii, která má plno řečí o etice a podpoře investování, ale vůbec jim nevadí, že spousta investiček mate lidi. Říkají, že mají smíšené fondy, které slibují vyšší výnos, a přitom to jsou velmi často fondy dluhopisové. Srovnávají se potom hrušky s jablky a nikomu s funkcí to zdá se nevadí. Proč se třeba takový Pioneer, který tady všichni tak rádi probírají, nezasadí o změnu? Určitě by ji v UNISu prosadil, kdyby chtěl. Sám jsem se na to kdysi zkoušel dvakrát ptát unisovské tiskové mluvčí, ale ani za měsíc mi na mé emaily neodpověděla. Přiznávám, že mě to překvapilo a nechápu, k čemu tam v tom případě je.

Zobrazit celé vlákno

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 10. 2000 9:59, pjanecek

Jasne, ze v Americe je to nepruchozi. Tam neuvidite na plazi ani nahe dite nebo zelvu bez krunyre. Alespon jsou odvazni, zadna financni instituce to jeste neudelala. A ze si reklamu pamatujete, to urcite je jejich plus. Co mate proti tehotnym zenam?

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 47 komentářů)

31. 10. 2000 8:54

Každý druh fondu má stanoveny ve Statutu mantinely, ve kterých se může pohybovat. Samozřejmě jsem nečetl Statuty všech fondů, jen těch, co mám. Podílníci tato praavidla většinou skutečně nečtou, neboť jim jednak nerozumí a také ho nezajímají, což je velká škoda. Souhlasím, UNIS má velké rezervy a je co vylepšovat. Rozhodně bych se nebránil navrhovaným změnám
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2000 10:20 | pjanecek

Diky za nazor a podporu. Jiz jsem psal vydavateli tohoto serveru. Odpoved znela: Drzime se klasifikace UNIS. Mozna by stal za uvahu clanek, ktery by porovnal portfolia fondu s jejich zatridenim. napr. u SIS fondu ale nemate sanci neco udelat, vzhledem ke "gumovosti" statutu. Ty ale malokdo z podilniku cte, slysi jen procenta z minulosti.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2000 0:20 | Tomas_Prouza

Pro mě velkou roli hraje i informovanost. I když je to možná ostuda, chci si o svých investicích číst v češtině a u zahraničních fondů mi většinou v češtině nabídnou jen základní prospekt. Vše ostatní je v angličtině nebo němčině. Asi to bude nemoderní názor v době fascinace angličtinou, ale tak to je - a pokud budou chtít peníze i od drobných klientů mimo velká města, nic jiného jim nezbude.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2000 0:07 | Tomas_Prouza

To by ale nejdriv musely zahranicni fondy nejakym zpusobem zverejnovat sva data. Nekdy v lete byly velke clanky v Hospodarkach, ze bude UNIS prijimat i zahranicni fondy a informovat o nich stejne jako o ceskych. Kde nic tu nic, dokonce ani zadna dalsi tiskova zprava nebo neco podobneho. Proc?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2000 16:35 | obrouckova

TELECOMe, Tvůj spor se Seznamem je bohužel klasickou ukázkou, jak celý slavný UNIS s prominutím kašle na to, jak některé investičky resp. jejich portfoliomanažeři nejsou s to pochopit, že klient, který si chce koupit smíšený fond opravdu CHCE smíšený fond se všemi jeho riziky a příležitostmi co se týče stability a výnosu. Je bohužel ukázkou neprofesionality některých portfoliomanažerů, že se snaží uchránit své portfolio před ztrátou tím, že akciovou část přemění na "bezpečné" dluhopisy. Šéf je poplácá po rameni, že jsou pořád v plusu, ale nikdo už nevidí ztracené ušlé výnosy na jiných ziskových titulech. Myslím, že tato oblast je buď na UNISu, aby ji jako samoregulující orgán změnil svými pravidly a nebo jednoduše na jiných dostatečně silných skupinách (nemám na mysly finanční skupiny) s mediálním působením. Myslím, že by tuto aktivitu mohl ve spolupráci s médii rozjet klidně i tento server a na základě aktuálních a historických portfoliích provést vlastní (realitě odpovídající) zařazení fondů do jednotlivých skupin.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2000 9:24

Jestli si dobre pamatuji (noviny stare pul roku neschovavam) tak tak byl i text "penize potrebuji materskou peci". Pak ta fotka dava smysl, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 10. 2000 21:50 | Tomas_Prouza

Ale no tak, proč tak osobně? Nemám rád reklamy, které nic nevypovídají o produktu. Nepochopil jsem, co mi měla těhotná žena před porodem říct a co to znamená ve spojitosti s mými penězi. Jediné, co jsem si zapamatoval, je agresivita Pioneeru. A pro správu svých peněz nehledám nikoho agresivního, ale konzervativní firmu, která se o ně bezpečně postará.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 10. 2000 21:48 | Tomas_Prouza

To je samozřejmě problém českých fondů. Mají sice Unii, která má plno řečí o etice a podpoře investování, ale vůbec jim nevadí, že spousta investiček mate lidi. Říkají, že mají smíšené fondy, které slibují vyšší výnos, a přitom to jsou velmi často fondy dluhopisové. Srovnávají se potom hrušky s jablky a nikomu s funkcí to zdá se nevadí. Proč se třeba takový Pioneer, který tady všichni tak rádi probírají, nezasadí o změnu? Určitě by ji v UNISu prosadil, kdyby chtěl. Sám jsem se na to kdysi zkoušel dvakrát ptát unisovské tiskové mluvčí, ale ani za měsíc mi na mé emaily neodpověděla. Přiznávám, že mě to překvapilo a nechápu, k čemu tam v tom případě je.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 15:39

