Podzimní blýskání (na lepší časy?)

Tomáš Prouza | | 23. 10. 2000 | 47 komentářů
Obvykle se říká, že se blýská na lepší časy. Minulý týden české podílové fondy po delší době vykázaly lepší výsledky a nadprůměrný příliv nových peněz. Vrací se s příchodem studených dní investoři?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 10. 2000 21:48, Tomas_Prouza

To je samozřejmě problém českých fondů. Mají sice Unii, která má plno řečí o etice a podpoře investování, ale vůbec jim nevadí, že spousta investiček mate lidi. Říkají, že mají smíšené fondy, které slibují vyšší výnos, a přitom to jsou velmi často fondy dluhopisové. Srovnávají se potom hrušky s jablky a nikomu s funkcí to zdá se nevadí. Proč se třeba takový Pioneer, který tady všichni tak rádi probírají, nezasadí o změnu? Určitě by ji v UNISu prosadil, kdyby chtěl. Sám jsem se na to kdysi zkoušel dvakrát ptát unisovské tiskové mluvčí, ale ani za měsíc mi na mé emaily neodpověděla. Přiznávám, že mě to překvapilo a nechápu, k čemu tam v tom případě je.

Zobrazit celé vlákno

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 10. 2000 9:59, pjanecek

Jasne, ze v Americe je to nepruchozi. Tam neuvidite na plazi ani nahe dite nebo zelvu bez krunyre. Alespon jsou odvazni, zadna financni instituce to jeste neudelala. A ze si reklamu pamatujete, to urcite je jejich plus. Co mate proti tehotnym zenam?

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 47 komentářů)

27. 10. 2000 3:58 | urbanjan

Naprosto s Vámi souhlasím, ale jedině klient spokojený s Vašimi službami může do Vaší finanční skupiny přinést další peníze v podobě nákupu (nebo investice do)libovolného produktu, ať má podobu termínovaného vkladu, životní pojistky, stavebního spoření či třeba podílového listu. To, ve kterém místě hierarchie finančního holdingu se tyto peníze spravují je potom v podstatě jedno. Hlavním cílem jakéhokoliv finančního holdingu je nasát do sebe prostřednictvím svých produktů co největší největší objem peněz ke správě a spokojený klient je nejlepším způsobem jak toho dosáhnout.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 19:46 | Tomas_Prouza

Jasně že byla reklamní kampaň - nechutná masáž těhotnými břichy a nahými prsy. Kolik za to zaplatili? To by si v Americe nikdy nedovolili. Ale tady je rozvojová země...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 19:43 | Tomas_Prouza

Samozřejmě že bych to chtěl spravovat sám. Bez ohledu na kvalitu a schopnosti mých lidí. Jenomže já se na to dívám z pohledu podílníka, klienta a podobně. Ve světě je zvykem, že jakoukoliv instituci zajímá mnohem více spokojený klient, který jí přinese výrazně více peněz než to, co mateřské instituci přinesou různé dceřinky spravující její peníze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 19:40 | Tomas_Prouza

Souhlasim, nic z toho me prilis nenadchlo. Dostanu to vsude vicemene stejne a pokud mi nekdo nabidne mene prehledny vypis z uctu ale zhodnoceni dvakrat vetsi, tak jak se asi rozhodnu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 19:37 | Tomas_Prouza

Omlouvám se, místo spořitelny tam mělo být pojišťovny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 19:35 | Tomas_Prouza

Je tam. Prosím použijte menu Nástroje - seznamy fondů nebo do okénka na liště vpravo nahoře napište OFSISVSE.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 14:31 | pjanecek

Ano skoro vsichni toto maji, ale zrejme jste nezaznamenal privlastky. Zkuste si pocist test SIS na tomto serveru. A vubec, fondy nejsou "lakadla". Vase reakce, vseobecne po tomto serveru, nesvedci o prilis peclivem cteni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2000 9:09

Nezlobte se, ale toto nabízí většina investiček. Zelenou linku má dnes téměř každý, výpisy jsou samozřejmostí, všude jsou poradci, časopis je na dvě věci. S výkonností jejich (jednoho!) fondu mě tedy rozhodně příliš nepřilákají
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2000 17:57 | obrouckova

Pořád nějak nemůžu pochopit o co Vám jde, podíval jste se někdy kolik aktiv banky maji fondy treba ze skupiny České spořitelny, Komerční banky, ČSOB i bývalé IPB, že s tím tak suveréně argumentujete? Pochybuju, že se Vám podaří nejaké byť alespoň orientační číslo získat. A navíc, o jaké spořitelně to mluvíte? Ve skupině Union Group o žádné nevím. Není to náhodou tak, že prostě jenom házíte argumenty tak jak Vás napadnou a vůbec Vás nezajímá jestli jsou alespoň trochu pravdivé? P.S. A ještě otázka na závěr. Pokud byste vlastnil finanční skupinu, nechal byste poplatky za správu třeba penzijního fondu někomu úplně cizímu anebo byste ho chtěl spravovat sám, v rámci společností Vašeho virtuálního holdingu?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2000 14:38 | pjanecek