Omlouvám se za fond AG 2000, bral jsem společnou rubriku pro zařazení Smíšené/balancované OPF. S vyšší rizikovostí máte pravdu.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 15:31

Poslední věta zněla: osvobození od daně je také u nás. Tím je řečeno, že u zahr. fondů se daň neplatí. Nečtěte, prosím, články povrchně. To co se dělo před několika lety (viz Trend) se prakticky dnes nemůže stát, čas mi dá za pravdu. Investice do českých OPF je jedna z nejbezpečnějších investic na trhu. Přeptejte se na UNISu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 15:26

Pokud chci na něco reagovat, musím si to nejprve pozorně přečíst, nerad dělám ze sebe fackovacího panáka. Vyjádřil jsem pouze vlastní názor. Někdo s ním nemusí souhlasit, na to má právo. Nemám důvod měnit své názory, nikdo mě zatím nepřesvědčil.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 12:49 | pjanecek

Pane Sezname ;-). Pro upresneni investicek mam vice a nejenom ceskych a nejenom Pionyrskych, takze vim o cem mluvim. Pokud uvadite fond AG2000 tak trochu faktu: Filoz. fondu, kategorie smiseny (citat): Agresivnější smíšený fond s vyšším podílem akcií než u ostatních fondů společnosti investAGe. Vyšší kolísání kursu fondu by mělo být v delším horizontu vykoupeno vyšší výkonností. Realita: 10% akcii, 85% dluhopisu, vl. jmeni cca 22mil. Myslite si, ze se jedna o smiseny fond? jaka asi bude stabilita fondu s takovymhle COJ? Zkuste lepsi tip, takhle se neni o delit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 12:38 | pjanecek

Citim se rozhodne bezpecneji u zahranicniho subjektu s dlouhou tradici nez u ceske investicky. Registrace PL v SCP Vam je k nicemu, viz treba Trend, ze? pro upresneni, od dane mate osvobozeny i vynosy ze zahranici, cili plati stejna pravidla pro vsechny cenne papiry.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 11:57

Pane TELECOMe, chápu, že si chválíte svou IS, která se Vám stará o peníze. Pro, podle Vašeho názoru, dobré služby jste si ji také vybral. Pokud chcete příklad balancovaného fondu s dvojnásobným zhodnocením, pak bych pro Vás měl AG 2000 (21,93 % výkonnost p.a. od založení). Spousta dalších je na tom o něco hůř, ale lépe než "Pinýr". Uvědomte si, že pokud dáte 5,5 % za prim.prod., pak je výkonnost fondu s časem daleko nižší, než fondu s 2 %. Na to spousta lidí zapomíná a neuvědomuje si to.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 11:23

Možná proto, že ne každý si může dovolit nákup zahr. fondu. Více ho zajímají ty naše minifondy. Výkonnost některých z nich předčí i ty kolosální obry v zahraničí. Také 5 % poplatek je dost a už nemluvím o větším riziku, že o peníze přijdete. Platí většinou jiná pravidla (nemáte vedeny PL v SCP, atd...). Osvobození od daně je také u nás.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 10:04 | pjanecek

No jasne, sam mam penize v jejich zahr. fondech. Problem tohodle serveru je, ze se zatim zabyva jen tuzemskymi fondiky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 9:59 | pjanecek

Jasne, ze v Americe je to nepruchozi. Tam neuvidite na plazi ani nahe dite nebo zelvu bez krunyre. Alespon jsou odvazni, zadna financni instituce to jeste neudelala. A ze si reklamu pamatujete, to urcite je jejich plus. Co mate proti tehotnym zenam?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 9:55 | pjanecek

Skutecne Vam nabidne nejaky balancovany fond dvojnasobne zhodnoceni? Pokud ano, rad si necham poradit a i o zisk se rozdelim :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2000 9:21

Domnívám se, že na fondu Pioneer lze ocenit pouze 2 věci: 1) atraktivní název 2) kvalitní a soustavnou výchovu svých investorů (živitelů) To je zoufale málo. Fond měl 5 let na to, aby ukázal, co v něm skutečně je. Na základě této praktické ukázky lze konstatovat, že pokud už je investor schoten unést rizika v Pioneeru, měl by raději investovat do výborných zahraničních fondů - akciových nebo smíšených Rizika budou podobná, zhodnocení majetku v delším časovém horizontu nesrovnatelně vyšší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 10. 2000 9:00 | viktora

Zaplatili za to normalne. Bez reklamy to nejde. Ale nechutne to bylo opravdu dost. A hlavne, postradam nejake marketingove vysvetleni toho motivu. Na koho ma ta kampan cilit? Muzi, zeny, deti? Nebo snad zenske lekare? Zkouseli udelat nejaky pretest te kampane? Jake emoce ma vyvolavat? Ale priznejme, Pioneer ted zna kazdy, takze efekt tu je.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Prouza

ekonom

Janis Sidovský

manažer a podnikatel

Tomáš Prouza
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Janis Sidovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services