Tak treba: Zelena linka, informacni servis o kurzech pod. listu, kvalifikovany a prijemny zakaznicky servis, informace o uctu, pravidelny casopis koruna, pravidelne a prehledne vypisy z uctu, jednoducha moznost investovani, financni poradci, kteri nejsou uzce orientovani, okamzita reakce na pripadne problemy s investici. Staci?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2000 12:51 | viktora

Muzu vedet, o ktere sluzby se v pripade pioneeru jedna? Zadna me nenapada.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2000 9:52 | p11

Zatím svým podílníkům vytvořila za poslední 3 měsíce bohužel ztrátu -15,08 proc. Myslím, že fondy typu AMBRO jsou asi lepší.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2000 9:09 | pjanecek

Ze by mel Pioneer nejakou usilovnou reklamu, toho jsem si nevsiml. Spis to bude tim, ze na ceskem trhu funguje jiz dostatecne dlouho a spolehlive. Myslim, ze svou urovni sluzeb na nej jina "investicka" jeste dlouho nedosahne. Ale rad bych se pletl. Diskusemi se jako cerbena nit vine myslenka poplatku. Ano, Pioneer je na spici co se tyka poplatku, ale take za to neco nabizi. Banky se svoji distribucni siti si mohou dovolit prodavat fondy bez poplatku, protoze naklady distribuce nesou zrejme klienti techto bank. Spravcovske poplatky si ale uctuje kazda inv. spolecnost. Trzni ekomonika uz tak funguje, ze sluzby a kvalita nejsou zadarmo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2000 20:27 | Tomas_Prouza

Nojo, když do toho započtou penzijní fond, veškeré vklady v bance a aktiva spořitelny, tak možná. Ale pokud se podíváte jenom na dva jejich fondy, tak v nich mají pouhých 250 milionů, což je asi tak 0,3% trhu. Působí to na vás impozantně? Na mě opravdu ne. Navíc výkonnost fondu peněžního trhu byla dobrá tak před rokem, posledního půl roku silně ztrácejí. Ono s tak malým objemem peněz nelze dělat velká kouzla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2000 11:31

Co se týká "Pionýrů", s poplatkem 5,5 % budou podílníci ještě hodně dlouho v minusu, neboť výkon jejich fondu není nijak oslňující. Mají obrovskou výhodu v zahraničním silném partnerovi. Znám mnoho dobrých fondů, které jsou velmi malé, přesto mají kvalitní portfolio. Kdyby se lidé rozhodovali podle více měřítek, než je promotion, pak by situace vypadala jinak. K čemu mi je v SISce zhodnocení -3 % ročně od otevření(Sporotrend)???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2000 11:25

Jsem přesvědčen, že většina podílníků SIS vůbec neví o co ve fondech jde. Na přepážce jim nabídnou možnost bezplatného a rychlého převodu do "nějakých fondů" a je to. Znám mnoho konkrétních případů. Podobně je to i s reklamní kampaní. Je to dost smutná věc. Poté jsou velké odlivy peněz, neboť podílníci vlivem paniky prodávají. Je to věc SIS, ale měla by se zamyslet nad školením svých pracovníků. Ti by měli být schopni informovat vyčerpávajícím způsobem (za ty prachy co berou..., to není závist, osobně beru více). Zatím mám zkušenost, že mladá slečna nevěděla o čem mluvím a co chci.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2000 8:34 | viktora

SIS Všeobecný měl prodejní úspěch. Ale proč není na Peníze.cz charakteristika tohoto fondu? Jde s tím něco udělat? Díky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2000 1:35 | urbanjan

Jak to myslíte, s tím Unionem? Na webu píšou, že spravují 4,5 mld. aktiv a ten jejich fond peněžního trhu je v poslední době u nás mezi nejlepšími, alespoň podle Hospodářských novin.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 10. 2000 22:42 | Tomas_Prouza

No ale nedivte se - na půjčkách pro lidi se dá vydělat mnohem víc než když jim prodáte nějaké fondy (neluvě o tom, když půjčku nesplatí v termínu a nastoupí sankční úroky). S fondama se musíte snažit, být nejlepší a tlačit se na rozebraný trh, zatímco o půjčky se lidi perou a tím, že je to nový trh, neumí se na něm tak dobře orientovat a skočí téměř na vše, co jim nabídnete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 10. 2000 22:38 | Tomas_Prouza

Spíš půjde o mix - třeba spořitelna i KB budou prodávat jak české fondy (především české dluhopisy a peněžní trh nikdy nebude mít cenu dělat ze světa) tak i zahraniční fondy mateřských společností. Problém budou mít malé české investičky a nebo ty, za kterými stojí banky s nejasnou strategií jako třeba ČSOB nebo GE. Především GE a její nechuť distribuovat fondy je hodně překvapující, jako by vůbec neměli zájem o lidi, kteří mají peníze a soustřeďují se jenom na ty, kteří chtějí peníze půjčit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lubomír Lízal

ekonom

Pavel Blažek

politik

Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Blažek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services